Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
BIOLOGIJA IN MIKROBIOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
56 |
14 |
70 |
2. |
56 |
14 |
70 |
skupaj |
112 |
28 |
140 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
UVOD V BIOLOGIJO |
Dijak |
Dijak |
Vaja |
Bilogija kot znanost in veda |
|
|
|
|
|
Razumevanje dela raziskovalca-znanstvenika mu odpre pomembnost raziskovalnega dela v biologiji. |
|
Načrtovanje biološke raziskave |
|
|
|
|
|
Na delovnem mestu razvija delovno disciplino in odgovornost. |
Kako merimo Laboratorijsko delo: raziskovanje neznanih snovi. |
Mikroskopiranje |
|
|
|
|
|
Mikroskop in mikroskopiranje |
|
CELICA |
|
|
|
Celica – osnovna življenjska enota |
|
|
|
|
|
Mikroskopiranje rastlinskih in živalskih celic. |
|
|
|
|
|
|
|||
Zgradba in vloga celične membrane |
|
|
|
|
|
Razume pomen aktivnega transporta ob različnih koncentracijah naravnega okolja |
Lastnosti plazmaleme |
Celična stena |
|
|
|
|
|
||
Celični organeli |
|
|
|
|
|
Opazovanje slik celic fotografiranih z elektronskim mikroskopom |
|
Celični cikel |
|
|
|
|
|
Delitev rastlinske celice |
|
Kemijska zgradba celice |
|
|
|
|
|
||
OSNOVNI ŽIVLJENJSKI PROCESI |
|
|
|
Energijsko bogate molekule |
|
|
|
|
|
||
Encimi |
|
|
|
|
|
Se zave pomena encimatskih reakcij. |
Delovanje enostavnih katalizatorjev. |
Vrenje |
|
|
|
|
|
Se zave pomena različnih vrenj v živilski industriji. |
Proučevanje alkoholnega vrenja. |
Celično dihanje |
|
|
|
|
|
Raziskovanje neznane snovi ali vpliv kisika na rast bakterij. |
|
Fotosinteza |
|
|
|
|
|
Fotosinteza Nastajanje škroba v rastlinah. |
|
ORGANIZACIJSKI TIPI ŽIVIH BITIJ |
|
|
|
Sistemi živih bitij |
|
|
|
|
|
Razvije ustrezen odnos do vseh živih bitij. |
Preprosti ključi in njihova uporaba. |
Osnove razmnoževanja pri živih bitjih |
|
|
|
|
|||
GLIVE |
|
|
|
Lišaji |
|
|
|
|
|
Razume pomen mikorize. |
Prepoznavanje predstavnikov gliv. |
RASTLINE |
|
|
|
Alge |
|
|
|
|
Pojasni vlogo alg pri proizvodnji atmosferskega kisika. |
Prepoznavanje predstavnikov alg. |
|
Mahovi |
|
|
|
|
|
Prepoznavanje predstavnikov mahov. |
|
Praprotnice |
|
|
|
|
Prepoznavanje predstavnikov praprotnic. |
||
Semenke |
|
|
|
Golosemenke |
|
|
|
Kritosemenke |
|
|
|
|
|
Prepoznavanje predstavnikov golosemenk in kritosemenk. |
|
ŽIVALI |
|
|
|
Praživali |
|
|
|
|
|
Se seznanja s parazitskimi enoceličarji, ki so nevarni človeku |
Prepoznavanje predstavnikov praživali |
Spužve |
|
|
|
|
|||
Pravi mnogoceličarji |
|
|
|
|
|||
Nečlenarji |
|
|
|
Ožigalkarji |
|
|
|
Ploski črvi Valjasti črvi |
|
|
|
Mehkužci |
|
|
|
|
|
Oblikuje odgovoren odnos do živih bitij. |
Prepoznavanje predstavnikov nečlenarjev. |
Mnogočlenarji |
|
|
|
Kolobarniki |
|
|
|
Členonožci |
|
|
|
|
|
Prepoznavanje posameznih predstavnikov kolobarnikov. Prepoznavanje posameznih predstavnikov členonožcev. |
|
Maločlenarji |
|
|
|
Iglokožci |
|
|
|
|
|
Prepoznavanje predstavnikov iglokožcev. |
|
Strunarji |
|
|
|
Brezglavci |
|
|
|
Plaščarji |
|
|
|
Vretenčarji |
|
|
|
|
|
Prepoznavanje posameznih predstavnikov vretenčarjev. |
|
GENETIKA |
|
|
|
Dedovanje |
|
|
|
|
|
Monohibridno in dihibridno križanje. |
|
Geni in kromosomi |
|
|
|
|
|
||
Populacijska genetika |
|
|
|
|
|
Oblikuje kritičen odnos do poskusov, ki spreminjajo zgradbo DNK. Se zaveda etičnih problemov pri vzgoji in vzreji gospodarsko pomemvnih živih bitij. |
Dedovanje barvne slepote. |
Genetika in človek |
|
|
|
|
|
||
Nukleinske kisline |
|
|
|
|
|
Model DNK |
|
Mutacije |
|
|
|
|
|
||
Biotehnologija |
|
|
|
|
|
||
Medicinska mikrobiologija z epidemiologijo |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena znanj iz medicinske mikrobiologije z epidemiologijo za uspešno opravljanje njegovega poklica |
|
Razdelitev mikroorganizmov in njihove osnovne značilnosti |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena uporabe teoretičnega znanja v prakso |
Ogled različnih oblik bakterij Barvanje po gramu Ogled kvasovk in plesni na gojišču |
Naravna in pridobljena odpornost proti mikroorganizmom |
|
|
|
|
|
||
Dokazovanje mikrobnih okužb |
|
|
|
|
|
Razvije osebno odgovornost pri ravnanju s kužninami in zna ravnati z njimi. |
Ogled mikrobiološkega laboratorija. Prepoznavanje in delo s posodicami za odvzem kužnin, priprava transportnih gojišč. |
Načini širjenja okužb |
|
|
|
|
|
||
Preprečevanje rasti in uničevanje mikroorganizmov |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena skrbi za red in higieno delovnih prostorov in bolniških sob. Se zaveda pomena nadzorovanja števila in vrst mikroorganizmov v okolju in telesu. |
Pravilno delo z razkužili, razkuževanje inštrumentov, postopek razkuževanja in čiščenja površine ob razlitju kužnine. Antibiogram |
Preprečevanje prenosa mikroorganizmov v bolnišnicah in drugih zdravstvenih ustanovah |
|
|
|
|
|
Se zaveda odgovornosti preprečevanja prenosa in širjenja okužb pri delu in pazi na osebno higieno in higieno rok. Se zaveda pomena navodil, ki jih posreduje enota za preprečevanje bolnišničnih okužb in okužb v drugih zdravstvenih ustanovah. Se zaveda pomembnosti upoštevanja higienskih predpisov pri delu v bolnišnici. |
Spoznavanje pripomočkov za higiensko kontrolo bolnikovega okolja in rok: |
Okužbe kože |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena cepljenja |
|
Okužbe ran |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena aseptičnega previjanja in oskrbovanja rane |
|
Okužbe dihal |
|
|
|
|
|
||
Okužbe prebavil |
|
|
|
|
|
Razume pomen umivanja rok po stiku z iztrebki, po uporabi stranišča, pred hranjenjem. |
Ogled trajnih mikroskopkih preparatov parazitov v prebavilih. |
Okužbe sečil, rodil in spolovil ter spolno prenosljive bolezni |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena zaščitnih ukrepov pred okužbami pri spolnih odnosih. |
Preiskava urina po sanfordu. Urinokultura |
Okužbe osrednjega živčevja |
|
|
|
|
|
||
Zoonoze |
|
|
|
|
|
Se zna pravilno obleči in zaščititi pred klopi in drugimi piki, ter ugrizi žuželk. |
|
Parazitske bolezni krvnega obtoka in mezgovnic |
|
|
|
|
|||
Virusne bolezni, ki prizadenejo mezgovnice |
|
|
|
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Etika in psihologija 2. letnik |
|
|
Patologija
in patološka fiziologija z osnovami interne medicine Osnove
kliničnih predmetov Farmakologija 2. letnik |
|
|
Patologija
in patološka fiziologija z osnovami interne medicine Osnove
kliničnih predmetov |
|
|
Patologija
in patološka fiziologija z osnovami interne medicine Osnove
kliničnih predmetov |
|
|
Patologija
in patološka fiziologija z osnoavmi interne medicine Osnove
kliničnih predmetov Zdravstvena nega otroka |
|
|
Patologija
in patološka fiziologija z osnoavmi interne medicine Osnove
kliničnih predmetov |
|
|
Patologija
in patološka fiziologija z osnoavmi interne medicine Zdravstvena nega žene |
|
|
Osnove
kliničnih predmetov Zdravstvena nega otroka |
|
|
Patologija
in patološka fiziologija z osnoavmi interne medicine Farmakologija 2. letnik |
|
|
Farmakologija 2. letnik |
|
|
Osnove
kliničnih predmetov |
|
|
Farmakologija 2. letnik |
|
|
Zdrava
prehrana in dietetika |
|
|
Zdrava
prehrana in dietetika |
|
|
Patologija
in patološka fiziologija z osnovami interne medicine Osnove
kliničnih predmetov |
|