Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 44.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 1. 12. 2000
PROJEKTIRANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
Vaje z delitvijo*** |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
1. |
|
|
|
|
2. |
70 |
35 |
105 |
|
skupaj |
70 |
35 |
105 |
|
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev;
*** delitev dijakov v skupine.
Pri predmetu dijaki:
° združujejo in uporabijo znanje strokovnoteoretičnih predmetov in praktičnih izkušenj pri reševanju dejanskih (realnih) projektih problemov lesarske proizvodnje (projektna naloga)
° teoretične rešitve preverijo in po potrebi popravijo z izdelavo izdelka ali s storitvijo v šolski delavnici oziroma proizvodnem obratu (izdelek ali storitev iz projektne naloge)
° spoznavajo metode in tehnike projektnega dela in se urijo v njihovi uporabi
° razvijajo sposobnost iskanja in razvijanja podjetniških zamisli
° pridobijo temeljna znanja s področja podjetništva in razvijajo podjetniški način razmišljanja
° uporabijo pri projektnem delu aktualne informacije in informacijske sisteme in računalniško opremo
° se učijo argumentirane strokovne komunikacije
° se učijo jasnega in preglednega predstavljanja svojega dela z besedo, s predmeti in vizuelnim ponazarjanjem
° delajo samostojno in tako preverjajo svoje strokovne sposobnosti pred zaposlitvijo oziroma nadaljnjim študijem
° delajo v sodelovanju s sošolci v skupini in tako preverjajo svoja znanja in sposobnosti, potrebne za skupinsko delo.
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
Dijak |
Dijak |
|
Delo na projektih |
|
|
|
Metode in tehnike projektnega dela |
|
Se zaveda pomena poznavanja in uporabe ustreznih tehnik pri delu in predvsem prednosti skupinskega dela. |
Vaje za razvijanje metod in tehnik reševanja problemov. Vaje za razvijanje metod in tehnik skupinskega dela. |
Definicija projektne naloge |
|
Se vključi v delovno skupino in spozna svojo vlogo v njej. |
Nalogo (problem) za vsakega dijaka definirata učitelj in dijak skupaj. Rezultati(cilji) projektne naloge so takšni, da jih more dijak preverjati z izdelavo izdelka ali s storitvijo v šolski delavnici pri praktičnem pouku ali v realnih proizvodnih in tržnih pogojih izven šole. |
Analiza problema |
|
|
|
Postopki (koraki) pri projektiranju, metode in sredstva |
|
Razvija spretnosti reševanja problemov in skupinskega dela. |
Projektna naloga naj bo praviloma (v celoti) napisana in narisana s pomočjo računalnika. |
Postopki projektiranja glede na določene cilje naloge |
Okvirna vsebina projektne naloge: |
Je motiviran za iskanje potrebnih informacij, strokovno sodelovanje s kolegi v skupini in samostojno strokovno delo. |
Glede na interese učencev in vsebino projekta, lahko učitelj organizira in nadzira to delo tudi v proizvodnem obratu ali drugje izven šole. |
Informacije |
Dela po fazah projektnega dela v okviru izbrane teme |
|
|
|
|
Razvija komunikacijske sposobnosti. Udejanja samoiniciativnost in inovativnost. Razvija zavest o strokovni odgovornosti. |
Učitelj vzpodbuja in usmerja učenca (svetuje literaturo, orga-nizira sodelovanje s podjetji, …) ter načrtuje vmesne evalvacijske predstavitve.
Vsebinska področja za projektne naloge (primeri): |
Predstavitev oziroma zagovor naloge |
|
Razvija verbalne sposobnost za argumentirano strokovno razpravo. |
Vaje iz tehnik argumentiranja in retorike. |
Izdelek ali storitev |
|
Kritično ovrednoti rezultate svojega dela. |
Izdelek ali storitev izdela oziroma Opravi v šolski delavnici ali ustreznem proizvodnem obratu. |
Izbira teme je ključnega pomena za motivacijo dijakov, zato je potrebno spodbuditi predvsem osebne interese dijakov in temo (vsebino) ter obliko dela (skupino, partnerja) prilagoditi njihovim interesom in željam – seveda v okviru danih tematskih in izvedbenih omejitev.
Pojasnilo k vsebinskim področjem
Ne glede na vsebinski poudarek (cilj) naloge (velja za večino projektnih nalog) dijak poleg dokumentov vezanih na cilj naloge (vsebinsko jedro) izdela tudi vse dokumente tehnološke priprave dela, ki omogočijo določitev izdelovalnih oziroma storitvenih stroškov za dani način proizvodnje. Tako bo pri oblikovanju in konstruiranju izdelka poudarek na konstrukcijski dokumentaciji in utemeljitvah za izbrano obliko in konstrukcijo, preostala dokumentacija tehnološke priprave pa bo »ocena« za individualno proizvodnjo vzorca, modela.
Naloge, ki niso vezane na konkretni izdelek, naj vsebujejo tudi primerjalno vrednotenje doseženih rezultatov. (Npr.: Pri izdelavi računalniške aplikacije naj bo ovrednoten časovni prihranek v primerjavi s klasično tehnološko pripravo. Pri spremembah v konstrukciji , tehnološkem postopku izdelka ali organizaciji delovnega mesta naj bo stroškovno ovrednoten prihranek materiala in časa dela. Poslovni načrt za podjetniško zamisel mora vsebovati stroškovne in finančne projekcije za pričetek poslovanja oziroma realizacijo poslovne zamisli).
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
° pisno (projektne naloge)
° ustno.
Ocena projektne naloge
Učitelj oceni:
° pisno zasnovo naloge (kriteriji so podrobnost, natančnost in preglednost naloge glede na predpisana izhodišča)
° interpretacijo in vsebinski obseg naloge (spremljava dijakovega dela, pri tem ugotavlja samostojnost pri oblikovanju vsebinskega jedra naloge, ustreznost predstavitve in interpretacije zbranih informacij)
° inovativnost naloge (sposobnost za samostojno in inovativno oblikovanje zamisli in vsebine)
° dijakovo predstavitev oziroma zagovor naloge (odločnost, jasnost, argumentiranost ter preglednost pri strokovni predstavitvi oziroma zagovoru naloge)
° rezultate (izdelek) oceni ob ocenjevanju izdelka ali storitve v šolski delavnici. (Ocena izdelka po kriterijih za PRA je ocena za praktični pouk).
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Konstrukcije |
|
|
Tehnologija Organizacija in ekonomika |
|
|
Organizacija in ekonomika |
|
|
Praktični pouk |
|