SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TAPETNIK (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

GOSPODARJENJE IN PODJETNIŠTVO

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

 

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

1.

   

2.

40

20

3.

80

10

skupaj

120

30

*  T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev, ...

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Vajenci znajo:

  • narediti predkalkulacijo za izdelek, izdelan na obrtniški način;

  • izračunati zaslužek - bruto in neto plačo;

  • izračunati obresti na hranilno vlogo;

  • voditi enostavno knjigovodstvo;

  • razlikovati različne pravne oblike gospodarskih družb;

  • oblikovati oglas;

  • napisati prodajno pogodbo, ponudbo, reklamacijo;

  • uporabljati računalniška orodja za izdelavo hitre predkalkulacije izdelka;

  • razvijajo pozitivni odnos do ustvarjalnosti;

  • razvijajo ustvarjalno mišljenje in krepijo samozavest;

  • razvijajo komunikacijske sposobnosti;

  • razvijajo sposobnosti za vključevanje v timsko delo;

  • izdelajo poslovni načrt;

  • spoznavajo pomen in vlogo ter vsebino podjetništva;

  • pridobijo temeljna znanja s področja podjetništva.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Vajenec

    Vajenec

     

    Gospodarstvo

  • spozna pomen gospodarjenja, omejenost dobrin, zgodovinski razvoj in pomen trga;

  • razume delovanje tržnega zakona;

  • spozna pomen gospodarske ureditve in vlogo države;

  • Uzavešča relacijo človek - podjetje - družba in pomen konkurenčne sposobnosti.

     

    Podjetje

     

     

     

  • pravne osebe in njihove organizacijske oblike;

  • človekova delovna sila v podjetju;

  • premoženje podjetja;

  • funkcije podjetja;

  • prepozna različne pravne ureditve podjetij zaradi določitve stopnje tveganja pri poslovanju;

  • opredeli vlogo človeka v podjetju, razmišlja o motivaciji, sposobnostih;

  • izračuna neto plačo;

  • razlikuje stalna in obratna sredstva in pozna njihov pomen;

  • razume pomen obrata kapitala;

  • spozna različne naloge pod-jetja, njegovo vpletenost v trg;

  • Spozna pomen države v tržnem gospodarstvu.

    Oblikuje zavest davkoplačevalca.

    Uzavešča odnos človek - podjetje - družba.

    Razvija motivacijo.

    Povezuje tržni zakon, poslovni obrat, konkurenčnost in uspešnost.

    Razvija poslovno odgovornost, komunikativnost in kooperativen odnos do sodelavcev in strank.

     

    Knjigovodstvo

     

     

     

  • inventura;

  • poslovne knjige;

  • enostavno knjigovodstvo;

  • dvostavno knjigovodsvto;

  • poslovni uspeh podjetja;

  • pojasni in razume osnovne poj-me: inventura, poslovni dogodek, poslovne knjige, dobiček poslovni uspeh podjetja;

  • vodi enostavno knjigovodstvo;

  • razlikuje enostavno in dvostavno knjigovodstvo;

  • določi okvirno poslovni uspeh podjetja in razume vplive nanj;

  •  

    Delitev v skupine (10 ur).

    Delo z računalniškimi orodji.

    PlaČilni promet

     

     

     

  • gotovinski plačilni promet;

  • polgotovinski plačilni promet;

  • brezgotovinski plačilni promet;

  • bančno poslovanje;

  • kreditiranje;

  • spozna načine plačevanja in prednosti ter slabosti le-teh;

  • se seznani z žiro in tekočimi računi, kdo in kje jih lahko odpre, zakaj so uporabni, v čem  je razlika med njimi;

  • zna se odločiti, na kakšen način bo plačal račun in ve, katere podatke mora vsebovati račun;

  • izračuna obresti na hranilno vlogo in obrok kredita na enostaven način;

  • Razvija sposobnost vključevanja v poslovne tokove.

    Obisk pošte, banke.

    TrŽna komunikacija

     

     

     

  • oglas;

  • ponudba, prodajna pogodba;

  • reklamacija;

  • spozna osnovne elemente oglasa in napiše svoj oglas za različne oglaševalske medije;

  • oblikuje ponudbo, prodajno pogodbo z vsemi potrebnimi sestavinami;

  • izdela hitri predračun z računalniškimi orodji;

  • odgovori na reklamacijo z ustreznimi besedami in rešitvami;

  • Razvija ustvarjalnost, domiselnost.

    Razvija sposobnost ocenjevanja primerne uporabe jezikovnega in grafičnega oglaševanja.

    Spozna vlogo kupca v tržnem gospodarstvu in jo upošteva.

    Spozna pravila vedenja v poslovnem okolju.

    Spozna pomen reševanja konfliktnih situacij.

    Vajenec izdela:

    Oglas:

  • izdelan ročno

  • s pomočjo računalniških orodij

    Ponudbo, prodajno pogodbo

    Reklamacijo

    Delitev v skupine: uporaba računalniških orodij ( 10 ur).

  • Predkalkulacija izdelka:

     

     

     

  • stroški porabe izdelavnega materiala;

  • stroški izdelave;

  • razlikuje osnovne in pomožne izdelavne materiale;

  • izračuna porabo osnovnega izdelavnega materiala;

  • izračuna porabo pomožnega izdelavnega materiala;

  • upošteva izkoristek pri krojenju in odpadek pri izračunu porabe materiala;

  • poišče cene materialov na tržišču in spozna pomen iskanja najugodnejših dobaviteljev;

  • razlikuje ročno in strojno delo;

  • razume vpliv stroškov na kalkulacijo ure;

  • izračuna strošek amortizacije;

  • izračuna stroške dela;

  • izdela kalkulacijo vrednosti strojne in ročne ure;

  • Razvija poslovnost in konkurenčno sposobnost.

    Uporablja določeno obliko obrazcev.

    Ocenjena predkalkulacija.

    Vajenec izdela celotno dokumentacijo: konstrukcijsko in tehnološko ter predračun za izbrani izdelek.

    Vloga podjetništva v sodobni družbi

  • spoznava osnovne pojme o podjetništvu in v podjetništvu;

  • spoznava pomen drobnega gospodarstva za družbo;

  • Uzavešča odnos človek - podjetje - družba.

    Povezuje tržni zakon, poslovni obrat, konkurenčnost in uspešnost.

     

    Podjetnik

  • oceni lastnosti podjetnih ljudi;

  • spozna odgovornosti in naloge podjetnikov;

  • poišče informacije in preuči okoliščine, ki so nekatere ljudi oblikovale v uspešne podjetnike;

  • spozna pomen motivacije;

  • Spoznava svoje sposobnosti in sposobnosti drugih v skupini in razredu.

    Spoznava pomen informacij in odkriva vire informacij.

    Spozna pomen etike v medčloveških in poslovnih odnosih.

    Intervju podjetnika iz domačega kraja (obisk podjetnika v šoli ali vajencev  pri podjetniku).

    Vaje iz priročnika podjetništvo.

    Iskanje idej

    Reševanje problemov

    Poslovna zamisel

  • seznani se s tehnikami generiranja idej;

  • razvija inovativnost, ustvarjalnost;

  • spozna tehnike reševanja problemov;

  • razvija spretnost logičnega reševanja problemov;

  • spozna kriterije preverjanja in vrednotenja poslovne zamisli;

  • razvije v skupini več lastnih poslovnih idej, jih preveri, ovrednoti in oblikuje poslovno zamisel;

  • Vadi spretnosti skupinskega dela in vodenja.

    Razvija kritičnost in samokritičnost.

    Spozna pomen medsebojnih odnosov v skupini.

    Spozna pomen reševanja konfliktnih situacij.

    Vaje iz priročnika podjetništvo.

    NaČrtovanje - PRIPRAVA POSLOVNEGA NAČRTA

         

  • organizacija dela;

  • trg in potrebe potrošnikov;

  • promocija in oglaševanje;

  • finance;

  • organizira delo: razdelijo naloge v timu, skličejo sestanek, napišejo zapisnik;

  • oblikujejo izdelek oziroma storitev;

  • načrtujejo proizvodni proces;

  • načrtuje in izpelje raziskavo trga: kupcev, dobaviteljev, konkurence;

  • spozna sestavine trženjskega spleta;

  • razlikuje skupine potrošnikov in njihove potrebe ter razume pomen izbora ciljne skupine;

  • oblikuje tržno strategijo in izbere najprimernejši medij glede na izbrani izdelek in glede na ciljno skupino;

  • izdela kalkulacijo cene izdelka / storitve;

  • prikaže in utemelji prag rentabilnosti poslovne dejavnosti;

  • predvidi (oceni) potrebna sredstva za pričetek posla in poišče možne vire sredstev;

  • predvidi (oceni) bilanco stanja in bilanco uspeha;

  • izračuna po navodilih osnovne kazalce uspešnosti poslovanja;

  • Razvija sposobnosti delovanja v timu.

    Oblikuje odnos do točnosti, natančnosti, preglednosti in jasnosti izražanja.

    Spoznava in sprejema različnost ljudi in njihovih potreb.

    Razvija ekološko zavest.

    Razvija poslovnost in konkurenčno sposobnost.

    Razvija poslovno odgovornost, komunikativnost in kooperativen odnos do sodelavcev in poslovnih partnerjev.

    Oblikovanje delovnega tima za pripravo poslovnega načrta.

    Skupinski obiski organizacij, ki so kakorkoli povezane s podjetniki: OZS, GZS, banke, svetovalne agencije...

    Vabilo, zapisnik, poročilo.

    Izvedba ankete kupcev.

    Vaje iz priročnika podjetništvo.

    Vzorci promocijskega gradiva (logotip, vizitka, letak...).

           
       

    Razvija sposobnost vključevanja v poslovne tokove.

    Razvija sposobnost ocenjevanja primerne uporabe jezikovnega in grafičnega oglaševanja.

    Spozna pravila vedenja v poslovnem okolju.

    Razvija sposobnost predvidevanja, načrtovanja.

     

    Izdelava poslovnega naČrta

  • spozna pomen in vsebino poslovnega načrta;

  • oblikuje poslovni načrt;

  • pripravi javno predstavitev svojega poslovnega načrta.

  • Identificira se z nalogami in cilji tima;

    Razvija sposobnost soočanja in obvladovanja pritiskov (časovna omejitev, želja po uspehu).

    Razvija delovno in osebno odgovornost.

    Javna predstavitev poslovnih načrtov vsaj v razredu s komisijo, ki jo sestavljajo zunanji člani (predstavnik podjetnikov, banke, kupcev, novinarjev, ...).


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (naloga objektivnega tipa),

  • izdelava projektnih nalog:

  • izdelana predkalkulacija izdelka,

  • izračun plače,

  • oglas, ponudba, prodajna pogodba, reklamacija.

    Vaje obsegajo pisne izdelke v obliki poročil, projektno delo in nastop. Učitelj mora izdelati kriterij ocenjevanja in z njim seznaniti vajence. Poleg ocenjevanja v šoli pridobljenega znanja učitelj ocenjuje tudi sodelovanje pri načrtovanju skupinske projektne naloge in vključevanje v skupinsko delo, prispevek k razvijanju idej, reševanju problemov, ocenjevanju in odločanju pri pripravi skupinskih zamisli. Poleg tega učitelj oceni tudi prispevek pri pripravi poslovnega načrta in predstavitvi le-tega.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • tehnološka dokumentacija in izdelava predkalkulacije tapetniškega izdelka;

  • Tehnologija

  • poznavanje tehnoloških postopkov izdelave tapetniških izdelkov;

  • tehnološka dokumentacija in izdelava predkalkulacije tapetniškega izdelka;

  • Računalništvo

  • uporaba programskega paketa za pripravo tehnološke dokumentacije in predkalkulacije;

  • tehnološka dokumentacija in izdelava predkalkulacije tapetniškega izdelka;

  • Praktični pouk

  • branje tehnološke dokumentacije;

  • izvajanje tehnoloških operacij izdelave tapetniškega izdelka;