Izobraževalni program: PRODAJALEC (ds)
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
NEMŠČINA KOT 2. TUJI JEZIK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
44 |
44 |
|
2. |
44 |
44 |
|
3. |
48 |
48 |
|
skupaj |
136 |
|
136 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenec:
a) razume sporočilo v tujem jeziku
b) uspešno uporablja jezik pri komuniciranju s tujci
c) uspešno uporablja jezik v svojem poklicu
d) uspešno uporablja jezik v pisni obliki
e) širi svoje znanje in razvija pozitivne osebnostne lastnosti
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
POZDRAVLJANJE |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Se nauči osnov komuniciranja. Zna reagirati v novi situaciji. Se uči, kako biti vljuden in strpen. |
Pri igranju vlog zna pozdraviti in reagirati na pozdrav. |
IZRAZI: Guten Morgen/Tag,, wie geht es dir/ Ihnen,… |
|||
STRUKTURE: osebni zaimki v 1. sklonu |
|
||
PREDSTAVITEV |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost, komunikativnost in zanimanje za druge. |
Izpolni obrazec z osebnimi podatki. |
IZRAZI: Ich bin…, Das ist …, Sie kommt aus …, |
|||
STRUKTURE: glagoli sein, haben, wohnen, kommen, haißen, pravilna postavitev glagola v stavku, svojilni zaimki v 1. sklonu |
|||
ZEMLJEVID |
|
|
|
|
|
Širi svojo splošno razgledanost. Razvija narodno pripadnost. |
Na prazen zemljevid Evrope vnese imena držav in glavnih mest v nemškem jeziku. |
IZRAZI: das Land, Deutschland, Deutscher, Süd, Nord, westllich, … |
|||
STRUKTURE: tvorba vprašanj, glagolsko vprašanje, tvorba vprašanj z vprašalnicami |
|||
ŠTEVILA |
|
|
|
|
|
Širi splošno razgledanost. Razvija poklicno odgovornost. |
Pri igranju vlog zna vprašati po ceni in jo navesti tudi v tujih plačilnih sredstvih. |
IZRAZI: Wie weit ist es …, |
|||
STRUKTURE: glavni števniki, množina samostalnika |
|||
ORIENTACIJA V MESTU |
|
|
|
|
|
Razvija komunikativnost in samozavest. Zna reagirati v novi situaciji. |
Tujcu predstavi mesto (izdela turistično karto mesta). |
IZRAZI: links, rechts, geradeaus, die Post, das Hotel, …. |
|||
STRUKTURE: glagoli, ki se v 2. in 3. Osebi preglasijo (fahren, wissen, essen,…), modalni glagoli (können, dürfen, müssen) |
|||
POD STREHO |
|
|
|
|
|
Razvija osebno in poklicno odgovornost. Razvija kreativnost (igranje vlog in samostojno opisovanje). |
Napiše časopisni oglas (oddaja ali iskanje stanovanja). |
IZRAZI: die Klasse, das Haus, das Wohnzimmer, die Küche, der Tisch, der Stuhl,… |
|||
STRUKTURE: sklanjatev samostalnikov, 1., 3. in 4. sklon |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ČAS |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija kreativnost (pisanje vabil). Razvija svojo komunikativnost in samozavest. Razvija sposobnost ustnega sporočanja. |
Izdela povabilo na rojstni dan. Pri igranju vlog zna povabiti in reagirati na povabilo. |
IZRAZI: Es ist der…, wie spät ist es, die Woche, der Monat, das Jahr, … |
|||
STRUKTURE: vrstilni števniki, predlogi an, in, um, enostavni preteklik |
|||
OBISK LOKALA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija pozitivne osebnostne lastnosti: strpnost, osebno in poklicno odgovornost, zanesljivost in vztrajnost. |
Izdela jedilni list. |
IZRAZI: das Restaurant, bestellen, der Kellner, |
|||
STRUKTURE: velelnik, modalni glagol möchten |
|
||
NAKUPOVANJE V TRGOVINI Z ŽIVILI |
|
|
|
|
|
Razvija osebno in poklicno odgovornost. Razvija komunikativnost in samozavest. Razvija kreativnost. |
Izdela reklamni oglas za nek izdelek. |
IZRAZI: das Geschäft, der Laden, die Lebensmittel, bezahlen, |
|||
STRUKTURE: ločljivo sestavljeni glagoli (einkaufen, …) |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
NAKUPOVANJE V TRGOVINI Z OBLAČILI IN OBUTVIJO |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija komunikativnost in zanimanje za tuje običaje. Razvija komunikativnost in inovativnost . Razvija poklicno odgovornost (igranje vlog). |
Opiše sliko manekenke , izrazi svoje mnenje o njej in trenutni modi. Izdela referat (predstavi modne stile oblačenja ali pripoveduje o vlogi oblačil, npr. “Kleider machen Leute”). |
IZRAZI: die Kleider, die Mode, das Hemd, die Hose, teuer/billig, … |
|||
STRUKTURE: vprašanja „welch__?“ , „was für ein?“, modalni glagoli: wollen, sollen |
|||
PROSTI ČAS |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja in kreativnost Se zave vloge prostega časa v svojem življenju in vloge, ki jo imajo v našem življenju prijatelji |
Sestavi vabilo na zabavo in napiše program. |
IZRAZI: meine Hobbys, die Freizeit, die Musik, das Kino, … |
|||
STRUKTURE: sestavljeni pretekli čas |
|||
POTOVANJE |
|
|
|
|
|
Razvija komunikativnost in zanimanje za druge in pripravljenost pomagati drugim Razvija delovno odgovornost Razvija ustvarjalnost |
Prijatelju napiše razglednico s potovanja. Napiše in razloži vozni red avtobusa oziroma vlaka, ki ga pripelje v šolo. |
IZRAZI: der Zug, der Bus, die Fahrkarte, reisen, …. |
|||
STRUKTURE: osebni zaimki v 1., 3. in 4. sklonu, ponovitev sestavljenega preteklega časa |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Geografija |
|
|
Matematika Gospodarsko poslovanje |
|
|
Geografija Zgodovina |
|
|
Poznavanje blaga |
|
|
Športna vzgoja, umetnost, slovenski jezik |
|