Izobraževalni program: ELEKTRIKAR - ENERGETIK (ds)
Sprejeto na 34.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 12. 1999
ELEKTRIČNE INŠTALACIJE IN OMREŽJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
99 |
99 |
|
3. |
102 |
102 |
|
skupaj |
201 |
|
201 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Električna omrežja |
|||
Nadzemna omrežja |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Je motiviran za pridobivanje znanj s področij električnih inštalacij in omrežij. Oblikuje svoj odnos do poklica glede na zahtevnost in odgovornost. Zaveda se povezanosti tehničnih strok in pomena skupinskega dela strokovnjakov različnih strokovnih področij. Razvija natančnost in doslednost pri delu. Se zaveda, da z izgradnjo električnega omrežja grobo posegamo v okolje in se zavzema za ugodnejše rešitve. Skuša poiskati najugodnejše rešitve z upoštevanjem varnostnih zahtev. Se usposobi za skupinsko reševanje nalog. |
Uporaba prosojnic, video in prospektnega materiala ter priročnikov. Praktični preizkus vseh pridobljenih teoretičnih znanja je potrebno pri praktičnem pouku. Opremljenost učilnic s panoji in eksponati vseh obravnavanih elementov ter materialov. |
Kabelska omrežja |
|
|
|
|
|
Spozna pomen tehnične dokumentacije. Upošteva delovno hierarhijo, zaradi varnostnih razlogov in odgovornosti. Odgovorno in vestno opravlja delovne naloge ter pri tem uporablja zahtevana zaščitna sredstva. Se zave različnih načinov in pristopov reševanja nalog. Si razvija pravilen odnos do vseh vrst orodij in instrumentov. Pridobiva sposobnost reševanja problemov v izjemnih situacijah. Pridobiva s strokovnimi znanji nove izkušnje in osebnostno raste. |
Prikaz obravnavanih elementov in naprav v odprti izvedbi, da se vidita zgradba in princip delovanja. Ogled proizvodnje inštalacijskih elementov. Ogled daljnovodov različnih napetostnih nivojev. |
Standardi in tehnični predpisi |
|
Se zaveda nujnosti poznavanja in upoštevanja standardov in predpisov. |
|
Elektroinštalacijski materiali |
|
|
|
|
|
Pridobi izkušnje in odnos do različnih elementov, materialov in naprav. Spozna ekološko problematiko uporabe različnih materialov ter vpliva električnih pojavov na okolje. |
|
|
|
S pridobljenim znanjem, izkušnjami in rutino si pridobi samozavest. |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Oblikuje racionalni odnos do materialov in porabe električne energije ter ga prenaša na delovno okolje. |
|
|
|
||
|
|
Pridobi delovne navade. Pridobi sposobnost logičnega razmišljanja, sklepanja in praktičnosti. |
|
|
|
Je sposoben sodelovati v delovni skupini pri reševanju medsebojnih problemov, napetosti in konfliktov. |
|
|
|
||
|
|
||
Električne inštalacije |
|
|
|
|
|
Uporaba demonstracijskega panoja. |
|
Vrste in izvedba vezij za razsvetljavo |
|
|
|
|
|
Demonstracija vezij za razsvetljavo. |
|
|
|
Opravlja svoje delo strokovno in kvalitetno. |
Uporaba didaktičnih pripomočkov, slikovnega in video materiala, katalogov proizvajalcev in priročnikov. |
|
|
||
|
|
Zna upoštevati želje stranke, vendar ne odstopa od tehničnih normativov. |
|
|
|
||
|
|
||
Dimenzioniranje vodnikov in kablov za notranje inštalacije |
|
Se zaveda potrebe po uporabi strokovne literature. |
Uporaba priročnikov in tabel. |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Priklopi porabnikov |
|
|
|
|
|
Zna poiskati pravilno strokovno rešitev naloge oziroma problema. Začuti poklicno pripadnost stroki. |
|
Razsvetljava |
|
|
|
|
|
Spodbuja k varčevanje z električno energijo v domačem in delovnem okolju. S poznavanjem vpliva razsvetljave na počutje ljudi in varnost pri delu, opozarja in pravilno vzdržuje te naprave. |
Prikaz vseh vrst svetlobnih virov in načinov napajanja. |
|
|
Se zaveda, da mora pri uničevanju svetlobnih virov, ki vsebujejo živosrebrove elemente, upoštevati ekološke zahteve. |
|
Varovanje električnih inštalacij in porabnikov |
|
|
|
|
|
Se zaveda osebne odgovornosti ob neupoštevanju predpisanih zaščitnih ukrepov. Spozna zahtevnost in odgovornost poklica s stališča varne uporabe električne energije. |
|
Tehnični normativi za izvajanje elektroenergetskih inštalacij |
|||
|
|
Spozna pomen nenehnega strokovnega izobraževanj. Pozna pravila vedenja v delovnem okolju in se jim podreja. Se zaveda pomena zaščite zaradi nevarnosti električnega udara in razširjenosti uporabe električnih naprav v različnih pogojih. |
|
|
|
Opozarja na nevarnost ob nepravilni in nestrokovni uporabe električnih naprav. |
|
|
|
Spozna pomen in zahtevnost izvedbe zaščite pred električnim udarom v njegovem delovnem okolju. |
|
|
|
Pridobi sposobnost sprejemanja dodatnih in novih znanj. |
|
Zaščita pred električnim udarom |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena pravil varstva pri delu. Razvija sposobnost natančnega opazovanja in logičnega sklepanja. Se usposobi za uporabo pridobljenih teoretičnih znanja v praksi. V delovnem okolju zaznava nevarnost električnega udara in zna ustrezno ukrepati, da prepreči nesreče. |
Na konkretnih primerih prikaz izvedbe zaščit. Uporaba demonstracijskega panoja in instrumentov za prikaz izvedb inštalacijskih sistemov ter zaščit v posameznih sistemih. Na demonstracijskem panoju prikaz izvedbe in delovanja zaščite. Preizkus delovanja vseh izvedb zaščit z merilnim instrumentom. |
|
|
Se zaveda nevarnosti in posledic nestrokovnega poseganja v izvedbo zaščite. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Preverjanje in ocenjevanje znanja električnih inštalacij in omrežij je ustno. Vajenec mora pokazati poznavanje elementov, njihovo delovanje, razumevanje pomena karakterističnih podatkov, načine izbiranja in uporabo. Zelo pomembno je tudi poznavanje delovanja in izvedbe zaščite pred električnim udarom in v zvezi s tem tehnični predpisi ter njihovo upoštevanje za varovanje okolja.
Preverjanje in ocenjevanje znanja izvajamo ob uporabi priročnikov, tehniške dokumentacije in katalogov. Vprašanja in naloge temeljijo na iskanju in uporabi podatkov, tabel in katalogov, priročnikov ter prospektov. Cilj je opisovanje in razlaga pomembnejših podatkov in upoštevanje predpisov za posamezen primer, risanje vezalnih shem, definiranje električnih tokokrogov in zaščite itd…
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija Elektrotehnika Praktični pouk |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Elektrotehnika Tehnologija |
|
|
Tehnologija Elektrotehnika |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Elektrotehnika |
|
|
Elektrotehnika |
|
|
Praktični pouk |
|