Izobraževalni program: ELEKTROTEHNIK ELEKTRONIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
PODJETNIŠTVO
Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | |
2. | 68 | 68 | |
skupaj | 68 | 68 |
Dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak: | Dijak: | ||
Podjetništvo Teoretična opredelitev podjetništva. Zakaj razvijati podjetništvo. Podjetniški proces. Podjetniške zmožnosti. Pogoji za razvoj podjetništva. Veljavna zakonodaja. |
|
|
|
Podjetnik Pojasnitev pojma podjetnik. Podjetnik se oblikuje skozi podjetniški proces. Osebnost podjetnika in njegove lastnosti. Podjetnik in motivacija. Znanje o podjetništvu in za podjetništvo. |
|
|
|
Slovensko malo gospodarstvo Ekonomski problem in ekonomski krožni tok. Gospodarska dejavnost in organizacijska struktura gospodarstva. Opredelitev malega gospodarstva. Pomen malega gospodarstva za Slovenijo. SWOT analiza slovenskega malega gospodarstva. Podjetja (pravnoorganizacijske oblike). |
|
|
|
Od ideje do proizvoda Kaj je ideja, kaj ustvarjalnost. Tehnike ustvarjalnega dela (generiranje podjetniških idej). Dušenje in vzpodbujanje ustvarjalnosti. Preverjanje idej. |
|
|
|
Projekti v poslovnem sistemu Pomen organiziranosti. Načela dobre organizacije. Projektna organiziranost podjetja. Priprava in izvedba projekta. Investicijski program. |
|
|
|
Trg in potrebe potrošnikov Trženje, menjava, trg. Raziskava trga (proces tržnega raziskovanja, tipi tržnih raziskav). Analiza tržnega okolja. Kupci. Konkurenca (rivalsvo med podjetji znotraj panoge, nevarnost substitutov, pogajanja, analiza konkurence). Določanje tržnih segmentov in izbiranje ciljnih trgov (tržne strategije). Marketinški splet (izdelek, distribucija, cene, promocija). |
|
|
|
Promocija Oblikovanje komunikacije in strategije promocijskega spleta. Opredelitev ciljev oglaševanja, določitev proračuna za oglaševanje, opredelitev oglasnega sporočila, ocenjevanje učinkovitosti oglaševanja. Oblikovanje programov neposrednega trženja, pospeševanja prodaje in stikov z javnostjo (neposredno trženje, razvoj povezanega neposrednega trženja). Pospeševanje prodaje. Stiki z javnostmi Vodenje in ravnanje s prodajnim osebjem. |
|
|
|
Razvoj in načrtovanje proizvodnje Razvoj izdelka. Lokacija in potrebni prostori. Načrtovanje nabave. Oprema in stroji. Zaposleno osebje. Predpisi, pravila, omejitve. Celovito obvladovanje kakovosti. |
|
|
|
Stroški in obračun stroškov Stroški in načini zajemanja stroškov. Delitev in lastnosti stroškov. Skupni stroški in lastna cena izdelka oziroma storitve. Obračun vseh stroškov na enoto proizvoda. Davek na dodano vrednost. Prag rentabilnosti in pokritje. |
|
|
|
Finančne projekcije Izračun osnovnega kapitala. Začetna bilanca stanja. Izkaz uspeha. Izraznost bilance stanja in izkaza uspeha. |
|
|
|
Preverjanje znanja je ustno. Pri preverjanju in ocenjevanju znanja ugotavljamo predvsem
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
razvoj skupine, tehnike ustvarjalnega mišljenja, vizualna komunikacija |
psihologija |
vloge v skupini, pravilna komunikacija v skupini, pogajanja, vzbujanje pozornosti oziroma oglaševanje |
izdelava poročil, preglednic ter vrednotenje rezultatov |
informatika |
poznavanje programskih orodij v WIN okolju (excel, word) |
oblikovanje izdelkov ali ponudba storitev |
elektrotehnika |
izdelava tehnične dokumentacije, različne tehnične rešitve za isti problem |
oblikovanje izdelkov, izbira tehnološkega postopka |
strokovni predmeti |
izračun stroškov v skladu s tehnološkimi merili |
proizvodnja in celostno obvladovanje kakovosti |
praktični pouk |
študij dela in časa, vpliv tehnologije na okolje |
podjetno vedenje in učenje |
sociologija |
družbena delitev dela, načini reševanja ekonomskih vprašanj, tržno gospodarstvo |