Izobraževalni program: VZDRŽEVALEC TEKSTILIJ (ds)
Sprejeto na 36.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21. 1. 2000
TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
150 |
18 |
168 |
2. |
64 |
16 |
80 |
3. |
80 |
16 |
96 |
skupaj |
294 |
50 |
344 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
UVOD V TEHNOLOGIJO |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Spoznava poklic. Se navaja na pridobivanje novih informacij. |
Ogled video- kasete o delu v kemični čistilnici in industrijski pralnici. |
STANDARDI NEGE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija natančnost pri delu. |
Predavanje Vaje: prepoznavanje oznak za nego na različnih tekstilijah. |
KEMIČNA ČISTILNICA IN PRALNICA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost predstavitve. Razvija smisel za urejenost in natančnost. Razvija smisel za orientacijo v prostoru. |
Predavanje |
SPREJEM IN RAZVRŠČANJE TEKSTILIJ |
|
|
|
|
|
Se nauči opazovati in prepoznavati. Razvija natančnost in doslednost. Se nauči spoznavati pomen besedne komunikacije. |
Predavanje Vaje: igranje vlog - razgovor v sprejemnici, praktično reševanje konfliktnih situacij. |
LOKALNO ODSTRANJEVANJE MADEŽEV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija ročne spretnosti, natančnost in odnos do okolja. Razvija čut za natančnost. |
Predavanja Vaje : prepoznavanje madežev na vzorcih tekstilij, oblikovanje kriterijev, detaširanje enostavnih madežev z različnih tekstilij. |
2. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PRALNA SREDSTVA |
Vajenec |
Vajenec |
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in presojanja. Se nauči spoznavati razlike v kvaliteti različnih pralnih sredstev. |
Predavanje Ogled kemične tovarne, ki izdeluje pralna sredstva. Referat: belilna sredstva, encimi v pralnih sredstvih. |
STROJNO IN ROČNO PRANJE OBLAČIL |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. Razvija pomen natančnega dela in izvajanja navodil. |
Predavanje Sestavljanje načrta za smotrno uporabo energije v pralnici. Referat: različni membranski sistemi za različne namene oblačil (goretex). |
SREDSTVA ZA KEMIČNO ČIŠČENJE |
|
|
|
|
|
Razvija logično razmišljanje in sklepanje. Seznanja se z novostmi. Usvaja znanja iz kemijskega dela naravoslovja. |
Predavanje Vaje v laboratoriju: lastnosti, s in r stavki ter opozorilni znaki različnih organskih topil pri kemičnem čiščenju. |
KEMIČNO ČIŠČENJE S TETRAKLOR ETENOM – PER |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega mišljenja. Se nauči uporabljati strojno-tehnične, kemične in tehnološke parametre pri delu. |
Predavanja Vaje: obisk kemične čistilnice, ogled literature - čistilni stroji različnih proizvajalcev. |
KEMIČNO ČIŠČENJE Z OGLJIKOVODIKOVIMI TOPILI – OVT |
|
|
|
|
|
Razvija logično razmišljanje in kritično presojo. Se seznanja z novostmi. Se nauči prilagajati različnim zahtevam in razvojnim trendom. |
Predavanja Ogled kemične čistilnice Labod. Referat: ekonomičnost obratovanja kemičnega čiščenja z ovt. |
ČIŠČENJE TALNIH OBLOG IN PREPROG |
|
|
|
|
|
Se nauči pravilno presojati. Predvidi najboljši način čiščenja. |
Predavanje Ogled literature. |
3. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
PLEMENITENJE PRI KEMIČNEM ČIŠČENJU IN PRANJU: |
Vajenec |
Vajenec |
|
|||
|
|
Razvija čut za samostojno in odgovorno delo. Se seznanja z razvojem in novimi zahtevami. |
Predavanje Slikovno strokovno gradivo o sredstvih za plemenitenje. |
|||
EKOLOŠKI VIDIKI KEMIČNEGA ČIŠČENJA |
|
|
|
|||
|
|
Razvija odgovornost za varno delo. Razvija čut za natančnost pri delu. |
Predavanje Delo v skupinah: predpisi in zakoni za varno delo in požarno varnost. |
|||
BELJENJE TEKSTILIJ |
|
|
|
|||
|
|
Razvija čut za natančno in odgovorno delo. Razvija logično razmišljanje. Predvidi najboljši način izvedbe beljenja. |
Predavanja Vaja: priprava recepture, belilne kopeli, kontrola ph, temperature. |
|||
LIKANJE |
|
|
|
|||
|
|
Razvija čut za samostojno delo. Si pridobi sposobnost reševanja problemov. Razvija odgovornost za varno delo. |
Predavanje Vaje: ogled slikovnega gradiva strojne opreme različnih proizvajalcev. |
|||
TRENDI RAZVOJA ČISTILNE IN PRALNE TEHNOLOGIJE |
|
|
|
|||
|
|
Razvija smisel za inovativnost. Sledi nujnemu napredku v čistilni in pralni tehnologiji. |
Predavanje Ogled strokovne literature. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Praktični pouk Naravoslovje (biološki in fizikalni del) |
|
|
Praktični pouk Materiali |
|
|
Praktični pouk Materiali Računalništvo Naravoslovje (fizikalni, kemijski in biološki del) |
|
|
Osnove ekonomike Praktični pouk |
|
|
Materiali Naravoslovje (biološki in fizikalni del) |
|
|
Naravoslovje (kemija, biologija) |
|
|
Materiali Praktični pouk |
|