SREDNJE POKLICNO TEHNIŠKO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: KONFEKCIJSKI MODELAR

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 43.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000

1. IME PREDMETA

Praktični pouk - risanje

2. ŠTEVILO UR

Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Teorija (ur)

Vaje (ur)

Skupaj (ur)

1.

 

105

105

2.

 

105

105

skupaj

 

210

210

* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;

** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.

3. USMERJEVALNI CILJI

Pri predmetu dijaki:

  • obvladajo kanon in anatomijo človeškega telesa,

  • obvladajo risanje in slikanje po opazovanju (po modelu,)

  • obvladajo perspektivo in kompozicijo zastavljenega likovnega problema,

  • obvladajo likovno izražanje z različnimi risalnimi in slikarskimi tehnikami,

  • razvijajo spretnosti pri risanju in slikanju,

  • razvijajo sposobnost za ploskovno in prostorsko predstavljanje,

  • razvijajo smisel za estetiko, oblikovno, barvno in prostorsko harmonijo,

  • pridobijo sposobnost kritičnega presojanja,

  • pridobijo sposobnost kreativnega razmišljanja,

  • pridobijo sposobnost združevanja tega predmeta z drugimi strokovno-teoretičnimi predmeti,

  • se usposabljajo za doživljanje, razumevanje in sprejemanje umetniških del,

  • spoznajo organiziranost kulturnih dejavnosti in se vključujejo vanje,

  • razvijajo svoje kulturne potrebe in vrednote.


  • 4. OPERATIVNI CILJI

    1. letnik

    informativni cilji

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    posebnosti izvedbe

    risanje po opazovanju

     

     

     

  • geometrijska telesa

  • sposobnost opazovanja sorazmerij teles v prostoru

  • sposobnost sugeriranja iluzije prostora na dvodimenzionalni površini

  • sposobnost ponazoritve likovnega problema s svetlimi in temnimi linijami,

  • sposobnost stiliziranja

  • Povečana natančnost opazovanja.

    Večja kritičnost, večja samozavest.

    Povezovanje predmeta z oblikovanjem in estetiko oblačil.

    Vaje:

  • risanje predmeta po opazovanju,

  • risanje kompozicije geometrijskih teles po opazovanju v poljubni tehniki,

  • risanje kompozicije geometrijskih teles po opazovanju s svinčnikom in ogljem.

  • tihožitje

  • sposobnost opazovanja sorazmerij teles v prostoru

  • sposobnost sugeriranja iluzije prostora na dvodimenzionalni površini

  • sposobnost ponazoritve likovnega problema s svetlimi in temnimi linijami

  • sposobnost stiliziranja

  • sposobnost vnašanja igre linij

  • Povečana natančnost opazovanja.

    Večja kritičnost, večja samozavest.

    Povezovanje predmeta z oblikovanjem in estetiko oblačil.

    Vaje: risanje tihožitja v prostoru.

    risanje človeškega telesa

     

     

     

  • različne tehnike

  • različne poze človeškega telesa

  • različni formati

  • sposobnost opazovanja sorazmerij teles v prostoru

  • sposobnost sugeriranja iluzije prostora na dvodimenzionalni površini

  • sposobnost ponazoritve likovnega problema s svetlimi in temnimi linijami

  • sposobnost stiliziranja

  •  sposobnost vnašanja igre linij

  • spoznavanje sorazmerij človeškega telesa in posameznih detajlov

  • Povečana natančnost opazovanja.

    Večja kritičnost, večja samozavest.

    Povezovanje predmeta z oblikovanjem in estetiko oblačil.

    Vaje:

  • risanje človeškega telesa (sedeča poza),

  • risanje človeškega telesa (kontrapost),

  • risanje človeškega telesa (študija),

  • risanje človeškega telesa (kroki),

  • risanje človeškega telesa v različnih tehnikah in formatih.

  •  

    2. letnik

    informativni cilji

    formativni cilji

    Socializacijski cilji

    posebnosti izvedbe

    tehnike slikanja po modelu

     

     

     

  • geometrijska telesa

  • anatomija tekstilij

  • slikanje po opazovanju s poudarkom na teksturah

  • sposobnost opazovanja sorazmerij

  • sposobnost stilizacije

  • sposobnost sugeriranja iluzije prostora na dvodimenzionalni površini

  • sposobnost vnašanja igre linij

  • sposobnost upodabljanja materializacije (tekstila, usnja, krzna, svile, ...) v ustrezni tehniki po opazovanju

  • Povečana natančnost opazovanja.

    Večja kritičnost, večja samozavest.

    Povezovanje predmeta z oblikovanjem in estetiko oblačil.

    Vaje:

  • risanje geometrijskih teles v različnih tehnikah:

  • svinčnik,

  • oglje,

  • pero,

  • pastel,

  • akvarel,

  • gvaš,

  • mešane tehnike,

  • kolaž,

  • tempera,

  • risanje tekstilij v različnih tehnikah,

  • tonsko slikanje,

  • slikanje tekstilij v različnih tehnikah.

  • slikanje figure

  • sposobnost opazovanja sorazmerij

  • sposobnost stilizacije

  • sposobnost sugeriranja iluzije

  • sposobnost upodabljanja oblačil na figuri in njihova materializacija v ustrezni tehniki po opazovanju

  • Povečana natančnost opazovanja.

    Večja kritičnost, večja samozavest.

    Povezovanje predmeta z oblikovanjem in estetiko oblačil.

    Vaje:

  • tonsko slikanje figure,

  • slikanje figure:

  • v različnih pozah,

  • v različnih oblačilih,

  • v različnih tehnikah,

  • v različnih formatih.

  • modna risba

     

     

     

  • oblikovanje fantazijskih, individualnih modnih vizij, združenih v poljubnih tehnikah

  •  spretnost prezentiranja idejnega osnutka

  • sposobnost korektnega prezentiranja modnih risb

  • sposobnost upodabljanja sorazmerij

  • sposobnost ustrezne izbire oblik, linij, ploskve, barve

  • sposobnost kvalitetnejše izdelave modne skice

  • sposobnost uporabe tega znanja v praksi

  • Povečana natančnost opazovanja.

    Večja kritičnost, večja samozavest.

    Povezovanje predmeta z oblikovanjem in estetiko oblačil.

    Vaje:

  • oblikovanje fantazijskih modnih skic v različnih tehnikah in formatih,

  • realizacije vaj v individualni tehniki in individualni stilizaciji.


  • 5. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJA IN OCENJEVANJA ZNANJA

    V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:

  • pisno (vaje),

  • ustno.

    6. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Znanja

    Povezava s predmetom

     

    Predmet

    Znanja

     

     

    Konstrukcija oblačil

    tehnična risba

    ženske hlače, ženska bluza, ženska obleka, otroška oblačila, ženske pletenine, ženska jopica, ženski plašč, moške hlače, moški poletni suknjič, fantovski suknjič, klasični moški suknjič, pelerina, moški plašč, delovna oblačila, moški telovnik, moška srajca, moške pletenine

    Konstrukcija in modeliranje

    ženske hlače, ženska srajčna bluza, ženska bluza s prsim všitkom, ženska obleka z vodoravnimi in navpičnimi linijami, večerna obleka, otroška oblačila (obleka, plašč, hlače), ženske pletenine, ženska jopica, ženski plašč, moške hlače, moški poletni suknjič, fantovski suknjič, klasični moški suknjič, pelerina, moški plašč, moški telovnik, moška srajca, moške pletenine

       

    Modeliranje oblačil

    ženske hlače, ženska bluza, ženska obleka, športna ženska jopica, ženske pletenine, ženska jopica, ženski plašč, moške hlače, moški poletni suknjič, fantovski suknjič, klasični moški suknjič, moški plašč, delovna oblačila

    Konstrukcija in modeliranje

    ženske hlače, ženska trenirka, ženska srajčna bluza z različnimi rokavi, bluze glede na tehnično skico, osnove ženske nosečniške obleke, oprijete - princes linije, ženske obleke po tehnični skici, ženske svečane asimetrične obleke, športne ženske jopice, kopalke, body, ženske jopice z všitkom, ženski plašč, moške klasične hlače, moški suknjič, moški plašč, delovna oblačila

       

    Izdelava oblačil in oblačilnih elementov

    ženske hlače, ženska bluza, ženska obleka, ženska jopica, ženski plašč, moške hlače, moški suknjič, klasični moški suknjič

    Praktični pouk

    ženske klasične hlače, jogging podložene hlače, polo majici, različne vrste rokavov, fazon, poklopcev in drugih elementov, ženske obleke po tehnični skici, ženske jopice, ženske športne jopice, ženski plašč, moške klasične hlače, moški polpodloženi suknjič, podložen klasični moški suknjič