SREDNJE POKLICNO TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: GRADBENI TEHNIK

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 70. seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.11.2003
Objavljeno v Ur. l. RS, štev. __/

1. IME PREDMETA

GEODEZIJA

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

2.

55

15

70

s kupaj

55

15

70

* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki:

4. OPERATIVNI CILJI

INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

Socializacijski cilji

Posebnosti v izvedbi

NALOGE GEODEZIJE

Dijak

Dijak

  • Geodetska dela v gradbeništvu
  • spozna geodezijo kot panogo
  • spozna pomen geodetskih del v gradbeništvu
  • Razume pomen povezovanja različnih strok.
  • Razume povezanost poklicev.
  • Pridobi vpogled v obsežnost dejavnosti širšega poklicnega področja.
  • Ogled prospektov in brošur s področja geodezije.

    MERSKE ENOTE

  • za dolžino
  • za kote
  • naklonski kot
  • spoznajo merske enote za dolžino in kote
  • poznajo pretvorbe kotnih mer
  • izračunajo naklonravnin v procentih in promilih
  • Razvija odgovoren odnos do dela.
  • Razvija sistematičnost in natančnost pri delu.
  • MERILA

     

  • geodetskih načrtov
  • kart
  • spozna merila in jih zna uporabljati
  • pozna vsebino geodetskih načrtov in kart
  • uporablja geodetske načrte in karte
  • pozna geodetske in topografske znake in oznake
  • Razvija sistematičnost in natančnost.
  • Spozna pomen predhodnih meritev pri izdelavi načrtov.
  • GEODETSKO MERSKO ORODJE

     

  • trasirka
  • trinožnik
  • grezilo
  • merski trak
  • kotne prizme
  • libele
  • postopično orodje
  • naklonomeri
  • spoznajo geodetsko mersko orodje po namenu uporabe
  • s trasirko določi vmesne točke na daljicah
  • zna določiti presek dveh daljic
  • izmeri dolžine z merskim trakom
  • izračuna reducirano dolžino
  • zna prenesti dolžino iz načrta na nagnjen teren
  • spozna uporabo kotnih prizem
  • pozna libele
  • zna libelo preskusiti in rektificirati
  • Spozna pomen timskega dela.
  • Razvija sposobnost za delo v skupini.
  • Vaja (4 ure): uporaba in merjenje z geodetskimi merskimi orodji.

    NATANČNOST MERJENJ IN NAPAKE

  • grobe napake
  • sistematične napake
  • naključne napake
  • spozna natančnost merjenj in napake
  • zna oceniti pomembnost natančnosti merjenj
  • Razvija čut za natančnost in odgovornost pri opravljanu meritev.
  • Izračuni in ugotavljanje napak pri merjenju.

    TEODOLITI, NIVELIRJI, TAHIMETRI

  • opis
  • uporaba
  • preiskus pravilnosti delovanja instrumenta
  • pozna in opiše teodolit, nivelir in tahimeter
  • pozna postavitev (centriranje in horizontiranje) teodolita
  • izvede preskus pravilnosti delovanja
  • izmeri kote in dolžine
  • Razvija čut za odgovorno ravnanje z merilnimi instrumenti.
  • Preskus nastavitve in uporaba teodolita.

    VIŠINOMERSTVO

  • barometrično
  • fotogrametrično
  • trigonometrično
  • niveliranje
  • spozna vrste in način višinomerstva
  • razume pojme nadmorska in relativna višina, višinska razlika
  • zna določiti višino vmesnih točk
  • Razume pomen višin pri gradbenih delih.
  • Vaja (2 uri): določanje višin točk na podlagi različnih načinov višinomerstva.

    NIVELACIJSKO ORODJE

  • postopično orodje
  • stavbno rezalo
  • vizirni križ
  • poznajo postopično orodje, stavbno razalo in vizirne križe
  • izmeri horizontalne razdalje in višinske razlike na razgibanem terenu
  • Spozna pomen in razvija čut za natančnost.
  • Razvija odgovoren odnos do dela.
  • NIVELIRANJE

  • principi niveliranja
  • preizkus niveliranja
  • stabilizacija višinskih točk
  • potek niveliranja
  • spozna nivelir
  • pozna načine določanja višinskih razlik
  • pozna načina stabilizacije točk z znano nadmorsko višino
  • zna nivelirati
  • Razvija čut za odgovornost pri delu.
  • Spozna pomen pravilnega določanja višin pri gradbenih delih.
  • Vaja (2 uri): niveliranje in izdelava elaborata.

    KOORDINATNI SISTEM

  • mreža geodetskih izmeritvenih točk
  • določanje koordinat
  • pozna pojem mreža geodetskih merskih točk
  • pozna veljavni koordinatni sistem
  • zna izračunati koordinate geodetskih točk
  • spozna pomen določanja položaja geodetskih točk za nadaljnje delo
  • Razvija čut za natančnost.
  • Spozna pomen natančnosti.
  • Vaja: izračun koordinat.

    IZMERA ZEMLJIŠČA

  • trikotna metoda
  • obodna metoda
  • ortogonalna metoda
  • polarna metoda
  • fotogrametrija
  • pozna pojem izmera zemljišča
  • spozna metode izmere zemljišča
  • S poglabljanjem strokovnega znanja pridobiva poklicno samozavest.
  • Vaja (4 ure): primeri trikotne izmere in izračun površin.

    IZDELAVA GEODETSKIH NAČRTOV

  • računalniška izdelava načrtov
  • konstrukcija izohips
  • določanje površin
  • spozna izdelavo geodetskih načrtov tudi s pomočjo računalnika
  • konstruira izohipse
  • določi površino zemljišča
  • Pridobiva motivacijo za širjenje področja strokovnih znanj.
  • Vaja: konstrukcija izohips med točkami z znano nadmorsko višino.

    GEODETSKA DELA PRI VISOKIH GRADNJAH

  • metode zakoličevanja
  • zakoličevanje zgradb
  • določanje višin gradbenih profilov
  • določanje vertikal
  • merjenje posedanj, premikov in deformacij
  • spozna geodetska dela pri visokih gradnjah
  • pozna metode zakoličevanja objekta
  • zna določiti višine gradbenih profilov
  • zna določiti vertikale
  • izmeri posedanje zgradb
  • opazi razne deformacije pri gradnji objekta
  • Razvija odgovornost, natančnost in sistematičnost pri delu.
  • Spozna povezanost gradbeništva in geodezije.
  • Ogled oznak za opazovanje deformacij pri visokih zgradbah.

    Vaja (3 ure): zakoličevanje enostavnega objekta.

    GEODETSKA DELA PRI NIZKIH GRADNJAH

  • zakoličevanje krožnih lokov
  • zakoličevanje prečnih profilov
  • geodetska dela pri komunalnih vodih
  • zakoličevanje jaškov
  • prenos višin v globoko gradbeno jamo
  • pozna načine zakoličevanja nizkih zgradb
  • spoznajo geodetska dela pri gradnji cest in komunalnih vodov
  • zna določiti višinne in smeri za polaganje vodov
  • Razvija čut za odgovornost pri delu.
  • Spozna povezanost gradbeništva in geodezije.
  • Ogled oznak in objektov na komunalnih vodih.

    GEODETSKE EVIDENCE

  • zemljiški kataster
  • kataster komunalnih naprav
  • zemljiška knjiga
  • razume pomen geodetskih evidenc v gradbeništvu
  • zna pridobiti osnovne podatke o zemljišču, lastništvu in komunalnih vodih
  • Razvija sistematičnost pri iskanju podatkov.
  • Spozna odgovornost za varovanje podatkov in podatkovnih baz.
  • Ogled operata zemljiškega katastra.

    ZAKONODAJA, PREDPISI, STANDARDI

  • zakon o urejanju prostora
  • zakon o zemljiški knjigi
  • zakon o evidentiranju nepremičnin
  • zakon o graditvi objektov
  • spozna zakonodajo s področja urejanja zemljišč in evidentiranja nepremičnin
  • pozna tehnične predpise in standarde SIST, EN s področja geodezije
  • Razvija odgovornost za svoje delo

  • 5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

    Predmet

    Znanja

  • merske enote
  • merila
  • Matematika

  • pretvarjanje merskih enot
  • metode zakoličevanja
  • zakoličevanje zgradb
  • merjenje posedanj, premikov in deformacij
  • Visoke zgradbe

  • pozna postopek zakoličevanja in profiliranja
  • zakoličevanje krožnih lokov
  • zakoličevanje prečnih profilov
  • zakoličevanje jaškov
  • geodetska dela pri komunalnih vodih
  • Nizke zgradbe

  • določi posedke temeljev
  • izračuna, nariše in zakoliči horizontalni potek trase
  • geodeski instrumenti
  • Fizka

  • Optika