Izobraževalni program: TAPETNIK (ds)
GOSPODARJENJE IN PODJETNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
1. |
|||
2. |
40 |
20 |
|
3. |
80 |
10 |
|
skupaj |
120 |
30 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev, ...
Vajenci znajo:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Vajenec |
Vajenec |
||
Gospodarstvo |
|
Uzavešča relacijo človek - podjetje - družba in pomen konkurenčne sposobnosti. |
|
Podjetje |
|
|
|
|
|
Spozna pomen države v tržnem gospodarstvu. Oblikuje zavest davkoplačevalca. Uzavešča odnos človek - podjetje - družba. Razvija motivacijo. Povezuje tržni zakon, poslovni obrat, konkurenčnost in uspešnost. Razvija poslovno odgovornost, komunikativnost in kooperativen odnos do sodelavcev in strank. |
|
Knjigovodstvo |
|
|
|
|
|
Delitev v skupine (10 ur). Delo z računalniškimi orodji. |
|
PlaČilni promet |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost vključevanja v poslovne tokove. |
Obisk pošte, banke. |
TrŽna komunikacija |
|
|
|
|
|
Razvija ustvarjalnost, domiselnost. Razvija sposobnost ocenjevanja primerne uporabe jezikovnega in grafičnega oglaševanja. Spozna vlogo kupca v tržnem gospodarstvu in jo upošteva. Spozna pravila vedenja v poslovnem okolju. Spozna pomen reševanja konfliktnih situacij. |
Vajenec izdela: Oglas: Ponudbo, prodajno pogodbo Reklamacijo Delitev v skupine: uporaba računalniških orodij ( 10 ur). |
Predkalkulacija izdelka: |
|
|
|
|
|
Razvija poslovnost in konkurenčno sposobnost. |
Uporablja določeno obliko obrazcev. Ocenjena predkalkulacija. Vajenec izdela celotno dokumentacijo: konstrukcijsko in tehnološko ter predračun za izbrani izdelek. |
Vloga podjetništva v sodobni družbi |
|
Uzavešča odnos človek - podjetje - družba. Povezuje tržni zakon, poslovni obrat, konkurenčnost in uspešnost. |
|
Podjetnik |
|
Spoznava svoje sposobnosti in sposobnosti drugih v skupini in razredu. Spoznava pomen informacij in odkriva vire informacij. Spozna pomen etike v medčloveških in poslovnih odnosih. |
Intervju podjetnika iz domačega kraja (obisk podjetnika v šoli ali vajencev pri podjetniku). Vaje iz priročnika podjetništvo. |
Iskanje idej Reševanje problemov Poslovna zamisel |
|
Vadi spretnosti skupinskega dela in vodenja. Razvija kritičnost in samokritičnost. Spozna pomen medsebojnih odnosov v skupini. Spozna pomen reševanja konfliktnih situacij. |
Vaje iz priročnika podjetništvo. |
NaČrtovanje - PRIPRAVA POSLOVNEGA NAČRTA |
|||
|
|
Razvija sposobnosti delovanja v timu. Oblikuje odnos do točnosti, natančnosti, preglednosti in jasnosti izražanja. Spoznava in sprejema različnost ljudi in njihovih potreb. Razvija ekološko zavest. Razvija poslovnost in konkurenčno sposobnost. Razvija poslovno odgovornost, komunikativnost in kooperativen odnos do sodelavcev in poslovnih partnerjev. |
Oblikovanje delovnega tima za pripravo poslovnega načrta. Skupinski obiski organizacij, ki so kakorkoli povezane s podjetniki: OZS, GZS, banke, svetovalne agencije... Vabilo, zapisnik, poročilo. Izvedba ankete kupcev. Vaje iz priročnika podjetništvo. Vzorci promocijskega gradiva (logotip, vizitka, letak...). |
Razvija sposobnost vključevanja v poslovne tokove. Razvija sposobnost ocenjevanja primerne uporabe jezikovnega in grafičnega oglaševanja. Spozna pravila vedenja v poslovnem okolju. Razvija sposobnost predvidevanja, načrtovanja. |
|||
Izdelava poslovnega naČrta |
|
Identificira se z nalogami in cilji tima; Razvija sposobnost soočanja in obvladovanja pritiskov (časovna omejitev, želja po uspehu). Razvija delovno in osebno odgovornost. |
Javna predstavitev poslovnih načrtov vsaj v razredu s komisijo, ki jo sestavljajo zunanji člani (predstavnik podjetnikov, banke, kupcev, novinarjev, ...). |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vaje obsegajo pisne izdelke v obliki poročil, projektno delo in nastop. Učitelj mora izdelati kriterij ocenjevanja in z njim seznaniti vajence. Poleg ocenjevanja v šoli pridobljenega znanja učitelj ocenjuje tudi sodelovanje pri načrtovanju skupinske projektne naloge in vključevanje v skupinsko delo, prispevek k razvijanju idej, reševanju problemov, ocenjevanju in odločanju pri pripravi skupinskih zamisli. Poleg tega učitelj oceni tudi prispevek pri pripravi poslovnega načrta in predstavitvi le-tega.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Tehnologija |
|
|
Računalništvo |
|
|
Praktični pouk |
|