SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000

1. IME PREDMETA

ANGLEŠČINA 2. TUJ JEZIK

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

44

 

44

2.

44

 

44

3.

48

 

48

skupaj

136

 

136

* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Vajenec:

a) razume sporočilo v tujem jeziku

  • sprejema in razume nove informacije, vrednoti in primerja posredovane podatke, se nauči nove besede in pojme, spoznava kulturo in običaje drugih narodov, razume napisano besedilo, na primer časopisni članek, dopis, reklamni plakat, besedilo popevke

    b) uspešno uporablja jezik pri komuniciranju s tujci

  • zna povedati kaj o sebi, se predstaviti, postaviti preprosta vprašanja

  • zna izraziti svoje mnenje in kritiko

  • zna reagirati v vsakdanjih situacijah (pokaže pot, vpraša za ceno, se znajde v prodajalni, restavraciji)

    c)   uspešno uporablja jezik v svojem poklicu

  • zna vljudno pozdraviti stranko in ji predstaviti trgovino

  • zna ponuditi izdelek

  • opiše izdelek, ki ga prodaja

  • opiše ceno in kvaliteto izdelka

  • zna usmeriti stranko na pravo mesto in se ji zahvaliti za nakup

  • se nauči navezovati poslovne stike

    d) uspešno uporablja jezik v pisni obliki

  • zna napisati razglednico, preprosto pismo, sestavi napis ali naročilo ali ponudbo

    e) širi svoje znanje in razvija pozitivne osebnostne lastnosti

  • razvija svoje intelektualne sposobnosti, pridobiva zgovornost in komunikativnost, pridobiva splošno in strokovno razgledanost, postane kreativen in samozavesten pri svojem delu, spoznava bonton in moralne ter etične osnove medčloveških stikov, dobi željo po nadaljnjem učenju in znanju ter izvirnejšem delu.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    INFORMATIVNI CILJI

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    POZDRAVLJANJE

    Vajenec

    Vajenec

     

  • spozna izraze za pozdrav, izražanje čustev in telesnih občutij

  • uporabi prve tuje besede

  • ponazori tuje običaje in navade

  • je sposoben pozdraviti tujca in reagirati na pozdrav

  • razloži, kako se počuti

  • razume, kako se počutijo drugi

  • Se nauči osnov komuniciranja.

    Zna reagirati v novi situaciji.

    Se uči, kako biti vljuden in strpen.

     

    IZRAZI: good morning/day, how do you do, I am fine/hungry, cold,

     

     

     

    STRUKTURE: glagol TO BE v sedanjiku

         

    PREDSTAVLJANJE

     

     

     

  • opiše sebe in svojo družino

  • našteje svoje sorodnike

  • spozna števila do 10

  • samostojno predstavi sebe ali drugega z najpomembnejšimi podatki

  • je sposoben povezati nove izraze in jih uporabiti v različnih situacijah

  • razume, kdo so in kaj počnejo drugi

  • Razvija osebno odgovornost, komunikativnost in zanimanje za druge.

    Zna izpolniti obrazec z osebnimi podatki.

    IZRAZI: my sister/brother/parents…

         

    STRUKTURE: glavni števniki, svojilni zaimki, kratki (YES/NO) odgovori

         

    ZEMLJEVID

     

     

     

  • spozna tujo državo, kulturo, njene prebivalce

  • igra vlogo tujca pri nas

  • zna postaviti informativna vprašanja in odgovoriti nanje

  • je sposoben razložiti preprost zemljevid

  • zna uporabiti zemljevid mesta, napisan v angleščini

  • Širi svojo splošno razgledanost.

    Razvija narodno pripadnost.

    Na prazen zemljevid V. Britanije napiše imena največjih mest.

    IZRAZI: town, state, the capital, nationality, English, Slovene, American

         

    STRUKTURE: WH-questions, ednina/množina

         

    ŽIVLJENJSKI PROSTOR

     

     

     

  • zna opisati svoje okolje in življenjski prostor

  • nauči se povedati in vprašati, kje in kako živijo drugi

  • razume, kako živijo njegovi vrstniki

  • je sposoben predstave o drugačnem načinu življenja

  • razloži, kako živi in kako se sam počuti

  •  v svojem okolju

  • je sposoben primerjati različne navade

  • Razvija osebno odgovornost in interes za druge.

    Razvija strpnost do drugih in drugačnih ljudi in kultur.

    Razvija kreativnost (samostojno opisuje in izraža svoje mnenje).

    Opiše dve osebi različnih ras in kultur in ju primerja med seboj.

    IZRAZI: my room, our house, our country, there is/are

         

    STRUKTURE: svojina (Tom's dog, it/there, določni/ nedoločni člen

         

    OBLAČILA

     

     

     

  • zna opisati dele oblačil

  • našteje, kaj nosi in kaj nosijo drugi

  • opiše, kaj nosijo ljudje drugod po svetu

  • zna zaigrati preprosto vlogo prodajalca oblačil

  • primerja svojo oblačila z oblačili sošolcev

  • izrazi svoje mnenje o modi in navadah drugih

  • je sposoben predstave, kako se oblačijo drugod po svetu

  • Razvija komunikativnost in zanimanje za tuje običaje.

    Razvija kreativnost in inovativnost (zanimanje za modo).

    Razvija poklicno odgovornost (igranje vlog).

    Opiše sliko manekenke, izrazi svoje mnenje o njej in trenutni modi.

    IZRAZI: clothes, fashion, a dress, a blouse, cheap/expensive, the price …

         

    STRUKTURE: opisni sedanjik

         

    NAKUPOVANJE V TRGOVINI Z ŽIVILI

     

     

     

  • spozna vrste trgovin, spozna prehrambene izdelke, nauči se navesti količino

  • našteje in prepozna različne vrste trgovin

  • poimenuje in predstavi živila (mlečni izdelki, sadje, zelenjava)

  • navede količino

  • Razvija osebno in poklicno odgovornost.

    Razvija komunikativnost in samozavest.

    Razvija kreativnost.

    Izdela reklamni oglas za nek izdelek.


    2. LETNIK

    INFORMATIVNI CILJI

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    posebnosti v izvedbi

    POSEDOVANJE

    Vajenec

    Vajenec

     

  • se nauči opisati, kaj ima (poseduje)

  • zna razložiti, kaj imajo njegovi prijatelji in znanci drugod po svetu

  • zna opisati domovino

  • primerja sebe in druge

  • ocenjuje, kaj ima Slovenija v primerjavi z drugimi deželami

  • zna zaigrati vlogo prodajalca in razložiti, kaj imajo v trgovini in česa ne

  • Razvija svojo komunikativnost in samozavest (brez težav izrazi svoje mnenje).

    Razvija kreativnost (igranje vlog in samostojno opisovanje).

    Razvija narodno pripadnost.

    Zna napisati preprost turistični prospekt o Sloveniji.

    IZRAZI: mountains, the sea, nature, animals

         

    STRUKTURE: have/has got

         

    PISMA IN VOŠČILNICE

     

     

     

  • zna napisati razglednico, čestitko ali kratko pismo

  • zna izraziti svojo želje in čustva

  • samostojno napiše pismo ali voščilnico

  • razume tuje običaje in navade

  • primerja tuje in slovenske praznike in načine praznovanja

  • opiše, kaj želi sebi in drugim ob praznikih

  • Razvija kreativnost (pisanje pisem in voščilnic).

    Razvija osebno odgovornost, pozornost in skrb za druge.

    Izdela čestitko ali voščilnico za posebno priložnost.

    Napiše pesmico za valentinovo.

    IZRAZI: I wish/want/worry, love, Christmas….

         

    STRUKTURE: Navadni sedanjik (trdilna oblika)

         

    TELEFONIRANJE

     

     

     

  • se zna predstaviti in pogovoriti po telefonu

  • zna prositi telefonista za pomoč

  • obvlada vljudne prošnje

  • igra vlogo telefonista

  • igra vlogo stranke, ki kliče v trgovino

  • igra vlogo prodajalca, ki daje telefonske informacije radovedni stranki

  • Razvija ustvarjalnost.

    Razvija osebno in poklicno odgovornost in komunikativnost.

    Nauči se izraziti svoje želje ali nestrinjanje na vljuden način.

    Zave se, kako pomembno je biti strpen v odnosih z ljudmi.

     

    IZRAZI: a phone, dial a number, can you, may I …

         

    STRUKTURE: modalna glagola CAN/MAY

         

    3. LETNIK

    INFORMATIVNI CILJI

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    ZAPOVED, PREPOVED, NASVET

    Vajenec

    Vajenec

     

  • nauči se izraziti zapoved in prepoved

  • zna svetovati in prositi za nasvet

  • ponazori in opiše, kaj zna in česa ne zmore

  • igra vlogo zdravnika, ki bolniku svetuje in odsvetuje

  • igra vlogo stranke, ki prodajalce prosi za nasvet

  • igra vlogo gospodarja, ki dresira psa

  • razloži in opiše prometne znake

  • Razvija kreativnost.

    Razvija osebno, poklicno in strokovno odgovornost.

    Razvija sposobnost komuniciranja.

    Zna reagirati v novi situaciji.

    Dobi slike z zanimivimi prizori in napiše svoj komentar v obliki šale.

    IZRAZI: You shouldn't/ mustn't Jump!, Line up!

         

    STRUKTURE: modalna glagola must/should, velelnik

         

    POTOVANJE

     

     

     

  • razume, kaj piše na karti za vlak ali letalo

  • zna opisati vozni red

  • se dobro znajde na avtobusni ali železniški postaji

  • razloži vozni red in odhode vlakov in avtobusov.je sposoben povezati nove izraze in jih uporabiti v različnih situacijah

  • igra vlogo nebogljenega potnika, ki prosi za pomoč

  • igra vlogo uslužbenca na žel. postaji

  • Razvija komunikativnost in zanimanje za druge ter pripravljenost pomagati drugim.

    Razvija delovno odgovornost.

    Razvija ustvarjalnost.

    Napiše in razloži vozni red avtobusa oziroma vlaka, ki ga pripelje v šolo.

    IZRAZI: a train, a bus, a stop, a platform, tickets, at what time

         

    STRUKTURE: navadni sedanjik (vprašalna oblika)

         

    PROSTI ČAS

     

     

     

  • zna opisati svoj prosti čas. izrazi željo ali nasvet prijateljem, kaj bi počeli

  • zna primerjati, kako preživljamo prosti čas pri nas in kako drugod

  • predstavi svoje konjičke in konjičke svojih prijateljev

  • opiše, kako preživljajo prosti čas drugod po svetu

  • izrazi svoje mnenje o glasbi in filmu pri nas

  • igra vlogo gostitelja, ki družbi predlaga, kaj vse bi lahko počeli

  • Razvija sposobnost komuniciranja in kreativnost.

    Se zave vloge prostega časa v svojem življenju in vloge, ki jo imajo v našem življenju prijatelji.

    Sestavi vabilo na zabavo in napiše program.

    IZRAZI: spare time, pocket money,

    music, film, cinema, sport

         

    STRUKTURE: let's, I suggest …..

         

    NAČRTI ZA PRIHODNOST

     

     

     

  • zna opisati dejanja, ki se bodo zgodila v prihodnosti

  • izrazi svoj namen, da kaj stori

  • opiše svet, kakršen naj bi bil v prihodnosti

  • opiše, kaj bo počel v določenem času v prihodnosti

  • primerja, kakšno je njegovo življenje danes in kakšno bo čez nekaj let

  • primerja, kakšno je naše življenje danes in kakšno bo v prihodnosti (na primer razlika v tehničnem razvoju)

  • sestavi domišljijsko zgodbo

  • Razvija sposobnosti ustnega in pisnega sporočanja.

    Razvija ustvarjalno domišljijo.

    Sestavi spis.

    Opiše sliko.

    IZRAZI: science fiction, our future,

    pollution, machines

         

    STRUCTURES: prihodnjik, namenilnik (will/going to future, …)

         

    ČUSTVA

     

     

     

  • zna opisati svoja čustva (kaj ima rad, kaj rad počne, kaj bi rajši počel, kaj sovraži, …..)

  • opiše sebe in svoje prijatelje

  • igra vlogo znane osebe, ki pripoveduje, kaj ji je pri delu všeč in kaj ne

  • Razvija sposobnost ustnega sporočanja in kreativnost.

    Razvija osebno odgovornost in pozitiven odnos do drugih.

    Nauči se vljudno in strpno izražati svoje želje in potrebe.

    Sestavi seznam vprašanj, ki bi jih postavil znani osebi (po svoji izbiri).

    IZRAZI: I hate, I like, I dislike …..

     

     

     

    STRUKTURE: pogojnik (would/would rather)

         

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno,

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • spoznavanje tuje države, potovanja

  • Geografija

    Zgodovina

  • Velika Britanija, položaj, zgodovina

  • pisanje čestitk in voščilnic

  • Praktični pouk

  • oblikovanje, izdelovanje predmetov

  • oblikovanje prostora

  • oblačila

  • Naravoslovje in poznavanje blaga

  • oblačila, konfekcija

  • prosti čas

  • Umetnost

    Športna vzgoja

  • poslušanje glasbe in športne dejavnosti