Izobraževalni program: VRTNAR (ds)
SPLOŠNO VRTNARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
154 |
77 |
231 |
2. |
42 |
24 |
66 |
3. |
|
||
skupaj |
196 |
101 |
297 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vaje z delitvijo: 1. letnik 55 ur; 2. letnik 18 ur.
Pri predmetu vajenec:
1. letnik (kemija - 35 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
SNOVI |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija sposobnost razlikovanja med različnimi snovmi. |
Demonstracija: prikaz čistih snovi in zmesi. |
KEMIJSKA REAKCIJA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Vaja: urejanje osnovnih kemijskih enačb. |
RAZTOPINE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. |
Vaja: računanje odstotne koncentracije odmerkov zaščitnih sredstev za varstvo rastlin. |
ELEKTROLITI |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena natančnosti. |
|
ORGANSKE SPOJINE |
|
|
|
|
|
Krepi odnos do rastlin kot živih bitij s svojimi potrebami. |
Samostojno delo: predstavitev najpomembnejših elementov za rast rastlin. |
ORGANSKA KEMIJA NARAVNIH SPOJIN |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja in razlikovanja kemijske sestave živih bitij. |
Imenovanje organskih spojin, ki se jih največkrat zaužije s hrano. |
1. letnik (botanika - 60 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
RASTLINSKA CELICA |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Zaveda se, da so rastline živa bitja in tako ravna z njimi. |
|
RASTLINSKA TKIVA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Zaveda se pomena rastlin za druga živa bitja. Razvija sposobnost sodelovanja z drugimi. |
Vaja: delo v skupini - ugotavljanje, katera tkiva se nahajajo v posameznih rastlinskih organih. |
RASTLINSKI ORGANI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja rastlin in njihove lepote. Krepi pravilen odnos do rastlin. Ugotovi uporabo posameznih rastlinskih organov v prehrani in v okrasne namene. |
Vaja: oblike rastlinskih organov. Samostojno delo: na posameznih rastlinah razlikujejo rastlinske organe in določijo njihovo obliko. |
RAZMNOŽEVANJE RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do sadilnega materiala. |
Prikaz posameznih načinov razmnoževanja. Vaje: navede načine razmnoževanja, ki so primerni za posamezne rastline. |
SISTEMATIKA RASTLIN |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost. Zaveda se pomena posameznih rastlin. |
Ogled posameznih rastlin v gozdu, šolskem parku. Izdelava programa: razvrstitev rastlin v posamezne razrede, družine. Samostojno delo: razpoznavanje in razvrščanje rastlin. |
EKOLOGIJA |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. |
Terensko delo: spoznavanje izbranega ekosistema. Vaje: primerjava različnih načinov povezanosti organizmov v habitat. Vaje: primerjava različnih populacij med seboj. Vaja: ponazoritev prehranjevalne verige |
|
|
Referat: opiše posamezne vrste ekosistemov v okolici svojega doma. Vaje: opazovanje in proučevanje izbranega naravnega okolja. |
|
|
|
Razvija osebno odgovornost pri varstvu okolja. |
|
|
|
Vaje: iskanje rešitve ekoloških problemov. |
1. letnik (rastlinska proizvodnja - 42 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PODNEBNI DEJAVNIKI RASTI |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja naravnih pojavov in spreminjanja pojavov v okolju, ki ga obdaja. Razvija zavest o pomenu zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. |
Vaja: ogled najbližje vremenske hišice in spremljanje vremena oziroma vremenskih kart. |
TLA |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do tal oziroma Do pravilne izrabe tal. |
Vaja: določitev strukture tal in teksture tal. Vaja: izkop pedološke jame in opazovanje horizontov tal. Določitev ph vrednosti tal s ph metri. |
GNOJENJE |
|
|
|
|
|
Pazljivo izbira gnojila, ki so okolju prijazna in učinkovita. Išče povezave med potrebami rastlin in časom gnojenja. |
Vaja: računanje pravilnih odmerkov gnojil za posamezne rastline. Ogled vrtnarskih centrov, ki prodajajo različne vrste gnojil Vaja: odvzem vzorcev zemlje za analizo tal in analiza. |
SUBSTRATI |
|
|
|
|
|
Krepi čut za opazovanje in razlikovanje. |
Vaja: ogled substratov v vrtnarskih centrih. |
OBDELOVANJE TAL |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Ogled obdelave in oskrbe vrtnin na bližnji vrtnariji. |
KOLOBAR |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost opazovanja. |
Vaja: izdelava primera dvopolnega kolobarja. |
SEME |
|
|
|
|
|
Razvija si občutek za natančnost. Razvija pravilen odnos do semena domačih sort. |
Vaja: določanje nekaterih zunanjih lastnosti semena. Ogled deklaracijskih listov in semenskih vrečk. |
NEPOSREDNA SETEV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Vaja: ogled različnih načinov setve. Vaja: izračunavanje potrebne količine semena za setev. |
PRIDELOVANJE SADIK |
|
|
|
|
|
Krepi čut za opazovanje. |
Vaja: ogled različnih lončkov za pridelovanje sadik. |
PLEVELI |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. |
Vaja: prepoznavanje najpogostejših plevelov. |
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
GOSPODARSKI POMEN VARSTVA RASTLIN |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Se zaveda, da je varstvo rastlin pomembno pri reševanje problema lakote v svetu. |
Diskusija. |
POVZROČITELJI BOLEZNI IN POŠKODB NA RASTLINAH |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost kritičnega ocenjevanja človekovih posegov v tla in v atmosfero. Razvija sposobnost opazovanja narave. |
Vaja: prepoznavanje simptomov obolelosti rastlin. Vaja: razvojne stopnje bolezni. |
NAČINI ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do okolju –prijaznih načinov varstva rastlin. |
|
PRIPRAVKI |
|
|
|
|
|
Krepi čut za natančnost. Razvija čut za odgovornost do dela. Zaveda se posledic svojega dela. Razvija sposobnost opazovanja in ocenjevanja. Razvije odnos do varnosti pri delu. Razvije občutek pomembnosti naloge za celoto. |
Demonstracija: ogled embalaže pripravkov in prepoznavanje oznak. Ogled različnih oblik pripravkov. Vaja: izračun koncentracije in dozacije. |
PREGLED BOLEZNI IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja narave in primerjave. Se zaveda posledic kemičnega varstva na okolje in ugotavlja gospodarski prag škode. Se zaveda, da se s škropljenjem rešuje problem lakote. Razvije čut za natančnost. |
Demonstracija: ogled značilnih bolezenskih znamenj. Ogled pripravkov oziroma embalaž in reklamnega materiala. |
PREGLED ŠKODLJIVCEV IN PRIPRAVKOV ZA NJIHOVO ZATIRANJE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in primerjanja pojavov v naravi. Krepi zavest o izbiri okolju prijaznejših kemičnih pripravkov. Zaveda se pomena škropljenja kot prispevka za zmanjševanje lakote. Razvija čut za natančno in varno delo s škropivi. |
Demonstracija: ogled značilnih škodljivcev oziroma poškodb, ki jih povzročajo. Ogled pripravkov oziroma embalaž in reklamnega materiala. |
OSTALE SKUPINE PRIPRAVKOV |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o odgovornosti za svoja dejanja Krepi pravilen odnos do varstva rastlin. |
Ogled pripravkov oziroma embalaž in reklamnega materiala. Ogled feromonske vabe. |
RAZKUŽEVANJE |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena natančnosti pri delu. Se zaveda pomena pravočasnosti. |
Ogled razkuževanja zemlje v šolskem plastenjaku. |
POSLEDICE KEMIČNEGA ZATIRANJA BOLEZNI IN ŠKODLJIVCEV |
|
|
|
|
|
Se zaveda posledic kemičnega varstva rastlin |
Izdelava seminarskih nalog. |
2. letnik (zelenjadarstvo - 66 ur)
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
ZNAČILNOSTI ZELENJADARSTVA |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija odnos do poklica. |
Pogovor. |
GOSPODARSKI POMEN PRIDELOVANJA VRTNIN |
|
|
|
|
|
Razvijaj komunikativnost. |
Skupinsko delo: ponudba vrtnin na tržnici. |
IZBIRA PROSTORA ZA PRIDELOVANJE VRTNIN |
|
|
|
|
|
Razvija komunikativnost, odločnost, strpnost, sposobnost Reševanja konfliktov Razvija osebnost |
Vaja: izbira zeljadnic glede na poljino. |
KOLOBAR |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost in pravilen odnos do okolja Zaveda se pomena ekonomičnosti pri pravilni zasnovi kolobarja |
Vaja: sestava enostavnega kolobarja. |
NABAVA SEMENSKEGA BLAGA |
|
Razvija samostojnost, odločnost, samozavest, razgledanost. |
Individualno in skupinsko delo Raziskava ponudbe embalaže semena v semenarnah in ogled deklaracij. Vaja: računanje potreb po semenu. |
PRIDELOVANJE SADIK ZELENJADNIC |
|
|
|
|
|
Razvija ekonomičnost. |
Ogled setvenih plošč in sadik s koreninsko grudo. |
PRIDELOVANJE POSAMEZNIH VRTNIN PO SKUPINAH |
|
|
|
Pozna vrste vrtnin:
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in razlikovanja. Razvija osebnost. Krepi poklicno socializacijo. Razvija odgovornost do dela. Razvija pravilen odnos do okolja in rastlin kot živih bitij. Razvija ekonomičnost. Razvija komunikativnost, strpnost. |
Referati. Skupinsko in individualno delo Ogledi vrtnin v različnih razvojnih fazah. Ogled razstave. Uporaba različne literature in katalogov. Zbirka semen in slik. |
|
|
Razvija odnos do dišavnic kot zdravilnih rastlin. |
Ogled dišavnic na inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Žalec. |
|
|
Razvija odnos do gob. |
Ogled pridelovanja gob pri gojiteljih. |
GOJENJE VRTNIN POD STEKLOM IN FOLIJO |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost do dela. Razvija ekonomičnost. Oblikuje odnos do rastlin kot živih bitij. |
Vaja: izdelava štiriletenega kolobarja v zavarovanem prostoru ali na prostem z uporabo folije. |
HIDROPONSKO PRIDELOVANJE VRTNIN |
|
|
|
|
|
Povezuje in ocenjuje primeren način pridelovanja. Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja. |
|
BIO VRTNARJENJE |
|
|
|
|
|
Povezuje in ocenjuje primeren način pridelovanja. Razvija zavest o strokovni odgovornosti do porabnikov, pridelovanja in okolja. |
Vaja: izdelava primerov mešanih posevkov. |
INTEGRIRANO PRIDELOVANJE |
|
|
|
|
|
Razvija primeren način okolju prijaznega pridelovanja. |
Vaja: izbira najprimernejših pesticidov, ki se lahko uporabljajo pri integriranem pridelovanju vrtnin. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanja tega predmeta se vsebinsko povezujejo z naslednjimi predmeti: praktični pouk, okrasne zelnate rastline, dendrologija, matematika, vrtnarski stroji in naprave, ekonomika in gospodarsko poslovanje, krajinsko vrtnarstvo.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
kemija |
Vrtnarski stroji in naprave Matematika Praktični pouk |
|
rastlinska proizvodnja |
Vrtnarski stroji in naprave Praktični pouk Dendrologija Okrasne zelnate rastline Matematika |
|
botanika |
Praktični pouk Okrasne zelnate rastline Dendrologija Krajinsko vrtnarstvo |
|
varstvo rastlin |
Praktični pouk Vrtnarski stroji in naprave Matematika Dendrologija Okrasne zelnate rastline |
|
zelenjadarstvo |
Ekonomika in gospodarsko poslovanje Praktični pouk Matematika Vrtnarski stroji in naprave Krajinsko vrtnarstvo |