Izobraževalni program: FRIZER (ds)
ESTETIKA IN UMETNOST
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
41 |
15 |
56 |
2. |
22 |
10 |
32 |
3. |
35 |
13 |
48 |
skupaj |
98 |
38 |
136 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenec(ci):
1. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vajenec(i) |
Vajenec(i9 |
||
RISANJE GLAVE IN TELESA |
|
Z risbo razvije ekonomičnost in varčnost pri svojem delu, saj je risba najkrajša pot do kreacije. |
Estetska vaja: risanje glave in telesa po shemi. |
ZGODOVINA PRIČESK |
|||
|
|
Sledi modnim trendom jih primerja z vplivi zgodovinskih stilov. Imajo možnost ustvarjanja svojega lastnega stila (lastne mode). Strokovno odgovoren pri intrepetaciji pričesk. |
Vse estetske vaje naj odo strogo vezane na estetske probleme, ki so značilni za frizerstvo: pričeska, obraz, glava, telo, obleka; način gibanja, ki je primeren za prezentacijo pričesk, ipd. |
KRATEK PRELET SKOZI ZGODOVINO |
|
Predvidi in se motivira za pregled skozi zgodovino pričesk. |
Sodelovanje z učitelji praktičnega pouka - izdelava zgodovinske pričeske |
PRAZGODOVINA |
|||
|
Estetska vaja: Primerjava idealov: |
||
EGIPT IN MEZOPOTAMIJA |
|
Zaznava in primerja nepermanentnost estetskih, moralno etičnih norm. |
Estetske vaje: skice, risbe, kolaži, ipd. Na temo egipčanska in mezopotamska pričeska. Risbe vzorcev, barvnih kombinacij, nakita, značilnih oblik (oblika stebrov, oblika pročelij templov (asociacija na človeški obraz), ipd., ki so značilni za posamezna obdobja - arhaični stil. |
STARAGRČIJA IN RIM |
|||
|
|
Razmišlja o razvoju pričesk skozi zgodovino, o permanentnem prehajanju iz arhaičnega stila v klasični stil in naprej preko razgibanega stila do ekstravagantnega stila. |
|
ARHAIČNA DOBA |
|||
KLASIČNA DOBA |
Razmišlja o “prostoru”, ki geografsko ni preveč oddaljen. |
||
HELENIZEM |
Predvidi in primerja zgodovinske lepotne ideale z današnjim idealom lepote, ki ga površno sproti zaznava v vsakdanjem življenju. Primerja steber kot zunanji svet s svojim telesom. Zazna strahotno strogost in natančnost klasičnega stila v arhitekturi, ki jih lahko primerja s strogimi kriteriji oblike grške klasične glave, pričeske in obleke. Predvidi in primerja grško klasično dobo z vsakdanjo klasiko današnjega časa. Razmišlja o razburljivosti razgibanega načina življenja. |
Estetske vaje: skice, risbe, kolaži, ipd. Na temo klasične starogrške pričeske oziroma Obleke, ipd. Estetske vaje: likovno in verbalno izražanje in iskanje lepotnih idealov Estetske vaje: Likovna izvedba grškega hrama: glava kot vhod v čustvovanje človeka in hram kot vhod v “sveti “ prostor Estetske vaje: primerjava idealne grške glave s karakterno glavo. |
|
|
|
||
BIZANC |
|||
|
|
Estetske vaje: steber kot telo. Estetske vaje: klasična razmerja oblik: od hrama, pričeske, do obleke in nakita. Estetske vaje: razgibana razmerja oblik, od arhitekture, pričeske do oblike in nakita. Estetske vaje:bizantinske oblike, barva, bogastvo v umetnosti, obleki in pričeski. |
|
ROMANIKA |
|||
|
Estetske vaje: romanske oblike, ki so izražene v umetnosti, uporabljene na pričeski - romanski lok, vzorci knjižnega slikarstva, groteskne figure portalov, barbarskost zlatih predmetov, itd. Estetske vaje: ekstravagntni stil - razmerja, usmeritve, barve, arhitektura, obleka in pričeska |
||
GOTIKA |
|||
|
|
Razmišlja o ekstravagantnem stilu in ga primerja z današnjo ekstravaganco. |
. |
UMETNOSTNA VZGOJA |
|||
|
|
Razvija zanesljivost in natančnost. Sposoben je nekaterih abstraktnih povezav, kar mu koristi pri komunikaciji s strankami. |
Estetske vaje: kompozicija v umetnosti in pričeski. Estetske vaje: mozaik kot vzorec, ipd. Estetske vaje: glava s pričesko in vratom kot elipsoid in valj. Estetske vaje: arhitekturno pročelje; iz osnovnih arhitekturnih elementov izdela najljubšo hišno pročelje, ipd. |
RAZDELITEV PRIČESK |
|||
|
|
Strokovno in zanesljivo uporablja znanje o različnih tipih pričesk. |
Estetske vaje: razdelitev pričesk: poiščejo iz revij različne tipe pričesk in jih opišejo, ipd. |
|
2. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
LIKOVNA TEORIJA ZA FRIZERJE |
|
|
|
|
|
Predstavi stranki analitični pristop do njene bodoče pričeske. |
Estetske vaje: oblikovanje pričesk na modelu. Oblikovanje pričesk s plastelinom (glino) na modelih (lesen, plastičen). Estetske vaje: likovna analiza pričesk: vajenec samostojno poišče primerno pričesko, izdela grafično podobo pričeske, jo analizira in predstavi pred publiko (razredom). |
LIKOVNA ANALIZA PRIČESK |
- |
- |
|
OBLIKOVALSKI STILI |
|
|
|
|
|
Zaradi strokovne usposobljenosti, poznavanja stilov katere povezuje z zgodovinskimi stili razvija poštenost in zanesljivost v komunikaciji s stranko. |
Estetske vaje: stili pričesk, oblek; stili v umetnosti, ipd. (npr: klasična glava, ekstsavagantna obleka, arhitektura in pričeska 20. stoletrja). |
TEORIJA BARV |
|
|
|
|
|
Stranki predstavi barvno kreacijo za njeno bodočo pričesko (skica, revija). S povezavo znanj iz predmetov tehnologije in praktičnega pouka je sposoben strokovno verbalno razložiti in opraviti poseg barvanja na stranki. Natančna izdelava estetskih vaj pripomore k natančnosti, zanesljivosti, ekonomičnosti v delu s stranko. |
Estetske vaje:barvni krog: Kontrastni pari. Črno – belo. Nebarvne barve proti barvnim barvam. Barva proti barvi. Kvantitativni kontrast: Izenačitev barv po barvni moči (svetlene, temene in nečiste barve). Kvalitativni kontrast. Hladne barve, odtenki, ipd. |
3. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OBLIKOVANJE OBRAZA, GLAVE, TELESA |
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost, natančnost, poštenost do strank in prevzema osebno odgovornost za opravljen poseg na glavi. |
Estetske vaje: korekcija obraza in glave s pričesko. Korekcija telesa z obleko. |
LIČENJE |
|
|
|
|
|
||
OBLIKOVANJE FRIZERSKEGA SALONA |
|
|
|
|
|
Pomagal bo pri oblikovanju celostne vizualne podobe frizerskega salona ali bo ob odpiranju svojega frizerskega salona sposoben zanj napraviti isto; oziroma bo vedel kako naj izgleda celostna vizualna podoba frizerskega salona in bo znal izbrati najboljšo oblikovalno ponudbo. |
Estetske vaje: korekturno ličenje: po fotografiji nariše svoj obraz, ga korekturno naliči in s pričesko popravi napake glave. Karakterno ličenje svojega obraza, s karakterno pričesko. Sodobna izrazna ekstravagantna maska. Po možnosti skupne ure z učitelji praktičnega pouka in lasničarstva. Estetske vaje: oblikovanje frizerskega salona glade na stil salona. |
ZGODOVINA PRIČESK (za vsa obdobja velja kratka ponovitev in dopolnitev) |
|
|
|
|
|
Sposoben je suvereno sodelovati v alternativnem frizerskem salonu. Sposoben je ob določenih modnih trendih prepoznati značilnosti tujih kultur in jih nadgraditi. |
Estetske vaje: izdelava zgodovinske pričeske. Sodelovanje oziroma Skupne ure z učitelji praktičnega pouka. Oblikovanje zgodovinskih pričesk s plastelinom na modelu. Skice, risbe, kolaži, ipd. Na temo zgodovinskih pričesk. Lastna kreacija zgodovinske pričeske (izdela lastno kreacijo na temo nekega zgodovinskega obdobja in glede na značilnosti tega obdobja mora vajenec samostojno kreirati mora povezati, izbrati, izluščiti, povezati, značilnosti tega obdobja in dodati nekaj svojega. Estetske vaje: simbolizem v pričeski. Estetske vaje: nadrealizem v pričeski. Estetske vaje: Plečnik (romantik v arhitekturi). Gibanje v pričeski. Estetske vaje: oblike, ki izražajo upor, agresijo in odklanjanje obstoječe civilizacije. Estetske vaje: tuje kulture, povezava tujih kultur z “našo”evropsko kulturo? |
ESTETIKA ZA FRIZERJE |
|
|
|
|
|
Iz strokovnega pristopa do stranke prestopi v višjo obliko moralno etičnega odnosa do stranke. |
Der Frisur im Wandel der zeit, ABC - DRUCK Cm bH, Heidelberg, Western Germany
Fachkunde fuer Frisure, Leopold Tosch, Oesterreichger GEWEBEVERLAG,1952,
Haircult, Dylan Jones, Thames and Hundson,1990
The Timeline of World Costume, Clasudia Mueler, Thomas and Hundson
The hiostorical Encyclopedia of Costume, Albert Racinet, Princess House, London, 1988
The Hairdressing design, Liz Farr, Oxford,1992
Historical costume in pictures, Braun & Shneider, Dover Publicvations, 1975
Enciklopedija mode, Georgina O Hara, DZS, 1994
Zgodovina oblačenja, Darja Vidic, 1991-Umetnostna vzgoja, Osnove likovne umetnosti, Janez Hoeffler
Umetnost v slikah (zbirka), DZS, 1966-69
Umetnost v zgodovini človeštva, M. Hollingworth, DZS, 1993
Enciklopedija likovnih umetnosti, Leksikografski zavod , Zagreb, 1960-1966
Slikarsko mišlenje, Milan Butina, 1992
Umetnost boje, Umetnička akademija v Beogradu,1973
Fenomenologija percepcije, Merleau Ponty
Risanje in slikanje, B.Bagnel
Umetnki in spremljevalci, MG, 1981- itd.
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Zgodovina pričesk |
Praktični pouk Družbena znanja Lasničarstvo Slovenščina |
Poznavanje zgodovinskih dejstev (družbeno ekonomskih, religioznih, moda oblačenja in moda pričesk. |
Globalna razdelitev pričesk |
Praktični pouk Lasničarstvo |
Zna uvrstiti različne tipe pričesk po kategorijah. |
Risanje glave in telesa |
Praktični pouk |
Risba kot pripomoček pri načrtovanju pričesk (oblek). |
Likovna teorija za frizerje |
Praktični pouk |
Zna likovno analizirati pričesko injo verbalno posredovati. |
Oblikovalski stili |
Praktični pouk Lasničarstvo Slovenščina |
Pozna stile oblikovanja, jih poveže z zgodovinskimi stili in tekočimi modnimi trendi. Kar uporablja pri oblikovanju pričesk. |
Teorija barv |
Praktični pouk LAS, TEH |
Zna glede na stil in modne trende oziroma Po lastnih ustvarjalnih ambicijah načrtovati in izvesti barvanje pričeske. |
Oblikovanje obraza, glave, telesa |
Praktični pouk Lasničarstvo Psihologija |
Glede na tip obraza (telesa) zna izvesti korekturno s pričesko, z ličenjem oziroma z obleko. Zna narediti karakteren izgled stranke (pričeska, ličenje, obleka). Zna narediti “masko”. |
Estetika za frizerje |
Družbena znanja Psihologija |
Je sposoben uporabiti najosnovnejše kategorije estetike, filozofije in splošnih družbenih odnosov, ki se tičejo frizerstva |