SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: FRIZER (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PSIHOLOGIJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

   

 

3.

40

8

48

skupaj

40

8

48

 

* T    - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V  - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Vajenci:

  • bolje razumejo sebe in druge ter upoštevajo razlike med ljudmi,

  • poznajo vplive posameznih dejavnikov za razvoj človekovih zmogljivosti,

  • razumejo pomen sposobnosti, znanja in motivacije za delo,

  • bolje razumejo potrebe in želje gostov, da lahko temu primerno oblikujejo ponudbo,

  • v nepredvidljivih situacijah se bolje znajdejo in uspešneje rešujejo konflikte.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    3. Letnik

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

     

    Vajenec/ci:

    Vajenec/ci

     

    Predmet psihologije

  • opredelijo pojem psihologije,

  • razčleni duševne procese,

  • opredeli pojem doživljanja, obnašanja in osebnosti,

  • Boljše razume pomen pridobivanja osnovnih psiholoških znanj za delo v svojem poklicu.

     

    Temelji duševnega delovanja

  • pojasni interakcijo med dednostjo, okoljem in samodejavnostjo,

  • Razume, da za uspeh ni dovolj le eden od dejavnikov, temveč da vplivajo eden na drugega.

     

  • dednost;

  • opredeli in pojasni pojem dednosti,

  • oceni vpliv dednosti na posamezne lastnosti,

  • Razume pomen dednih potencialov.

    Zna izkoristiti možnosti, ki jih nudi okolje; razume zakaj se je vredno.

     

  • okolje;;

  • opredeli pojem okolja, opiše vplive okolja in presodi njihov pomen za razvoj posameznika,

  • Truditi za doseganje cilja.

     

  • samodejavnost;

  • opredeli in pojasni pojem samodejavnosti,

  •    

    Čustva

     

    Boljše razumevanje lastnih čustvenih stanj in pomena posameznih čustev.

     

  • čustva in njihov pomen;

  • opredeli pojem čustva, razlikuje doživljanje in izražanje čustev,

  • Boljše razumevanje lastnega in tujega obnašanja v posameznih čustvenih stanjih.

    Znajo pojasniti spremembe.

     

  • značilnosti čustev;

  • opredeli značilnosti čustev in jih ponazori s primeri; razlikuje čustva glede na naslednje kriterije:sestavljenost, jakost, trajanje; opiše in razlikuje osnovna čustva,

  • V telesu, ki spremljajo čustveno doživljanje; boljše prepoznavanje čustev pri gostih.

    Razvijajo sposobnost ustreznega čustvenega odzivanja in kontrole v konkretnih situacijah.

     

  • izražanje čustev in fiziološke spremembe pri čustvovanju;

  • prepoznava čustvene izraze in navede fiziološke spremembe pri čustvovanju,

  •    

  • čustvena zrelost;

  • razčleni in opiše značilnosti čustvene zrelosti,

  •    

    Motivacija

     

    Razume motive za konkretno obnašanje.

     

  • motivi in potrebe;

  • opredeli pojem potrebe, motiva, cilja; razlikuje fiziološke od psihosocialnih motivov ter navede konkretne primere; razlikuje med homeostatičnim in progresivnim zadovoljevanjem potreb

  •  

  • Gostov in svoje lastno; boljše razume kako zadovoljiti posamezne motive gosta; razume potrebo po izboljševanju ponudbe gostom.

     

  • hierarhija motivov po Maslowu;

  • razloži in aplicira hierarhijo motivov na primerih iz vsakdanjega življenja

  •    

    Spoznavni procesi

  • pozna pojme zaznavanja, učenja, mišljenja,

  • razume pomen vseh treh duševnih  procesov za človekovo delovanje,

  • Razvijejo bolj učinkovito učenje, boljše pomnjenje, bolj učinkovito reševanje problemov

     

    Osebnost

     

    Obravnavanje gosta je kot enkratno celovito osebnost;

     

  • pojmovanje osebnosti;

  • opredeli pojem osebnosti, razloži in utemelji psihofizično celovitost in individualnost,

  • Upoštevajo individualnost in je pozoren na njegove posebnosti.

     

  • struktura osebnosti;

  • razlikuje in opiše področja osebnosti,

  • opredeli pojme in jih ponazori s primeri: konstitucija, temperament, značaj, sposobnosti, osebnostne lastnosti,

  • Boljše spozna samega sebe, svoje prednosti in slabosti, lažje gradi pozitivno samopodobo.

     

    Dinamika osebnosti

  • razloži pojma frustracija in konflikt,

  • na primerih pojasni glavne vrste konfliktov,

  • razloži in razlikuje pojme duševna obremenitev, stres in kriza,

  • opiše glavne obrambne mehanizme in jih ponazori s primeri,

  • Razume lastno vedenje in vedenje gostov v posameznih konfliktnih situacijah.

     

    Osebnostna zrelost in motnje v razvoju osebnosti

  • opiše in razlikuje pojem in sestavine osebnostne zrelosti,

  • razloži pojem normalnosti in motenosti osebnosti.

  • Razume pomen osebnostne zrelosti.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • temelji duševnega delovanja;

  •    

  • dednost;

  • Zdravstvena vzgoja

    Biologija z ekologijo

  • odnosi med spoloma;

  • okolje;

  • Zdravstvena vzgoja in higienski minimum

  • higiena delovnega, življenjskega okolja;

  • samodejavnost;

  •    

  • motivacija;

  • motivi in potrebe;

  • Gostinsko poslovanje, turizem,

  • potrebe, želje in pričakovanja ljudi;

  • čustva;

  • Poslovno komuniciranje

  • predstavljanje samega sebe,

  • nastopanje;

  • spoznavni procesi;

  • Zdravstvena vzgoja

  • zaznavanje, skrb za zdravje;

  • osebnost;

  • pojmovanje osebnosti;

  • struktura osebnosti;

  • osebnostna zrelost in motnje v razvoju osebnosti.

  • Poslovno komuniciranje

  • odnos do delovnega okolja;

  • do drugih ljudi,

  • tolerantnost do drugačnosti;