Izobraževalni program: ELEKTRIKAR - ENERGETIK (ds)
Sprejeto na 34.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 12. 1999
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
132 |
132 |
|
2. |
|
||
3. |
|
||
skupaj |
132 |
|
132 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Zgradba snovi |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Z učenjem razvija strokovnost, ustvarjalnost in vztrajnost. Med šolanjem razvija pripadnost razredu, ki se kasneje razvije v pripadnost delovni sredini. |
Uporaba modelov zgradbe atomov. Uporaba modelov enostavnih molekul. Modeli kristalnih rešetk. Zbirka kristalov. |
Kemijske spremembe snovi |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost natančnega opazovanja in praktičnega reševanja problemov. |
Esperimentalna vaja. Dokaz kislin in baz z indikatorji. Merjenje ph vrednosti vodnih raztopin kislin in baz. |
Lastnosti materialov |
|
|
|
Fizikalne lastnosti |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do sošolcev in učiteljev, ki se pozneje spremeni v pravilen odnos do sodelavcev. Ima pravilen odnos do šolskega inventarja in delovnih sredstev. |
Risanje skic delovanja sil. |
Kemijske lastnosti |
|
|
|
|
|
Je varčen z materiali in zanesljiv in natančen pri delu. Se zaveda, da je znanje materialov važno za njegovo poklicno usposobljenost. Skrbi za svoje varno delo in varno delo svojih sodelavcev. |
Demonstracija raztapljanja kovin v kislinah in bazah. Merjenje napetosti galvanskega člena. Izvedba demonstracijske vaje iz korozije, ocenitev ph vrednosti, stopnje korozije in vplivov na potek korozije. |
Tehnološke lastnosti |
|
Razvija ekološko zavest. Spremlja novosti s področja razvoja materialov. |
|
Razdelitev materialov |
|
|
|
|
|
Je sposoben aplicirati pridobljeno znanje na ostala predmetna področja in uporabo v praksi. |
|
Materiali za električne vodnike |
|
|
|
|
|
Je sposoben poiskati različne vire informacij in gradiv o materialih, ki jih bo uporabljal pri svojem delu. |
Izvedba demonstracijske vaje določitve gostote različnim vzorcem kovin. Vzorci rud, kovin in zlitin. |
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Izolacijski materiali |
|
|
|
|
|
||
Delitev izolacijskih materialov |
|
|
|
|
|
V okolju prepoznava nevarne snovi, načine ter pogoje uporabe. Vse materiale uporablja pravilno in zavestno. |
Vzorci mineralov sljude in azbesta. Vzorci surovin za pridobivanje stekla. Vzorci surovin za pridobivanje keramike. Vzorci različnih vrst stekla in keramike. Vzorci surovine za proizvodnjo betona. |
|
|
Spozna pomen oznak nevarnih snovi in potrebne dokumente za varno delo z njimi. |
Izvedba demonstracijske vaje pridobivanja vodika in ogljikovega dioksida. |
|
|
Vzorci celuloze, lesa, papirja. |
|
|
|
Razvije sposobnost reagiranja ob zaznavanju nevarnosti. |
Preizkus higroskopičnosti. Vzorci različnih olj. |
|
|
Vzorci asfalta in bitumna. Vzorci voskov. |
|
|
|
Izvedba demonstracijske vaje pridobivanja polimerov. |
|
Materiali za električne elemente |
|
|
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
Taljive varovalke. |
|
|
|
Razvija poklicno pripadnost in strokovno odgovornost. |
Vzorec boraksa, kolofonije. Priprava cinkovega klorida. |
|
|
Spozna, da je natančnost in zanesljivost pri izdelavi tiskanih vezij pomembna zaradi delovanja vezja, lastne varnosti in zaščite okolja. Spozna in osvoji postopke pravilne uporabe in dela z jedkimi snovmi ter zna poskrbeti za pravilno hranjenje. |
Priprava raztopine za jedkanje. Delo po predpisih za varno delo z jedkimi in nevarnimi kemikalijami. |
Tehniško risanje in dokumentacija |
|
|
|
|
|
Spoznava pomembnost tehniške dokumentacije. Razvije natančnost in doslednost pri reševanju zastavljenih nalogah. |
|
|
|
Izdelava risb. |
|
|
|
Razvija praktične spretnosti. Spozna pomen in uporabo sodobne računalniške tehnologije pri izdelavi tehniške dokumentacije. |
Posamično ali v skupinah pisanje krajših tekstov v tehniški pisavi. |
|
|
||
|
|
Spozna pomen natančnosti pri izdelavi tehniških risb in dokumentacije. |
Risbe tridimenzionalnih modelov v različnih projekcijah. |
|
|
||
|
|
||
Elektrotehniško risanje |
|
||
|
|
V skupinah in s pomočjo učitelja analiziranje elektrotehniških načrtov. |
|
Osnove strojnih elementov |
|
|
|
|
|
||
Strojni elementi |
|
|
|
|
|
Pridobi sposobnost zaznavanja in prepoznavanja strojnih elementov. |
Prikaz praktičnih primerov strojnih elementov, njihovih modelov ali risb. |
|
|
Razvije sposobnost opazovanja in apliciranja teoretičnega znanja v prakso. |
Prikaz vzorcev strojnih elementov, njihovih modelov ali risb. |
Elementi za vrtilno gibanje |
|
|
|
|
|
||
Gonila |
|
||
Mehanizmi |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Preverjanje in ocenjevanje znanja je ustno. Vajenec razloži na konkretnem primeru zgradbo, lastnosti in uporabnost posameznih snovi in elementov, predvsem s stališča uporabnosti v svoji stroki. Pri preverjanju znanja je najpomembnejša uporabnost elementov in materialov ter skrb za čistost okolja.
Pri tehniškem risanju vajenec izdela več vaj in risb kot primere v praksi. Poznavanje in razumevanje posameznih strojnih elementov temelji na pojasnjevanju delovanja posameznih elementov in uporabi v praksi.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Elektrotehnika |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Elektronika in krmilja |
|
|
Električne inštalacije in omrežja Praktični pouk |
|
|
Električne inštalacije Praktični pouk |
|