SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: STAVBNI STEKLAR (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

UMETNOST Z RISANJEM

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

60

24

84

2.

20

12

32

3.

   

 

skupaj

80

36

116

* T    - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V  - vaje, individualno projektno delo oz. projektno delo v skupinah, storitev;

3. USMERJEVALNI CILJI

Vajenci:

  • spoznajo umetniško plat svojega poklica kot umetne obrti,

  • sistematizirajo svoje likovno znanje iz osnovne šole,

  • razvijajo -oblikujejo sposobnost likovnega gledanja na svet in kvalitetnega likovnega izražanja na poklicnem področju,

  • oblikujejo občutek in kriterije za estetsko in umetniško, in te kriterije znajo uporabiti v stroki,

  • spoznajo pomen ustvarjalnosti in inovativnosti v steklarskih poklicih.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    Informativni cilji

    Formativni cilji

    Socializacijski cilji

    Posebnosti v izvedbi

    Risanje

    Vajenec

    Vajenec

    Vaje

  • pika, črta,

  • likovna kompozicija,

  • ploskev, prostor,

  • zlati rez,

  • gradnja risbe,

  • svetloba in senca v risbi,

  • sistematizira znanje iz risanja;

  • izriše abstraktne kompozicije z uporabo izrazne moči črte;

  • izdela analizo kompozicije likovnih elementov;

  • uporabi zlati rez pri prostorskem ključu;

  • sestavi risbo s pomočjo geometrijskih likov in teles;

  • razume in uporabi iluzijo telesnine v risbi s pomočjo sence;

  • razvija ustvarjalnost in inovativnost;

  • osvoji poklicno odgovornost za estetsko plat izdelka;

  • izrazna moč črte,

  • analiza elementov likovne kompozicije,

  • likovne rešitve z uporabo zlatega reza,

  • gradnja risbe s pomočjo geometrije,

  • analiza in gradnja iluzije telesnine na risbi s senco,

  • linearna perspektiva,

  • barvni nauk,

  • barva, barvni krog,

  • grafika,

  • poveŽe svoje znanje o slikanju v sistem;

  • razlikuje barve po učinkih;

  • razume in poišče količinske in barvne vrednosti

  • spozna in obvlada uporabo grafičnih tehnik pri dekoriranju stekla;

  •  

  • mešanje barv,

  • barvni kontrasti, harmonija barv, grafične tehnike pri dekoriranju stekla,

  • plastika,

  • votla plastika.

  • razloži značilnosti kiparskega oblikovanja;

  • izdela votlo plastiko;

  • razvija ekološke zavesti glede uporabe kiparskih materialov in uporabe stekla kot naravi prijaznega materiala;

  • polna in votla plastika iz gline in stekla,

  • Uporabna umetnost

     

     

     

  • umetna obrt,

  • industrijsko oblikovanje,

  • umetnost in kič,

  • varstvo in obnova kulturne dediščine oblikovanja stekla,

  • estetika in umetnost.

  • definira področja uporabne umetnosti, umetne obrti;

  • izriše skice za oblikovanje stekla;

  • loči med umetniškim in neumetniškim;

  • spozna tradicionalne oblike stekla in jih poveže z modernim oblikovanjem stekla;

  • razvija poklicno

  • odgovornost in spoštovanje tradicionalnih vrednot v branži;

  • oblikovanje stekla, tradicionalne oblike.

  • Stilistika in oblikovanje

  • se usposobi za upodabljanje cvetličnega, oblikovnega in ornamentnega okrasja ter črk in grbov;

  • se usposobi za razlikovanje slikarskih in tiskarskih tehnik.

  • ob študiju zgodovine arhitekture, slikarstva razvija splošno razgledanost.

  •  

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno (razgovori, samostojni opisi likovnih del),

  • vaje z zagovorom.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

    Umetniško zastekljevanje

    Razlikovanje slikarskih in tiskarskih tehnik

    Konkretni primeri likovnega ustvarjanja za analizo značilnosti

    Praktični pouk

  • izdelava vitražev,

  • skice za izdelavo oblik in dodatno estetsko obdelavo le-teh,

  • konkretne teme: brušenje ornamentnega vzorca na ravno steklo, gravura akta ali race.