Izobraževalni program: VRTNAR (ds)
KRAJINSKO VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
58 |
8 |
66 |
3. |
60 |
8 |
68 |
skupaj |
118 |
16 |
134 |
Pri predmetu vajenec:
2. letnik
VSEBINE IN IFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOST I V IZVEDBI |
ZELENE POVRŠINE |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti. Spozna različne oblike delovnih mest. Razvija skrb za ohranjanje lastnega zdravja. |
Diapozitivi. Fotoanaliza javnih in mestnih zelenih površin. |
stili oblikovanja in načrtovanje zelenih površin skozi zgodovino |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost razmišljanja o vzrokih in pogojih. Razvija ustvarjalnost. |
Diafilm: zgodovina parkov in vrtov na slovenskem. Diapozitivi : znani parki in vrtovi po svetu. Literatura: vrtna umetnost sveta. |
zemljemerstvo |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in racionalnost pri delu. Razvija strokovno geodetsko komunikacijo. Razvija občutek pomembnosti delovnih nalog za celoto. Zaveda se potrebe po sodelovanju z geodetom. Zaveda se pomena zemljemerstva v okviru v okviru svojega bodočega delovnega mesta. |
Risanje različnih načinov označevanja in merjenja. Ekskurzija – ogled katastra in zemljiške knjige. |
načrti |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Razvija natančnost pri delu. Razvija splošno iznajdljivost. Razvija občutek za oblikovno urejenost. |
Razgovor – diskusija. Demonstracija: prikaz in branje načrtov. Vaja: prenašanje meril z računanjem in uporaba linearnega merila. |
zemeljska dela |
|
|
|
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti. Razvija zavest o odgovornosti za svoje delo Pridobi občutek za oblikovanje terena |
Vaja: prikazi skic in risanje gradnje nasipov in odkopov. Demonstracija: ogled priprave zemljišča za saditve in setve. |
3. letnik
VSEBINE IN IFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOST I V IZVEDBI |
GRAJENE PRVINE ZELENIH POVRŠIN |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti Razvija čut za estetiko |
Vaja : skupinsko razmeščanje rastlin-fotoanaliza. |
|
|
Nauči se racionalnega razpolaganja s prostorom. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija iniciativnost ter inovativnost. |
Vaja: načini sajenja posod za terase. |
|
|
Zaveda se svojega dela in pomoč gradbenika ter medsebojne povezanosti in potrebe po sodelovanju. Zaveda se odgovornosti. Nauči se opazovati in razvija svoje čutilo. |
Vaja: izbira primerne rastline za različne vrste skalnjaka s pomočjo kataloga. |
|
|
Razvija natančnost. Razvija estetski čut. Razvija inovativnost. |
Fotoanaliza stopnišč. |
|
|
Razvija varčnost. Prizadeva si za lasten napredek v znanju. Razvija skrbnost. Razvija ekološko zavest. |
Fotoanaliza vodnih vrtov. Ekskurzija: ogledi vodnih vrtov. |
|
|
Zaveda se potrebe po sodelovanju z drugimi panogami. Razvija natančnost. Razvija zavest o odgovornosti za svoje delo. |
Diapozitivi. |
|
|
Razvija sposobnost sledenja novostim. |
Fotoanaliza: rastline na ogrodjih. Fotoanaliza : oprema bivalnega vrta. |
ZELENE PRVINE |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za racionalno razpolaganje s prostorom Razvija skrb za nego rastlin |
Vaja: uredi tabelo lesnatih rastlin glede na izbiro višine žive meje. Vaja : izbira rastline za listopadno živico po katalogu. |
|
|
Razvije občutek za prostor in za oceno velikosti rastlin. Razvija ekološko zavest. Razvija delovno odgovornost in pravilen odnos do rastlin. |
Vaja: uredi tabelo vodilnih listavcev za večje drevorede in listavcev za manjše drevorede. |
|
|
Razvija varčnost. Navaja se na delo v praksi. Razvija poklicno odgovornost. |
Vaja: uredi tabelo parkovnih rastlin na enoto površine za sonce in senco. |
|
|
Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala. Razvija praktično razmišljanje. Razvija smisel za oblikovanje. |
Demonstracija: sajenje in obrezovanje na terenu. |
|
|
Razvija občutek odgovornosti za opravljeno delo. Razvija odgovornost do dela. Krepi sposobnost opazovanja potreb tratne površine čez leto. |
Demonstracija: setev in oskrba trat v praksi. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja naslednjih predmetov: vrtnarstvo, kmetijsko strojništvo, aranžerstvo, umetnostna zgodovina, praktični pouk, matematika, okrasne zelnate rastline, dendrologija, poslovna komunikacija, ekologija, geodezijo.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Stili oblikovanja |
Aranžerstvo Umetnostna zgodovina |
|
Zemljemerstvo, načrti |
Praktični pouk Matematika |
|
Zemeljska dela |
Splošno vrtnarstvo Kmetijsko strojništvo |
|
Grajene prvine |
Praktični pouk Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija |
|
Zelene prvine |
Praktični pouk Dendrologija Poslovna komunikacija Ekologija Botanika Ekonomija Geografija Krajinsko oblikovanje Psihologija prostora |
|