SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

44

44

2.

 

44

44

3.

 

32

32

skupaj

 

120

120

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Vajenec:

  • razume vpliv vizualne podobe prodajalne na kupce in uspešno prodajo,

  • pozna načine postavitve izdelkov na police, ki povečujejo prodajo,

  • se zaveda pomena celostne podobe podjetja,

  • pozna ponudbo v svojem okolju in zna svetovati kupcu,

  • razume pomen sistema informiranja kupcev v prodajalni,

  • zna estetsko oblikovati informativna sporočila za kupce,

  • zna uporabljati informacijsko tehnologijo v prodajalni,

  • pozna prednosti sistema črtne kode,

  • pozna osnovne pravne predpise za trgovinsko dejavnost,

  • pozna načine komuniciranja s kupci v prodajalni,

  • razume nakupno vedenje kupca,

  • razume vpliv prodajalca na nakupno odločitev kupca,

  • zna uspešno predstaviti izdelke,

  • zna komunicirati v konfliktnih situacijah.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    INFOMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI v izvedbi

    VIZUALNI DEJAVNIKI POSPEŠEVANJA PRODAJE

    Vajenec

    Vajenec

     

  • se zaveda pomena imena prodajalne (vizualno in psihološko)

  • opazuje imena trgovin in ugotavlja skladnost med vsebino in obliko

  • Razvija sposobnost opazovanja in vrednotenja.

    Anketa priljubljenosti trgovine glede na svoje ime.

  • spozna dejavnike, ki vplivajo na kupca pred vstopom v prodajalno

  • opazuje in se nauči razlikovati zunanjost prodajalne (vhod, izložbena okna, fasadni pas)

  • Razvija estetski čut.

     

  • pozna funkcijo izložbe (obe osnovni funkciji)

  • analizira izložbe kot likovne tvorbe in kot sredstvo komuniciranja

  •  

    Se seznani z delom aranžerja.

  • pozna oblike prostora in opreme ter njene razporeditve v skladu s funkcijo

  • opazuje in opisuje tlorise prodajnih prostorov, razvrstitev opreme, praznih prostorov, ...

  • Razvija prostorski čut in razmišlja o prodajnem procesu.

     

  • spoznava opremo prodajnega prostora in se zaveda njenega vpliva na kupca

  • opazuje in primerja: opremo glede na obliko, materiale, skladnost z vsebino, barve, …

  • Razvija estetski čut in občutek za skladnost.

     

  • spozna pomen razsvetljave v prodajnem prostoru (osnovni in drugi pomeni)

  • ugotavlja pozicije za splošno razsvetljavo in razlikuje vrste, barvo, razpršenost; opazuje sence in ugotavlja njihov učinek

  • Razvija kreativnost.

    Vaja z reflektorji-usmerjanje svetlobe na skupino izdelkov.

  • razlikuje različne načine pozicioniranja blaga v prodajalni

  • se nauči razvrščati kosovno blago, konfekicijo, živila v smiselne in likovne celote

  • Razvija estetski čut in čut za kompozicijo.

    Vaja v zlaganju blaga.

  • spoznava pisavo kot sredstvo komuniciranja in kot likovno izrazno sredstvo

  • se nauči izbirati in vrednotiti logotip in druge grafične znake za oblikovanje usmerjevalcev cen, informacij o načinu plačevanja, …

  • Razvija natančnost, estetski čut in poklicno odgovornost.

    Izdelava napisne ploskve(razprodaja, voščilo, cena).

  • spozna vrste embalaže in jih vrednoti glede na ekološke in estetske lastnosti

  • opazuje in primerja embalaže za običajne in posebne prilike

  • Razvija ekološko zavest, estetski čut in občutek za varčnost.

    Izdelava vrečke iz ekoloških papirjev.

  • spozna pojem celostne podobe in njen pomen

  • išče in vrednoti elemente celostne podobe podjetij

  • Razvija čut pripadnosti.

    Uporabi celostno podobo na vsaj treh različnih elementih.

  • spozna pomen dekoracije v prodajnem prostoru

  • spozna pomen in razvrščanje blagovnih aranžmajev znotraj oziromapred prod.prostorom

  • se nauči izbirati in oblikovati dekoracije v skladu z vsebino prodajalne, njeno velikostjo, lokacijo, letnim časom

  • Razvija estetski čut, kreativnost.

    Izdela vzorec za novoletno dekoracijo, okrasi darilni zavitek.

  • se seznani z akcijami in dodatnimi pozornostmi do kupca

  • razmišlja in predlaga posebne dejavnosti glede na vrsto trgovine, nauči se predstavitev posebnih ponudb

  • Razvija sposobnost komuniciranja, čut za ekonomičnost.

    Opazuje in beleži trgovske akcije v svojem okolju.

     

    2. letnik

    INFOMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti V izvedbi

    INFORMATIKA V PRODAJALNI

    Vajenec

    Vajenec

     

    Informacijska tehnologija v prodajalni

         

  • spozna delovanje, lastnosti in vrste informacijske tehnologije v prodajalni: računalnike, blagajne, elektronske tehtnice, čitalce črtnih kod, prenosne terminale, …

  • opiše povezanost informacijske tehnologije v prodajalni

  • razume delovanje informacijske tehnologije in jo zna uporabljati

  • pozna prednosti uporabe informacijske tehnologije v trgovinskem poslovanju

  • Razvija občutek za ekonomičnost.

    Razvija natančnost.

    Računalniška učilnica z ustrezno opremo: blagajna, čitalci črtnih kod.

    PROGRAMSKA OPREMA

     

     

     

  • spozna programsko opremo za podporo trgovinskega poslovanja

  • pozna delovanje programa za podporo blagovno–blagajniškega poslovanja

  • razume delovanje računalniškega programa za podporo trgovinskega poslovanja

  • obvlada uporabo programa za podporo blagovno–blagajniškega poslovanja

  • Razvija natančnost.

    Razvija zanesljivost.

    Program za podporo trgovinskega poslovanja.

    INFORMACIJSKI PROCESI V PRODAJALNI

     

     

     

  • opiše potek informacij v blagovno–blagajniškem poslovanju

  • spozna informacijske procese: zbiranja, obdelave, hranjenja in prenosa podatkov

  • spozna baze podatkov in šifrante

  • spozna sistem črtne kode

  • ponazori potek informacij v trgovinskem poslovanju

  • primerja ročno in računalniško podprte informacijske procese

  • razume pomen informacijskega sistema za poslovanje trgovine

  • razume organiziranost baz podatkov in pomen šifrantov

  • razume prednosti sistema črtne kode

  • Razvija natančnost.

    Razvija strokovnost.

     

    3. letnik

    INFOMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    Socializacijski cilji

    Posebnosti V izvedbi

    PSIHOLOGIJA in TEHNIKE PRODAJE

    Vajenec

    Vajenec

     

    RAZISKAVE KUPCEV

     

     

     

  • spozna metode raziskav kupcev

  • opiše potek raziskav kupcev

  • izpelje preprosto raziskavo kupcev

  • uporabi spoznanja raziskav kupcev

  •  

    Izvedba enostavne raziskave kupcev in predstavitev rezultatov.

    KOMUNIKACIJSKE SPRETNOSTI

     

     

     

  • spozna pojem zaupanja

  • spozna komunikacijske spretnosti

  • spozna prevladujoče načine odgovarjanja

  • spozna strategije reševanja konfliktov

  • spozna dimenzije konfliktnih situacij

  • spozna konfrontacijo in pogajanja

  • se zave pomembnosti samorazkrivanja in samozavedanja v odnosih z drugimi

  • razlikuje in razume kaj pomeni biti zaupljiv in biti vreden zaupanja

  • razlikuje učinkovito komunikacijo od neučinkovite

  • razume perspektivo sogovornika (zna uporabiti parafraziranje)

  • razvija spretnost oblikovanja ustreznih odgovorov glede na problem (učinkovitega poslušanja in odgovarjanja)

  • razvija spretnost oblikovanja razumevajočih odgovorov

  • uvidi svoje obnašanje v konfliktih

  • razume prevladujoče strategije reševanja konfliktov, sklepa o njihovih posledicah

  • razvija točnejše zaznavanje, zmožnost sporazumevanja, večjo zaupljivost, zmožnost spodbujanja sodelovanja

  • izpelje potek konfrontacije v konkretni konfliktni situaciji

  • Razvija komunikacijske spretnosti.

    Razvija samozavest in uspešnost v medosebnih odnosih.

    Razvija občutek sposobnosti obvladovanja konfliktnih situacij.

    Vaje (16) najdemo v knjigi Lamovec, T.: Spretnosti v medosebnih odnosih, Ljubljana, ZRS za produktivnost dela, 1991.

    NEVERBALNA KOMUNIKACIJA

     

     

     

  • spozna različne načine neverbalnega komuniciranja

  • spozna neverbalno izražanje čustev

  • poveča občutljivost za zaznavanje in razumevanje neverbalne komunikacije

  • zaigra različne situacije, odnose, vloge brez besed

  • zaigra neverbalno izražanje sprejemanja in zavračanja

  • Razvija spretnosti neverbalnega komuniciranja.

    Bolje se zaveda samega sebe v odnosih z drugimi.

    Igra vlog

    PSIHOLOGIJA PRODAJE

     

     

     

  • obnovi psihološke značilnosti kupca

  • obnovi psihološke značilnosti prodajalca

  • obnovi pomen podobe prodajalca

  • razume pomen stika, odnosa in zaupanja med prodajalcem in kupcem

  • prepoznava motive, ki kupca vodijo k nakupu in koristi, ki jih kupec išče

  • pozna dejavnike, ki vplivajo na nakupno odločitev

  • razume vloge članov družine pri nakupu

  • razume, da komuniciranje poteka na različne načine

  • iz komuniciranja prepoznava notranje doživljanje kupca

  • Razvija osebno in strokovno odgovornost.

    Razvija spretnost opazovanja.

    Razvija spretnost vživljanja v kupca.

    Razvija spretnost komuniciranja.

    Razvija spretnosti timskega dela.

    Igra vlog pri prodaji.

    Analiza video posnetka igre vlog.

    TEHNIKE PRODAJE

     

     

     

  • pozna nakupni proces kupca

  • pozna potek prodajnega pogovora

  • zna predstaviti izdelek kupcu

  • spozna premagovanje ovir za odločitev kupca

  • spozna pogovor o reklamaciji

  • razume proces sprejemanja nakupne odločitve

  • pozna načine vplivanja na nakupno odločitev

  • zna predstaviti izdelek z vidika koristi

  • zna voditi pogovor v konfliktnih situacijah

  • upošteva pravila bontona

  • Razvija tolerantnost.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • s pregledom in ocenjevanjem delavniških dnevnikov ter

  • izdelkov oziroma storitev z zagovorom.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • strojna oprema

  • programska oprema

  • Računalništvo in informatika

  • informatika

  • vrste prodajaln

  • embalaža izdelkov

  • sistem črtne kode

  • blagovno – blagajniško poslovanje

  • oblike pospeševanja prodaje kupcem

  • Gospodarsko poslovanje

  • oprema prodajnega prostora

  • pospeševanje prodaje v prodajalni

  • zaznave

  • nakupni proces

  • komunikacijske spretnosti

  • nakupni proces

  • impulzivni nakup

  • psihologija kupca

  • psihologija prodajalca

  • Psihologija prodaje

  • komunikacija (besedna in nebesedna)

  • psihologija prodaje

  • gospodarsko poslovanje

  • Tehnike prodaje

  • prodajni pogovor