Izobraževalni program: MIZAR (ds), MIZAR (gluhi in naglušni dijaki in dijaki z govorno-jezikovnimi motnjami)
RAČUNALNIŠTVO (RAL))
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
10 |
18 |
28 |
2. |
10 |
22 |
32 |
3. |
7 |
25 |
32 |
skupaj |
27 |
65 |
92 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Cilj predmeta:
Računalništvo posreduje strokovno teoretično in praktično znanje, ki je osnova pri uporabi sodobne informacijske tehnologije in programske opreme na področju lesarstva.
Pri predmetu vajenci:
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
1. Osnovni pojmi v informatiki: |
|||
Podatki in informacije. Informatika. Informacijski sistem. Računalnik. |
|
|
Ogled računalnika, informacijskega centra. |
2. ProgramskA in strojnA opremA raČunalnika |
|||
Strojna oprema: Programska oprema: |
|
|
Ogled strojne opreme v računalniški učilnici. Prikaz posameznih programskih paketov (izven in v računalniku). |
3. Delo z raČunalnikom |
|||
Tipkovnica. Elementi in funkcije računalnikovega pomnilnika. Pomožni programi za delo z datotekami in mapami. Postopek dela s programom. |
|
|
Vaje v računalniški učilnici: vsak vajenec za svojim osebnim računalnikom. |
4. Programski paket za pisanje in urejanje besedil |
|||
Vnašanje teksta. Urejanje besedila. |
|
|
Vaje v računalniški učilnici: primeri (vnaprej pripravljen tekst). |
Tiskanje datotek. |
|
||
5. Obdelava tabelariČnih podatkov |
|||
Podatkovna baza. |
|
Razvije pravilen odnos do osebnosti (zaščita osebnih podatkov). |
|
Tabelarična obdelava podatkov: |
|
Vaje v računalniški učilnici. |
|
Oblikovanje tabele: |
|
Razvija kreativnost in občutek za estetiko. |
Vaje v računalniški učilnici. Vzporedno s spoznavanjem programskega paketa vajenci izdelujejo primer: vnaprej pripravljena tabela. |
Izdelava grafa. |
|
||
Tiskanje tabele. |
|
Tiskanje tabele, ki jo je vajenec sam pripravil. |
|
6. RaČunalniško podprto risanje z grafiČnimi programskimi paketi |
|||
Okolje programskega paketa: |
|
Vaje v računalniški učilnici: vsak vajenec na svojem osebnem računalniku. Vzporedno s spoznavanjem ukazov risanje vnaprej pripravljenega primera. |
|
Osnovne nastavitve: |
|
Odkriva pomen dobrega organiziranja in načrtovanja svojega dela. |
|
Risanje (Draw): |
|
Odkriva povezanost znanja, ki ga je pridobil pri predmetu Konstrukcije, s sodobnimi računalniškimi programi za konstruiranje. |
|
Dodatni ukazi risarskega programa: |
|
Spoznava pomembnost in uporabnost tehnološkega razvoja pri delu v svoji stroki; spozna nujnost spremljanja tehnološkega razvoja nasploh in še posebej na področju računalništva. |
|
Kotiranje (Dimension): |
|
||
Šrafiranje (Hatch): |
|
||
Vnos teksta (Text): |
|
Razvija občutek za urejenost, preglednost in estetiko. |
|
Tiskanje risbe (Print): |
|
Tiskanje primera na ustreznem tiskalniku ali risalniku. |
|
7. Ostali programski paketi, ki so uporabljani na lesarskem podroČju |
|||
Programski paketi, ki: |
|
Si povečuje možnosti za delovno kariero in motivacije za nadaljnje izobraževanje. |
Prikaz delovanja programske opreme v računalniški učilnici. Ogled delavnice kjer je uporabljana povezava med programom in CNC strojem. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje z:
1. sklop: tekst;
2. sklop: tabela;
3. sklop: risba tipičnega izdelka iz lesa.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
konstrukcije |
|
|
gospodarjenje |
|