Izobraževalni program: GOSTINSKO–TURISTIČNI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PRAKTIČNI POUK – KUHARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
140 |
140 |
|
2. |
140 |
140 |
|
skupaj |
|
280 |
280 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
VELIKE KUHINJE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zaveda se pomena funkcionalne razporeditve prostorov. Zaveda se nujnosti primerne tehnične opremljenosti prostorov za boljšo varnost in počutje zaposlenih. |
|
TEHNOLOGIJA PRIPRAVLJANJA HRANE |
|
|
|
|
|
Odgovorno ravna z živili in energijo. Se zaveda nujnosti upoštevanja higenskih in varnostnih predpisov. |
Priprava enostavnih jedi s poudarkom na mehanski in toplotni obdelavi. |
MISE EN PLACE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena dobro organiziranega dela. |
|
ZAHTEVEK ZA ŽIVILA |
|
|
|
|
|
Je natančen,ekonomičen. |
|
RECEPT, NORMATIV |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena strokovne priprave jedi in nujnosti uporabe vedno iste recepture za jed v določenem lokalu. |
|
HLADNE ZAČETNE JEDI |
|
|
|
|
|
Razvije čut za estetsko oblikovanje. |
Priprava različnih hladnih začetnih jedi. |
TOPLE ZAČETNE JEDI |
|
|
|
|
|
Je natančen, kreativen. |
Priprava različnih toplih začetnih jedi. |
JUHE |
|
|
|
|
|
Razvija senzorične in gustatorne sposobnosti. |
Priprava različnih juh, tudi industrijskih (primerjava okusov in izboljšanje industrijskih juh). |
JUŠNE ZAKUHE IN VLOŽKI |
|
|
|
|
|
Pri delu je natančen. |
Priprava različnih vložkov in zakuh. |
ENOLONČNICE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena ohranjanja narodnih jedi. |
Priprava različnih slovenskih narodnih enolončnic. |
OSNOVE ALI FONDI |
|
|
|
|
|
Je gospodaren. |
Priprava različnih osnov in primerna shranitev (hitri ohlajevalnik). |
OMAKE |
|
|
|
|
|
Razvija gustatorne sposobnosti in se zaveda pomena okusno pripravljene omake. |
Priprava različnih omak. |
MESNE JEDI |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena racionalne rabe mesa z vidika zdrave prehrane in ekonomične rabe živil. Zaveda se pomembnosti upoštevanja higienskih predpisov, še posebno pri delu z občutljivimi in hitro pokvarljivimi živili. |
Uporaba parnega konvektomata kot sodobne toplotne naprave. Priprava različnih mesnih jedi. |
PRILOGE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena priloge kot vira ogljikovih hidratov v obroku. |
Priprava različnih vrst prilog. |
ZELENJAVNE JEDI |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena zelenjave kot vira zaščitnih snovi v prehrani. |
Priprava različnih zelenjavnih jedi. |
SOLATE |
|
|
|
|
|
Razvija čut odgovornosti za svoje delo in strokovno opravljanje nalog. |
Priprava solatnega bifeja. |
SADJE |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da je sadje vir zaščitnih snovi in zato pomembno v vsakodnevni prehrani. |
|
SLADICE |
|
|
|
|
|
Zaveda se nujnosti natančnega dela. Razvija čut za estetsko oblikovanje. Zaveda se nujnosti upoštevanja higienskih predpisov posebno pri delu z občutljivimi živili. |
Priprava različnih vrst test in različnih sladic. Uporaba primernih strojev, naprav in pripomočkov. |
REDNI DNEVNI OBROKI HRANE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnosti uporabljanja in povezovanja že pridobljenega znanja. Je odgovoren. Je dojemljiv za novosti. |
Priprava celodnevnega jedilnika. Sestava zahtevka in ekonomsko ovrednotenje obroka. |
NARODNE JEDI |
|
|
|
|
|
Ima pozitiven odnos do narodove kulture in ohranjanja ljudskega izročila. |
Priprava narodnih jedi iz posameznih slovenskih regij. |
OSNOVE VAROVALNE PREHRANE |
|
|
|
|
|
Zaveda se vpliva prehranjevanja na zdravje in počutje ljudi. |
Sestava jedilnika varovalne prehrane in prehransko ovrednotenje obrokov. |
OSNOVE ALTERNATIVNIH OBLIK PREHRANE |
|
|
|
|
|
Je strpen do ljudi , ki imajo drugačne prehranjevalne navade. Je sprejemljiv za novosti. |
Priprava jedi primernih za alternativno prehrano. |
IZREDNI OBROKI HRANE |
|
|
|
|
|
Ima pozitiven odnos do ohranjanja ljudskega izročila in kulturne dediščine. Zaveda se pomembnosti timskega dela. Pridobiva organizacijske sposobnosti. Zaveda se odgovornosti za lastno delo in za delo v skupini. Zaveda se pomena zagotavljanja stalne kakovosti. Zaveda se, da je kakovost storitve rezultat aktivnosti vseh sodelujočih. Racionalno ravna z živili, energijo in ostalimi delovnimi sredstvi. Razvija sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju. Razvija si zmožnost komunikacije z gosti. Razvija si poklicno socializacijo in samozavest pred gosti. |
Praktična izvedba različnih,tudi zahtevnih obrokov. Uporaba sodobne tehnologije v kuhinji. Uporaba sobobne računalniške tehnologije v povezavi s prehrano, strežbo in organizacijo in ekonomiko v gostinstvu. Izvajanje vseh vaj v povezavi s strežbo. Poudarek na komuniciranju kuharskega osebja z gosti. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Praktični pouk: strežba |
|
|
Prehrana |
|
|
Organizacija in ekonomika poslovanja |
|