Izobraževalni program: TAPETNIK (ds)
KONSTRUKCIJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
|||||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|||
1. |
81 |
81 |
||||
2. |
|
|||||
3. |
|
|||||
skupaj |
81 |
|
81 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev, ...
Vajenci:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
OSNOVNA PRAVILA TEHNIČNEGA RISANJA |
Vajenec |
Vajenec |
|
Risalni orodje in pripomočki, tehnična pisava in tehnični načrt. |
|
Izpopolnjuje zahtevane spretnosti pri risanju. Razvija natančnost in spretnost v risanju. Razvija tehnično kulturo. |
Vaja: - izdelava glave. Izdelava tehnične risbe. Zlaga večje liste na A4 format. |
KONSTRUKCIJSKI POJMI IN GEOMERRIJSKI LIKI |
|
|
|
Simetrale, daljice, koti, krožni prehodi, mnogokotniki, elipse, ovali. |
|
Razvija natančnost in spretnost v risanju. |
Vaja: izdelava risb geometrijskih likov. |
MERILA |
|
Vaja: izdelava risbe z geometrijskim likom v dveh različnih merilih. |
|
OSNOVE KOTIRANJA |
|
Navaja se na natančnost in doslednost. Spoznava pomen tehničnega sporazumevanja preko načrtov. |
Vaja: izdelava tehničnega načrta preprostega predmeta ( v merilu, z glavo, s kotami). |
PROSTOROČNO SKICIRANJE |
|
Spozna pomen sporazumevanja z risbo. |
Vaja: prostoročna skica blazinjenega izdelka. |
TEHNIČNI NAČRTI |
|
|
|
Sestavni načrt, detajl, prerez. |
|
Spozna pomen tehničnega sporazumevanja. Razvija odnos do kvalitete dela. Razvija sposobnost razločevanja in prepoznavanja; Navaja se na natančnost in doslednost. |
Vaja: izdela sestavni načrt z detajlom in prerezom. |
OZNAČEVANJE MATERIALOV V NAČRTIH |
|
||
TOLERANCE |
|
Pravilno vrednoti natančnost izdelave. Razvija sposobnosti prepoznavanja materialov in jih ovrednoti glede na fizikalne lastnosti in glede na ustreznost z okoljskega vidika. |
|
LESNE VEZI |
|
Oblikuje odnos do estetsko oblikovanih lesnih konstrukcij. Razvija odnos do naravnih materialov. |
Vaja: Skicira najpomembnejše vezi. Nariše načrt enostavne ogrodne in obodne vezi. |
STOLI |
|
Razume pomen ergonomskih in estetskih zakonitosti pri stolih. |
Vaja: Jedilni stol z nizko blazino. |
POSTELJE |
|
Se zaveda pomena kvalitetnih ležišč. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Tehnologija |
|
|
Gospodarjenje in podjetništvo |
|
|
Praktični pouk |
|