Izobraževalni program: GRAFIČNI TEHNIK
Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, 17. 12. 2002
TEHNOLOGIJA GRAFIČNIH PROCESOV
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
35 |
35 |
70 |
2. |
|||
skupaj |
35 |
35 |
70 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
I. Komuniciranje ali sporazumevanje |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
Zaveda se inovativnosti, prednosti in zanesljivosti posameznih komunikacijskih sredstev. Usvaja strokovno terminologijo. Zaveda se pomembnosti novih tehnologij. |
Ogleda si in se seznanja z vsakdanjimi komunikacijskimi sredstvi. |
II. Naravoslovne zakonitosti barve in toni, barvni učinki in občutki |
|||
|
|
Razvija strokovnost. Pridobiva občutek za opazovanje. Pozna potrebo po uporabi barvnih kart in barvnih zbirk. |
Pripravi svoje izdelke za optično mešanje. Praktično simulira aditivno mešanje z različnimi izvori svetlobe in na računalniških monitorjih. Izbiranje in opisovanje barv prek katalogov, primerjava različnih katalogov. |
Barvna metrika |
|||
|
|
Razvija strokovno in poklicno odgovornost. |
Seznani se z meritvami barv na denzitometru. |
Črno-bela in trikromatska reprodukcija barv |
|||
|
|
Zaveda se potrebe po strokovnem znanju. Razvija inovativnost. Razvija ekološko zavest. |
Ogleda si izdelavo klasične in digitalne fotografije. Ogleda si izdelavo tiskovnih form različnih tiskarskih tehnik. Izdelajo seminarsko nalogo iz tiska ali dodelave. |
VAJE IZ TIPOGRAFIJE
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Nastanek in zgodovinski razvoj pisave |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zaveda se pomembnosti in smiselnosti razvoja pisav. |
Pozna in razvrsti različne predhodnike pisav. |
Optične značilnosti črk |
|||
|
|
Razvija pripadnost delovni skupini. |
Nariše posamezne črkovne znake brez optične nevtralnosti in stabilizacije in jih primerja s črkovnimi znaki, kjer so narejeni popravki. |
Deli črk in črkovni slogi |
|||
|
|
Usvaja strokovno terminologijo. Razvija pripadnost delovni skupini. |
Nariše posamezne dele črk in jih poimenuje. |
Tipografski merilni sistem in tipografsko merilo |
|||
|
|
Usvaja strokovno terminologijo. Zaveda potrebe po strokovnem znanju. |
Merjenje posameznih vzorcev s tipometrom. |
Velikosti črk |
|||
|
|
Usvaja strokovno terminologijo. |
Ogled posameznih velikosti črk. Merjenje in poimenovanje posameznih vzorcev črk. |
Razmak med vrsticami ali leading |
|||
|
|
Pridobi občutek za pravilno oblikovanje z leadingom. Razvija pripadnost delovni skupini, zave se pomembnosti in smiselnosti uporabe različnih razmakov med vrsticami. |
Pri vajah razdeli posamezne vzorce glede na posamezne razmake med vrsticami. Riše posamezne vzorce glede na črkovni slog. Merjenje posameznih vzorcev s tipometrom. |
Dolžina vrstic |
|||
|
|
Pridobi občutek za pravilno presojo dolžine vrstic. |
Ogled posameznih vzorcev dolžine vrst. Merjenje posameznih vzorcev dolžine vrst. |
VAJE IZ REPRODUKCIJE
INFORMATIVNI CILJI | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Predloge |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija strokovnost. Usvaja natančnost in zanesljivost. Pridobi delovno odgovornost. |
Nariše različne tabele, skice, risbe … Ogleda si različne publikacije. |
Črtna in rastrska reprodukcija |
|||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija varčnost. Pridobi delovno odgovornost. |
Ogleda si nalogo ob demonstraciji učitelja. |
Skeniranje |
|||
|
|
Zaveda se zanesljivosti in odgovornosti na dragih aparaturah. |
Izvede vajo. |
Digitalna korektura slike |
|||
|
|
Razvija strokovnost. Razvija osebno in delovno odgovornost. |
Izvede vajo. |
Izhodne enote |
|||
|
|
Razvija natančnost in odgovornost. |
Izvede vajo. |
Izdelava tiskovne forme za ploski tisk |
|||
|
|
Razvija strokovnost. |
Izvede vajo. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje ustno in z vajami.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Fizika |
|
|
Slovenski jezik |
|
|
Informatika |
|
|
Fizika Osnove grafičnega oblikovanja |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Informatika Praktični pouk Strojeslovje Tehnologija tiska |
|
|
Tehnologija dodelave Praktični pouk |
|