Izobraževalni program: VRTNAR (ds)
VRTNARSKI STROJI IN NAPRAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
87 |
12 |
99 |
2. |
|
||
3. |
|
||
skupaj |
87 |
12 |
99 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu vajenec:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
Osnove fizike |
Vajenec |
Vajenec |
||||
Pozna pojme:
|
|
Spozna sile, ki delujejo v okolju. Nauči se razlikovati med navorom in močjo. Dobi pregled nad napravami, povezanimi s tlakom. Nauči se, da lahko s pomočjo električne energije uravnavamo mikroklimo v rastlinjakih. |
Demonstracija. |
|||
Standardi |
|
|
|
|||
|
|
Spozna pomen standarda kot predpis, ki določa lastnosti izdelkov in storitev. Seznani se z usklajevanjem slovenskih standardov z mednarodnimi normativi. |
Prikaz izdelkov z navedbo standardov, ki jim ustrezajo. Katalog slovenskih standardov. |
|||
Merske enote in uporaba |
|
|
|
|||
|
|
Ugotovi, katere količine so merljive. Pridobi si izkušnje z merjenjem. Razvije občutek za približno ocenjevanje veličin. |
Uporabne vaje z merskimi enotami. Diskusija. Različne vrste meril. |
|||
Tehniško risanje |
|
|
|
|||
|
|
Pridobi osnovna znanja za izdelovanje načrtov. Se nauči vizualno predstaviti svoje zamisli. Spozna nekatera pravila komuniciranja v tehniških strokah. |
Izdelava tehniške risbe. |
|||
Gradiva v vrtnarstvu |
|
|
|
|||
|
|
Razvije sposobnost razlikovanja različnih materialov iz vsakdanjega življenja. Spozna uporabnost posameznih gradiv glede na namen. Razvije odnos do njihove smotrne uporabe in zaščite. |
Demonstracije različnih gradiv. |
|||
Strojni elementi |
|
|
||||
|
|
Pridobi si občutek za zapleteno zgradbo strojev. Spozna uporabnost posameznih orodij.
|
Demonstracija strojnih elementov. Demonstracija orodij za vzdrževanje. |
|||
Pregled kmetijske mehanizacije |
|
|
||||
|
|
Spozna razvoj mehanizacije skozi čas. Razvije sposobnost ločevanja med različnimi delovnimi stroji glede na raznolikost opravil v rastlinski proizvodnji.
|
Ogledi strojev v šolskem strojnem parku. Stenska slika o razdelitvi strojev po namenu. Katalog strojev. |
|||
Vrtnarsko orodje in naprave |
|
|
||||
|
|
Spozna različne naprave, ki omogočajo učinkovito
in kakovostno delo.
|
Obisk vrtnega centra. Ogled orodij in naprav v strojnem parku. |
|||
Prostori za shranjevanje vrtnin |
|
|
||||
|
|
Zaveda se, da pravilno shranjevanje podaljša
življenjsko dobo vrtninam.
|
Ogled skladišča in hladilnice. | |||
Zaščiteni prostori |
|
|
||||
|
|
Zaveda se, da lahko vzgajamo rastline v zaščitenem prostoru skozi vse leto. Razume, da se rastline najbolje razvijajo, če jim zagotovimo optimalne pogoje. Razvija čut za racionalno izkoriščanje energije za ogrevanje rastlinjakov. Razvije si osebno odgovornost do dela.
|
Prospektni material. Vzorci mehkih kritin (folij). Vzorci trdih kritin. Ogled šolskih rastlinjakov. Ogled zaprtih gred. |
|||
|
|
|||||
|
|
|||||
|
||||||
Hidroponski način vzgoje rastlin |
|
|
|
|||
|
|
Spozna alternativne načine vzgoje rastlin. |
Diapozitivi. Prospekti. |
|||
Traktor kot pogonski in vlečni stroj |
|
|
|
|||
|
|
Pridobi si občutek razlikovanja med posameznimi vrstami traktorjev. |
Maketa traktorja. Katalog traktorjev. |
|||
pozna glavne sklope traktorja |
|
|
|
|||
Pozna motor |
||||||
|
|
Zaveda se koristnosti traktorja kot osnovnega pogonskega in vlečnega stroja. |
Videokaseta: delovanje Otto motorja. Sheme posameznih delov traktorja. |
|||
Pozna transmisijske naprave |
||||||
|
|
Spozna, da je traktor uporaben šele takrat, ko nanj priključimo delovni stroj. |
||||
Pozna vozne naprave |
||||||
|
|
Spozna, da je traktor zapleten stroj, sestavljen iz večjega števila sklopov, ki morajo usklajeno delovati. |
||||
Pozna krmilni sistem |
||||||
|
|
Razvije čut za pravilno uporabo traktorja. |
||||
Pozna zavorne naprave |
||||||
|
|
Razvije zavest o odgovornosti pri delu s traktorjem. |
||||
Pozna električno oprema traktorja |
||||||
|
|
|||||
Pozna naprave za priključevanje |
||||||
|
|
|||||
Pozna opremo traktorja |
|
|
|
|||
|
|
Zaveda se, da je lahko traktor nevaren, če ga ne uporabljamo pravilno. |
||||
Delovni stroji in naprave v vrtnarstvu |
|
|
|
|||
|
|
Pridobi si ustrezen odnos do rastlin, ki jih oskrbujemo od setve do spravila. Razvije zavest o odgovornosti za pravilno izbiro strojev in orodij. Razume pomen priprave tal za vznik semena. |
Prospekti. Videokasete. Diapozitivi. Stenske slike (vrste strojev po opravilih). Ogledi strojev. |
|||
|
|
Razvije občutek za pravilno uporabo gnojil in način doziranja. |
||||
|
|
|||||
|
|
Nauči se, da je pridelek odvisen od kakovosti setve in oskrbe med rastjo. |
||||
|
|
Izbira načine varstva rastlin, ki so okolju prijaznejši. |
||||
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanja tega predmeta nadgrajujejo znanja iz naravoslovja (fizike in kemije), matematike, ekonomike, rastlinske proizvodnje, vrtnarstva, parkovnega oblikovanja in načrtovanja, okrasnih zelnatih rastlin, praktičnega pouka.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Ekonomika Rastlinska proizvodnja Varstvo rastlin |
|
|
Splošno vrtnarstvo |
|
|
Matematika, fizika |
|
|
Krajinsko vrtnarstvo |
|
|
Fizika |
|
|
Kemija Splošno vrtnarstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo |
|
|
Okrasne zelnate rastline Splošno vrtnarstvo Zelenjadarstvo |
|
|
Splošno vrtnarstvo |
|
|
Rastlinska proizvodnja Splošno vrtnarstvo |
|