Izobraževalni program: OBDELOVALEC LESA
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
560 |
560 |
|
2. |
560 |
560 |
|
3. |
272 |
272 |
|
skupaj |
|
1392 |
1392 |
Praktični pouk je temeljni predmet poklicne šole. Pri praktičnem pouku dijaki razvijajo individualne delovne sposobnosti, kulturo dela ter pridobivajo delovne izkušnje. Povezujejo in uporabljajo teoretično znanje pri reševanju konstrukcijskih, tehnoloških in organizacijskih problemov.
Dijaki se pri praktičnem pouku:
.
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
Dijak |
Dijak |
|
Šolska delavnica |
|
|
Učitelj iz nanizanih vsebin, ki so tehnološko urejene sam strukturira vzgojnoizobraževalne enote skladno s sodobnimi pristopi ergodidaktike oziroma ergometodike. Pouk naj bo individualiziran. Napredovanje dijakov naj bo diferencirano glede na preverjene delovne sposobnosti. |
Delovno mesto – skobeljnik |
|
||
Orodje za merjenje, zarisovanje in ročno orodje za odrezovanje |
|
|
|
Merjenje in zarisovanje |
|
|
|
Žaganje z ročnimi mizarskimi žagami. |
|
Časovno naj učitelj načrtuje vzgojno- izobraževalne enote okvirno oziroma naj bo načrtovanje usmerjeno na časovno določljive dele. |
|
Skobljanje lesa. |
|
|
|
Dolbenje lesa z dleti. |
|
Podarjeno naj bo preverjanje delovnih sposobnosti, ko dijak izdela izdelek ali opravi storitev samostojno, saj se tako postopoma pripravlja na zaključni izpit. |
|
Ročna izdelava lesnih vezi. |
|
|
|
Konstrukcijsko lepljenje lesa.. |
|
||
Krpanje lesa.. |
|
||
Oblikovanje robov in čiščenje površin. |
|
||
Zamaskanje. |
|
||
Ročno brušenje lesa. |
|
||
Ročna izdelava izdelkov. |
|
|
|
Varovalni ukrepi pri delu z lesnoobdelovalnimi stroji. |
|
|
|
Delo z lesnoobdelovalnimi stroji:
|
|
|
|
Krpanje smolik in grč. |
|
||
Strojna izdelava lesenih elementov izdelka po delavniških načrtih (kosovnicah). |
|
||
Širinsko sestavljanje in spajanje furnirja. |
|
||
Inatrziranje. |
|
||
Ploskovno lepljenje. |
|
||
Robno lepljenje. |
|
||
Strojno brušenje z horizontalnim tračnim brusilnim strojem. |
|
||
Luženje. |
|
||
Lakiranje. |
|
||
Nanašanje lazur. |
|
||
Spajanje z žičniki, sponkami, vijaki. |
|
||
Samostojna izdelava izdelkov kot so: korito za rože,kuhinjski stolček, lestev, mizarska stolica |
|
Obvezno je individualno preverjanje in ocenjevanje praktičnega znanja /delovnih postopkov in izdelkov/ po vsebinsko zaključenih celotah, ki omogočijo celovito preverjanje in ocenjevanje delovnih sposobnosti dijaka. To je po obravnavi vsebinskih sklopov:
Preverjanje in ocenjevanje delovnih sposobnosti naj bo načrtovano za vsakega dijaka posebej, in naj temelji na spremljanju razvoja delovnih sposobnosti posameznika.
Predmet se povezuje z vsebinami strokovnoteoretičnih predmetov: tehnologija, konstrukcije in gospodarjenje.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
konstrukcije |
|
|
tehnologija |
|
|
gospodarjenje |
|