Izobraževalni program: POMOČNIK V ŽIVILSTVU
Sprejeto na 35.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
420 |
420 |
|
2. |
525 |
525 |
|
3. |
357 |
357 |
|
skupaj |
|
1302 |
1302 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
VARSTVO PRI DELU, PRED POŽARI IN EKOLOGIJA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo odgovornost za: preprečevanje požarov, varovanje ljudi in premoženja. |
Praktični pouk v šolskih delavnicah in v živilski industriji ter v podjetjih za pripravo hrane. |
HIGIENA NAPRAV IN PROSTOROV |
|
|
|
|
|
Navajajo se na natančno upoštevanje higienskih predpisov in dojamejo pomembnost le-teh. Navajajo se na red in čistočo v živilski industriji. |
|
OSEBNA HIGIENA |
|
|
|
|
|
Sprejemajo potrebo po zagotavljanju čistoče v živilskih obratih. |
|
UREJENOST DELOVNEGA MESTA IN PROSTOROV |
|
|
|
|
|
Spoštujejo zahteve za zagotavljanje nemotenega dela. Razvijajo čut za delovno disciplino. |
|
|
|||
MERJENJE TEHNOLOŠKIH IN PROIZVODNIH PARAMETROV |
|
|
|
|
|
Razvijajo tehnološko disciplino in natančnost. |
|
ŽIVILA |
|
|
|
|
|
Pridobivajo poklicne spretnosti in so željni spoznavati novosti. |
|
VODA IN ENERGIJA V ŽIVILSKI INDUSTRIJI |
|
|
|
|
|
Sprejemajo potrebo po varčnosti. |
|
EMBALAŽA |
|
|
|
|
|
||
TRANSPORT IN SKLADIŠČENJE |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
MLEKARSTVO |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Pridobivajo poklicno identifikacijo. Pridobivajo pozitiven odnos do dela. So voljni delati v skupini. Spoštujejo delovno disciplino. |
Praktični pouk v živilski industriji in v podjetjih za pripravo hrane. |
RIBE |
|
|
|
|
|
Želijo spoznavati nove okuse in prehrambene navade. Prizadevajo si za širjenje zdrave prehrane. |
|
|
|
||
OLJARSTVO: |
|
|
|
|
|
Sprejemajo zahteve po zaščiti okolja. Dojamejo pomen organov nadzora in predpisov ter jih spoštujejo. Želijo delati racionalno. Zavedajo se osebne odgovornosti za varne in kakovostne izdelke. |
|
TESTENINE |
|
|
|
|
|
Razvijajo smisel za natančno delo. |
|
|
|
Zavedajo se potrebe po pravilnem skladiščenju. Zavedajo se pomena kakovosti izdelkov. |
|
ZELENJAVA |
|
|
|
|
|
Zavedajo se ekonomskih posledic nevestnega opravljanja dela. Sprejemajo soodgovornost za kakovost in neoporečnost živil. Želijo komunicirati s sodelavci o delovnih problemih in spodbujati pozitivne odnose v podjetju. |
|
|
|
Pripravljeni so delati po navodilih. |
|
SADJE |
|
|
|
|
|
Prizadevajo si za vzdrževanje dobrih medsebojnih odnosov na delu. Zavedajo se pomena naravnih virov in njihove omejenosti. Sprejemajo soodgovornost za nastale gospodarske škode. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PIJAČE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
||
BREZALKOHOLNE PIJAČE |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za solidarnost. Sprejemajo tehnološke in druge novosti. |
|
|
|
||
ALKOHOLNE PIJAČE |
|
|
|
|
|
Prizadevajo si za kulturo uživanja alkoholnih pijač. |
|
VINO |
|
|
|
|
|
Sprejemajo spoznanja o pozitivnih in negativnih učinkih vina. Razvijajo pripadnost živilski stroki in industriji. |
|
PIVO |
|
|
|
|
|
||
MOČNE ALKOHOLNE PIJAČE |
|
|
|
|
|
Sprejemajo, da so dobri in usposobljeni kadri največje bogastvo podjetja in so se voljni še dodatno izobraževati in usposabljati. Prizadevajo si za dvig tehnične kulture. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta se vsebinsko povezujejo s predmeti: tehnologija, osnove ekonomike in naravoslovje.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija Naravoslovje |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Osnove ekonomike |
|
|
Tehnologija Osnove ekonomike |
|
|
Osnove ekonomike Tehnologija |
|