Izobraževalni program: POMOČNIK STEKLARJA
TEHNOLOGIJA BRUŠENJA IN SLIKANJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
55 |
15 |
70 |
2. |
55 |
15 |
70 |
3. |
24 |
10 |
34 |
skupaj |
134 |
40 |
174 |
Dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak: |
Dijak: |
||
Zgodovinski razvoj steklarstva. |
|
Razvije sposobnost ceniti delo drugih. |
Ogled razstave antčnega stekla |
Poklicne bolezni in poškodbe. |
|
Razvije skrb in sposobnost za varno delo z delovnimi sredstvi ob upoštevanju predpisov za varno delo. |
Ogled videofilma. |
Osnovna dodelava stekla. |
|||
|
|
Razvija lastnosti,potrebne za delo v skupini, kot so potrpežljivost, solidarnost, odgovornost. |
Ogled demonstracije zaključevanja zgornjih robov. |
Dizajn brusilnica. |
|||
|
|
Pridobiva čut za strokovno izpopolnjevanje ter samoizobraževanje. |
Določanje obodne hitrosti brusne plošče. |
Osnovna opravila v brusilnici. |
|||
|
|
Razvija čut za odgovorno delo in odgovorno reševanje nalog. |
Demonstracija čiščenja in označevanja stekla. |
Brušenje osnovnih prvin. |
|
Zna uporabiti teoretično znanje pri reševanju konkretnih nalog. |
Risanje posameznih prvin. Demonstracija brušenja dizajnov. |
Poliranje. |
|
Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
Ogled postopka kemijskega poliranja. |
Brušenje globokih koničastih prvin. |
|
Navaja se na ustvarjalno uporabo znanja. |
Ogled in demonstracije kombiniranja prvin v dizajne. |
Brušenje globokih, zaobljenih prvin. |
|
Razvija občutek za kakovostno in strokovno delo. Razvija čut in za varno delo z delovnimi sredstvi ob upoštevanju predpisov za varno delo. |
Risanje posameznih prvin. Demonstracija brušenja. |
Kariranje. |
|
Razvija občutek za natančno in kvalitetno delo. |
Risanja kariranih prvin. Demonstracija kariranja. |
Brušenje zahtevnejših elementov. |
|||
|
|
Razvija pozitiven odnos do ukrepov, ki prispevajo k humanizaciji dela. Razvije sposobnost za prenašanje teoretičnih znanj na praktično delo. |
Risanje posameznih prvin. Risanje enostavnejših desenov in priprava tehnične dokumentacije. |
Diamantno brušenje. |
|
Pridobiva si delovno samozavest in zanesljivost. |
Ogled videokasete na temo: »diamantno brušenje«. |
Izbirni del: slikanje na steklo
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Zgodovinski razvoj slikanja na steklo. |
Se seznani z namenom in pravili slikanja na steklo ter samimi začetki. |
Razvija sposobnost ceniti delo drugih in svoje delo. |
Ogled tuje literature, katalogov. |
Orodje in pripomočki za pripravo barv in slikanje na steklo. |
Spozna osnovno slikarsko orodje za pripravo barv. Pozna namen obdelave barv pred pričetkom slikanja, spozna pomen dodatkov k barvam in ustrezno določa razmerja med dodatki. Seznani se z različnimi načini mletja oziroma Priprave barve. Spozna vrste čopičev po obliki, kvaliteti in namenu uporabe. Zna vzdrževati čopiče, peresnike ter pozna namen slikanja z namenskimi čopiči in postopek slikanja s peresi. |
Razvije čut za natančnost, zanesljivost. Teoretično znanje uporablja v praksi. |
Ogled orodij, demonstracija mletja barv, priprava barv za večje in manjše količine, ogled katalogov s čopiči. |
Barve za slikanje na steklo in barvne kolekcije. |
Seznani se s proizvodnjo barv, jih definira in razlikuje po vizualnosti. Pozna pomen čistoče in lastnosti barv pred uporabo. Obvlada pravila, katera veljajo za barve, ki so že v uporabi. Pozna podatke o uspešnosti medsebojnega mešanja barv. Pozna namen kontrole skladiščenja barv in pomen ustreznega shranjevanja barv na kasnejše rezultate slikanja. Spozna postopek slikanja s pokrivnimi emajli kolekcija št. 30. Transparentnimi barvami kolekcija št. 31, matflusi, kristalnimi ledi, zlatom, listri. |
Razvija ekološko zavest, natančnost pri uporabi barv in varčevanje z njimi, ter razvija čut pri uporabi barv iz teorije v praksi. |
Ogled barvnih vzorcev firme heraeuss in firme cerdec. Ogled skladišča. |
Načini slikanja na steklo: |
|||
Ročno slikanje (ploskovno slikanje). |
Spozna postopek slikanja osnovnih, enostavnih elementov slikanja( pike, različnih enostavnih cvetov, različne vrste sadežev), kot osnovo za nadaljnje enostavne dekorje. |
Navaja se prenašati teoretično znanje v praksi na konkretne primere, navaja se na uporabo možnih kombinacij. |
Risanje posameznih elementov slikanja, demonstracija. Ogled strojev za tiskanje, demonstracija izdelave odlepnih slik. |
Obročkanje. |
Seznani se s postopkom slikanja na strojčku za slikanje vodoravnih črt kot način dekoracije izdelka v končni fazi poslikave. |
||
Matiranje. |
Spozna postopek matiranja, kot podlago za nadaljnjo poslikavo izdelkov. |
||
Odlepne slike. |
Spozna postopek izdelave odlepnih slik, sita in uporabo tega. Nauči se pravilno lepiti odlepne slike v ustreznem zaporedju del z namenskini pripomočki. Spozna namen sušenja in brisanja odlepnih slik, ter ustreznega shranjevanja. |
||
Sitotisk. |
Spozna različne načine direktnega tiska ( ročni, avtomatski, polavtomatski). |
||
Žganje in žgalne peči. |
Spozna namen žganja slikanih izdelkov in žgalne peči, ter temperaturne režime za posamezne vrste stekla in različne barvne palete. |
Navaja se na ustrezna pravila, ki veljajo pri žganju, razvija čut za odgovornost. |
Ogled peči, zlaganje slikanih izdelkov v peči. |
Ustno preverjanje in ocenjevanje znanja.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Zaščitni ukrepi. Osnovna dodelava steklenih izdelkov. Stroji in orodja za brušenje. Stroji in orodja slikanje na steklo. |
Praktični pouk |
Poklicne bolezni in poškodbe. Priprava strojev in orodij za slikanje in brušenje. |
Komponiranje dizajnov. |
Umetnost z risanjem |
Zgodovinski razvoj steklarstva. Diamantno brušenje slikanje na steklo. |
Delavniške risbe in skice Priprava izdelkov za brušenje in slikanje. |
Strokovno risanje |
Tolerance. Kotiranje. |