SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: SLAŠČIČAR - KONDITOR (ds)

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999

1. IME PREDMETA

OBLIKOVANJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

31

35

66

2.

   

 

3.

   

 

skupaj

31

35

66

 

*  T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu vajenci:

  • spoznajo osnove likovnega oblikovanja,

  • spoznajo pravilne termine v likovnem oblikovanju,

  • spoznajo črto kot osnovo vsake risbe in s tem tudi  kot osnovo vsakega okraševanja v slaščičarstvu,

  • spoznajo likovno kompozicijo in ravnotežje,

  • seznanijo se z ritmom, ki je neobhoden na slaščičarskih izdelkih,

  • pridobivajo spretnosti, natančnost, točnost, zanesljivost pri delu,

  • spoznajo vse o ornamentu,

  • razvijajo odnos do dekorativnega ornamenta kot okrasa in zavračajo kič,

  • spoznajo slovenski ornament kot ljudsko izročilo in narodno bogastvo,

  • spoznajo barvo kot nujnost v slaščičarskem okraševanju,

  • spoznajo vrste ploskev, telesa in oblike,

  • naučijo se pravilno risati pravilne oblike – tehnično risanje,

  • naučijo se nekaj pisav, ki jih potrebujejo za slaščičarske izdelke,

  • razvijajo poklicno identiteto, zavest, da je slaščičar tudi odgovoren humanist, pošten umetnik oziroma estet,

  • razvijajo kreativnost in čut za estetiko.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V  IZVEDBI

    Črta

    Vajenci

    Vajenci

     

  • spoznavajo smer, obliko, debelino, dolžino in klasifikacijo črt

  • razlikujejo prostoročno in tehnično črto

  • spoznajo konturo

  • spoznavajo vse o črtah kot močnem izraznem sredstvu;

  • črta kot osnova vsake risbe;

  • črta kot nit v slaščičarstvu;

  • naučijo se voditi roko;

  • utrjujejo teoretično znanje;

  • sestavljajo enostavne črte v zapletene;

  • rišejo, kombinirajo;

  • Ugotovijo pomen povezanosti risbe s slaščičarstvom.

    Spoznajo natančnost, izvirnost, pomembnost kvalitetnega dela in pazijo na uporabo materiala.

     

    površine

     

     

     

  • spoznajo različne površine

  •      

    kompozicija

     

     

     

  • spoznajo likovna sredstva in elemente

  • osvojijo načine razporejanja likovnih elementov

  • razporejanje v ravnotežju

  • simetrija in asimetrija

  • vrste kompozicij

  • sestavljajo osnovne likovne elemente;

  • uporabljajo različne črte;

  • sestavljajo likovno kompozicijo;

  • spoznavajo napake;

  • Urijo natančnost, ročne spretnosti.

    Vestnost in postajajo originalni.

    Ostajajo v okviru estetskega.

    Veselijo se rezultatov.

     

    ritem

     

     

     

  • spoznajo pomen ritma v likovnem izražanju

  • osvojijo enakomerni  in izmenični ritem

  • spoznavajo ritem;

  • spoznavajo pomen ritma na področju slaščičarstva;

  • Ostajajo v okviru estetskega.

    Veselijo se rezultatov.

    Razvijajo osebno mnenje o svojih likovnih sposobnostih.

    Ugotovijo pomen ravnotežja v vsakodnevnem življenju.

    Uporabljajo:

  • svinčnike,

  • tuš,

  • redis peresa,

  • peresnike,

  • čopiče,

  • barvne svinčnike,

  • barvna iskala.

  • ornament

     

     

     

  • spoznajo zgodovino in pojem

  • osvojijo:

  • slovenski ornament

  • stilizacijo

  • delitev po motivu

  • delitev po obliki

  • dvodimenzionalni in trodimenzionalni okras ter

  • obdelavo in zgradbo ornamenta

  • spoznavajo vse o ornamentu;

  • rišejo in oblikujejo različne ornamente;

  • uporabijo ideje na slaščičarskih izdelkih;

  • rišejo in oblikujejo posebne motive za posebne priložnosti;

  • delajo si mapo kot lasten učbenik;

  • poskušajo kipariti;

  • spoznavajo pojem tretje dimenzije;

  • spoznajo slovenski ornament kot narodno blago;

  • Ugotovijo koristnost ornamenta v vsakodnevnem življenju.

    Potrebnost v slaščičarstvu.

    So originalni, izvirni.

    Spoznajo, da je dediščina dedov čudovita popotnica in koristno okrasje.

    Kombinirajo osnovne oblike v lastne kompozicije.

    Uporabljajo:

  • različne slaščičarske materiale, pigmente,

  • prospekte, revije, časopise, knjige,

  • prosojnice, grafoskop,

  • videokasete, televizijo, itd.

  • barva

     

     

     

  • spoznajo pomen barv v slaščičarstvu

  • osvojijo barvni nauk, lastnosti barv, njihov psihološki učinek

  • spoznajo spektralne in nevtralne barve, pigment ter sistematizacijo barv-krogi

  • barvna harmonija, barvni kontrast, simbolika barv, kič v barvah

  • spoznajo vse o barvah;

  • spoznajo področja, kjer je barva pomembna;

  • spoznajo pomembnost barve v slaščičarstvu;

  • barve mešajo;

  • barve plemenitijo;

  • združujejo znanje iz prejšnjih poglavij, oblikujejo, sestavljajo oblike in kompozicije;

  • Spoznajo psihološki učinek barv na človeka, na človekova čustva.

    Spoznajo prikrajšanost za lepoto barv pri Daltonistih – barvna slepota.

    So kreativni, inovativni, se veselijo.

    Spoznajo simboliko barv v vsakodnevnem življenju, poskušajo določati kičaste in estetske izdelke.

    Poskušajo izkoreniniti kič ali ga vsaj zmanjšati kot likovno neprimerno in zavajajoče oblikovanje.

    Spoznavajo pomembnost naravnih barvil v živil. Industriji, so odgovorni.

    Povečujejo, pomanjšujejo preko lastnih kartonov.

    Barve mešajo sami, pigmente vežejo z vezivi, barvajo narisane originalne načrte za specifične priložnosti, rišejo različne oblike, jih obarvajo, rišejo načrte za torte z različnimi tehničnimi pripomočki, obvladajo tehnično risanje.

    Uporabljajo lesene torte, oblikujejo tudi po pravih izdelkih.

    ploskev

     

     

     

  • spoznavajo ravne in krive ploskve

  • spoznavajo različne ploskve;

  • pridobivajo občutek  prostora;

  • razvijajo predstave;

  •    

    telo

     

     

     

  • osvojijo pravilna in polpravilna telesa

  • spoznajo trodimezionalnost

  • spoznavajo različne oblike;

  • razumejo pomen ozadja, zaporednega nizanja planov; naučijo se risati telesa;

  •    

    oblike

     

     

     

  • spoznajo pravilne in polpravilne oblike

  • spoznajo estetsko in praktično vrednost v slaščičarstvu

  • znajo narisati različne oblike;

  • združujejo pridobljeno znanje;

  • naučijo se tehnično risati

  •    

    pisave

     

     

     

  • spoznajo zgodovinski pregled pisav pri različnih narodih

  • pozna pisave, ki se uporabljajo na slaščičarskih izdelkih

  • naučijo se različnih pisav;

  • izdelajo si mapo za potrebe pisanja;

  • spoznajo velike in male črke;

  • kombinirajo;

  • Spoznajo zgodovino prednikov, dobijo odnos do tradicije, možnost sporazumevanja, pomnjenja in spominjanja.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (izdelki pri vajah likovno oblikovanje),

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • črta

  • površine

  • kompozicija

  • ritem

  • barva

  • Praktični pouk

    Tehnologija

    Umetnost

    Psihologija

  • risanje in brizganje;

  • ustvarjanje podobe površine;

  • pravilno, estetsko uravnoteženi in dekorirani izdelki;

  • izvirno, raznoliko krašenje izdelkov;

  • pravilno in estetsko uporabljene barve;

  • ornament

  • Praktični pouk

    Tehnologija

    Umetnost

    Psihologija

    Zgodovina

  • raznoliko krašenje slaščičarskih izdelkov;

  • ploskev, telo, oblike

  • Praktični pouk

    Tehnologija

    Matematika

    Psihologija

  • poznavanje le-teh v slaščičarski praksi;

  • pisave

  • Praktični pouk

    Tehnologija

    Zgodovina

  • pravilno estetsko pisanje na izdelke;