Izobraževalni program: USNJARSKI GALANTERIST (ds)
UMETNOST IN ESTETIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
90 |
90 |
|
2. |
30 |
30 |
|
3. |
30 |
30 |
|
skupaj |
150 |
|
150 |
Pri predmetu vajenci pridobivajo:
1. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
||||
ESTETIKA |
|
Večja kritičnost. |
|||||
NARAVNO LEPO, UMETNO LEPO |
|
Večja kritičnost. Večja motivacija. |
Pregled različne slikovne literature, kjer je razlika med naravno in umetno lepoto vidna. |
||||
UMETNOST |
|
Večja kritičnost. Večja motivacija. |
Pregled umetnin na videokaseti. |
||||
MODA |
|||||||
|
|
Večja kritičnost. Večja motivacija. |
Izdelava modne mape:
Pregled novejših časopisov visoke svetovne mode. Pregled modnih revij na videokaseti. |
||||
ANTIMODA |
|
Večja kritičnost. |
|||||
OBLAČENJE |
|||||||
|
|
Večja kritičnost. Večja motivacija. Večja odgovornost. Večja samozavest pri odločanju. |
Pregled različnih modnih revij (časopisi in videokaseta), pri čemer opazujemo vse oblike oblačenja. |
||||
LIKOVNA UMETNOST, ESTETIKA, MODA IN OBLAČENJE (POVEZAVA) |
|
Večja kritičnost. |
Vaja: izdelava spontanih modnih skic. |
||||
TEMELJNE FUNKCIJE OBLAČIL |
|||||||
|
|
Večja samozavest. Večja kritičnost. Boljša komunikacija. |
Pregled slikovne literature, kjer so te funkcije vidne. Vaja: prikaz sekundarnih funkcij s pomočjo skic ali ustrezne literature. |
||||
ZLATI REZ |
|
||||||
PERSPEKTIVA |
|
Povečana natančnost. Večja motivacija. |
Vaja: izris treh različni perspektiv:
Vaja: risanje skic torbice, denarnice na vse tri načine, v treh različnih perspektivah. |
||||
NARAVNI IN MODNI PROPORC ŽENSKEGA TELESA |
|
Večja natančnost. |
Vaja: izris obeh proporcev (konfekcionarji). Vaja: risanje aktovk (galanteristi). |
||||
RAZLIKA MED ŽENSKIM, MOŠKIM IN OTROŠKIM PROPORCEM |
|
Kritičnost. |
Vaja (konfekcionarji): izris vseh treh proporcev. Vaja (galanteristi): risanje šolske torbe v rahli perspektivi. |
||||
MODNA FIGURA V KONTRAPOSTU |
|
Vaja (konfekcionarji): risanje ženske figure v kontrapostu. Vaja (galanteristi): risanje poljubnega galanterijskega izdelka. |
|||||
RAZLIKA V RISANJU ŽENSKE, MOŠKE IN OTROŠKE FIGURE V KONTRAPOSTU |
|
Kritičnost. |
|||||
LEPOTNI IDEAL ČLOVEŠKEGA TELESA DANES |
|
Povečana motivacija. |
|||||
LEPOTNI IDEAL ČLOVEŠKEGA TELESA SKOZI ZGODOVINO |
|
Povečana kritičnost. Boljša komunikacija. Večja motivacija. |
Pregled knjig z zgodovinskimi oblačili. Vaja (konfekcionarji): risanje skice zgodovinskega oblačila po izbiri. |
||||
UMETNOST IN MODA SKOZI ČAS |
|||||||
|
|
Večja samozavest. Večja kritičnost. Večja odgovornost. |
Pregled slikovne literature:
Izdelava referata,ki zajema umetnostni ali modni slog določenega obdobja. Vaja (konfekcionarji):
Vaja (galanteristi):
|
2. letnik
|
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
||||
LIKOVNI ELEMENTI |
|
Večja kvaliteta izdelave skic. Večja kritičnost. |
|
|||||
LIKOVNA KOMPOZICIJA |
|
Večja kritičnost. Boljša komunikacija. |
Pregled slikovne literature. Vaja: Iskanje petih različnih kompozicij kjerkoli in poimenovanje teh kompozicij. |
|
||||
BARVE |
|
|||||||
|
|
|
||||||
OSNOVNE RISARSKE POTREBŠČINE |
|
Večja motivacija. |
Vaje: Risanje modela (torbica, oblačilo) s svinčnikom. |
|
||||
BARVNE TEHNIKE |
|
Večja motivacija. Večja samozavest pri risanju. |
Vaje: Risanje črno-belega modela (torbica oblačilo). Risanje barvnega modela (torbica, oblačilo). |
|
||||
RISANJE ČLOVEŠKEGA TELESA |
|
|
|
|
||||
|
|
Doslednost pri izrisavanju detajlov telesa. Večja natančnost. Večja kritičnost. |
Vaje (konfekcionarji): Risanje celotnega proporca v kontrapostu in brez. Risanje glave. Risanje nog. Risanje rok. Vaje (galanteristi): Risanje različnih vrst damskih torbic. |
|
||||
MODNA RISBA |
|
|
|
|
||||
|
|
Natančnost pri risanju. Spretnost. Kritičnost. Večja samozavest. |
1.vaja: Risanje poljubne modne skice 2.vaja: Risanje modne skice “brez ovir”- abstraktne. 3.vaja: Risanje modne skice po fotografiji. 4.vaja: Risanje tehnične modne skice. |
|
||||
LINIJE OBLAČIL IN LINIJE TORBIC |
|
Kritičnost. Boljše opazovanje. |
Vaja: Risanje petih modnih skic in pri tem uporaba petih najljubših linij. |
|
||||
MODA IN ESTETIKA OBLAČENJA |
|
Večja kritičnost Večje posvečanje modi. |
Vaja: Izbira določenega modnega modela v modni reviji in predrugačenje le tega v določenih detajlih ( skiciranje). |
|
||||
LIKOVNA TEORIJA IN ESTETIKA OBLAČENJA |
|
Večja kritičnost. Večja spretnost. |
Vaja: Risanje modelov ( torbic, oblačil) na katerih so prisotni določeni likovni elementi. |
|
||||
BARVE IN ESTETIKA OBLAČENJA |
|
Večja samozavest. Večja spretnost pri izbiranju. Boljši občutek za barve. Boljša komunikativnost. |
Vaja: Izbor določene priljubljene fotografije. Določitev barv, ki so na fotografiji. Izdelava kolekcije oblačil oziroma Torbic, z uporabo barv, ki so na fotografiji. |
|
||||
RISANJE OBLAČIL (konfekcionarji) |
|
|
|
|
||||
Izbor osnovnih tipov sodobnih oblačil:
|
|
Večja natančnost pri risanju. Večja spretnost. Večja samozavest. |
Vaje: Risanje izbranih sodobnih tipov oblačil v šoli in doma. |
|
||||
RISANJE GALANTERIJSKIH IZDELKOV (galanteristi) |
|
|
|
|
||||
|
|
Večja natančnost. Večja spretnost. Večja samozavest. |
Vaje: Risanje omenjenih galanterijskih izdelkov v šoli in doma. |
|
3. letnik
|
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
RISANJE OSNOVNIH OBLIK OBLAČILNIH DETAJLOV |
|
|
|
||||
|
|
Večja natančnost. Večja spretnost. Večja motivacija. |
Vaje:
|
||||
MODA, OSEBNOST, SLOG |
|
|
|
||||
|
|
Povečana samozavest Povečana spretnost Boljša komunikacija. |
Skupinska vaja (galanterist + konfekcionar): Izbor določene fotografije z osebo, kateri je potrebno določiti ustrezne linije oblačil, ustrezno barvo oblačila, barvo ličila, ustrezno frizuro in ustrezne modne dodatke Izdelava modne mape:
|
||||
OBLIKOVANJE OBLAČIL oziroma TORBIC |
|
|
|
||||
|
|
Večja motivacija. Večja samozavest. |
Vaja: Izdelati poljubno kolekcijo tako da bo možna izpeljava ideje do izdelka. |
||||
IDEJA. IZHODIŠČE, VZDUŠJE |
|
Večja kreativnost. Večja fleksibilnost. |
Vaja: Iskanje določenega vzdušja, fotografije, slike, podobe iz narave, vtis določenega doživetja. Ime ideje, vzdušja. Izbiranje vseh prisotnih barv. |
||||
|
|
Izdelava kolekcije oblačil oziroma Torbic, ki izhajajo iz določenih izhodiščnih oblik oziroma barv. |
|||||
KOLEKCIJA |
|
Večja kreativnost. Večja spretnost. |
1.vaja (konfekcionarji): Risanje poljubne kolekcije oblačil. 1.vaja (galanteristi): Risanje poljubno kolekcijo torbic. 2.vaja (konfekcionarji): Risanje kolekcije usnjenih jaken. 2.vaja (galanteristi): Risanje kolekcije damskih torbic, ki so iz enakega materiala,enake barve, enaki ročaji, različne oblike. 3.vaja (konfekcionarji): Risanje kolekcije usnjenih hlač. 4.vaja (galanteristi): Risanje kolekcije damskih torbic, pri kateri kombiniramo med sabo dva materiala, krojna osnova sa ne spremeni. 4.vaja (konfekcionarji): Risanje kolekcije kril in oblek. 5.vaja(galanteristi): Risanje kolekcije damskih torbic, za katero si izberemo eden od osnovnih geometrijskih likov, ki ga poljubno širimo, ožimo, večamo in manjšamo. |
||||
|
5.vaja (konfekcionarji): Risanje kolekcije pri kateri kombiniramo zgornje in spodnje dele in uporabljamo dve barvi. 5.vaja (galanteristi): Risanje kolekcije damskih torbic, ki se razlikujejo v oblikah in barvnih odtenkih, material in zapiranje torbice se pa ne spreminja. |
||||||
TEHNIČNA MODNA SKICA |
|
Natančnost. Večja spretnost. Večja komunikativnost na relaciji oblikovalec - izdelovalec. |
1.vaja (konfekcionarji):
1.vaja (galanteristi):
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Risanje galanterijskih izdelkov: Risanje kolekcij. |
Umetnost in estetika |
Risanje skic in spremljanje mode. Risanje kolekcij kot celote. |
Damske torbice: Izdelki drobne galanterije: |
Modelirstvo |
Modeliranje krojev po pripravljenih skicah. |
Materiali, kateri se uporabljajo v galanterijski stroki: |
Galanterijska tehnologija |
Znanja iz galanterijske tehnologije pravilno uporabiti pri različnih načinih izdelave galanterijskih izdelkov. |
Damske torbice: Izdelke drobne galanterije: Moške torbice: |
Praktični pouk |
Prikaz vseh znanj za izdelavo izdelkov po posameznih skupinah. |