Izobraževalni program: NATAKAR (ds)
GOSTINSKO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
55 |
29 |
84 |
2. |
33 |
15 |
48 |
3. |
44 |
20 |
64 |
skupaj |
132 |
64 |
196 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
Vajenci:
1. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
I. TEMELJNI POJMI O DRUŽBI IN GOSPODARSTVU |
Vajenec: |
Vajenec: |
|
|
|
Je samozavestnejši. Je pozoren na zunanji izgled. Polaga pozornost govorici telesa. Si razvija komunikacijske spretnosti. Postane toleranten in obziren, saj spozna, da imajo gostje različne želje. Goste obravnava kot individiume. Postane sposoben priznavati lastne napake. Pridobi sposobnost pravilne uporabe ekonomskih pojmov pri pogovoru. |
Igra vlog: gostoljubnost Vaja: preračunavanje vrednosti valut. Vaja: potrebe in želje gostov Vaja: razlikovanje produkcijskih sredstev. |
II. GOSPODARSKA PANOGA GOSTINSTVO |
|
|
|
|
|
Spozna, da brez entuziazma, nenehnega truda in inovativnosti, ne bo postal uspešen gostinski delavec. Se nauči brati, razumeti in uporabljati pravne predpise. Spozna nujnost po spoštovanju gostov in sodelavcev. Izoblikuje si stališče o intenzivnosti razvoja gostinstva v Sloveniji ter o rezultatih dela subjektov, ki koordinirajo, usmerjajo in kontrolirajo gostinsko dejavnost. |
Vaja: pravni predpisi v gostinstvu. Vaja:pomen gostinstva v Sloveniji. Vaja:vrste gostinskih storitev. Vaja:razvitost gostinstva. |
III. OSEBA IN NJEN STATUS V PRAVU |
|
|
|
|
|
Pridobi samozavest in zavest, da je potrebno biti iznajdljiv in informiran. Se zna prilagajati. Spozna, da mora opazovati konkurenco. |
Vaja: pomen podjetništva. Vaja: postati in ostati uspešen podjetnik. Vaja: primerjava prednosti in slabosti različnih vrst podjetij. |
2. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
I. TRŽENJE |
Vajenec: |
Vajenec: |
|
|
|
Postaja kreativen in odločen. Navaja se na delo v skupini. Krepi pogajalske spretnosti. Želi biti informiran. Se prilagodi gostom. |
Delo v skupinah: reševanje izmišljenega marketinškega problema. |
II. POSLOVNO KOMUNICIRANJE |
|
|
|
|
|
Postaja samozavestnejši. Izgublja strah pred nastopom v javnosti. Je vljuden. |
Igra vlog: osebni in telefonski pogovor s poslovnim partnerjem. Vaja:praktično sestavljanje poslovnih dopisov. |
III. PRODAJNA POGODBA |
|
|
|
|
|
Je odgovoren. Spremlja pravne predpise. |
Vaja: sestavljanje prodajne pogodbe. |
3. Letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
I. POSLOVNA PODROČJA GOSTINSKEGA POSLOVANJA |
Vajenec: |
Vajenec: |
|
|
|
Spozna pomen timskega dela. |
Viharjenje v možganih: osnovna načela dobrega gospodarjenja. |
II. OSKRBOVALNA DEJAVNOST |
|
|
|
NABAVNA SLUŽBA |
|
|
|
|
|
Je natančen. Je racionalen. |
Vaja: izpolnjevanje poslovnih dokumentov. |
SKLADIŠČNO POSLOVANJE |
|
|
|
|
|
Lažje sprejema odločitve. Spozna pomen hitrega in natančnega dela. Je racionalen. |
Vaja: izpolnjevanje dokumentacije. |
III. POSLOVANJE PREHRAMBNIH OBRATOV |
|
|
|
NALOGE IN DELOVNA PODROČJA |
|
||
KUHINJSKO POSLOVANJE |
|
|
|
|
|
Je natančen in ažuren. Prevzema osebno odgovornost. |
Vaja: izdelava obračunov. Vaja: nadzor uspešnosti kuhinjskega poslovanja. Vaja: Katere so najpogostejše nepravilnosti pri delu v kuhinji? |
TOČILNIŠKO POSLOVANJE |
|
|
|
|
|
Je natančen in ažuren. Prevzema osebno odgovornost. |
Vaja: izdelava obračunov. Vaja: nadzor uspešnosti točilniškega poslovanja. Vaja: Katere so najpogostejše nepravilnosti pri delu v strežbi? |
POSLOVANJE V PRODAJNIH ODDELKIH |
|
|
|
|
|
Poglablja zavest o nujnem timskem delu. Je gostoljuben. |
|
IV. POSLOVANJE PRENOČITVENIH OBRATOV |
|
|
|
NALOGE IN PODROČJA POSLOVANJA PRENOČITVENIH OBRATOV |
|
Je inovativen. Spozna pomen hitrega, točnega in gostoljubnega opravljanja vseh opravil za goste. Poglablja zavest o timskem delu. Spozna pomen dobre organizacije dela. Razmišlja o funkcionalni in estetski urejenosti vseh prostorov in opreme. |
|
V. OSNOVE EKONOMIKE GOSTINSKEGA PODJETJA |
|
|
|
PRIDOBIVANJE IN DELITEV CELOTNEGA PRIHODKA KALKULACIJE ZA JEDI IN PIJAČE |
|
Pridobi si samozavest in samozaupanje, saj zna analizirati uspešnost svojega poslovanja. Pridobi sposobnost logičnega sklepanja. Spozna pomen ustvarjalnega diskutiranja. |
Vaje: po danih podatkih učitelja vajenci izdelujejo analize stroškov, ugotavljajo uspešnost poslovanja ter izdelujejo kalkulacije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja naslednjih predmetov: turizem, strežba, kuharstvo, organizacija strežbe, osnove strežbe, osnove kuharstva, poslovno komuniciranje.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Turizem |
|
|
Poslovno komuniciranje |
|
|
Osnove kuharstva |
|
|
Kuharstvo |
|
|
Osnove strežbe |
|
|
Strežba |
|
|
Organizacija strežbe |
|