SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: TAPETNIK (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

KONSTRUKCIJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

81

 

81

2.

   

 

3.

   

 

skupaj

81

 

81

*  T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev, ...

3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Vajenci:

  • seznanijo se z osnovami prostoročnega in tehničnega risanja;

  • znajo ravnati z risarskim priborom;

  • znajo pregledno skicirati in risati v skladu z osnovnimi konstrukcijskimi pravili;

  • poznajo osnovne merske standarde materialov, predvsem lesa, lesnih plošč in tekstilij ter jih upoštevajo pri risanju;

  • znajo brati tehnične načrte;

  • spoznajo najpogostejše lesne vezi za ogrodja sedežnega in ležalnega pohištva;

  • razvijajo natančnost in ustvarjalnost;

  • razvijajo estetski čut.


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    OSNOVNA PRAVILA TEHNIČNEGA RISANJA

    Vajenec

    Vajenec

     

    Risalni orodje in pripomočki, tehnična pisava in tehnični načrt.

  • uporablja potreben risalni pribor;

  • oblikuje pisne podatke v skladu s standardi tehnične pisave;

  • pozna osnovno obliko tehničnega načrta;

  • Izpopolnjuje zahtevane spretnosti pri risanju.

    Razvija natančnost in spretnost v risanju.

    Razvija tehnično kulturo.

    Vaja: - izdelava glave.

    Izdelava tehnične risbe.

    Zlaga večje liste na A4 format.

    KONSTRUKCIJSKI POJMI IN  GEOMERRIJSKI LIKI

     

     

     

    Simetrale, daljice, koti, krožni prehodi, mnogokotniki, elipse, ovali.

  • obnovi osnovne geometrijske like, ki bodo prisotni v risbah in načrtih blazinjenih izdelkov;

  • Razvija natančnost in spretnost v risanju.

    Vaja: izdelava risb geometrijskih likov.

    MERILA

  • pri risanju uporablja različna merila;

  •  

    Vaja: izdelava risbe z geometrijskim likom  v dveh različnih merilih.

    OSNOVE KOTIRANJA

  • uporablja osnovne elemente in pravila kotiranja;

  • razume pomen pravilnega kotiranja za razumevanje načrtov;

  • pozna posebnosti pri kotiranju;

  • Navaja se na natančnost in doslednost.

    Spoznava pomen tehničnega sporazumevanja preko načrtov.

    Vaja: izdelava tehničnega načrta preprostega predmeta ( v merilu, z glavo, s kotami).

    PROSTOROČNO SKICIRANJE

  • prostoročno skicira;

  • opredeli pomen skiciranja (kot dopolnilo k sporazumevanju);

  • Spozna pomen sporazumevanja z risbo.

    Vaja: prostoročna skica blazinjenega izdelka.

    TEHNIČNI NAČRTI

     

     

     

    Sestavni načrt, detajl, prerez.

  • pozna različne tehnične načrte in njihovo uporabo;

  • pozna pomen skice za konstrukcijsko dokumentacijo;

  • pozna sestavni načrt, njegovo uporabo, označevanje pozicijskih elementov, risanje potrebnih detajlov in prerezov;

  • zna povezati navedene elemente sestavnega načrta v celoto in razume njihov pomen;

  • Spozna pomen tehničnega sporazumevanja.

    Razvija odnos do kvalitete dela.

    Razvija sposobnost razločevanja in prepoznavanja;

    Navaja se na natančnost in doslednost.

    Vaja: izdela sestavni načrt z detajlom in prerezom.

    OZNAČEVANJE MATERIALOV  V NAČRTIH

  • uporablja označbe in šrafure osnovnih konstrukcijskih materialov v načrtih;

  •    

    TOLERANCE

  • definira tolerance, pozna njene parametre in način prikazovanja;

  • opredeli pomen in vrsto izbire za določene materiale, vezi;

  • Pravilno vrednoti natančnost izdelave.

    Razvija sposobnosti prepoznavanja materialov in jih ovrednoti glede na  fizikalne lastnosti in glede na  ustreznost  z okoljskega vidika.

     

    LESNE VEZI

  • loči značilne lesne vezi:  oblike spojev, posredne in neposredne vezave, vezne elemente, delitev glede na smer vezave;

  • pozna vplive na izbor vezi (dimenzije, vrsta in smer materiala);

  • skicira najpomembnejše lesne vezi iz masivnega lesa in ploščatih materialov (dolžin-ske, širinske, okvirne, ogrodne in obodne vezi);

  • seznani se s prikazovanjem vezi v tehničnih načrtih;

  • Oblikuje odnos do estetsko oblikovanih lesnih konstrukcij.

    Razvija odnos do naravnih materialov.

    Vaja: Skicira najpomembnejše vezi.

    Nariše načrt enostavne ogrodne in obodne vezi.

    STOLI

  • pozna osnovne materiale za izdelavo konstrukcije stola;

  • pozna ergonomska načela, ki vplivajo na udobnost izdelka;

  • našteje osnovne sestavne dele stola;

  • pozna standardne mere stola;

  • skicira ogrodne vezi;

  • Razume pomen ergonomskih in estetskih zakonitosti pri stolih.

    Vaja: Jedilni stol z nizko blazino.

    POSTELJE

  • pozna osnovne materiale za konstrukcijo postelje;

  • pozna vrste ležišč glede na namen uporabe;

  • pozna osnovne merske standarde pri posteljah in drugih ležiščih;

  • pozna standardne mere posteljnih vložkov.

  • Se zaveda pomena kvalitetnih ležišč.

     

    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno,

  • izdelava skic in načrtov.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • tehnični načrt z detajli in prerezi za tapetniške izdelke;

  • Tehnologija

  • izbor tehnološke opreme in delovnih operacij za izdelavo tapetniških izdelkov;

  • tehnični načrt z detajli in prerezi za tapetniške izdelke;

  • Gospodarjenje in podjetništvo

  • načrtovanje racionalne porabe tapetniških materialov;

  • tehnični načrt z detajli in prerezi za tapetniške izdelke;

  • Praktični pouk

  • sposobnost branja  konstrukcijske dokumentacije za tapetniške izdelke;