Izobraževalni program: TAPETNIK (ds)
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela | |||||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|||
1. |
100 |
35 |
135 |
|||
2. |
115 |
20 |
135 |
|||
3. |
195 |
195 |
||||
skupaj |
410 |
55 |
465 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev, ...
Tehnologija posreduje temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo praktičnemu pouku.
Vajenci:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
BIVALNA KULTURA |
Vajenec |
Vajenec |
|
Zgodovinski razvoj stanovanjske opreme Kultura bivanja Sedežno in ležalno pohištvo |
|
Razvija pozitiven odnos do zgodovine. Gradi human odnos do posameznika, ožjega in širšega okolja. Razvija sposobnost opazovanja in spoznavanja. |
Vajenci si ogledajo film o stilnih značilnostih pohištva. Ekskurzija v mestni muzej. Slikovno gradivo strokovnih revij. |
ERGONOMIJA BLAZIN-JENEGA POHIŠTVA |
|
|
|
Mere, potrebe in lastnosti človeka Mere blazinjenega pohištva za sedenje, ležanje, počitek, delo |
|
Spozna pomen standardov za gospodarno delo in uspešno prodajo. Se seznani s standardi. |
Standardi za blazinjeno pohištvo. |
Usklajenost blazinjenega pohištva s prostorom in ostalo opremo Estetika blazinjenega pohištva in vpliv na počutje |
|
Dobi informacijo o razsežnosti in pomenu problematike oblikovanja prostora. Razvija sposobnost opazovanja, primerjanja in usklajevanja. Razvija smisel za estetiko. Razvija sposobnost razpoznavanja. |
|
MASIVNI LES IN LESNE PLOŠČE |
|
|
|
Masivni les - konstrukcijski material Domače drevesne vrste Fizikalne, mehanske in kemijske lastnosti masivnega lesa Napake v lesu Standardi za žagan les Krivljen les |
|
Pravilno vrednoti uporabnost lesa za konstrukcije in ogrodja. Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja. Povezuje in dopolnjuje kemijska in fizikalna znanja. |
Zbirka lesov domačih drevesnih vrst. Merjenje vlažnosti lesa z električnim vlagomerom. Merjenje krčenja in nabrekanja lesa. Zbirka napak v lesu. Standardi za žagan les. |
Plošče |
|
Pravilno vrednoti lesne plošče za konstrukcijske materiale. Povezuje kemijska znanja (pozna pomen razvoja proizvodnje plošč za stroko ) s kvaliteto končnih izdelkov. |
Zbirka lesnih plošč. Vaje (delitev v skupine - 35 ur): |
KOVINSKI MATERIALI |
|
|
|
Kovina v tapetništvu Korozija in zaščita Kovinska ogrodja |
|
Navaja se na natančnost izražanja. Gradi odnos do racionalne rabe in zaščite materialov. |
Zbirka kovinskih materialov. Katalogi sodobnih kovinskih materialov. |
Vzmeti, vzmetni sistemi Žičniki, vijaki, sponke in drugi drobni kovinski materiali Mehanizmi za sedežno in ležalno pohištvo |
|
Navaja se na uporabo katalogov. Razvija sposobnost razločevanja in prepoznavanja; Navaja se na uporabo tehničnih navodil za uporabo. Uči se opisovati po danih kriterijih. |
Tehnična navodila za uporabo (montažo). |
UMETNE SNOVI |
|
|
|
Umetne snovi v tapetništvu |
|
Razvija ekološko zavest. |
|
Lepila |
|
Spozna, da so strupene snovi v nekaterih lepilih škodljive za človeka in okolje. Zaveda se pomena razvoja kemijske stroke za boljšo kakovost in varnejšo uporabo lepil. |
Katalogi proizvajalcev lepil. |
Pene |
|
Vzorci pen. |
|
TEKSTILIJE |
|
|
|
Naravna vlakna |
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Zbirka naravnih vlaken. |
Umetno pridobljena vlakna |
|
Razpoznava blago iz naravnih in umetnih vlaken. |
Vzorci tkanin iz naravnih in umetnih vlaken. |
Sukanci, vrvice, motvozi |
|
Katalog proizvajalcev sukancev. |
|
Ploske tekstilije |
|
Zbirka tekstilnih vzorcev. |
|
Umetno usnje |
|
Vzorci umetnega usnja. |
|
USNJE |
|
Razvija sposobnost ocenjevanja uporabnosti po estetskih lastnostih. Razvija skrben odnos do materialov. |
Vzorci naravnega usnja: |
LEPENKA |
|
Vzorec lepenke. |
|
VARNO DELO |
|
|
|
Pomen varnega dela Navodila za varno delo s stroji in napravami Škodljivi vplivi v delovnem okolju Ukrepi za preprečevanje škodljivih vplivov |
|
Razvija odgovornost do dela, sebe in sodelavcev. |
Pravilnik o varstvu pri delu. |
Nezgoda pri delu Poklicne bolezni |
|
Povezuje vzrok in posledico. |
|
POŽARNA VARNOST |
|
|
|
Vzroki za nastanek požara Pravilniki o varstvu pri delu, požarnem varstvu in varovanju okolja Ukrepi za preprečevanje požara |
|
Spozna pomen varovanja okolja. Razume pomen upoštevanja navodil in pravilnikov. Osvoji pravila vedenja v delovnem okolju v skladu s požarnim redom. |
Časopisni članki o ekološki problematiki. Video filmi o gašenju požara. |
VAROVANJE OKOLJA |
|
|
|
Ekologija Odpadki Drugi onesnaževalci okolja Ukrepi za zmanjševanje onesnaženosti okolja |
|
Vzgaja se za pravilno ravnanje z odpadki ( predelava, shranjevanje in skladiščenje). Razvija razumevanje za kemijske spremembe kot energijske in snovne spremembe za dobrobit človeka in okolja. |
|
ORODJA, ROČNI STROIČKI |
|
|
|
Ročna orodja in pripomočki Ročni strojčki Shranjevanje in vzdrževanje |
|
Navaja se na uporabo tehničnih navodil in predpisov. Navaja se na odgovornost pri delu. |
Katalogi za orodja in ročne strojčke. |
RAZREZ MATERIALOV |
|
|
|
Princip rezanja in striženja Razrez pen |
|
Razvija pozitiven odnos do strojev in dela. Navaja se na upoštevanje varnostnih predpisov. |
Ekskurzija v podjetje: ogled proizvodnje in strojev. Vaje (delitev v skupine - 20 ur) delo s strojčki: |
Razrez tekstilij |
|
Razvija odnos do odpadkov in njihove uporabe. |
|
Razrez drugih materialov |
|
||
KROJENJE PREVLEK |
|
Razvija odnos do kvalitete in racionalnosti dela. |
|
VARJENJE TEKSTILIJ |
|
Se zave pomena varovanja zdravja delavcev; |
|
LEPLJENJE |
|
|
|
Strjevanje in vezanje Kakovost lepljenja Nanos lepila Varnost pri lepljenju |
|
Razvija sposobnosti opazovanja in opisovanja kemijskih sprememb ter posredovanja zaznav. Zaveda se pomena varovanja zdravja človeka in okolja. |
|
Lepljenje pen Oblike spojev Lepljenje tekstilij |
|
||
ŠIVANJE |
|
|
|
Ročno šivanje |
|
Vzgaja se v natančnosti dela. |
|
Šivalni stroj Dodatna oprema Vzdrževanje šivalnega stroja |
|
Razvija pozitiven odnos do strojev. Zaveda se pomena slediti novostim na področju strojne opreme in vpliva na kakovost šivanja. |
Katalogi proizvajalcev šivalnih strojev. Ogled šivalnega stroja v delavnici. |
Šivanka Sukanec |
|
Tabele. |
|
Šivanje |
|
Navaja se na natančnost izražanja. Razvija odnos do kvalitete dela. |
|
PRITRJEVANJE |
|
|
|
Pritrjevanje z žičniki |
|
Navaja se na samostojno odločanje. |
|
Pritrjevanje s sponkami |
|
Zaveda se prednosti dela s pomočjo strojev. |
|
Pištola za pritrjevanje s sponkami |
|
Navaja se na previdnost in varno delo. |
|
PREVLAČENJE |
|
|
|
Pravila prevlačenja |
|
Razvija pozitiven odnos do dela. Razvija osebno odgovornost. Razvija kritičnost in natančnost. |
Folije, didaktični pripomočki. |
Ročno prevlačenje Strojno prevlačenje Vrste prevlačenja |
|
Razvija estetski čut, sposobnost opazovanja in primerjanja. |
|
Prevlačenje vogalov in okroglin |
|
||
Razdeljevanje blazinjenih površin pri prevlačenju |
|
||
Prevlačenje z umetnim usnjem Prevlačenje z usnjem |
|
||
BLAZINJENJE |
|
|
|
Osnove pri nizkih blazinah Vrste nizkih blazin glede na konstrukcijo Nizko blazinjen stol s trdo osnovo in naloženo blazino Nizko blazinjen stol z osnovo iz oprt Visoko blazinjenje Garniranje |
|
Zaveda se pomena restavriranja blazinjenega pohištva. |
|
IZDELAVA PENASTIH POLNIL |
|
Razvija ekološko zavest. Se zave škodljivosti nekaterih nevarnih snovi. Se zave pomena varovanja zdravja ljudi in okolja. Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja kemijske spremembe. |
Vzorci. Ogled proizvodnje. |
SEDEŽNO IN LEŽALNO BLAZINJENO POHIŠTVO |
|
Zaveda se pomena dobro oblikovanega izdelka. Razvija sposobnost opazovanja; Spozna ergonomske vplive na oblikovanje izdelka. |
Slikovno gradivo, načrti. |
OGRODJA |
|
Pridobiva sposobnost komuniciranja v tehnični stroki preko skic, načrtov. |
Slikovno gradivo, načrti. |
PROSTE BLAZINE |
|
||
POSTELJNI VLOŽKI |
|
Zaveda se pomena dobrega počitka in spanja. |
Slikovno gradivo |
PRIPRAVA IZDELKA |
|
|
|
Konstrukcijska priprava izdelka Operativna priprava izdelka Predkalkulacija |
|
Razvija sposobnost načrtovanja; Razvija osebno odgovornost. Spozna pomen iskanja najugodnejših dobaviteljev. |
Vajenec uporabi določeno obliko obrazcev. |
RESTAVRIRANJE BLAZINJENIH IZDELKOV |
|
Seznani se z restavratorstvom. Seznani se s pomenom ohranjanja kulturne dediščine. |
Strokovna literatura. |
OBLAGANJE STEN IN TAL |
|
|
|
Dekoriranje Oblaganje sten in tal |
|
Razvija smisel za estetiko. Razvija sposobnost opazovanja. |
Vzorci , katalogi. |
AVTOMOBILSKE PREVLEKE |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenijo se tudi, grafični in pisni izdelki, ki jih vajenci izdelajo po programu pri vajah in izdelana dokumentacija za izdelek ob koncu tretjega letnika.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Konstrukcije |
|
|
Gospodarjenje in podjetništvo |
|
|
Stroji in naprave |
|
|
Praktični pouk |
|