SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: VRTNAR (ds)

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

PRAKTIČNI POUK

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

102

102

2.

 

99

99

3.

 

102

102

skupaj

 

303

303


3. USMERJEVALNI CILJI PREDMETA

Vajenec:

  • se usposobi za pridelovanje okrasnih zelnatih in lesnatih rastlin, vrtnin in sadnih rastlin;

  • razvija delovne navade in sposobnosti, ki jih zahteva posamezna tehnologija vzgoje rastlin;

  • se usposablja za delo v vrtnarstvu in parkovnem vrtnarstvu;

  • se seznani s postopki in pravili varnega dela ter se usposobi za delo z različnimi vrtnarskimi stroji, napravami in orodji;

  • pridobiva ročne spretnosti, razvija občutek za sociologijo rastlin in orientiranosti v prostoru;

  • se navaja na gospodarno in smoterno načrtovanje dela ter zna povezovati teoretična in praktična spoznanja;

  • spozna osnovna pravila trženja;

  • razvija občutek primernega odnosa do narave;

  • se navaja na uporabo načel: estetike, ekonomičnosti, uporabnosti (pri združevanju rastlin v nasade, pri oskrbi obhišnih vrtov, parkov, športnih igrišč, … pri tem uporablja naravi in okolju sprejemljive materiale);

  • pri zasajanju uporablja naše avtohtone rastlinske vrste v povezavi z ohranjanjem kulturne in naravne dediščine;

  • pozna in se nauči uporabe strokovne literature (knjige, revije) ter dostopa informacij preko računalniških omrežij;


  • 4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

    1. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Varstvo pri delu

    Vajenec

    Vajenec

     

  • pozna pomen varstva na učnih objektih;

  • pozna orodja, stroje in naprave;

  • pozna pomen opozorilnih tablic;

  • seznanitev z varstvom pri delu na učnih objektih;

  • Nauči se opazovati živo in neživo naravo okoli sebe ter ju uporabiti v dobrobit obeh.

    Ogled vseh učnih objektov, strojev, orodij in naprav (opozoriti na posebnosti).

    Merilne naprave v vrtnarstvu in parkovnem vrtnarstvu

     

     

  • pozna pomen;

  • našteje vrste;

  • pozna uporabo;

  • nauči se pravilnega rokovanja z merilnimi napravami;

  • Razvija občutek za natančnost in vrednotenje le tega.

     

    Jemanje vzorcev za kemijsko analizo tal

     

     

  • pozna čas;

  • zna našteti načine;

  • pozna uporabo;

  • spozna in med sabo primerja različne načine jemanja vzorcev;

  • nauči se ovrednotiti in uporabiti rezultate kemične analize tal;

  • Razvija zavest o neprimernosti enostranske rabe tal in gnojenja ter posledic takega ravnanja.

    Strokovna ekskurzija: ogled biodinamične kmetije (vrtnarije) ter ogled sodobne računalniško vodene vrtnarije (naredimo primerjavo).

    Gnojenje s hlevskim gnojem in ostalimi organskimi gnojili

     

     

  • pozna pomen;

  • zna našteti vrste organskih gnojil;

  • zna določiti načine;

  • nauči se razlikovati in uporabljati primerne gnojilne odmerke za posamezne kulture;

  • spozna pomen ravnotežja mikroorganizmov v kompostu;

  • Razvija občutek in osebno odgovornost v primeru uporabe prekomernih gnojilnih odmerkov za onesnaženost podtalnice ter porušenost ravnotežja v živici.

    Strokovna ekskurzija: ogled biokmetije (vrtnarije) ter ogled sodobne, računalniško vodene vrtnarije (naredimo primerjavo).

    Osnovna in dopolnilna obdelava tal

     

     

  • pozna strojno obdelavo tal;

  • pozna ročno obdelavo tal;

  • seznani se z načini strojne obdelave tal kot so oranje, vlačenje, brananje, predsetveno valjanje, …;

  • nauči se ročno obdelati tla z loptanjem, grabljenjem, valjanjem, …;

  • nauči se uporabe terminske obdelave tal;

  •    

    Dognojevanje z mineralnimi gnojili

     

     

     

  • zna našteti vrste in komercialna imena;

  • pozna načine;

  • pozna odmerjanje gnojilnih odmerkov;

  • pozna uporabo;

  • razlikuje posamezne načine in termine dognojevanja ter zna določiti agregatno stanje gnojila;

  • se je sposoben naučiti vrste mineralnih gnojil, komercialna imena na trgu in njihovo uporabnost;

  • Se seznani s primeri alternativnih načinov obdelave tal.

     

    Prepoznavanje vrtnarskih strojev, naprav in orodij

     

     

  • pozna vrste;

  • jih zna uporabljati;

  • ugotovi primerno gorivo za posamezni stroj – motor ter se usposobi za izvedbo enostavnih vzdrževalnih del;

  • znaj rokovati z orodji, ob upoštevanju pravil varnosti pri delu;

  • Je pozoren in natančen pri odmerjanju količine gnojil ter pozna: “proporcionalnost” pridelek/ gnojenje, ob upoštevanju ekoloških načel.

    Je sposoben oceniti pomen človeške sile, v primerjavi s sodobnimi oblikami sil, pri čemer upošteva enkratnost in neponovljivost človeških rok, (ročna obdelava tal).

    Poskus z različnimi gnojilnimi odmerki (na travi, …).

    Prikaz: delovanje traktorja v primerjavi z osebnim avtomobilom.

    Primerjamo ročno in strojno obdelavo tal.

    Ogled kataloških listov za posamezne vrtnarske pripomočke in naprave.

    Priprava škropiva

     

     

     

  • zna definirati koncentracijo;

  • zna definirati dozacijo;

  • sledi novostim na trgu zaščitnih sredstev, navajamo ga na uporabo nižjih odmerkov ter ekološko razgradljiva zaščitna sredstva;

  • Je previden pri izbiri zaščitnih sredstev.

    Začuti bolno rastlino kot živo bitje v stanju bolezni.

    Razvija zavest o smislu svojega dela.

    Poskus: primerjava vpliva močne in blage koncentracije zaščitnega sredstva na rastlino in živelj v substratu.

    Škropljenje – aplikacija škropilne mešanice

     

     

  • zna uporabljati škropilnico;

  • pozna načine aplikacije na rastlino;

  • zna definirati fizikalno, kemično in mehanično razkuževanje;

  • nauči se uporabljati škropiva po priloženih navodilih in izbrati primeren način zaščite rastlin, glede na obseg, čas, pripravek ter razpoložljivo delovno silo;

  • Razvijajo ekološko zavest in se zavedajo nevarnosti škropiv.

    Vaje: individualna uporaba škropilnice.

    Vaje: individualna izvedba aplikacije škropilne mešanice na rastline.

    Prepoznavanje rastnih substratov

     

     

     

  • zna naštezi komponente;

  • pozna vrste substratov (glede na fenološki razvoj rastline);

  • zna našteti vrste komercialnih substratov;

  • se nauči smotrne uporabe rastnih substratov pri posameznih okrasnih rastlinah glede na njihov razvoj;

  • Razvija sposobnost za racionalnost uporabe komercialnih substratov, v primerjavi z doma pripravljenimi substrati.

    Je ozaveščen o viru glavne komponente v substratu (šota).

    Poskus primerjave uspešnosti razvoja rastline, pri vsaj treh različnih substratih.

    Strokovna ekskurzija (ogled kompostarne in linije za mešanje in polnjenje substratov).

    Razmnoževanje rastlin - generativno

     

     

  • pozna seme in določi načine setev;

  • nauči se brati deklaracijo na semenski vrečki;

  • ugotovi odstotek kalivosti po predhodno opravljenem poskusu;

  • nauči se razlikovati in primerjati med strojnimi in ročnimi načini setve;

  • Razvija natančnost, vzdržljivost ter racionalnost pri delu.

    Demonstracija strojne setve.

  • pozna pridobivanje sejancev pod steklom in na prostem;

  • -razkuževanje;

  • -priprava gred in setvenih plošč;

  • -setev;

  • -etiketiranje;

  • -nadaljnja oskrba sejančkov;

  • -razsajevanje;

  • -sajenje na stalno mesto;

  • pomaga pri izvedbi posameznih tehnologij pridelave okrasnih rastlin ob upoštevanju rastnih dejavnikov

  • zna pravilno izvesti nadaljnjo oskrbo rastlin

  • je sposoben pripraviti gredo, sadike za sajenje na prosto ter zna presajati okrasne rastline

  • Razvija čut za živo naravo.

    Zna ceniti delo vrtnarja, ob upoštevanju klimatskih pogojev in sezonskih obremenitev.

    Pregled obstoječe zakonodaje o semenu in sadikah.

  • razume pomen zalivanja, zračenja, utrjevanja in senčenja rastlin

  • spozna naprave za zalivanje, dognojevanje (fertiirigacija), foliarno gnojenje, senčenje in zračenje, ...;

  • Razvije estetski čut in odnos do setvenega in sadilnega materiala (lepa sadika).

     

    Okopavanje in pletev

     

     

     

  • pozna pomen okopavanja

  • spozna pomen pravilnega okopavanja kot načina dopolnilne obdelave tal;

  • Razvije primeren odnos do kulturnih in okrasnih rastlin

    Zave se pomena estetsko oblikovane okrasne gredice

    Ogled vzorno oskrbovanih in oblikovanih parkovnih nasadov.

    Traktorske vožnje

     

     

     

  • zna voziti traktor;

  • pozna dele traktorja;

  • nauči se varne vožnje s traktorjem;

  • na praktičen način spoznava dele traktorja in se usposobi za pripravo traktorja na delo;

  • zna pregledati in pripraviti traktor pred zimo;

  • Razvijajo občutek za varno vožnjo s traktorjem in za delovanje motorja.

    Razvija odnos do delovnega stroja in se zave pomena modernizacije.

    Vaje: individualne vožnje traktorja z enoosno prikolico.

    Ogled mehanične delavnice za popravilo traktorjev.


    2. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Priključevanje strojev k traktorju

    Vajenec

    Vajenec

     

  • zna pravilno in varno priključiti stroj k traktorju;

  • nauči se izbrati delu primeren traktorski priključek in upoštevati pravila varnega dela;

  • Se zaveda pomena varstva pri delu.

    Spremlja novosti na trgu in jih zna uporabiti v dani situaciji.

    Razvija občutek za tehniko.

    Vaje s področja osnovne in dopolnilne obdelave tal.

    Izvedba različnih strojnih del v vrtnarstvu in parkovnem vrtnarstvu

     

     

  • pozna pripravo in nastavitev različnih strojev, orodij in pripomočkov za delo;

  • zna pravilno izvesti strojna dela;

  • pozna izvedbo vzdrževalnih del;

  • usposobi se za varno in pravilno izvedbo posameznega strojnega in vzdrževalnega dela;

  •    

    Prepoznavanje najpogostejših plevelov

     

     

  • prepozna najpogostejše plevele;

  • uvrsti jih v rastlinski sistem;

  • ugotovi najpogostejša rastišča;

  • določi družino, rod in vrsto;

  • Razvija refleksne sposobnosti.

    Vaja: individualna izvedba pravilne in varne uporabe prekopalnika.

    Vaje: individualna izvedba košnje z rotacijsko in grebensko kosilnico.

    Spoznavanje literature, videokaset s področja vrtnarstva

     

     

  • pozna posamezne strokovne publikacije po področjih in pozna njihov izvor;

  • nauči se uporabljati strokovno periodiko;

  • spozna strokovne knjige;

  • seznani se s priročno uporabo videokaset;

  • Zaveda se pomena vpliva plevela na kulturno rastlino.

    Priprava herbarija.

    Poznavanje interneta

     

     

     

  • zna uporabiti internet;

  • nauči se uporabljati internet v vrtnarstvu;

  • Razvija vedoželjnosti in interdisciplinarnosti.

    Zaveda se pomembnosti povezovanja preko interneta.

    Obisk študijske in šolske knjižnice.

    Demonstracija – iskanje novosti na internetu s področja vrtnarstva.

    Priprava terena

     

     

     

  • zna pripraviti teren za:

  • setev trate,

  • ureditev grobov,

  • obhišnih vrtov in parkov;

  • uporabi znanje iz prvega letnika o pripravi tal za setev in saditev;

  • Razvija sposobnost prilagajanja novemu okolju in ljudem.

    V kolikor dopuščajo možnosti se izpelje vaja na terenu.

    Odstranjevanja zalistnikov, vršičkanja, dekaptacije

     

     

  • razume pomen;

  • nauči se pravilno izvesti načine odstranjevanja poganjkov in določiti časovno ustreznost ukrepa;

  •    

    Osvoji različne načine siljenja rastlin

     

     

     

  • spozna siljenje rastlin;

  • nauči se pripraviti nekatere okrasne rastline in vrtnine za siljenje;

  • Razvija samozavest.

     

    Vlončevanje in izlončevanje rastlin

     

     

  • zna pripraviti rastline za prodajo;

  • zna določiti ustrezni substrat;

  • zna izbrati ustrezne posode;

  • pozna različne načine;

  • zna izbrati primeren čas presajanja rastlin;

  • določi in uporabi ustrezen substrat;

  • izbere primerno posodo in izvede delovno nalogo;

  • Razvija smisel za racionalno izkoriščanje časa in prostora.

    Strokovna ekskurzija – ogled vrtnarije (okrasno vrtnarstvo, vrtno sadjarstvo in zelenjadarstvo).

    Postavljanje opor

     

     

     

  • pozna razčrtovanje

  • zna postaviti opore in rastlino privezati k njej;

  • nauči se izbrati in smiselno uporabiti ustrezno oporo;

  • usvoji pravilen način vezave in izbere primerno vezivo;

  • Začuti rastlino in na vizualen način ugotovi potrebe rastlin.

    Razvija ekološko zavest tako, da izbere v naravi razgradljiva veziva.

    Ogled vrtnarije in primerjava med ročnim in strojnim vlončevanjem ter izlončevanjem rastlin.

    Ogled vzorno oskrbovanih in oblikovanih parkovnih nasadov.

    Okopavanje in pletev

     

     

     

  • pozna pomen okopavanja;

  • spozna pomen pravilnega okopavanja kot načina dopolnilne obdelave tal;

  • Razvije primeren odnos do kulturnih in okrasnih rastlin.

    Zave se pomena estetsko oblikovane okrasne gredice, površine z zelenjadnicami in drevesnico.

     

    Osvoji različne načine vegetativnega razmnoževanja rastlin - (pod steklom in na prostem)

     

     

  • zna pripraviti grede, zaboje;

  • pozna pripravo:

  • potaknjencev,

  • deljenja rastlin,

  • koreninskih odganjkov,

  • grebenic, grobanic,

  • vlačenic – živic,

  • cepljenk,

  • meristemskega razmnoževanja;

  • obvlada etiketiranje;

  • pozna nadaljnjo oskrbo rastlin;

  • pozna presajanje na stalno mesto;

  • seznani se pakiranjem in transportom rastlin;

  • spozna posamezne načine vegetativnega razmnoževanja in tehnologije pridelave okrasnih rastlin po terminih;

  • nauči se primerjati vzgojo zelnatih, polzelnatih in lesnatih rastlin;

  • določi in izvede vse stopnje nadaljnje oskrbe rastlin do prodaje, oziroma presajanja na stalno mesto;

  • Pri odbiri okrasnih rastlin se je zmožen prilagajati modnim trendom in povpraševanju na trgu.

    Preveri smisel za hitro reagiranje.

    Razvija govorne spretnosti in sodelovanje v skupini.

    Oceni samostojnost sajenja na stalno mesto in vpliv te rastline na obstoječo zasaditev.

    Strokovna ekskurzija ogled vrtnarije, ki se ukvarja s pridelavo sadik in grosistično prodajo le-teh.

    Izkop drevnine

     

     

     

  • zna določiti primeren čas izkopa rastlin;

  • pozna načine izkopa rastlin in ustrezna orodja;

  • preveri znanje o načinih sajenja na stalno mesto;

  • seznani se z načini priprave rastlin za prodajo ter transport;

  • izvede izkop določene rastline s pomočjo primernega orodja;

  • pripravi koreninsko balo;

  • Ima razvito sposobnost prilagajanja sodobnemu trgu, pri tem pa je spreten v strokovni komunikaciji.

    Pri delu vzpostavi primeren odnos do rastlin.

    Razvija sposobnost reagiranja in prilagajanja, upoštevajoč zahteve sodobnega trga.

    Ogled delovanja pnevmatske lopate za izkop večje drevnine.

    Priprava rastlin za prodajo

     

     

     

  • pozna načine priprave rastlin za prodajo in transport;

  • pozna prodajno transportne obrazce;

  • sposoben je rastlino pripraviti za prodajo in transport;

  • nauči se izpolniti prodajno transportne obrazce;

  • spozna pomen kakovostne priprave in odpreme v neposrednem delovnem okolju.

  • Začuti rastlino kot sebi enako in jo “sprejme”.

    Ogled vzorno organizirane drevesnice.

     

    3. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

    Skrb za dnevno, estetsko in tržno urejeno vrtnarijo (izložbo) ter prodajnega prostora

    Vajenec

    Vajenec

     

  • zna skrbeti za urejenost vrtnarije;

  • pozna nujnost, potrebnost vsakodnevne ureditve;

  • vnaša sproščenost v prostor s pomočjo glasbe, svetlobnih efektov, razporejenosti opreme v prostoru ter osebne urejenosti;

  • Se zaveda pomena urejene vrtnarije za širši prostor.

    Razumeva pomen besedne in nebesedne komunikacije.

     

    Prepoznavanje okrasnih zelnatih rastlin, vrtnin, dišavnic, zelišč, sadnih rastlin in gob

     

     

  • pozna tržno zanimive rastline;

  • zna jih uvrstiti v rastlinski sistem,

  • določi družino, rod in vrsto;

  • spozna pogoje, ki so optimalni za njihovo rast;

  • prepozna rastlino kljub različnemu rastnemu obdobju;

  • Zaveda se pomena rastlin v človekovem bivalnem okolju.

    V delovni prostor oziroma v šolsko učilnico vnese zvoke glasbe, ki pomirja hkrati pa vspodbuja k ustvarjalnosti.

    Določanje listnih ploskev in oblik listov ter habitusa rastlin

     

     

  • spoznava različne rodove rastlin in jim določi za njih značilno obliko listne ploskve,

  • zna prepoznati rastlino v naravi in ji določi značilno obliko rasti (silhueto – habitus),

  • prepozna rastlino, ji določi rod ter obliko listne ploskve;

  • prepozna obliko listnega roba;

  • sposoben je združevati rastline v rastlinske združbe glede na obliko habitusa;

  • Pozna pomen habitusa pri združevanju v skupine.

    Razvija smisel za racionalno izrabo časa in prostora.

    Pripravi herbarij.

    Zna poiskati rastline na internetu

    Izdela maketo ureditve obhišnega vrta oziroma groba.

    Ugotavljanje in zatiranje najpogostejših bolezni, škodljivcev in plevelov na okrasnih rastlinah in zelenjadnicah

     

  • prepoznava različne bolezni, škodljivce in plevele;

  • pozna načine zatiranja;

  • razlikuje najpogostejše bolezni, škodljivce in plevele na rastlinah ter jih zna zatreti z biološko razgradljivimi sredstvi,

  • Zaveda se pomena osveščenosti s tega področja zaradi primernega svetovanja strankam.

     

    Prepoznavanje različnih arhitekturnih stilov

     

     

  • pozna različne arhitekturne stile v urbanih naseljih;

  • zna določiti arhitekturni stil;

  • Razvija sposobnost čutenja stvari od »včeraj za danes«.

    Zna začutiti izrazno moč arhitekta.

     

    Zasajevanje cvetličnih korit

     

     

     

  • zna izbrati primerno lončnico glede na njihove potrebe;

  • zna določiti skupine glede na načela oblikovanja;

  • zna določiti mikrolokacijo;

  • zna izbrati primerne materiale in določiti primerno tehniko sajenja;

  • zna izbrati primerno oskrbo;

  • razlikujejo tehnike postavitve cvetličnega korita ob upoštevanju načel oblikovanja, klimatskih, osebnih in ekonomskih pogojev;

  • Združuje prej pridobljena znanja in jih poveže v celoto.

    Preverja sposobnost prilagajanja postavitve cvetličnega korita v danem okolju.

     

    Zasajevanje rastlin na terenu glede na ureditveni načrt

     

     

  • zna izbrati primerno rastlino glede na njihove potrebe;

  • zna določiti skupine glede na načela oblikovanja;

  • zna izbrati primerno tehniko sajenja;

  • pozna primerno oskrbo;

  • nauči se izvesti zasaditev po načrtu, upoštevajoč potrebe rastlin, načel oblikovanja;

  • Razvije sposobnost združevanja znanj, upoštevajoč trenutne zahteve trga

    Upošteva načela varstva pri delu

    Izvedba zasaditve na terenu.

    Tehnika gradnje gradbenih objektov (poti, terase, počivališča, stopnice, skalnjaki, suhozidi, vodni objekti, peskovniki…)

     

     

  • zna zakoličiti teren;

  • pozna izkop zemlje in vgrajevanje podlage;

  • pozna tehnike gradnje;

  • izvede zakoličevanje, izkop zemlje, gradnjo temeljev, upoštevajoč gradbene tehnike;

  • Razvija sposobnost izurjenosti v ročni motoriki ter čutenju in predvidevanju.

    Vaja: izvedba zakoličevanja, izkopa zemlje, gradnje temeljev.

    Vzdrževanje in nega rastlin, posajenih v trajnih nasadih (grobovi, trate in športna igrišča , obhišni vrtovi, parki, vodni objekti, pergole in špalirji, suhozidi, skalnjaki…)

     

     

  • pozna potrebe različnih rastlin;

  • nauči se primerno oskrbeti rastline, posajenih v trajnih nasadih, (zaščita pred mrazom; košnja; obrezovanje; dognojevanje; dosajevanje; okopavanje; zaščita pred boleznimi, škodljivci in pleveli; postavljanje opor; pomlajevanje, ….);

  • Razvija sposobnost hitrega reagiranja ter vživljanja v poklic.

    Združuje prej pridobljena znanja in jih uporabi v dani situaciji.

    Ustvari pristen odnos do žive in nežive narave, krepi čut za odgovornost.

    Vajenca navajamo na samostojno delo.

    Spravilo pridelkov vrtnin, dišavnic in zelišč ter priprava za prodajo

     

     

  • zna določiti tehnološko zrelost vrtnin;

  • zna izvesti izkop korenčnic, gomoljnic in čebulnic;

  • pozna rez kapusnic, solatnic ter pobiranje plodovk;

  • pozna spravilo dišavnic in začimbnic;

  • pozna čiščenje, sortiranje, embaliranje, odpremo ter skladiščenje in vzimovanje zelenjadnic;

  • razlikuje tehnološko in fiziološko zrelost vrtnin;

  • določi časovno ustreznost spravila vrtnin ter jih ustrezno pripravi za prodajo;

  • pozna potrebe trga (ponudba – povpraševanje, izpolnjevanje poslovnih obrazcev);

  • Upošteva pravila varnega dela.

    Razvija sposobnost samostojnosti in zanesljivosti pri delu.

    Razvija čut za skupinsko delo.

    Ogled zelenjavno pridelovalnega obrata s pripadajočimi objekti (hladilnica, stroji za izkop in spravilo, čiščenje, sortiranje in embaliranje, prodajni del, …).

    Pridelovanje semena

     

     

     

  • zna posaditi, oskrbeti in ugotoviti fiziološko zrelost;

  • pomaga pri odbiranju semenic, jih pripraviti na vzimovanje;

  • pomaga pri dodelavi semena (piliranje, dekoskutacija… ter skladiščenje semena);

  • ugotovi fiziološko zrelost jih zna odbrati in pripraviti na nadaljnjo predelavo;

  • Ozavešča pomen današnjega dela za »jutrišnjo setev«.

    Ogled semenarske hiše.

    Sodelovanje pri naročilu in nabavi

     

     

     

  • zna dobaviti sadike, semena in ostali repromaterial;

  • uvaja se v naročilo in nabavo, pri tem pa neposredno spozna osnovna načela trženja;

  • Razvija in preverja sposobnost poslovanja.

    Ocenjuje neposreden vpliv posameznika na spremembo družbenih vrednot.

    Ogled videokasete (cvetlična borza).

    Prepoznavanje osnovnih načel trženja

     

     

  • pozna naročilo;

  • pozna prodajo;

  • vključuje se v delo s strankami, prevzema naročila;

  • sposoben je navezati stik s stranko in biti vljuden (s svojim delom in znanjem jo pridobi k sodelovanju);

  • zna realno ovrednotiti vrednost svojega izdelka, storitve;

  • Razvija smisel za skupinsko delo.

    Ugotavlja prednosti besedne in nebesedne komunikacije.

    Razvija uglajenost in čut za poštenost in pravičnost.

     

    Zna izdelati kalkulacije naročil in storitev

     

     

  • zna izdelati kalkulacije naročil in storitev;

  • razlikuje proizvodno in prodajno ceno izdelka in ovrednoti storitev;

  • Je sposoben ohraniti poklicno skrivnost.

    Zna svojo storitev dobro tržiti.

    Vaja: sestava predračuna za ureditev obhišnega vrta v danem primeru.

    Osnovna in obratna sredstva v drevesnici, vrtnariji, vrtnem centru…

     

     

  • pozna vrste sredstev;

  • pozna popis zalog – inventura;

  • pozna odpis kala (dnevni, tedenski, ...);

  • zna določiti osnovno in obratno sredstvo v vrtnarstvu in parkovnem vrtnarstvu;

  • zna popisati zaloge in pripraviti odpis kala (dnevni, tedenski, ...);

  • Ima sposobnost predvidevanja tržnih nihanj.

    Razvija govorno sposobnost (tekoča retorika, bogata v izražanju).

     

    Načela estetike, etike, ekonomičnosti in uporabnosti

     

     

  • pozna osnovna načela estetike, etike, ekonomičnosti in uporabnosti.

  • pri izdelavi storitev naj se navaja k uporabi ekološko razgradljivih materialov;

  • nauči se vnašati naše avtohtone rastline, slovenske običaje ter ljudsko izročilo v svoje storitve.

  • Preveri svoj odnos do žive in nežive narave.

    Ozavesti pomen današnjega dela za bodoče rodove.

    Ohranja in ozavešča ruralno in etno-zgodovinske vrednote.

    Ogled etnološkega muzeja in ureditev kmečke hiše in okolice.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • s pregledom in ocenjevanjem delavniških dnevnikov ter

  • izdelkov oziroma storitev z zagovorom.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Pri praktičnem pouku vajence navajamo na povezovanje teorije s prakso. Tako vsa teoretično pridobljena znanja, vajenec poskuša s pomočjo učitelja oziroma mentorja izvesti praktično. Za pravilno razumevanje, poznavanje in usvajanje ciljev praktičnega pouka, se pouk pogosto izvaja zunaj vrtnarske učilnice. Za nazornejše poučevanje naj učitelj pri pouku uporablja didaktična sredstva in posebnosti v izvedbi (strokovne ekskurzije).

    Posebej priporočava tesnejše sodelovanje med učitelji, ki poučujejo strokovne predmete v posameznem oddelku.

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • varstvo pri delu;

  • Splošno vrtnarstvo

    Vrtnarski stroji in naprave

    Krajinsko vrtnarstvo

  • znanja o rabi tal;

  • delo s stroji;

  • izdelava parkovnih objektov in oskrba rastlin;

  • merilne naprave v vrtnarstvu in parkovnem vrtnarstvu;

  • Splošno vrtnarstvo

    Vrtnarski stroji in naprave

    Krajinsko vrtnarstvo

  • tehnologija vzgoje rastlin;

  • merilne naprave;

  • tehnologija vzgoje parkovnih rastlin;

  • jemanje vzorcev za kemijsko analizo tal,

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

  • priprava tal v vrtnarstvu;

  • tehnologija vzgoje drevnine;

  • priprava tal za vzgojo parkovnih rastlin;

  • priprava tal za vzgojo okrasnih zelnatih rastlin;

  • gnojenje s hlevskim gnojem in ostalimi organskimi gnojili;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

  • uporaba gnojil v vrtnarstvu;

  • uporaba gnojil v dendrologiji,

  • uporaba gnojil v parkovnem načrtovanju in oblikovanju;

  • uporaba gnojil pri okrasnih zelnatih rastlinah;

  • osnovna in dopolnilna obdelava tal;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

  • znanja o rabi tal;

  • priprava tal v drevesnici;

  • sajenje rastlin na stalno mesto;

  • priprava tal za sajenje in saditev;

  • dognojevanje z mineralnimi gnojili;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

  • znanja o rabi tal;

  • priprava tal v drevesnici;

  • sajenje rastlin na stalno mesto,

  • priprava tal za sajenje in saditev;

  • prepoznavanje vrtnarskih strojev, naprav in orodij;

  • Vrtnarski stroji in naprave

  • uporaba vrtnarskih strojev in naprav v stroki;

  • priprava škropiva in škropljenje;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

    Vrtnarski stroji in naprave

  • uporaba pesticidov;

  • tehnologija vzgoje drevnine;

  • oskrba rastlin na stalnem mestu;

  • tehnologija vzgoje okrasnih zelnatih rastlin;

  • uporaba naprav za aplikacijo škropilne mešanice;

  • prepoznavanje rastnih substratov;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

    Vrtnarski stroji in naprave

  • znanja o substratih;

  • znanja o vzgoji drevnine;

  • zasaditev rastlin po načrtu;

  • tehnologija vzgoje okrasnih zelnatih rastlin;

  • naprave za setev in saditev;

  • razmnoževanje rastlin –generativno;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Vrtnarski stroji in naprave

  • faktorji v razvoju rastlin;

  • vzgoja drevnine;

  • vzgoja zelnatih rastlin;

  • naprave in orodja za setev;

  • okopavanje in pletev;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Parkovno načrtovanje in oblikovanje

    Okrasne zelnate rastline

  • oskrba rastlin na stalnem mestu;

  • oskrba drevnine;

  • oskrba parkovnih nasadov;

  • oskrba zelnatih rastlin;

  • orodja za dopolnilno obdelavo;

  • priključevanje strojev k traktorju;

  • Vrtnarski stroji in naprave

    Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

    Vrtnarski stroji in naprave

  • vzgoja in oskrba rastlin;

  • vzgoja in oskrba drevnine;

  • oskrba parkovnih nasadov;

  • vzgoja in oskrba zelnatih rastlin;

  • uporaba strojev in naprav pri vzgoji;

  • izvedba različnih strojnih del v vrtnarstvu in parkovnem vrtnarstvu;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

    Vrtnarski stroji in naprave

  • vzgoja in oskrba rastlin;

  • vzgoja in oskrba drevnine;

  • oskrba parkovnih nasadov;

  • vzgoja in oskrba zelnatih rastlin;

  • uporaba strojev in naprav pri vzgoji;

  • prepoznavanje najpogostejših plevelov;

  • Splošno vrtnarstvo

  • znanja o plevelih;

  • spoznavanje literature, videokaset s področja vrtnarstva;

  • Slovenščina

    Tuj jezik

    Računalništvo

  • znanja o delovanju knjižnic;

  • znanja o uporabi tujega jezika v stroki;

  • poznavanje osnovnih sistemov o delovanju knjižnic;

  • spoznavanje interneta;

  • Računalništvo

  • uporaba računalništva v stroki;

  • razmnoževanje rastlin –vegetativno;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Vrtnarski stroji in naprave

  • faktorji v razvoju rastlin;

  • vzgoja drevnine;

  • vzgoja zelnatih rastlin;

  • naprave in orodja za setev;

  • izkop drevnine;

  • Dendrologija

    Vrtnarski stroji in naprave

  • vzgoja drevnine;

  • naprave in orodja za izkop,

  • priprava terena;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Krajinsko vrtnarstvo

    Vrtnarski stroji in naprave

  • znanja o rabi tal;

  • znanja o pripravi tal;

  • znanja o pripravi tal za zelnate rastline,

  • znanja o pripravi tal za parkovne nasade;

  • znanja o uporabi strojev, naprav in orodij;

  • odstranjevanje zalistnikov, vršičkanje, dekaptacija;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

  • znanja o vzgoji zelenjadnic,

  • znanja o vzgoji drevnine;

  • znanja o vzgoji okrasnih zelnatih rastlin;

  • načini siljenja rastlin;

  • Splošno vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

    Vrtnarski stroji in naprave

  • znanja o siljenju zelenjadnic,

  • znanja o siljenju zelnatih rastlin

  • znanja o uporabi naprav za siljenje (razmnoževalnica);

  • vlončevanje in izlončevanje rastlin;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Vrtnarski stroji in naprave

  • znanja o vzgoji rastlin,

  • znanja o šolanju koreninske grude;

  • znanja o vzgoji rastlin;

  • znanja o uporabi strojev in naprav pri vzgoji rastlin;

  • postavljanje opor;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Krajinsko vrtnarstvo

    Vrtnarski stroji in naprave

  • znanja o vzgoji rastlin;

  • znanja o vzgoji drevnine;

  • znanja o vzgoji rastlin,

  • znanja o sajenju rastlin na stalno mesto;

  • znanja o pravilni izrabi strojev;

  • priprava rastlin za prodajo;

  • Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Krajinsko vrtnarstvo

    Ekonomika in gospodarsko poslovanje

  • znanja o pripravi rastlin na prodajo;

  • znanja o pripravi rastlin na prodajo;

  • znanja o pripravi rastlin na prodajo;

  • znanja o trženju;

  • prepoznavanje okrasnih rastliln, zelenjadnic, dišavnic;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

  • spoznavanje rastlin;

  • spoznavanje drevnine;

  • določanje listnih ploskev in oblik listov ter habitusa rastlin;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

  • spoznavanje rastlin;

  • spoznavanje drevnine;

  • spoznavanje rastlin;

  • ugotavljanje in zatiranje najpogostejših bolezni, škodljivcev in plevelov na okrasnih rastlinah in zelenjadnicah;

  • Splošno vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

    Dendrologija

    Vrtnarski stroji in naprave

  • znanja o varstvu rastlin;

  • znanja o boleznih, škodljivcih in plevelih;

  • znanja o boleznih, škodljivcih in plevelih na drevnini;

  • znanja o uporabi škropilne tehnike;

  • prepoznavanje različnih arhitekturnih stilov;

  • Umetnostna vzgoja

    Krajinsko vrtnarstvo

  • znanja o značilnosti posameznih umetnostnih obdobjih;

  • korelacija znanj o umetnosti in poznavanju rastlin;

  • zasajevanje cvetličnih korit;

  • Okrasne zelnate rastline

    Krajinsko vrtnarstvo

  • znanja o združevanju okrasnih rastlinah;

  • znanja o osnovah parkovnega oblikovanja;

  • zasajevanje rastlin na terenu glede na ureditveni načrt;

  • Splošno vrtnarstvo

    Krajinsko vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

    Dendrologija

  • znanja o uporabi rastlin v parkovnih nasadih;

  • znanja o osnovah parkovnega oblikovanja;

  • znanja o uporabi zelnatih rastlin v parkovnih zasaditveh;

  • znanja o uporabi drevnin;

  • tehnika gradnje gradbenih objektov (poti, terase, počivališča, stopnice, skalnjaki, suhozidi, …;

  • Krajinsko vrtnarstvo

  • znanja o gradnji parkovnih objektov;

  • vzdrževanje in nega rastlin posajenih trajnih nasadih (grobovi, trate in športna igrišča, obhišni vrtovi, parki, vodni objekti, pergole, …);

  • Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Krajinsko vrtnarstvo

    Vrtnarski stroji in naprave

  • znanja o vzdrževanju in negi rastlin na stalnem mestu;

  • znanja o uporabi strojev in naprav za vzdrževanje rastlin,

  • spravilo pridelkov vrtnin in priprava za prodajo;

  • Splošno vrtnarstvo

    Ekonomika in gospodarsko poslovanje

    Poslovno komuniciranje

  • priprava in odprema zelenjadnic

  • znanja o trženju in izpolnjevanju obrazcev;

  • znanja o besedni in nebesedni komunikaciji;

  • pridelovanje semena;

  • Splošno vrtnarstvo

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

  • znanja o pridelavi semena,

  • sodelovanje pri naročilu in nabavi;

  • Ekonomika in gospodarsko poslovanje

    Dendrologija

    Okrasne zelnate rastline

    Splošno vrtnarstvo

    Poslovno komuniciranje

    Računalništvo

  • znanja o posredovanju naročil in opreme;

  • znanja o pripravi in odpremi rastlin na prodajo;

  • znanja o pripravi in odpremi rastlin na prodajo;

  • znanja o pripravi in odpremi rastlin na prodajo;

  • znanja o besedni in nebesedni komunikaciji;

  • znanja o uporabi računalništva pri nabavi in naročanju;

  • prepoznavanje osnovnih načel trženja (naročila in prodaja);

  • Slovenščina

    Tuj jezik

    Splošno vrtnarstvo

    Okrasne zelnate rastline

    Dendrolgija

    Računalništvo

    Ekonomika in gospodarsko poslovanje

    Poslovno komuniciranje

    Matematika

    Družboslovje

  • znanja o uporabi retorike v stroki;

  • znanja o uporabi tujega jezika;

  • znanja o oskrbi rastlin – svetovanje o vzgoji;

  • znanja o oskrbi rastlin – svetovanje o vzgoji;

  • znanja o oskrbi rastlin – svetovanje o vzgoji;

  • uporaba računalnika pri trženju;

  • znanja o trženju;

  • znanja o tržni komunikaciji,

  • znanja o osnovnih računskih operacijah;

  • znanja o družbenih dogajanjih,

  • zna izdelati kalkulacije naročil in storitev;

  • Matematika

    Računalništvo

    Krajinsko vrtnarstvo

    Ekonomika in gospodarsko poslovanje

  • znanja o osnovnih računskih operacijah;

  • uporaba računalnika pri trženju;

  • izdelava kalkulacij vrtnarskih storitev;

  • znanja o trženju;

  • osnovna in obratna sredstva v drevesnici, vrtnariji, vrtnem centru, …;

  • Vrtnarski stroji in naprave

    Krajinsko vrtnarstvo

    Ekonomika in gospodarsko poslovanje

  • znanja o gradivih, napravah in orodjih,

  • oprema prodajnega prostora,

  • znanja o osnovnih in obratnih sredstvih, popis zalog, …;

  • spozna načela (estetike, etike, ekonomičnosti in uporabnosti);

  • Slovenščina

    Tuj jezik

    Umetnostna vzgoja

    Družboslovje

    Krajinsko vrtnarstvo

    Ekonomika in gospodarsko poslovanje

  • znanja o uporabi retorike v stroki (poezija v naravi);

  • znanja o uporabi tujega jezika

  • znanja o simboliki in sporočilnosti v parkovnem oblikovanju;

  • znanja o družbenih navadah, običajih, ustnem izročilu;

  • znanja o osnovnih načelih oblikovanja s poudarkom na ohranjanju naravne in kulturne dediščine;

  • znanja o trženju.