Izobraževalni program: VRTNAR (ds)
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
102 |
102 |
|
2. |
99 |
99 |
|
3. |
102 |
102 |
|
skupaj |
|
303 |
303 |
Vajenec:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Varstvo pri delu |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Nauči se opazovati živo in neživo naravo okoli sebe ter ju uporabiti v dobrobit obeh. |
Ogled vseh učnih objektov, strojev, orodij in naprav (opozoriti na posebnosti). |
Merilne naprave v vrtnarstvu in parkovnem vrtnarstvu |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za natančnost in vrednotenje le tega. |
|
Jemanje vzorcev za kemijsko analizo tal |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o neprimernosti enostranske rabe tal in gnojenja ter posledic takega ravnanja. |
Strokovna ekskurzija: ogled biodinamične kmetije (vrtnarije) ter ogled sodobne računalniško vodene vrtnarije (naredimo primerjavo). |
Gnojenje s hlevskim gnojem in ostalimi organskimi gnojili |
|
|
|
|
|
Razvija občutek in osebno odgovornost v primeru uporabe prekomernih gnojilnih odmerkov za onesnaženost podtalnice ter porušenost ravnotežja v živici. |
Strokovna ekskurzija: ogled biokmetije (vrtnarije) ter ogled sodobne, računalniško vodene vrtnarije (naredimo primerjavo). |
Osnovna in dopolnilna obdelava tal |
|
|
|
|
|
||
Dognojevanje z mineralnimi gnojili |
|
|
|
|
|
Se seznani s primeri alternativnih načinov obdelave tal. |
|
Prepoznavanje vrtnarskih strojev, naprav in orodij |
|
|
|
|
|
Je pozoren in natančen pri odmerjanju količine gnojil ter pozna: “proporcionalnost” pridelek/ gnojenje, ob upoštevanju ekoloških načel. Je sposoben oceniti pomen človeške sile, v primerjavi s sodobnimi oblikami sil, pri čemer upošteva enkratnost in neponovljivost človeških rok, (ročna obdelava tal). |
Poskus z različnimi gnojilnimi odmerki (na travi, …). Prikaz: delovanje traktorja v primerjavi z osebnim avtomobilom. Primerjamo ročno in strojno obdelavo tal. Ogled kataloških listov za posamezne vrtnarske pripomočke in naprave. |
Priprava škropiva |
|
|
|
|
|
Je previden pri izbiri zaščitnih sredstev. Začuti bolno rastlino kot živo bitje v stanju bolezni. Razvija zavest o smislu svojega dela. |
Poskus: primerjava vpliva močne in blage koncentracije zaščitnega sredstva na rastlino in živelj v substratu. |
Škropljenje – aplikacija škropilne mešanice |
|
|
|
|
|
Razvijajo ekološko zavest in se zavedajo nevarnosti škropiv. |
Vaje: individualna uporaba škropilnice. Vaje: individualna izvedba aplikacije škropilne mešanice na rastline. |
Prepoznavanje rastnih substratov |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost za racionalnost uporabe komercialnih substratov, v primerjavi z doma pripravljenimi substrati. Je ozaveščen o viru glavne komponente v substratu (šota). |
Poskus primerjave uspešnosti razvoja rastline, pri vsaj treh različnih substratih. Strokovna ekskurzija (ogled kompostarne in linije za mešanje in polnjenje substratov). |
Razmnoževanje rastlin - generativno |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, vzdržljivost ter racionalnost pri delu. |
Demonstracija strojne setve. |
|
|
Razvija čut za živo naravo. Zna ceniti delo vrtnarja, ob upoštevanju klimatskih pogojev in sezonskih obremenitev. |
Pregled obstoječe zakonodaje o semenu in sadikah. |
|
|
Razvije estetski čut in odnos do setvenega in sadilnega materiala (lepa sadika). |
|
Okopavanje in pletev |
|
|
|
|
|
Razvije primeren odnos do kulturnih in okrasnih rastlin Zave se pomena estetsko oblikovane okrasne gredice |
Ogled vzorno oskrbovanih in oblikovanih parkovnih nasadov. |
Traktorske vožnje |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za varno vožnjo s traktorjem in za delovanje motorja. Razvija odnos do delovnega stroja in se zave pomena modernizacije. |
Vaje: individualne vožnje traktorja z enoosno prikolico. Ogled mehanične delavnice za popravilo traktorjev. |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Priključevanje strojev k traktorju |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Se zaveda pomena varstva pri delu. Spremlja novosti na trgu in jih zna uporabiti v dani situaciji. Razvija občutek za tehniko. |
Vaje s področja osnovne in dopolnilne obdelave tal. |
Izvedba različnih strojnih del v vrtnarstvu in parkovnem vrtnarstvu |
|
|
|
|
|
||
Prepoznavanje najpogostejših plevelov |
|
|
|
|
|
Razvija refleksne sposobnosti. |
Vaja: individualna izvedba pravilne in varne uporabe prekopalnika. Vaje: individualna izvedba košnje z rotacijsko in grebensko kosilnico. |
Spoznavanje literature, videokaset s področja vrtnarstva |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena vpliva plevela na kulturno rastlino. |
Priprava herbarija. |
Poznavanje interneta |
|
|
|
|
|
Razvija vedoželjnosti in interdisciplinarnosti. Zaveda se pomembnosti povezovanja preko interneta. |
Obisk študijske in šolske knjižnice. Demonstracija – iskanje novosti na internetu s področja vrtnarstva. |
Priprava terena |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost prilagajanja novemu okolju in ljudem. |
V kolikor dopuščajo možnosti se izpelje vaja na terenu. |
Odstranjevanja zalistnikov, vršičkanja, dekaptacije |
|
|
|
|
|
||
Osvoji različne načine siljenja rastlin |
|
|
|
|
|
Razvija samozavest. |
|
Vlončevanje in izlončevanje rastlin |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za racionalno izkoriščanje časa in prostora. |
Strokovna ekskurzija – ogled vrtnarije (okrasno vrtnarstvo, vrtno sadjarstvo in zelenjadarstvo). |
Postavljanje opor |
|
|
|
|
|
Začuti rastlino in na vizualen način ugotovi potrebe rastlin. Razvija ekološko zavest tako, da izbere v naravi razgradljiva veziva. |
Ogled vrtnarije in primerjava med ročnim in strojnim vlončevanjem ter izlončevanjem rastlin. Ogled vzorno oskrbovanih in oblikovanih parkovnih nasadov. |
Okopavanje in pletev |
|
|
|
|
|
Razvije primeren odnos do kulturnih in okrasnih rastlin. Zave se pomena estetsko oblikovane okrasne gredice, površine z zelenjadnicami in drevesnico. |
|
Osvoji različne načine vegetativnega razmnoževanja rastlin - (pod steklom in na prostem) |
|
|
|
|
|
Pri odbiri okrasnih rastlin se je zmožen prilagajati modnim trendom in povpraševanju na trgu. Preveri smisel za hitro reagiranje. Razvija govorne spretnosti in sodelovanje v skupini. Oceni samostojnost sajenja na stalno mesto in vpliv te rastline na obstoječo zasaditev. |
Strokovna ekskurzija ogled vrtnarije, ki se ukvarja s pridelavo sadik in grosistično prodajo le-teh. |
Izkop drevnine |
|
|
|
|
|
Ima razvito sposobnost prilagajanja sodobnemu trgu, pri tem pa je spreten v strokovni komunikaciji. Pri delu vzpostavi primeren odnos do rastlin. Razvija sposobnost reagiranja in prilagajanja, upoštevajoč zahteve sodobnega trga. |
Ogled delovanja pnevmatske lopate za izkop večje drevnine. |
Priprava rastlin za prodajo |
|
|
|
|
|
Začuti rastlino kot sebi enako in jo “sprejme”. |
Ogled vzorno organizirane drevesnice. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Skrb za dnevno, estetsko in tržno urejeno vrtnarijo (izložbo) ter prodajnega prostora |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Se zaveda pomena urejene vrtnarije za širši prostor. Razumeva pomen besedne in nebesedne komunikacije. |
|
Prepoznavanje okrasnih zelnatih rastlin, vrtnin, dišavnic, zelišč, sadnih rastlin in gob |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena rastlin v človekovem bivalnem okolju. |
V delovni prostor oziroma v šolsko učilnico vnese zvoke glasbe, ki pomirja hkrati pa vspodbuja k ustvarjalnosti. |
Določanje listnih ploskev in oblik listov ter habitusa rastlin |
|
|
|
|
|
Pozna pomen habitusa pri združevanju v skupine. Razvija smisel za racionalno izrabo časa in prostora. |
Pripravi herbarij. Zna poiskati rastline na internetu Izdela maketo ureditve obhišnega vrta oziroma groba. |
Ugotavljanje in zatiranje najpogostejših bolezni, škodljivcev in plevelov na okrasnih rastlinah in zelenjadnicah |
|
||
|
|
Zaveda se pomena osveščenosti s tega področja zaradi primernega svetovanja strankam. |
|
Prepoznavanje različnih arhitekturnih stilov |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost čutenja stvari od »včeraj za danes«. Zna začutiti izrazno moč arhitekta. |
|
Zasajevanje cvetličnih korit |
|
|
|
|
|
Združuje prej pridobljena znanja in jih poveže v celoto. Preverja sposobnost prilagajanja postavitve cvetličnega korita v danem okolju. |
|
Zasajevanje rastlin na terenu glede na ureditveni načrt |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost združevanja znanj, upoštevajoč trenutne zahteve trga Upošteva načela varstva pri delu |
Izvedba zasaditve na terenu. |
Tehnika gradnje gradbenih objektov (poti, terase, počivališča, stopnice, skalnjaki, suhozidi, vodni objekti, peskovniki…) |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost izurjenosti v ročni motoriki ter čutenju in predvidevanju. |
Vaja: izvedba zakoličevanja, izkopa zemlje, gradnje temeljev. |
Vzdrževanje in nega rastlin, posajenih v trajnih nasadih (grobovi, trate in športna igrišča , obhišni vrtovi, parki, vodni objekti, pergole in špalirji, suhozidi, skalnjaki…) |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost hitrega reagiranja ter vživljanja v poklic. Združuje prej pridobljena znanja in jih uporabi v dani situaciji. Ustvari pristen odnos do žive in nežive narave, krepi čut za odgovornost. |
Vajenca navajamo na samostojno delo. |
Spravilo pridelkov vrtnin, dišavnic in zelišč ter priprava za prodajo |
|
|
|
|
|
Upošteva pravila varnega dela. Razvija sposobnost samostojnosti in zanesljivosti pri delu. Razvija čut za skupinsko delo. |
Ogled zelenjavno pridelovalnega obrata s pripadajočimi objekti (hladilnica, stroji za izkop in spravilo, čiščenje, sortiranje in embaliranje, prodajni del, …). |
Pridelovanje semena |
|
|
|
|
|
Ozavešča pomen današnjega dela za »jutrišnjo setev«. |
Ogled semenarske hiše. |
Sodelovanje pri naročilu in nabavi |
|
|
|
|
|
Razvija in preverja sposobnost poslovanja. Ocenjuje neposreden vpliv posameznika na spremembo družbenih vrednot. |
Ogled videokasete (cvetlična borza). |
Prepoznavanje osnovnih načel trženja |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za skupinsko delo. Ugotavlja prednosti besedne in nebesedne komunikacije. Razvija uglajenost in čut za poštenost in pravičnost. |
|
Zna izdelati kalkulacije naročil in storitev |
|
|
|
|
|
Je sposoben ohraniti poklicno skrivnost. Zna svojo storitev dobro tržiti. |
Vaja: sestava predračuna za ureditev obhišnega vrta v danem primeru. |
Osnovna in obratna sredstva v drevesnici, vrtnariji, vrtnem centru… |
|
|
|
|
|
Ima sposobnost predvidevanja tržnih nihanj. Razvija govorno sposobnost (tekoča retorika, bogata v izražanju). |
|
Načela estetike, etike, ekonomičnosti in uporabnosti |
|
|
|
|
|
Preveri svoj odnos do žive in nežive narave. Ozavesti pomen današnjega dela za bodoče rodove. Ohranja in ozavešča ruralno in etno-zgodovinske vrednote. |
Ogled etnološkega muzeja in ureditev kmečke hiše in okolice. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Pri praktičnem pouku vajence navajamo na povezovanje teorije s prakso. Tako vsa teoretično pridobljena znanja, vajenec poskuša s pomočjo učitelja oziroma mentorja izvesti praktično. Za pravilno razumevanje, poznavanje in usvajanje ciljev praktičnega pouka, se pouk pogosto izvaja zunaj vrtnarske učilnice. Za nazornejše poučevanje naj učitelj pri pouku uporablja didaktična sredstva in posebnosti v izvedbi (strokovne ekskurzije).
Posebej priporočava tesnejše sodelovanje med učitelji, ki poučujejo strokovne predmete v posameznem oddelku.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Splošno vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Parkovno načrtovanje in oblikovanje Okrasne zelnate rastline |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave Splošno vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo |
|
|
Slovenščina Tuj jezik Računalništvo |
|
|
Računalništvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Dendrologija Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Dendrologija Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Umetnostna vzgoja Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo Krajinsko vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrologija |
|
|
Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Dendrologija Okrasne zelnate rastline Krajinsko vrtnarstvo Vrtnarski stroji in naprave |
|
|
Splošno vrtnarstvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje Poslovno komuniciranje |
|
|
Splošno vrtnarstvo Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
|
Ekonomika in gospodarsko poslovanje Dendrologija Okrasne zelnate rastline Splošno vrtnarstvo Poslovno komuniciranje Računalništvo |
|
|
Slovenščina Tuj jezik Splošno vrtnarstvo Okrasne zelnate rastline Dendrolgija Računalništvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje Poslovno komuniciranje Matematika Družboslovje |
|
|
Matematika Računalništvo Krajinsko vrtnarstvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje |
|
|
Vrtnarski stroji in naprave Krajinsko vrtnarstvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje |
|
|
Slovenščina Tuj jezik Umetnostna vzgoja Družboslovje Krajinsko vrtnarstvo Ekonomika in gospodarsko poslovanje |
|