SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)

KATALOG ZNANJ

prejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

POSLOVNA MATEMATIKA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

   

 

2.

44

 

44

3.

32

 

32

skupaj

76

 

76

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Vajenec:

  • zna uporabiti metode reševanja računskih problemov na področju trgovine,

  • zna izbrati najustreznejšo metodo za reševanje konkretnega problema,

  • razvije občutek za velikostni red rezultata,

  • zna učinkovito uporabljati žepni kalkulator,

  • razvija čut za natančnost, poštenost in odgovornost pri delu.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    2. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    SKLEPNI RAČUN

    Vajenec

    Vajenec

     

  • pozna značilnosti enostavnega in sestavljenega sklepnega računa

  • pozna metode za reševanje sklepnega računa: sklepanje na enoto, zapis sorazmerja

  • razbere, oceni in smiselno uredi podatke enostavnega in sestavljenega sklepnega računa

  • uporabi razpoložljive metode za reševanje konkretnega problema

  • Razvija natančnost.

    Reševanje nalog iz enostavnega in sestavljenega sklepnega računa.

    VERIŽNI RAČUN

     

     

     

  • pozna verižni račun kot obliko sklepnega računa pri premih sorazmerjih

  • pozna tuje merske in denarne enote

  • pozna pravila za sestavo verige in izvedbo verižnega računa

  • zna brati tečajno listo

  • uporabi verigo na konkretnem problemu

  • Razvija odgovornost.

    Reševanje nalog iz verižnega računa.

    RAZDELILNI RAČUN

     

     

     

  • pozna značilnosti enostavnega in sestavljenega razdelilnega računa

  • pozna različne možnosti za delitev danih količin po znanih kriterijih: delitev z razlikami, delitev v skladu s premim in obratnim sorazmerjem

  • zna opraviti delitev količin v eni ali več fazah

  • interpretira rezultat

  • Razvija natančnost.

    Reševanje nalog iz enostavnega in sestavljenega razdelilnega računa.

    PROCENTNI RAČUN

     

     

     

  • pozna pojme: celota, delež, procentna (promilna) mera, povečana oziroma pomanjšana celota

  • zna reševati naloge procentnega računa na enega izmed znanih načinov

  • Razvija strokovnost.

    Razvija odgovornost.

    Reševanje nalog iz procentega računa.


    3. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    PROCENTNI RAČUN

    Vajenec

    Vajenec

     

  • pozna različne možnosti reševanja nalog procentnega računa

  • zna reševati naloge procentnega računa na enega izmed znanih načinov

  • Razvija strokovnost.

    Razvija odgovornost.

    Reševanje nalog iz procentega računa.

    TRGOVINSKA KALKULACIJA

     

     

     

  • pozna elemente trgovinske kalkulacije

  • pozna značilnosti enostavne trgovinske kalkulacije

  • loči med ceno in vrednostjo

  • sestavi enostavno trgovinsko kalkulacijo

  •  interpretira odnose med elementi trgovinske kalkulacije

  • obračuna vhodni in izhodni davek na dodano vrednost

  • Razvija sposobnost timskega dela.

    Razvija občutek za varčnost.

    Razvija natančnost.

    Reševanje nalog enostavne trgovinske kalkulacije.

    NAVADNI OBRESTNI RAČUN

     

     

     

  • spozna obresti, začetno in končno glavnico, obrestno mero, čas obrestovanja

  • pozna osnovne računske in vsebinske relacije med količinami navadnega obrestnega računa

  • prešteje število dni obrestovanja

  • izračuna obresti

  • zna izračunati začetno glavnico, obrestno mero in čas obrestovanja

  • izračuna končno glavnico

  • Razvija občutek za varčnost.

    Razvija odgovornost.

    Razvija zanesljivost.

    Reševanje nalog navadnega obrestnega računa.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  •  

  •  

  •