Izobraževalni program: ČISTILEC OBJEKTOV
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovnoizobraževanje, dne 10. 11. 2000
VARNOST IN ZDRAVJE PRI DELU
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela | ||
| Teorija (ur) |
Vaje (ur) | Skupaj (ur) |
1. |
35 | 35 | 70 |
2. |
70 |
70 | |
3. |
| ||
skupaj |
105 | 35 |
140 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik - Higiena in prva pomoč
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Higiena in promocija zdravja |
Dijak | Dijak |
|
|
| Išče svojo poklicno vlogo in odgovornost znotraj higiene in skrbi za zdravje. |
|
Zdravje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti za ohranitev zdravja. Razvija ustvarjalnost pri iskanju možnosti za skladno življenje človeka z okoljem. |
Interakcijske igre. |
Osebna higiena |
|
|
|
|
| Razvija odgovornost za lastno zdravje. Oblikuje zavest o pomenu osebne higiene. |
|
Zdravje kože in lasišča |
|
|
|
|
| Skrbi za svoje zdravje. Navaja se na sodelovanje v timu. |
|
Skrb za zdravje ustne votline |
|
|
|
|
|
||
Zdravje sluha in vida |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za lastno zdravje. Navaja se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin. |
|
Zdravje gibal |
|
|
|
|
|
| |
Zdravje srca in ožilja |
|
|
|
|
|
| |
Zdravje dihal |
|
|
|
|
|
| |
Preprečevanje malignih obolenj |
|
|
|
|
|
| |
Preprečevanje nalezljivih bolezni |
|
|
|
|
| Razvija odgovornost za lastno zdravje. Navaja se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin. |
|
Okoljska vzgoja Naravno okolje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek povezanosti z okoljem. Navaja se na skrb za zdravo okolje. Navaja se na odgovoren in ekonomičen odnos do uporabe vode, energije. |
Vaja v skupini: kako onesnažuješ okolje? Ali lahko kaj spremeniš? |
Zrak in zdravje |
|
|
|
|
|
| Vaja v skupini: Kako je v Sloveniji urejen nadzor nad kvaliteto zraka? |
Voda in zdravje |
|
|
|
|
|
|
Vaja v skupini: Kakšna je preskrba s pitno vodo v tvojem kraju? Kateri problemi so prisotni? |
Odpadne snovi |
|
|
|
|
| Zaveda se nevarnosti nepravilnega ravnanja z odpadnimi snovmi. Zaveda se pomena pravilnega ravnanja z odpadnimi snovmi. |
Vaja v skupini: kako je v tvojem okolju urejeno ravnanje z odpadnimi snovmi? Vaja v skupini: kako učinkujejo onesnažena tla na človekovo zdravje? |
Energija |
|
|
|
|
|
||
Duševni in socialni vplivi na zdravje |
|
|
|
Psihični in socialni razvoj |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost biti odprt do mnenj drugih. | Interakcijske igre. |
Krizne situacije |
|
|
|
|
| Ponotranja vrednote, ki omogočajo zadovoljstvo. Zna primerno izražati čustva. Razvija čustveno stabilnost |
Interakcijske igre. |
Prva pomoč |
|
|
|
|
| Razvija sposobnost delovanja v nujnih primerih Razvija motivacijo za nudenje prve pomoči in nenehno izobraževanje na tem področju. Razvija humanost do ljudi v stiski. |
Vaje:
|
2. letnik - Varstvo pri delu
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI | ||
Dijak pozna kriterije za | Dijak |
Dijak | Dijak | ||
|
|
Se zaveda možnih posledic, ki jih lahko imajo nevarnosti in škodljivosti na njegovo zdravje, na zdravje njegovih sodelavcev in drugih. Zaveda se pomena aktivnega sodelovanja pri zagotavljanju in izvajanju ukrepov za zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu. Zaveda se vseh možnih posledic svojega neprimernega vedenja na zdravje sodelavcev in zdravje okoliškega prebivalstva. Zaveda se, da mora (v primeru, ko to ni ustrezno drugače rešeno), nujno uporabljati varovalna sredstva s ciljem, da zavaruje svoje zdravje. |
VAJA
Ogled izobraževalnega filma o najbolj izpostavljenih delih, uporabi varovalnih sredstev pri delu in obnašanju delavca pri delu. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom | |
| Predmet |
Znanja |