Izobraževalni program: PEK (ds)
GOSPODARSKO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
53 |
15 |
68 |
skupaj |
53 |
15 |
68 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu vajenci:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVNI POJMI GOSPODARJENJA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo zavest o pravilnem odnosu do naravnih dobrin in o prizadevanjih za ohranjanje naravnih dobrin. |
|
|
|
Se zavedajo, da je koristno poznati osnovne ekonomske izraze. |
|
|
|
Se zavedajo, da je proizvodnja temeljni način pridobivanja dobrin. |
|
|
|
Se zavedajo, da nobeno pošteno delo ni umazano in manj vredno. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zavedajo se problema pomanjkanja hrane in si oblikujejo pozitiven odnos do hrane. |
|
|
|
Razmišljajo o aktivnem iskanju zaposlitve. |
Računajo menjalna razmerja cen. Računajo bazne, verižne in strukturne indekse. |
|
|
Zavedajo se pomena delitve dela in medsebojnega sodelovanja za napredek družbe. |
|
PODJETJE |
|
|
|
|
|
Razmišljajo o poslovanju podjetij glede morale in ekološke osveščenosti. |
Izmislijo si svojo firmo, logotip firme in slogan firme. |
|
|
Razmišljajo o idealni organizaciji poslovanja. Razpravljajo o težavah pri organiziranju. |
|
|
|
Zavedajo se pomena dobrega poznavanja okolja podjetja. |
|
|
|
Razvijajo zavest o odgovornem ravnanju in uporabi premoženja doma, v šoli in podjetju. |
|
|
|
Razmišljajo o solidarnosti med ljudmi v družbi. |
|
STROŠKI V POSLOVNEM PROCESU |
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o zmanjševanju stroškov, kjerkoli delamo in živimo. |
|
|
|
|
|
|
|
Razvijajo zavest o odgovornosti za nastale stroške. |
|
|
|
Zavedajo se vseh stroškov izdelka. |
Obračunajo časovno in funkcionalno amortizacijo. |
|
|
|
Računajo lastno cena izdelka. |
UGOTAVLJANJE POSLOVNEGA IZIDA |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena dobrih medčloveških odnosov za uspešnost sanacije. |
|
KNJIGOVODSTVO |
|
|
|
|
|
Razmišljajo o uporabi knjigovodskih načel v vsakdanjem življenju. |
|
|
|
Odpravljajo strah pred delom z računalnikom. Se zavedajo potrebe po delu z računalnikom. |
Vnašajo v računalniški program podatke o materialnem poslovanju. Izpisujejo dobavnice in druge listine. |
|
|
|
|
INVESTICIJE (NALOŽBE) |
|
|
|
|
|
|
|
TRŽENJSKA (MARKETINŠKA) USMERITEV PODJETJA |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena varčevanja in odrekanja, ki sta potrebna za investicije v družini in podjetju. |
|
|
|
Razmišljajo o tveganju in zmanjševanju tveganja pri poslovanju podjetja. |
Računajo produktivnost dela in donosnost kapitala. |
|
|
Razmišljajo o pomenu proizvajanja živil z veseljem oziroma z ljubeznijo. |
|
|
|
Razmišljajo o zmanjševanju stroškov. |
|
|
|
Razmišljajo o vtisih iz trgovin. |
|
|
|
|
|
|
|
Kritično razmišljajo o negativnih in škodljivih učinkih reklam. |
|
|
|
Se zavedajo omejenosti sredstev za tržne aktivnosti podjetja. |
Sestavijo enostavno kupoprodajno pogodbo s kupcem in z dobaviteljem. |
|
|
Razmišljajo o pripadnosti podjetju, trudu in ustvarjalnosti, ki na moreta nikoli biti popolnoma poplačana z denarjem. Začutijo kompleksnost in širino razmišljanja podjetnika. Začutijo problematiko načrtovanja in odločanja. |
Po skupinah izdelajo seminarsko nalogo. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Družboslovje Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Družboslovje |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Tehnologija Praktični pouk |
|