Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
NARAVOSLOVJE S POZNAVANJEM BLAGA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
118 |
36 |
154 |
2. |
110 |
110 |
|
3. |
64 |
64 |
|
skupaj |
292 |
36 |
328 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenci:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OSNOVE POZNAVANJA BLAGA |
Vajenec |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
Se zaveda odvisnosti življenjske ravni od proizvodnje blaga. Razvija odgovornost za pravilno ravnanje in shranjevanje izdelkov v trgovini. Razvije kritičen odnos do pomanjkanja hrane. Razvije odnos do kruha kot osnovnega živila. |
Vaje-organoleptično ugotavljanje kakovosti živil. Vaje-analiza ean znakov. |
ŽIVILA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost subjektivnega in objektivnega preizkušanja kakovosti izdelkov. |
Zbirka listin, ki spremljajo izdelke v prometu. |
|
|
Razvija pozornost, ustrežljivost in vljudnost do kupcev. |
|
|
|
Razvija ekološko zavest. |
|
|
|
Razvije human odnos do prehranjevanja različnih skupin ljudi. |
|
|
|
Razvije human odnos do zdravega prehranjevanja. |
Vaje- izračun energijske vrednosti obrokov. Film-prebava hrane. Film- konzerviranje živil. Vaje- lastnosti ogljikovih hidratov, beljakovin, maščob. |
OGLJIKOHIDRATNA ŽIVILA |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do okolja do čiste vode. Razvije zdrave prehrambene navade. |
Zbirka žit in mlevskih izdelkov. Vaje-organoleptično ocenjevanje vzorcev kruha. Obisk pekarne in slaščičarne. |
|
|
|
|
|
|
Razvije odgovornost do higienskega ravnanja z živili. Razvija odgovornost za natančnost. Razvije skrb za zdravje zob. |
Vaja-zbirka bonbonov. Obisk čebelarja. |
BELJAKOVINSKA ŽIVILA |
|
|
|
Mleko in mlečni izdelki |
|
|
|
|
|
Razvije natančnost in strokovnost. Razvije odnos do zdravega prehranjevanja |
Obišče mlekarno in pripravi referat. Vaje – organoleptično ocenjevanje sirov. |
Meso in mesni izdelki |
|
|
|
|
|
Širi splošno razgledanost. Razvije skrb za zdravje. Razvije zdrave prehrambene navade. Razvije natančnost in strokovnost. |
Obišče mesnico in pripravi referat. Pripravi referat o divjadi. Vaje - ugotavljanje svežosti jajc. |
Maščobna živila |
|
|
|
|
|
|
|
Vitaminsko mineralna živila |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost. Razvije zdrave prehrambene navade. Razvije odnos do zdravega prehranjevanja. |
Obišče tržnico in priprava zbirke sadja in vrtnin. |
Gobe |
|
|
|
|
|
|
Pripravi razstavo gob. |
Dišave in začimbe |
|
|
|
|
|
|
Pripravi zbirko dišav, začimb. |
Alkaloidna poživila |
|
|
|
|
|
Se zave škodljivosti prekomernega uživanja alkaloidnih poživil. Se zave delovne in strokovne odgovornosti. |
Film - fiziološki učinki drog. |
Alkoholne pijače |
|
|
|
|
|
Zave se pomena kulture pitja alkoholnih pijač. Pozna alkoholizem kot družbeno zlo. |
Pripravi referat o kulturi pitja alkoholnih pijač. Film – alkoholizem kot družbeno zlo. Ekskurzija v pivovarno. |
Brezalkoholne pijače |
|
|
|
|
|
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
Agrokemični proizvodi |
Vajenec |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
Razvija komunikacijo in medsebojno sodelovanje. Razvija odgovoren odnos do uporabe gnojil in kemičnih sredstev za varstvo rastlin. |
Obišče trgovino z agrokemičnimi proizvodi. Pripravi zbirko prospektov z agrokemičnimi prozvodi. |
Gnojila |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest o varovanju okolja. Zaveda se nevarnosti kemičnih sredstev za človekovo okolje. |
Izdela plakat s predstavitvijo proizvodov na tržišču. Laboratorijski eksperimenti: sinteza mineralnega gnojila. |
Kemična sredstva za varstvo rastlin |
|
|
|
|
|
Zaveda se nevarnosti odpadne embalaže kemičnih sredstev za okolje in človeka. Razvija odgovornost do živali.
|
Z referati predstavi povzročitelje bolezni in življenje žuželk. Izdela plakat o vrstah proizvodov na tržišču. |
|
|
Pripravi zbirko različnih vrst proizvodov in izdela plakat.
Ogled proizvodnega procesa. |
|
Pralna in čistilna sredstva |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest o uporabi detergentov.
|
Ogled proizvodnega procesa. Ogled proizvodov v trgovini in izdelava plakata. Laboratorijski eksperimenti: sinteza mila. |
Kozmetična sredstva |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do sebe in svojega telesa. Razvija samozavest. Razvija komunikativnost in human odnos do ljudi in kupcev. Razvija zanesljivost svetovanja kupcem. Razvija občutek za estetsko naličen obraz.
|
Obisk kozmetičarke in demonstracija nege in ličenja. Ogled proizvodov v trgovini in izdelava zbirke embalažnih enot. |
Tekstilije |
|
|
|
|
|
Razvije strokovnost in ustvarjalnost. Razvija občutek za modne smernice. Razvije občutek za svetovanje glede na posebne želje kupca. Razvija odnos do športne aktivnosti.
|
Laboratorijski eksperimenti:
|
Usnje |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in odgovornost do kupcev. Razvija komunikativnost, prijaznost. |
|
Krzno |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. |
Ogled proizvodnega procesa. Priprava zbirke usnja. Priprava referatov. Priprava plakatov s predstavitvijo proizvodov in blagovnih znamk. Zbirka blagovnih znamk in njihovo prepoznavanje. |
3.letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Les |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija odgovoren odnos do narave. Razvija natančnost Razvija ozaveščanje o racionalni rabi lesa. |
Film - propadanje gozdov. Vaje - razpoznavanje različnih vrst lesa in lesnih plošč. |
PAPIR |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do pisane besede. Razvija iniciativnost pri zbiranju odpadnega papirja. |
Film - izdelovanje papirja. Pripravi zbirko izdelkov papirne konfekcije. |
GORIVA |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost do preprečevanja požarov. Razvija varčnost in ekonomičnost. Skrbi za varovanje okolja Razvija prizadevnost uporabe okolju prijaznih goriv. Razvija odgovornost do varčne rabe energije. |
Demonstracija gašenja z gasilnim aparatom. Film - predelava nafte. |
GRADBENO GRADIVO |
|
|
|
|
|
Razvija skrb za varovanje okolja. |
|
KERAMIKA |
|
|
|
|
|
||
STEKLO |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do zbiranja odpadnega stekla. Razvija odgovornost do varovanja okolja. |
Obiščejo steklarno. |
BARVILA IN PREMAZNA SREDSTVA |
|
|
|
|
|
Razvija ozaveščanje relacij: človek - znanost – tehnika – delo. Razvija odgovoren odnos do okolja. |
|
KOVINE IN KOVINSKI IZDELKI |
|
|
|
|
|
||
|
|
Razvija odnos do varnega dela z vozili. Razvija odgovornost pri delu. |
|
ELEKTROTEHNIKA |
|
|
|
|
|
Razvija poslovnost. Razvija poklicno odgovornost. |
Pripravi zbirko prospektov elektrotehniških izdelkov. |
|
|
||
|
|
Razvija odnos do pomena igrače za osebnostni razvoj. Razvija odnos do kulturne dediščine. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Gospodarsko poslovanje Geografija |
|
|
Kemija Ekologija |
|
|
Kemija Biologija |
|
|
Kemija Ekologija Biologija |
|
|
Kemija Geografija |
|
|
Kemija Fizika Ekologija |
|
|
Kemija |
|
|
Fizika Računalništvo |
|