Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
GOSPODARSKO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
66 |
66 |
|
2. |
66 |
66 |
|
3. |
64 |
64 |
|
skupaj |
196 |
|
196 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenci:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Temeljni pojmi o gospodarstvu |
Vajenec |
Vajenec |
Vajenec |
Potrebe, dobrine |
|||
|
|
Razvija varčnost. |
|
Pomen in vrste delitve dela |
|
|
|
|
|
Razvija ekonomičnost in občutek za vključevanje v delovno okolje. Razvija občutek za kvalitetno delo. |
|
Gospodarska ureditev in trg |
|
|
|
|
|
Skupinsko delo: analizira značilnosti naše gospodarske ureditve. |
|
Podjetje |
|
|
|
Pojem, naloge in vrste podjetij z različnih vidikov |
|
|
|
|
|
Spozna možnosti za delovno kariero. |
Vaja: primerjava proizvodnega podjetja s trgovskim. |
Firma podjetja |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za estetiko. |
Izdela osnutek firme podjetja z zaščitnim znakom. |
Dejavniki poslovanja podjetja (delovna sila, premoženje, lokacija) |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. |
Skupinsko delo: pripravi postopek ustanovitve podjetja. |
Tržna usmeritev podjetja |
|
|
|
|
|
Motivacija za nenehno samoizobraževanje. |
|
Ustanovitev in prenehanje delovanja podjetja |
|
|
|
|
|
Ozaveščanje relacij: posameznik-podjetje-družba. Možnosti za delovno kariero. |
Skupinsko delo: iz okolja poišče podjetje, ki je prenehalo poslovati – vzroki. |
Trgovina |
|
|
|
Funkcije trgovine |
|
|
|
|
|
||
Temeljni predpisi v trgovini |
|
|
|
|
Razvija strokovno odgovornost, strpnost, spoštovanje zakonitosti |
Obisk trgovskega podjetja na debelo vajenci opravijo primerjavo s trgovskim podjetjem, kjer bodo opravljali praktično izobraževanje pri delodajalcu. |
|
Vloga inšpekcijskih služb |
|
|
|
|
|
||
Varstvo konkurence |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno identiteto, odgovornost, solidarnost |
K učni uri povabimo tržnega ali zdravstvenega inšpektorja, ki predstavi svoje delo. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Poslovanje trgovskih družb na drobno (dejavniki, značilnosti in kazalci učinkovitosti poslovanja, načini prodaje na drobno) |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija zavest o zahtevah kvalitetnega poklicnega dela in ekonomičnost poslovanja. |
|
Trgovinske storitve |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za delitev dela. |
Obisk podjetja, ki opravlja trgovske storitve (npr. špeditersko, zastopniško, transportno, ...). |
Poslovne funkcije in organiziranost trgovskih družb |
|
|
|
|
|
Razvija strpnost, odgovornost in komunikativnost. |
|
Komercialna funkcija v trgovskem podjetju |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za odgovornost, poštenost, natančnost in
strokovnost.
|
Ogled sodobnih skladišč, kjer se vajenci seznanijo s postopki skladiščenja ter dokumentacijo. |
Trženje v trgovskem podjetju |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za opazovanje. Razvija iniciativnost, poklicno etiko, zavest o strokovni odgovornosti.
|
Primerja sortiment bližnje prodajalne s sortimentom prodajalne, kjer kupuje. Izdela enostavno in sestavljeno kalkulacijo cene. Skupinsko delo: pripravi načrt oglaševanja za različno blago. |
Blago kot predmet prodaje |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do blaga ter strokovno odgovornost. Razvija odnos do kvalitetnega dela. |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
||||
Komunikacija v prodajnem procesu |
|
|
|
||||
|
|
Razvija komunikativnost, iniciativnost, inovativnost. Razvija poklicno identiteto in pravila vedenja v delovnem okolju. Razvija strpnost in odgovornost. |
Igra vlog: prodajalec – kupec, analizirajo prodajni razgovor, spoznajo pomanjkljivosti v komuniciranju. |
||||
Prodajni postopek |
|
|
|
||||
|
|
Razvija poklicno identiteto in strokovno odgovornost |
Igra vlog: reševanje kupčevih reklamacij. Izpolnjevanje obrazcev za prodajo na potrošniški kredit. |
||||
Temeljni pojmi in naloge računovodstva |
|
|
|
||||
|
|
Razvija natančnost, odgovornost in vestnost |
Izpolni popisne liste za potrebe inventure. |
||||
Poslovno dopisovanje |
|
|
|
||||
|
|
Razvija čut za estetiko, strokovno odgovornost |
|||||
Poslovna korespondenca v komercialnem poslovanju |
|
|
|
||||
|
|
Razvija spretnost komuniciranja, strokovno odgovornost, odnos do poslovnih partnerjev |
Izdelava vzorcev na računalniku: povpraševanje, ponudbe, naročilo, potrditve naročila, odklonitev naročila, reklamacije, opomina. |
||||
|
|
Razvija poklicno etiko, odnos do strokovnih doktrin in kvalitetnega poklicnega dela. Razvija odnos do poslovnih partnerjev. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta nadgrajujejo naslednji predmeti: naravoslovje s poznavanjem blaga, praktični pouk, psihologija prodaje, računovodstvo.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Psihologija prodaje |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Naravoslovje s poznavanjem blaga |
|
|
Psihologija prodaje |
|
|
Poslovna matematika |
|
|
Psihologija prodaje Poslovna matematika |
|