Izobraževalni program: VRTNAR (ds)
DENDROLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
23 |
10 |
33 |
3. |
58 |
10 |
68 |
skupaj |
81 |
20 |
101 |
Pri predmetu vajenec:
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
DENDROLOGIJA |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija zavest o pomenu naravoslovnih ved in sposobnost povezav med dendrologijo in botaniko. Obogati splošno razgledanost. Identificira posameznika s cilji drevesničarstva. Razvija zavest, da so rastline sestavni del žive narave. Poveča sposobnost povezovanja z drugimi vedami in proizvodnimi panogami. Je motiviran za uresničevanje lastne delovne kariere in razvije iniciativnost ter inovativnost. |
Vaja: seznani se z drevesničarskimi katalogi in poiščejo imena rastlin, ki jih srečujejo v naravi in parkih. Razgovor – diskusija. Vaja: poišče naslove znanih slovenskih drevesnic. Diskusija. Vaja: poišče naslove drevesnic izven naše države. |
DREVESNICA |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja, razvrščanja, organiziranja in optimalnega izkoriščanja prostora. Razvije doslednost, natančnost in urejenost. Razvije ekološko zavest. Sledi smernicam biološke proizvodnje. Zna pravilno izbirati gnojila in natančno odmerjati primerne količine. |
Ogled drevesnice. Vaja: izdela načrt obstoječe drevesnice in uredijo seznam rastlin. Vaja: ogled drevesničarskih knjig. Vaja: delo v labaratoriju, analiza tal, risanje kolobarja, izračunavanje pravilnih odmerkov hranil, ki jih potrebujejo rastline. |
Razvije skrb za nego rastlin. Skrbi za ohranjanje zdravega in čistega okolja. |
|||
Razmnoževanje drevnine |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja, razlikovanja, ocenjevanja, odločanja, predvidevanja, ponazarjanja, zagovarjanja svojih odločitev. Spozna življenjski krog seme-rastlina-seme in doživijo rastline kot živa bitja. Nauči se pravilnega odnosa do rastlin in odgovornosti pri delu. Vrednoti svoje in tuje delo, zaveda se medsebojne povezanosti in potrebe po sodelovanju. Razvije sposobnost prilagajanja (delo v skupini), samospoštovanja, spoštovanja drugih. Postane samostojen pri delu (individualno delo, vaje, seminarske naloge). Se nauči potrpežljivosti in vztrajnosti pri svojem delu. |
Ogled katalogov proizvajalcev semen in sejavcev. Vaja: poišče možnosti nabave semena, sejancev, podlag na internetu. Predavanje, delo v skupinah, individualno delo. Ogled potaknjencev, grebanic, v rastlinjaku. Ogled meristemskega razmnoževanja v labaratoriju. Vaja: demonstracija posameznih načinov razmnoževanja. |
Vzgoja in oskrba rastlin do prodaje |
|
|
|
|
|
Ceni vrtnarski poklic. Zaveda se kakovosti domačih sadik. Razvije samozavest in slovensko narodno zavest. Zna biti konkurenčen na tržišču. |
Ogled prodajnih centrov in vzornih drevesnic. |
LESNATE RASTLINE |
|
|
|
|
|
Nauči se primerjati, razlikovati, opazovati, pokazati drevo, grm, polgrm. Razvije si občutek za prostor in za oceno velikosti rastlin in sposobnost za pravilno uporabo le teh. |
Ogled dreves, grmov in polgrmov v parku. Vaja: imenovanje in razvrščanje dreves, grmovnic v razrede glede na velikost (pritlikavi, nizki, srednji, visoki). |
|
|
Razvije sposobnost vezano na opravljanje dela, komuniciranje v strokovnem izrazoslovju. Razvije sposobnost reševanja nesporazumov. Razvije sposobnost spoštovanja drugih in samospoštovanja. |
Vaje: individualno in skupinsko delo vajencev ob uporabi literature. |
|
|
Zaveda se pomena domače proizvodnje lesnatih rastlin. Zaveda se pomena inovativnosti v domači proizvodnji (selekcija novih sort) in potrebe kakovostnega poklicnega dela - v domačem okolju - na slovenskih tleh. Zaveda se prednosti in kakovosti domače proizvodnje (semena, sadike). |
Problemska vprašanja. Razgovor – diskusija. Vaja: uredi tabelo samoniklih in tujih rastlinskih vrst. |
|
|
Razvija ekološko zavest za obstoj kulturne krajine. Razvija čut za oblikovanje in orientacijo v prostoru. Razvija sposobnost za pravilno uporabo drevnine. |
Razgovor – diskusija. Diapozitivi: okrasna vrednost v posameznih letnih časih in beleženje okrasne vrednosti. |
Osnovne združbe lesnatih rastlin |
|
|
|
|
|
Nauči se opazovati, primerjati in razlikovati. Razvija občutek za optimalno izkoriščanje prostora. |
Ogled parka. Vaja: uredi tabelo iglavcev, zimzelenih rastlin, listopadnega drevja, grmovnic in plezalk. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
IGLAVCI, ZIMZELENKE |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Se zave pomena domačih iglavcev in zimzelenk za obstoj kulturne krajine. Razvija natančnost pri delu. Opazuje iglavce na naravnih rastiščih. Razvija pravilen odnos do rastlin in odgovornost do dela. Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. Razvija skrb za nego rastlin. Razvija sposobnost za timsko delo in komuniciranje. |
Diapozitivi: razpoznavanje iglavcev in zimzelenk. Video: lastnosti in uporaba posameznih iglavcev in zimzelenk. Herbarij: izdela herbarij obravnavanih iglavcev in zimzelenk. Vaja: seznani se s katalogi in izdela program. Izbere iglavce in zimzelenke za vlažna rastišča. Izbere iglavce, ki v jeseni odvržejo iglice. Ogled parka in prodajnega centra. |
LISTOPADNO DREVJE, GRMOVNICE IN PLAZILKE |
|
|
|
|
|
Razvija čut za opazovanje in razlikovanje. Razvija občutek za prostor in za oceno velikosti. Doživi rastlino kot živo bitje. Razvije sposobnost komuniciranja vezano na opravljanje dela. Razvija sposobnost samospoštovanja in spoštovanja drugih. Razvija občutek odgovornosti za opravljeno delo. Razvija samozavest in domovinsko zavest. Razvije skrb za zdravje rastlin. Skrbi za ohranjanje zdravega in čistega okolja. |
Diapozitivi: razpoznavanje listavcev. Herbarij: izdela herbarij listavcev. Vaja: uporablja kataloge in izdela program – ugotavlja okrasno vrednost listavca skozi letne čase. Ogled parkov. Vaja: izbira zaščitnih sredstev listavcev. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja vrtnarstva in praktičnega pouka.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Naloge drevesničarstva Binarna nomenklatura Klasifikacija rastlin |
Praktični pouk Botanika Okrasne zelnate rastline Zelenjadarstvo Slovenščina Angleščina/Nemščina |
|
Zgradba drevesnice |
Praktični pouk Krajinsko vrtnarstvo Računalništvo Splošno vrtnarstvo – Varstvo rastlin Splošno vrtnarstvo – Rastlinska proizvodnja Umetnost |
|
Hormoni |
Botanika Okrasne zelnate rastline Kemija Praktični pouk |
|
Generativno razmnoževanje Vegetativno razmnoževanje |
Okrasne zelnate rastline Botanika Praktični pouk Zelenjadarstvo |
|
Žlahtnjenje rastlin |
Botanika Praktični pouk |
|
Vzgoja rastlin |
Praktični pouk Kemija Botanika Okrasne zelnate rastline |
|
Iglavci Zimzelenke Vednozelena drevnina Listopadna drevnina Vzpenjalke in ovijalke |
Botanika Praktični pouk Umetnost Krajinsko vrtnarstvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje |
|