Izobraževalni program: ELEKTRIKAR - ENERGETIK (ds)
Sprejeto na 34.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 12. 1999
ELEKTRONIKA IN KRMILJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
102 |
102 |
|
skupaj |
102 |
|
102 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Pasivni elementi |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Je motiviran za pridobivanje znanj iz elektronike in krmilij. Oblikuje svoj odnos do poklica Zaveda se povezanosti tehničnih strok in pomena skupinskega dela strokovnjakov različnih strokovnih področij. Razvija natančnost in doslednost pri delu; |
Uporaba prosojnic, elektronskih prosojnic, video- in prospektnega materiala ter strokovnih priročnikov. |
|
|
Spozna pomen tehnične dokumentacije. Upošteva delovno hierarhijo, zaradi varnostnih razlogov in odgovornosti. Odgovorno in vestno opravlja delovne naloge ter pri tem uporablja zahtevana zaščitna sredstva. |
Opremljenost s panoji in vzorci vseh obravnavanih elementov ter materialov. |
|
Se zave različnih načinov in pristopov reševanja nalog. Razvija pravilen odnos do vseh vrst orodij in instrumentov. Skuša poiskati najugodnejše rešitve ob upoštevanju varnostnih zahtev. |
Vaje: (delitev razred v dve skupini). Ugotavljanje upornosti, prekinitev oziroma kratkih stikov na pasivnih elementih. Uporaba kataloga. |
|
Polprevodniki |
|
Pridobi sposobnosti opazovanja, in razlikovanja elektronskih elementov. |
|
|
|
||
|
|
Uporaba katalogov. Ugotavljanje upornosti, prekinitev oziroma kratkih stikov na diodah. Polnjenje akumulatorja. |
|
Tranzistorji |
|
||
|
|
Se zaveda pomena polprevodniških elementov v sodobnih industrijskih procesih. |
Ugotavljanje upornosti, prekinitev oziroma kratkih stikov na tranzistorjih in uporaba katalogov. Merjenje napetosti na enosmernem ojačevalniku. |
Štiriplastni polprevodniški elementi |
|
Krmiljenje vrtljajev enosmernega motorja. |
|
Integrirana vezja |
|
|
|
|
|
||
Uvod v digitalno tehniko |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega razmišljanja, svojo strokovnost in s tem tudi svojo samozavest. |
|
Elementi digitalne tehnike |
|
|
|
|
|
||
Tehniška krmilja |
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Pri načrtovanju novih krmilij razvija svojo ustvarjalnost in inovativnost. |
Izvedba krmilja z elektromehanskimi elementi. Izvedba krmilja z elektronskimi moduli. |
|
|
Pri izvedbi krmilij razvija svojo delovno odgovornost in natančnost. |
|
|
Pri programiranju razvija sposobnost komuniciranja. |
Izvedba krmilja s pomnilniško-programirljivim krmilnikom. |
|
Regulacijski sistemi |
|
|
|
|
|
Spozna pomen učinkovitega in sistematičnega vzdrževanja naprav. Se usposobi za skupinsko reševanje nalog. Spozna pomen regulacijskih elementov v sodobni krmilni tehniki. |
Izvedba regulacije temperature z dvopoložajnim regulatorjem. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ustno preverjanje in ocenjevanje znanja temelji na preverjanju poznavanja, razlikovanja, ugotavljanja, razumevanja in pojasnjevanja posameznih elektronskih elementov, vezij in sklopov, delovanja električnih tokokrogov, njihovi uporabi, načinih preizkušanja delovanja z meritvami.
Preverjanje in ocenjevanje znanja temelji na uporabi vzorcev, učil, katalogov, prospektnega materiala, priročnikov, s pomočjo katerih je mogoče poiskati in uporabiti zahtevane podatke, orisati in razložiti posamezne funkcije ter delovanje določenih elementov in naprav, narisati in razložiti delovanje električnih tokokrogov in pomen električnih simbolov.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija Elektrotehnika Praktični pouk |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Tehnologija |
|
|
Uporabna matematika |
|
|
Elektrotehnika Električne inštalacije in omrežja |
|
|
Praktični pouk |
|