Izobraževalni program: ELEKTROTEHNIK ENERGETIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
105 |
105 |
|
2. |
102 |
102 |
|
skupaj |
207 |
207 |
Dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
POLPREVODNIŠKI ELEMENTI IN NJIHOVA UPORABA
|
|
|
Realizacija enostavnih digitalnih logičnih operacij (stikala in releji, diode in tranzistorji,…) in osnovnih logičnih vezij (IN, ALI, NE). Projektne naloge vključujejo znanje o elementih, njihove tehnične in kataloške podatke, uporabo, preverjanje želenih karakteristik. Praktična izdelava: vezje za signalizacijo, krmilna vezja…!!! vezje za preverjanje in merjenje karakteristik elementov.
|
DIGITALNA TEHNIKA
|
|
|
Spoznavanje delovnega okolja, orodij in pripomočkov, programskega okolja za lažje delo z digitalnimi napravami. Projektna naloga Uporaba relejev in kontaktorjev in elektronskih digitalnih komponent za krmilno vezje. Enostavni časovni avtomat s prikazovalnikom, enostavno vezje s EPROM elementom… |
KRMILJA
|
|
|
Projektna naloga: Izdelava ali zahtevnejše servisiranje: krmilnega vezja z releji in kontaktorji (krmiljenje elektro motorjev levo-desno, Z/T, ...), krmilnega vezja s polprevodniškimi krmilnimi elementi (vezje za krmiljenje moči žarnice, spajkalnika, vrtalnega stroja,..), enostavnega krmilnega vezja s PLC komponentami (stopniščni avtomat...). |
SENZORJI IN MERILNI PRETVORNIKI (temperature, vrtljajev, svetlobne zapore,…) |
|
|
pregled tehnično tehnoloških rešitev nekaterih merilnih senzorjev in pretvornikov, primer rešitve svetlobne zapore, induktivnega ali kapacitivnega senzorja, preverjanje meje in občutljivosti, merilnik temperature, vrtljajev. |
NAPAJALNIKI IN PRETVORNIKI
|
|
|
Projektna naloga: vključevanje širokega znanja o elementih, tehnologiji povezav, hlajenja, montaže, upoštevanju standardov in predpisov o varnosti. Praktični izdelki:
|
OJAČEVALNIKI IN OSCILATORJI
|
|
|
Naloge vključujejo: znanje o elementih, iskanje karakterističnih podatkov, urjenje spretnosti prepoznavanja povezav med elementi s tiskanega vezja ali sistema, merjenje parametrov elektronske naprave, preverjanje nastavitev, odkrivanje in odpravljanje napak, preizkušanje pravilnosti delovanja in predstavitve delovnih režimov, predstavitve rezultatov izvedenih nalog sošolcem, (na spletu ?) Praktični izdelki:
|
PODROČJE:
|
|
|
Specialna učilnica el. instalacij Projektne naloge vključujejo znanje o elementih, njihove tehnične in kataloške podatke, uporabo, preverjanje želenih karakteristik. Praktično izdelajo:
|
PODROČJE:
|
|
|
Učilnica za servisiranje in popravilo električnih strojev, aparatov in naprav Napake odkriva in odpravlja na različnih porabnikih:
|
PODROČJE:
|
|
|
Specialna učilnica električnih strojev in naprav Projektne naloge vključujejo teoretično znanje o el. strojih in napravah, njihove tehnične in kataloške podatke, karakteristike, risbe, el. sheme, uporabo, varne metode dela ter varnostne predpise. Praktično izdelajo:
|
PODROČJE:
|
|
|
Praktično izdelajo, izvedejo:
|
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak: |
Dijak: | ||
PODROČJE:
|
|
|
Projektne naloge vključujejo teoretično znanje o el. strojih in napravah, njihove tehnične in kataloške podatke, karakteristike, risbe, el. sheme, uporabo, varne metode dela ter varnostne predpise. Praktično izdelajo:
|
PODROČJE:
|
|
|
Specialna učilnica električnih strojev in naprav Projektne naloge vključujejo teoretično znanje o el. strojih in napravah, krmilnih elementih in napravah, njihove tehnične in kataloške podatke, karakteristike, risbe, el. sheme, uporabo, varne metode dela ter varnostne predpise. Praktično izdelajo:
|
PODROČJE:
|
|
|
Projektne naloge vključujejo teoretično znanje, poznavanje elementov in naprav, njihove tehnične in kataloške podatke, uporabo, preverjanje želenih karakteristik, pravila varstva pri delu, tehnične predpise in standarde. Praktično izdelajo:
|
Dijak izdela po vsakem zaključenem delu poročilo in obrazložitev z opozorilom na posebnosti pri delu in svoj komentar. V poročilu naj dijak postavlja tudi vprašanja, ki se pojavijo, in nakaže iskanje novih rešitev, kar je lahko izziv učitelju, mojstru ali dijaku za nadaljevanje dela.
Izdelek ali storitev:Dijak izdela v vsakem ocenjevalnem obdobju v vseh letnikih izdelek kot projektno delo po izbiri skladno s tem katalogom znanj. Projektna naloga lahko obsega vse elemente projekta, lahko pa se izvaja v timu, kjer se zaradi obsežnosti projekta naloga razdeli med več izvajalci z jasno delitvijo nalog (študij in zbiranje informacij, preizkušanje in testiranje rešitev, izvajanje meritev na posameznih podsistemih in poročanje, izdelava merilnih protokolov, tehnološke in tehniške dokumentacije, kosovnic in kalkulacije, montaža in montažni načrti, testiranje, zagon in meritve na izdelku, izdelava končnega poročila in predstavitev).
Informativni cilji |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
Električne instalacije |
Električne instalacije Elektrotehnika |
Poznavanje in uporaba električnih shem Poznavanje osnovnih stikov za razsvetljavo |
Električni stroji in naprave |
Meritve in avtomatika Elektrotehnika Pretvorniki električne energije |
Poznavanje merilnih metod in praktična uporaba merilnih instrumentov Spoznavanje el. strojev in naprav, njihove uporabe in vzdrževanja |
Priklopi in zagoni el. motorjev in naprav |
Elektrotehnika Meritve in avtomatika Pretvorniki električne energije |
Poznavanje osnovnih načinov priklopov in zagonov el. motorjev in naprav |
Krmilniki, senzorika in aktuatorji (izvršilni členi) |
Meritve in avtomatika Elektrotehnika |
Poznavanje in uporaba vhodnih in izhodnih elementov, poznavanje in branje (razumevanje) električnih shem |
Krmilje in regulacija |
Meritve in avtomatika Elektrotehnika |
Poznavanje in uporaba vezij in naprav za krmiljenje in regulacijo |