Izobraževalni program: SLAŠČIČAR - KONDITOR (ds)
Sprejeto na 29.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7. 1999
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
136 |
136 |
|
2. |
165 |
165 |
|
3. |
136 |
136 |
|
skupaj |
|
437 |
437 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vajenci naj:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SPOZNAVANJE OBRATNIH PROSTOROV |
Vajenci |
Vajenci |
|
|
|
Osvojijo spoznanja o pomenu pravilnega dela z napravami, vzdrževanjem, osvojijo spoznanja o pomenu higiene in zaščitnih sredstev. |
Demonstracija delovanja naprav, strojev, ogled opreme in delovnih ter obratnih prostorov v delavnicah. |
poznavanje surovin in materialov ter polizdelkov |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomena pravilne izbire surovin, ohranjanja in poznavanja kvalitete in predelovalnih lastnosti. |
Ogled vzorno urejenih skladišč, pregled deklaracij na surovinah, kontrolo pogojev v skladišču. |
analiza receptur in tehnoloških dokumentov |
|
|
|
|
|
Se zavedajo pomena natančnosti in vhodne kontrole v proizvodnji. Osvajajo tehnološko disciplino. |
Primeri osnovnih receptur, tabela sprememb za domače mere, prilagajanje osnovne recepture glede na kapaciteto mešalnega stroja, …, priprava surovin po receptu, tehtanje na različnih tehtnicah. |
toplotna in mehanska obdelava surovin za proizvodnjo |
|
Dojamejo pomen pravilnih postopkov priprave materialov. |
|
|
|
Dojamejo pomen organizacije dela in pridobijo občutek za zaporednost tehnoloških faz. |
Natančno izpolnjen tehnološki list. |
oblikovanje v slaščičarstvu |
|
|
|
|
|
Dojamejo pomen znanja risanja pri načrtovanju oblikovanja dekoracij, izdelkov, izložb. Razvijejo občutek za barve in konsistenco materialov. Dojamejo odvisnosti materialov, oblik in tehnik. Pridobijo občutek za enakomernost, natančnost. Razvijajo čut za estetsko oblikovanje in okraševanje izdelkov.
|
Pravila geometrijskega oblikovanja, risalni pribor, idejna risba, natančni načrt. Specifično orodje in materiali in polizdelki. Izdelan okrasni material (obrtni ali industrijski). |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|||
PRIPRAVA POLIZDELKOV IN OBLIKOVANJE IZDELKOV |
Vajenci |
Vajenci |
|
|||
PRIPRAVA KREM |
|
|
|
|||
|
|
Dojamejo pomen upoštevanja receptur in zaporedja tehnoloških postopkov. Pridobijo občutek za strukturo mase, aromatizacijo. |
Priprava polizdelkov in iz njih tipičnih izdelkov se odvija v delavnicah z različno opremo in temperaturnimi režimi, odvisno od lastnosti uporabljenih surovin in zahtev tehnološkega postopke. |
|||
PRIPRAVA POLNIL IN NADEVOV |
|
|
|
|||
|
|
Pridobijo smisel za enakomernost, dojamejo pomen kakovosti surovin. |
Vajenci izdelajo iz polizdelkov tipične izdelke do končne finalizacije zaradi omejene trajnosti slaščičarskih polizdelkov in izdelkov. |
|||
PRIPRAVA PREVLEK IN PRELIVOV |
|
|
|
|||
|
|
Osvojijo občutek za gostoto in temperaturo in dojamejo pomen odvisnosti. |
||||
IZDELAVA TEST IN OBLIKOVANJE TIPIČNIH IZDLEKOV IZ NJIH |
|
|
|
|||
|
|
Dojamejo pomen pravilne priprave polizdelkov za kvaliteto končnega izdelka, razvijajo občutek za estetsko oblikovanje in enakomernost. |
||||
IZDELAVA MAS IN OBLIKOVANJE TIPIČNIH IZDELKOV IZ NJIH |
|
|
|
|||
|
|
Pridobijo občutek za konsistenco, za enakomernost pri oblikovanju, razvijajo odnos do kakovosti in porabe materialov. |
||||
IZDELAVA NACIONALNIH SLADIC |
|
Negujejo odnos do dediščine in se zavedo originalnosti v ponudbi tovrstnih izdelkov. |
Sodelovanje etnologa, ustrezna literatura, seminarske naloge. |
|||
IZDELAVA DIETNIH SLADIC |
|
Se zavejo odgovornosti za zdravje potrošnikov. |
Sodelovanje dietetika, specifične surovine, analitično ocenjevanje kvalitete. |
|||
IZDELAVA SVEŽEGA POLNJENEGA PECIVA |
|
|
|
|||
OBLIKOVANJE TORT |
|
|
|
|||
|
|
Negujejo odnos do originalnih receptur, smisel za enakomernost, natančnost, razvijajo čut za aromatiziranje in estetski izgled izdelkov. Razvijajo ideje za oblikovanje in okraševanje. |
||||
OBLIKOVANJE REZIN |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo smisel za kombiniranje. Razvijajo estetiko oblikovanja in okraševanja. Spoštujejo normative velikosti izdelkov. Razvijajo občutek za ekonomičnost. |
Strožje sanitarne zahteve vplivajo na pogoje, ki morajo vladati v delavnici za proizvodnjo svežega – polnjenega peciva. |
|||
SLADKORNA ARTISTIKA |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomena kakovosti osnovne surovine, pomena pravilnih tehnoloških postopkov in pomena potrebnega orodja za delo. |
Potrebno specifično orodje za oblikovanje sladkorja. |
|||
PRIPRAVA IN OBLIKOVANJE IZDELKOV IZ SVETLEGA IN TEMNEGA KARAMELA |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo odnos do delovnih sredstev. Razvijajo estetski odnos za oblike in barve. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|||
OBDELAVA ČOKOLADE IN ČOKOLADNIH OBLIVOV – KUVERTUR |
Vajenci |
Vajenci |
|
|||
|
|
Razvijajo odnos do porabe surovin in materialov, odnos do kakovosti. Se zavejo pomena spoštovanja tehnološkega režima. |
Delo s čokolado zahteva poseben temperaturni in sanitarni režim. Potrebna je specifična oprema in pripomočki. |
|||
IZDELAVA PRALINEJEV – BONBONOV |
|
|
|
|||
|
|
Se zavedajo pomena poimenovanja vrste bonbona in spoštujejo zaščitene kombinacije. Negujejo odnos do kakovosti in vrednosti izdelka. Razvijajo čut za enakomernost in gospodarnost pri delu z materiali. Razvijajo tehnološko zavest. |
Oblikovanje čokoladnih izdelkov zahteva ustrezno opremo in delovne pogoje v delavnici. Vaja: ugotavljanje napak in analiza vzrokov. |
|||
IZDELAVA SLADOLEDA IN OBLIKOVANJE SLADOLEDNIH IZDELKOV |
|
|
|
|||
|
|
Upoštevajo veljavno zakonodajo, se zavedo pomena higiene. Razvijajo tehnološko disciplino ter odnos do kakovosti izdelka in dela z občutljivimi del.napravami. Razvijajo smisel za estetiko. |
Priprava sladoleda in izdelkov poteka v specialni delavnici s posebnim temperaturnim in sanitarnim režimom ter specifično opremo in materiali. Sanitarni pravilnik. Pravilnik o kakovosti mleka in mlečnih izdelkov. |
|||
PRIPRAVA IN SERVIRANJE TOPLIH SLADIC |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo sposobnosti estetskega oblikovanja izdelkov na servirne podstavke. Upoštevajo kulinarična pravila. |
Za izvedbo potrebujemo specifične naprave in servirni pribor. |
|||
OBLIKOVANJE SLANEGA KOKTAIL PECIVA |
|
|
|
|||
|
|
Upoštevajo kulinarična pravila, razvijajo smisel za kombiniranje in aromatiziranje ter velikost izdelanih kosov. Razvijejo lastno kreativnost. |
||||
PRIPRAVA IN SERVIRANJE HLADNIH IN TOPLIH SLADKIH NAPITKOV |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomena bogatenja izbora sladic v prodaji. Razvijajo samoiniciativnost pri iskanju novih receptur. |
||||
PRIPRAVA PECIVA ZA PRODAJO |
|
|
|
|||
|
|
Se zavedo pomena premagovanja konkurence na trgu. Razvijajo estetski čut. Razvijajo čut za enakomernost. Razvijajo občutek za higieno. |
Zastavljen normativ pri deljenju in rezanju peciva. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Vsebine predmeta praktični pouk se povezuje s predmeti: tehnologija, praktično izobraževanje v delovnem procesu, prehrana z mikrobiologijo živil, gospodarsko poslovanje in oblikovanje.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija Prehrana z mikrobiologijo živil |
|
|
Tehnologija Računalništvo Matematika |
|
|
Oblikovanje Tehnologija |
|
|
Tehnologija Prehrana z mikrobiologijo živil |
|
|
Tehnologija |
|
|
Tehnologija Prehrana z mikrobiologijo živil |
|
|
Tehnologija |
|
|
Tehnologija Prehrana z mikrobiologijo živil |
|
|
Tehnologija Oblikovanje |
|
|
Tehnologija Gospodarsko poslovanje |
|