Informativni cilji
|
Formativni cilji
|
Socializacijski cilji
|
Posebnosti v izvedbi
|
1. OSNOVE PSIHOLOGIJE
|
Vajenci:
|
Vajenci:
|
|
|
seznanijo se s pojmom psihologije,
dojamejo predmet proučevanja,
opredelijo panoge psihologije,
|
motivacija za nadaljnje delo,
|
|
2. OSEBNOST IN DUŠEVNI
PROCESI
|
|
|
|
Osebnost
|
dojamejo, da je vsak človek osebnost zase,
seznanijo se z osebnostjo in njenimi sestavinami,
spoznajo samega sebe,
spoznajo katere lastnosti in sposobnosti so
poudarjene pri liku prodajalca,
spoznajo dejavnike, ki oblikujejo osebnost,
|
začenjajo se zavedati bistva človekove osebnosti,
pridobljeno znanje jim olajšuje komunikacijo,
empatija jim postaja bližja,
v sebi začnejo razvijati sposobnosti in lastnosti za
trgovski poklic,
|
Vaja: sposobnosti in druge človeške zmogljivosti.
|
Duševni procesi
|
|
|
|
spoznavni procesi
|
začnejo razumevati pomen teh procesov,
seznanjajo se z zapletenostjo človeške notranjosti,
seznanijo se z mišljenjem in pravili uspešnega
učenja,
opredelijo vrste mišljenja,
zavejo se pomena pozabljanja in spomina,
|
pridobljeno znanje bo učencem koristilo pri komuniciranju,
razvijajo občutek za kontaktiranje z ljudmi,
navajajo se na strpnost,
poraja se jim občutek za spoznavanje oziroma zaznavanje
dejavnikov, ki vplivajo na naše obnašanje,
|
Vaja: prenašanje informacij.
Vaja: učenje s poskusi in napakami, sposobnosti in druge
človeške zmogljivosti.
|
zaznavanje, dražljaji, čutni pragi, pozornost, barve,
|
seznanijo se s spoznanji psihologije na področju
zaznavanja,
naučijo se usmerjati pozornost posameznika (kupca),
spoznajo pomen barv in njihov vpliv na
pozornost in naše razpoloženje,
učijo se prepoznavati svoja čustva in čustva drugih,
spoznajo znake in pomen neverbalne komunikacije,
|
razvijajo občutek za stike z ljudmi,
zavedajo se, da na naše odločitve vplivajo številni
dejavniki, na katere lahko tudi vplivamo,
navajajo se na strpnost,
razvijajo empatijo,
|
Vaja: trajanje in fluktuacija pozornosti.
Vaja: barvni krog, pomen barv.
|
čustvovanje
|
seznanijo se s tehnikami premagovanja stresa,
začutijo pomen glasbe na razpoloženje,
spoznajo zunanje dejavnike, ki vplivajo na naša čustva,
spoznajo kaj je tisto, ki nas v našem vedenju usmerja
(potrebe),
razumevati začnejo, da vsak sam izbira svoje vedenje,
|
navajajo se na strpnost,
razvijajo empatijo,
poglabljajo razumevanje samega sebe in drugih,
oblikujejo občutek za druge,
s pomočjo poznavanja potreb poglobijo svoja spoznanja
o sebi in drugih,
|
Vaja: avtogeni trening.
Vaja: poslušanje različnih vrst glasbe na razpoloženje in
človekovo odločitev.
|
motivacija,
|
spoznajo pomen želja pri obnašanju posameznika,
ugotovijo, da obstajajo različni dejavniki, ki
vplivajo na motivacijo,
seznanijo se s težavami pri motiviranju,
|
|
Vaja: potrebe, igre vlog, motivacija za delo.
|
Interpersonalna
komunikologija
|
seznanijo se s pojmom komunikacija,
seznanijo se z verbalno in neverbalno komunikacijo,
seznanijo se z načini komuniciranja,
|
začutijo pomen uspešne komunikacije,
v njih se še naprej razvija občutek empatije,
znajo sami izbirati primerne oblike uspešne
komunikacije
|
Vaja: igre vlog, komuniciranje v trženju.
|
3. PSIHOLOŠKI VIDIKI PRODAJE
|
|
|
|
družbenoekonomski odnosi in zadovoljevanje,
družbenoekonomski odnosi in zadovoljevanje potreb,
značilnosti kupcev,
lastnosti dobrega prodajalca,
vodenje prodajnega razgovora,
|
teoretična spoznanja učenci prenašajo na področje
prodaje,
spoznajo, da je uspešnost prodaje odvisna od
prilagajanja ponudb kupčevim potrebam in željam,.
Vajenci:
seznanijo se s potekom nakupa in potekom prodaje,
spoznajo osnovne zakonitosti uspešne prodaje,
spoznajo prodajni proces,
|
zavedajo se pomena primernega odnosa do kupca,
kodeks prodajalca jim ni več tuj,
|
Vaja: igre vlog, dejavniki obnašanja potrošnikov.
|
konflikti in reševanje konfliktov,
|
naučijo se izbirati primeren način reševanja
konfliktov v trgovini,
zavedajo se pomena urejenosti trgovine in prodajalca,
spoznajo nekatere značilnosti uspešnih reklam,
|
empatija postane del vajenčevega doživljanja druge
osebe,
zavedajo se pomembnosti poklica prodajalca,
|
Vaja: lastnosti kupcev.
|
psihologija reklame,
|
seznanijo se z dejavniki, ki lahko dvignejo ugled
trgovine,
seznanijo se z vplivom reklame na potrošnika,
seznanijo se z zakonitostmi oblikovanja dobre
reklame,
spoznajo bonton pomemben pri prodaji,
|
oblikujejo pozitivno samopodobo,
postajajo samozavestnejši
|
|