Izobraževalni program: GRAFIČNI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
PODJETNIŠTVO
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
|||
2. |
70 |
32 |
102 |
skupaj |
70 |
32 |
102 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Vsebina podjetništva |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
Izvede intervju z uspešnimi podjetniki. |
|
Podjetje, sodni register |
|||
|
|
Razvija samozavest, sodelovanje v skupini, strpnost in pogajalske spretnosti. Pridobljeno znanje mu pomaga, da se kot podjetnik pri ustanavljanju gospodarske družbe laže odloči bodisi za vlogo samostojnega podjetnika ali za partnerstvo. Če bo posloval z manj znanim partnerjem, bo podatke o njem najprej preveril v sodnem registru. |
Strokovne ekskurzije. Vaje iz skupinske dinamike po izbiri učitelja: izdelava miselnega vzorca lastnosti podjetnika. Vaja: sodni register v uradnem listu uporabi kot učilo, ugotavlja oblike odgovornosti vpisanih podjetij. Sestavi besedilo za vpis v sodni register. |
Pokazatelji uspešnosti podjetja |
|||
|
|
V kasnejšem življenju poslovnih partnerjev ne vrednoti več le po občutku ali zaupanju, temveč po ekonomskih pokazateljih. S pridobljenim znanjem si bo kot gospodar ali podjetnik laže zagotavljal plačilno sposobnost. |
Vaja: ugotavlja profitno mero v posameznih vejah gospodarstva na podlagi statističnih informacij, z vajo osebni denarni tok preverja svojo plačilno sposobnost. |
Premoženje podjetja, dvostavni knjigovodski račun, viri financiranja |
|||
|
|
Nauči se oceniti svoje premoženje oziroma premoženje svojega podjetja, zato bo laže odkril, kdaj mu premoženje odteka. |
Domača naloga: oceni, koliko je vredno premoženje staršev, na šolskem primeru preverja dvostavni račun. Vaja: navede podatke pri načrtu za obročno odplačevanje. Izračuna odplačevanje po treh metodah za najem kredita in v konkretnem primeru izbere najboljšo. |
Osnove podjetništva Iskanje podjetniških idej |
|||
|
|
Odgovorno deluje v skupini. Pridobi motivacijo za iskanje podjetniških idej. Kritično presoja izdelke in storitve pri drugih. Presoja, kakšne koristi mu prinaša dobrina kot proizvajalcu in kdaj prinaša čim več koristi naročniku. |
Reševanje testa o podjetniških sposobnostih. Skupinsko delo, poročanje. Vaja: papirni stolp, pri katerem ocenjujemo inovativnost. Domača naloga na delovnem listu. Vaja: presoja posameznih grafičnih izdelkov z vidika kupčevih koristi in ugotavljanje pomanjkljivosti. |
Oglaševanje izdelka ali storitve |
|||
|
|
Vrednoti oglase v medijih. |
Vaja: izdeluje gesla z možgansko nevihto, analizira in vrednoti gesla v tujih medijih v povezavi s predmetom slovenski jezik (sporočanje). |
Avtorske pravice |
|||
|
|
Razvija korekten poslovni odnos do avtorjev; če je avtor sam, pozna svoje pravice. |
Vaja: na konkretnih primerih ugotavlja, kaj sodi v zaščito avtorskih pravic in zaščito intelektualne lastnine. |
Celostno obvladovanje kakovosti |
|||
|
|
Na vsaki stopnji oblikovanja proizvoda ali storitve si prizadeva za odličnost. |
Vaja: predstavitev popolne kvalitete vodenja v šoli, uporabnost pri vajah in razvoju poslovnega načrta. Spoznanja uporabi pri izdelavi poslovnega načrta. |
Finančno vrednotenje podjetniške zamisli Zagonski stroški |
|||
|
|
Razvije občutek za razmerje med nespremenljivimi in fiksnimi stroški, naklado in ceno. |
Vaja:
|
Prag pokritja – razmerje med zagonskimi stroški in dobičkom na enoto |
|||
|
|
Usvaja filozofijo podjetništva z zniževanjem stroškov na enoto proizvoda z manjšimi zagonskimi stroški, z nakupom rabljene tehnologije ali najetjem prostorov. |
Računa prag pokritja za en proizvod ali storitev (glej primere v podjetniškem priročniku za učitelje: npr. škofjeloški kruhki, čistilec oken). |
Simulacija proizvodnje v tržnih pogojih |
|||
|
|
Utrdi pripadnost skupini. Preskusi poslovanje v tržnih pogojih, kupuje, kar je ceneje, in prodaja dražje; blagu skuša dodati čim večjo vrednost. |
Vaja:
|
Poslovni načrt |
|||
|
|
Utrjuje postopnost in sistematičnost pri delu. Krepi samozavest in sposobnost ter izkušnje pri prepričevanju drugih, kar vpliva na boljše komunikacijske spretnosti. |
Individualno in skupinsko delo; s poslovnimi načrti tekmuje na eksternih tekmovanjih. |
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Matematika |
|
|
Psihologija |
|
|
Informatika |
|
|
Tuji jeziki |
|
|
Osnove grafičnega oblikovanja |
|