SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

GOSPODARSKO POSLOVANJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

66

 

66

2.

66

 

66

3.

64

 

64

skupaj

196

 

196

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Vajenci:

  • dobijo osnovno znanje o gospodarstvu, njegovi strukturi, pomenu in nalogah,

  • seznanijo se s podjetjem, vrstami, organizacijo in poslovanjem,

  • obvladujejo trgovinsko poslovanje v sklopu svojega poklica,

  • naučijo se podjetniškega razmišljanja,

  • pridobijo temeljno znanje s področja računovodstva,

  • naučijo se reševati nabavno-prodajno dokumentacijo v trgovinskih podjetjih,

  • razvijajo se v samoiniciativne, odgovorne, kulturne in poštene prodajalce.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Temeljni pojmi o gospodarstvu

    Vajenec

    Vajenec

    Vajenec

    Potrebe, dobrine

         

  • spozna pojem potreb in dobrin

  • zna našteti potrebe, dobrine

  • zna razlikovati človekove potrebe in upoštevati omejenost dobrin

  • Razvija varčnost.

     

    Pomen in vrste delitve dela

     

     

     

  • spozna delitev dela

  • delitev gospodarstva na dejavnosti in funkcioniranje gospodarskega procesa

  • zna razlikovati vzroke, vrste in pomen delitve dela

  • zna razlikovati dejavnosti v družbi in njihov pomen

  • Razvija ekonomičnost in občutek za vključevanje v delovno okolje.

    Razvija občutek za kvalitetno delo.

     

    Gospodarska ureditev in trg

     

     

     

  • spozna različne gospodarske ureditve

  • spozna definicijo trga

  • zna opredeliti dejavnike tržišča in delovanje tržnega gospodarstva

  •  

    Skupinsko delo: analizira značilnosti naše gospodarske ureditve.

    Podjetje

     

     

     

    Pojem, naloge in vrste podjetij z različnih vidikov

     

     

     

  • zna našteti vrste podjetij

  • zna razlikovati podjetja in njihove naloge

  • Spozna možnosti za delovno kariero.

    Vaja: primerjava proizvodnega podjetja s trgovskim.

    Firma podjetja

     

     

     

  • spozna pojem firme

  • zna izbrati primerno ime, določiti sedež in dejavnost

  • Razvija občutek za estetiko.

    Izdela osnutek firme podjetja z zaščitnim znakom.

    Dejavniki poslovanja podjetja (delovna sila, premoženje, lokacija)

     

     

     

  • spozna pomen delovne sile, delovnih

  • sredstev, delovnih predmetov

  • zna vrednotiti delo, razlikovati premoženje ter izbrati pravilno lokacijo podjetja

  • Razvija zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela.

    Skupinsko delo: pripravi postopek ustanovitve podjetja.

    Tržna usmeritev podjetja

     

     

     

  • spozna pomen tržne usmeritve podjetja

  • sposoben se je prilagajati tržnim spremembam

  • Motivacija za nenehno samoizobraževanje.

     

    Ustanovitev in prenehanje delovanja podjetja

     

     

     

  • spozna postopke za ustanovitev podjetja in vzroke za prenehanje

  • zna izvesti aktivnosti za ustanovitev podjetja in pozna vzroke za prenehanje

  • Ozaveščanje relacij: posameznik-podjetje-družba.

    Možnosti za delovno kariero.

    Skupinsko delo: iz okolja poišče podjetje, ki je prenehalo poslovati – vzroki.

    Trgovina

     

     

     

    Funkcije trgovine

     

     

     

  • našteje funkcije trgovine

  • prepozna pomen in funkcijo trgovine ter zna upoštevati temeljne predpise s tega področja

  •    

    Temeljni predpisi v trgovini

     

     

     

  • zna našteti predpise v trgovini

  •  

    Razvija strokovno odgovornost, strpnost, spoštovanje zakonitosti

    Obisk trgovskega podjetja na debelo vajenci opravijo primerjavo s trgovskim podjetjem, kjer bodo opravljali praktično izobraževanje pri delodajalcu.

    Vloga inšpekcijskih služb

     

     

     

  • spozna vlogo inšpekcijskih služb

  • zna razlikovati temeljne naloge posamezne inšpekcijske službe

  •    

    Varstvo konkurence

     

     

     

  • spozna predpise o varstvu konkurence

  • upošteva temeljna določila zakona o varstvu konkurence

  • Razvija poklicno identiteto, odgovornost, solidarnost

    K učni uri povabimo tržnega ali zdravstvenega inšpektorja, ki predstavi svoje delo.

     

    2. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Poslovanje trgovskih družb na drobno (dejavniki, značilnosti in kazalci učinkovitosti poslovanja, načini prodaje na drobno)

    Vajenec

    Vajenec

     

  • poslovanje trgovskih družb na debelo (funkcije, dejavniki poslovanja, organizacijske oblike)

  • našteje dejavnike in spozna značilnosti ter kazalce učinkovitosti poslovanja v trgovini na debelo in drobno

  • razlikuje med temeljnimi dejavniki poslovanja in organizacijskimi oblikami trgovinskih družb na drobno in debelo

  • obvladuje tehnike prodaje v trgovini na drobno in debelo

  • Razvija zavest o zahtevah kvalitetnega poklicnega dela in ekonomičnost poslovanja.

     

    Trgovinske storitve

     

     

     

  • spozna pomen in vrste posameznih trgovskih storitev (posredniške, zastopniške, komisijske, špediterske, agencijske, javnih skladišč, in druge)

  • razlikuje temeljne značilnosti posameznih vrst trgovinskih storitev in jih zna pravilno uporabljati

  • Razvija občutek za delitev dela.

    Obisk podjetja, ki opravlja trgovske storitve (npr. špeditersko, zastopniško, transportno, ...).

    Poslovne funkcije in organiziranost trgovskih družb

     

     

     

  • spozna vrste in pomen poslovnih funkcij

  • spozna pomen vodenja in upravljanje

  • spozna notranjo organiziranost trgovskih družb

  • zna povezovati delovanje poslovnih funkcij in podjetja kot celote

  • zna določiti kdo vodi podjetje in kdo ga upravlja

  • zna izbrati oddelek v podjetju, ki bo rešil določeno nalogo

  • Razvija strpnost, odgovornost in komunikativnost.

     

    Komercialna funkcija v trgovskem podjetju

     

     

     

  • spozna:

  • pomen in naloge nabave

  • službe, skladiščenja in prodaje

  • pomen in naloge nabavne službe

  • naloge in vrste skladišč

  • pomen in vrste zalog

  • pomen in naloge prodaj. službe

    • zna pravilno (količinsko in kakovostno) nabaviti blago

    • zna določiti čas nabave in izbrati najugodnejšega dobavitelja

    • razume pomen prodaje za uspešno poslovanje trgovskega podjetja

     

    Razvija smisel za odgovornost, poštenost, natančnost in strokovnost.

     

    Ogled sodobnih skladišč, kjer se vajenci seznanijo s postopki skladiščenja ter dokumentacijo.

    Trženje v trgovskem podjetju

     

     

     

  • spozna pojem in pomen raziskave trga

  • zna oblikovati prodajni sortiment

  • zna oblikovati prodajne cene

  • spozna pomen:

  • oglaševanja

  • pospeševanja prodaje

  • nudenja dodatnih storitev kupcem

    • razume pomen raziskave trga za uspešno poslovanje podjetja

    • zna pravilno oblikovati prodajni sortiment

    • zna pravilno določiti ceno

    • zna uporabljati posamezne oblike pospeševanja prodaje

    • zna nuditi dodatne storitve kupcu

     

    Razvija smisel za opazovanje.

    Razvija iniciativnost, poklicno etiko, zavest o strokovni odgovornosti.

     

    Primerja sortiment bližnje prodajalne s sortimentom prodajalne, kjer kupuje.

    Izdela enostavno in sestavljeno kalkulacijo cene.

    Skupinsko delo: pripravi načrt oglaševanja za različno blago.

    Blago kot predmet prodaje

     

     

     

  • spozna: merila za razvrščanje blaga (povpraševanje, izvirnost, hitrost prodaje)

  • izgube in vrste izgub blaga ter ukrepe za preprečevanje le-teh

    • zna razvrstiti blago po navedenih kriterijih in temu primerno ukrepati

    • zna razlikovati vrste in vzroke izgub in ve, kako jih lahko preprečimo

     

    Razvija odnos do blaga ter strokovno odgovornost.

    Razvija odnos do kvalitetnega dela.

     

     

    3. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Komunikacija v prodajnem procesu

     

     

     

  • pomen komuniciranja

  • spozna dejavnike komuniciranja (medsebojni odnosi pri delu in skupno reševanje problemov)

  • se nauči komunikacijskih spretnosti

  • spozna najpogostejše napake pri komuniciranju

  • razvija komunikacijske spretnosti in jih prilagaja različnim vrstam kupcev

  • Razvija komunikativnost, iniciativnost, inovativnost.

    Razvija poklicno identiteto in pravila vedenja v delovnem okolju.

    Razvija strpnost in odgovornost.

    Igra vlog: prodajalec – kupec, analizirajo prodajni razgovor, spoznajo pomanjkljivosti v komuniciranju.

    Prodajni postopek

     

     

     

  • spozna prodajni postopek

  • spozna pomen prodaje na potrošniški kredit in

  • pomen prodaje po posebnih pogojih (razprodaja, prodaja blaga s pomanjkljivostmi, po naročilu, …)

  • zna voditi prodajni postopek in reševati morebitne reklamacije

  • zna prodajati blago na potrošniški kredit

  • zna pripraviti prodajo po posebnih pogojih

  • Razvija poklicno identiteto in strokovno odgovornost

    Igra vlog: reševanje kupčevih reklamacij.

    Izpolnjevanje obrazcev za prodajo na potrošniški kredit.

    Temeljni pojmi in naloge računovodstva

     

     

     

  • spozna sredstva in njihove vire

  • se nauči izvesti popis blaga in spozna vrste popisa

  • spozna, kako se ugotavlja poslovni izid in naredi bilanco stanja

  • spozna pomen in vrste kontov in stroškov

  • zna razvrstiti sredstva v podjetju in pozna njihove vire

  • zna narediti inventuro

  • ve, kdaj podjetje izkaže dobiček in kdaj izgubo

  • upošteva vpliv stroškov na uspešnost poslovanja

  • Razvija natančnost, odgovornost in vestnost

    Izpolni popisne liste za potrebe inventure.

    Poslovno dopisovanje

     

     

     

  • spozna pojem, pomen in oblike obveščanja

  • zna pravilno uporabiti posamezne oblike obveščanja

  • Razvija čut za estetiko, strokovno odgovornost

     

    Poslovna korespondenca v komercialnem poslovanju

     

     

     

  • zna napisati:

  • povpraševanje

  • ponudbo

  • naročilo

  • potrditev naročila, odklonitev naročila

  • zna strokovno sestaviti navedene korespondenčne izdelke

  • Razvija spretnost komuniciranja, strokovno odgovornost, odnos do poslovnih partnerjev

    Izdelava vzorcev na računalniku: povpraševanje, ponudbe, naročilo, potrditve naročila, odklonitev naročila, reklamacije, opomina.

  • kupoprodajno pogodbo

  • reklamacijo

  • opomin

  • pozna pomen pogodbe, sestavine ter možnosti sklenitve

  • zna strokovno sestaviti reklamacijo in opomin

  • Razvija poklicno etiko, odnos do strokovnih doktrin in kvalitetnega poklicnega dela.

    Razvija odnos do poslovnih partnerjev.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Splošno

    Znanje tega predmeta nadgrajujejo naslednji predmeti: naravoslovje s poznavanjem blaga, praktični pouk, psihologija prodaje, računovodstvo.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • potrebe, dobrine

  • Psihologija prodaje

  • vrste potreb, vrste dobrin

  • trgovina, temeljni predpisi, varstvo konkurence

  • vrste skladišč, dokumentacija

  • Praktični pouk

  • vrste trgovine, predpisi v trgovini

  • dokumentacija v skladišču

  • blago

  • Naravoslovje s poznavanjem blaga

  • pomen in vrste blaga

  • prodajalec, prodajni razgovor

  • prodaja po posebnih pogojih

  • Psihologija prodaje

  • potek prodajnega razgovora

  • vrste prodaje po posebnih pogojih

  • sredstva in viri sredstev

  • inštrumenti plačilnega prometa

  • Poslovna matematika

  • vrste sredstev in virov

  • vrste plačilnih sredstev

  • poslovna korespondenca

  • Psihologija prodaje

    Poslovna matematika

  • vrste poslovnih dopisov