Izobraževalni program: POMOČNIK GOSPODINJE - OSKRBNICE
TEKSTILIJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
70 |
70 |
|
3. |
34 |
34 |
|
skupaj |
|
174 |
174 |
Dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
Dijaki: |
|
Vlakna in oblačila v zgodovini človeka |
|
Razvijajo ustvarjalnost. Razmišljajo, ugotovijo in se identificirajo s predniki (pračlovek). |
|
Lastnosti in uporaba naravnih vlaken |
|
Razvijajo poklicno identifikacijo in natančnost. Razmišljajo o vlaknih. Zavejo se povezanosti človeka z naravo. Razmišljajo o izrabljanju naravnih virov in dobrin. |
Vaje: opazujejo mikroskopski videz vlaken in jih narišejo. Vaje: opazujejo gorilni poizkus in ga opišejo. |
Lastnosti in uporaba kemičnih vlaken: |
|||
|
|
Razvijajo poklicno identifikacijo in natančnost. Razvijajo občutek za opazovanje narave in vzdrževanje okolja. Razvijajo občutek za ekologijo. |
Vaje: opazujejo mikroskopski videz vlaken in jih narišejo. Vaje: opazujejo gorilni poizkus in ga opišejo. |
Osnovne preje in sukanci |
|
Razvijajo strokovnost in natančnost. Razvijajo odnos do narave. |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
||
Osnovne vezave tkanin |
|
Razvijajo natančnost in zanesljivost. |
|
Tkanine in pletenine |
|
Razvijajo strokovnost in natančnost. Razvijajo odnos do naravnih materialov. Ohranjajo odnos do dediščine. |
Vaja: narišejo osnovne vezave. |
Plemenitenje, barvanje in tiskanje |
|
Razvijajo strokovnost in ekološko zavest. |
|
Osnovne lastnosti usnja in krzna |
|
Razvijajo strokovnost in ekološko zavest. Razvijajo odnos do živali. |
|
Ročno in strojno pranje |
|
Razvijajo varčnost in ekološko zavest. |
Vaja: ogled pralnice. |
Sušenje perila |
|
Razvijajo varčnost in ekološko zavest. |
Vaja: ogled sušilnice. |
Likanje |
|
Razvijajo osebno odgovornost in varčnost. |
Vaja: ogled likalnice. |
Kemično čiščenje |
|
Razvijajo osebno odgovornost. Razvijajo ekološko zavest. |
Vaja: ogled kemične čistilnice. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijaki: |
Dijaki: |
||
Čiščenje madežev |
|
Razvijajo natančnost in varčnost in iznajdljivost. Razvijajo občutek za naravna čistila. Razvijajo strokovnost. |
|
Oznake za vzdrževanje |
|
Razvijajo varčnost, osebno odgovornost in ekološko zavest. |
Vaja: izdelajo surovinsko sestavo in definirajo oznake za vzdrževanje svojega oblačila. |
Zgodovina mode |
|
Razvijajo občutek za estetiko. |
Vaja: ogledajo si slikovno gradivo. |
Optične korekcije |
|
Razvijajo občutek za estetiko. |
|
Barve |
|
Razvijajo občutek za estetiko. |
Vaja: nalepijo primarne in sekundarne barve. |
Barvne kombinacije |
|
Razvijajo občutek za estetiko. |
Vaja: nalepijo različne tekstilne izdelke, ki se barvno skladajo. |
Tipi sodobnih oblačil |
|
Razvijajo občutek za estetiko. |
Nalepijo različne tipe oblačil. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Naravoslovje |
|
|
Poznavanje tekstilij - praksa |
|