NIŽJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE

KATALOG ZNANJ

1. IME PREDMETA

TEKSTILIJE

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

70

70

2.

 

70

70

3.

 

34

34

skupaj

 

174

174


3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki:

  • spoznajo lastnosti in se seznanijo z izdelavo tekstilnih surovin, prej, sukancev in ploskih tekstilij,

  • spoznajo in prepoznajo osnovne tekstilne materiale, uporabo in vzdrževanje,

  • usposobi se za razlikovanje krzna in usnja,

  • razlikuje osnovne pojme tekstilnih tehnologij,

  • spozna kratko zgodovino mode, barve in barvne kombinacije,

  • razvija ustvarjalnost, inovativnost, natančnost, vztrajnost, poklicno identifikacijo in občutek za estetiko.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

    Dijaki:

    Vlakna in oblačila v zgodovini človeka

  • spoznajo primarno in sekundarno funkcijo oblačenja;

  • spoznajo razvoj vlaken;

  • Razvijajo ustvarjalnost.

    Razmišljajo, ugotovijo in se identificirajo s predniki (pračlovek).

     

    Lastnosti in uporaba naravnih vlaken

  • spoznajo lastnosti in uporabo naravnih rastlinskih in živalskih vlaken;

  • spoznajo uporabo naravnih anorganskih vlaken;

  • razlikujejo mikroskopski videz vlaken in gorilne poskuse;

  • Razvijajo poklicno identifikacijo in natančnost.

    Razmišljajo o vlaknih.

    Zavejo se povezanosti človeka z naravo.

    Razmišljajo o izrabljanju naravnih virov in dobrin.

    Vaje: opazujejo mikroskopski videz vlaken in jih narišejo.

    Vaje: opazujejo gorilni poizkus in ga opišejo.

    Lastnosti in uporaba kemičnih vlaken:

       

  • iz naravnih polimerov,

  • iz sintetičnih polimerov,

  • anorganskega izvora.

  • seznanijo se z lastnostmi in uporabo kemičnih vlaken iz naravnih polimerov;

  • seznanijo se z  lastnostmi in uporabo kemičnih vlaken iz sintetičnih polimerov;

  • seznanijo se z  lastnostmi in uporabo kemičnih vlaken anorganskega izvora;

  • razlikujejo mikroskopski videz;

  • Razvijajo poklicno identifikacijo in natančnost.

    Razvijajo občutek za opazovanje narave in vzdrževanje okolja.

    Razvijajo občutek za ekologijo.

    Vaje: opazujejo mikroskopski videz vlaken in jih narišejo.

    Vaje: opazujejo gorilni poizkus in ga opišejo.

    Osnovne preje in sukanci

  • spoznajo in razpoznajo osnovne preje in sukance, lastnosti in njihovo uporabo;

  • spoznajo smeri vitja in njihov pomen;

  • Razvijajo strokovnost in natančnost.

    Razvijajo odnos do narave.

     

    2. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Osnovne vezave tkanin

  • seznanijo se z  vezavami platno, keper in atlas;

  • Razvijajo natančnost in zanesljivost.

     

    Tkanine in pletenine

  • spoznajo in razpoznajo najpogosteje zastopane tkanine in pletenine;

  • Razvijajo strokovnost in natančnost.

    Razvijajo odnos do naravnih materialov.

    Ohranjajo odnos do dediščine.

    Vaja: narišejo osnovne vezave.

    Plemenitenje, barvanje in tiskanje

  • seznanijo se z osnovami tehnologije plemenitenja, barvanja in tiskanja;

  • Razvijajo strokovnost  in ekološko zavest.

     

    Osnovne lastnosti usnja in krzna

  • seznanijo se z zgodovino, lastnostmi, predelavo in uporabo usnja in krzna;

  • spoznajo ekološko krzno;

  • Razvijajo strokovnost in ekološko zavest.

    Razvijajo odnos do živali.

     

    Ročno in strojno pranje

  • spoznajo pralni stroj;

  • spoznajo vrste pranj;

  • Razvijajo varčnost in ekološko zavest.

    Vaja: ogled pralnice.

    Sušenje perila

  • spoznajo možnosti sušenja in prednosti sodobnega  sušenja;

  • Razvijajo varčnost in ekološko zavest.

    Vaja: ogled sušilnice.

    Likanje

  • spoznajo različne likalne pripomočke;

  • naučijo se uporabiti pravilne izbire temperature likanja;

  • Razvijajo osebno odgovornost in varčnost.

    Vaja: ogled likalnice.

    Kemično čiščenje

  • naučijo se pripraviti tekstilne izdelke za kemično čiščenje in osnovno funkcijo kemičnega čiščenja;

  • Razvijajo osebno odgovornost.

    Razvijajo ekološko zavest.

    Vaja: ogled kemične čistilnice.


    3. letnik

    VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

    FORMATIVNI CILJI

    SOCIALIZACIJSKI CILJI

    POSEBNOSTI V IZVEDBI

     

    Dijaki:

    Dijaki:

     

    Čiščenje madežev

  • spoznajo se s postopkom in izbiro ustreznih sredstev za čiščenje madežev;

  • Razvijajo natančnost in varčnost in iznajdljivost.

    Razvijajo občutek za naravna čistila.

    Razvijajo strokovnost.

     

    Oznake za vzdrževanje

  • spoznajo oznake za vzdrževanje;

  • povežejo predhodno znanje  z oznakami vzdrževanja;

  • Razvijajo varčnost, osebno odgovornost in ekološko zavest.

    Vaja: izdelajo surovinsko sestavo in definirajo oznake za vzdrževanje svojega oblačila.

    Zgodovina mode

  • spoznajo kratko zgodovino mode;

  • Razvijajo občutek za estetiko.

    Vaja: ogledajo si slikovno gradivo.

    Optične korekcije

  • spoznajo različne postave in možnost  njihove optične korekcije;

  • Razvijajo občutek za estetiko.

     

    Barve

  • spoznajo primarne in sekundarne barve;

  • razlikujejo tople in hladne barve;

  • razlikujejo kontrastne barve;

  • razlikujejo komplementarne barve;

  • Razvijajo občutek za estetiko.

    Vaja: nalepijo primarne in sekundarne barve.

    Barvne kombinacije

  • spoznajo barvne kombinacije različnih tekstilnih izdelkov;

  • Razvijajo občutek za estetiko.

    Vaja: nalepijo različne tekstilne izdelke, ki se barvno skladajo.

    Tipi sodobnih oblačil

  • ogledajo si tipe oblačil;

  • Razvijajo občutek za estetiko.

    Nalepijo različne tipe oblačil.


    5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

  • lastnosti in uporaba kemičnih vlaken iz naravnih polimerov;

  • lastnosti in uporaba kemičnih vlaken iz sintetičnih polimerov;

  • Naravoslovje

  • polimeri;

  • polimeri;

  • osnovne vezave tkanin;

  • osnovne preje in sukanci;

  • tkanine in pletenine;

  • ročno in strojno pranje;

  • sušenje perila;

  • likanje;

  • čiščenje madežev;

  • oznake za vzdrževanje.

  • Poznavanje tekstilij - praksa

  • tkanine;

  • preje in sukanci;

  • tkanine in pletenine;

  • vzdrževanje oblačil;