Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
ETIKA IN PSIHOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
105 |
105 |
|
skupaj |
105 |
|
105 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Vzgoja za zdravje in socialna medicina s statistiko
Etika in psihologija
VZGOJA ZA ZDRAVJE IN SOCIALNA MEDICINA S STATISTIKO (35 ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJ |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Promocija zdravja |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija osebno odgovornost za promocijo zdravja v družbi. Je pripravljen in sposoben sodelovati pri širjenju in sprejemanju informacij o zdravju. Je motiviran za timsko delo Je zanesljiv, natančen, delaven. Razvija občutek in odgovornost za kvaliteto opravljenega dela. |
Spremlja aktivnosti, ki potekajo na šoli v okviru projekta “zdrava šola”. Izdela osebno lestvico vrednot Primerja vrednote v skupini. |
Statistika v zdravstvu |
|
|
|
|
|
Je motiviran za natančno in pošteno delo. Upošteva moralno - etična načela. Je motiviran za sodelovanje in seznanjanje z dejstvi. Razvija kreativnost in iznajdljivost. |
Izvaja metodo razgovora in demonstracije. Skupinsko delo: izdelava ankete. |
Socialna medicina |
|
|
|
|
|
Je motiviran za promocijo zdravja. Se zaveda dolžnosti in pravic pri izvajanju zdravstvene nege. Se zaveda varovančevih in bolnikovih pravic. |
Skupinsko delo: izdelava plakata za posamezne socialne bolezni. |
ETIKA IN PSIHOLOGIJA (70 ur)
ETIKA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJ |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak |
Dijak |
||
Etika, morala |
|
Razvija etični, nravni čut. Se zaveda pomena izreka: 'delaj dobro!'. |
Odkriva etični, nravni čut, kakor je izražen v ljudski modrosti in v slovenski literaturi. |
Vest |
|
Oblikuje lastno vest in lastno osebnost. |
|
Deontologija |
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost. |
||
Etične listine in pravna zakonodaja Slovenije |
|
||
|
|
Prepoznava pomen etičnih listin in pravnih predpisov za delo z bolniki. |
Natančneje prouči posamezne člene zakonodaje in posamezne načela etičnih listin. |
Etične listine, namenjene medicinskim sestram |
|
|
|
|
|
Oblikuje svoj odnos do bolnikov, do soljudi. Spoznava, da nobeno znanje in nobena aparatura ne more nadomestiti humanega odnosa do človeka. Razvija osebno, poklicno in delovno odgovornost do sebe in do vsakega sočloveka. |
Odkriva etično naravnanost do bolnika iz virov zgodovine sestrinstva (npr. Delo florence nightingale, pesem kosovska devojka ipd.). Pri obravnavi izhaja iz lastnih izkušenj, iz prebrane literature in obstoječih listin. |
Lik tehnika zdravstvene nege |
|
|
|
|
|
Spoštuje in razvija humane vrednote poklica. |
|
Avtonomija bolnika oziroma varovanca |
|
|
|
|
|
Oblikuje svojo poklicno vlogo. |
Spoznavanje etičnih načel naj temelji na primerih, ki jih dijaki sami pripravijo. |
Odnos do bolnikovih svojcev in obiskovalcev |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja. |
|
Tehniki zdravstvene nege in sodelavci |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja. Se uči priznavati delo sodelavcev. |
|
Varovanje poklicne skrivnosti |
|
|
|
|
|
Razvija zavest odgovornosti ob posredovanju informacij. |
Kodeks etike medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov Slovenije. |
Spoštovanje človekovega življenja |
|
Razvija čut za spoštovanje osebnosti, človekove enkratnosti, dostojanstva in različnosti. |
Pri obravnavi naslednjih tem izhajamo iz izkušenj dijakov, prebrane literature in obstoječih listin, deklaracij, izjav, zakonov. |
Srečanje s smrtjo |
|
|
|
Evtanazija Samomor |
|
|
|
|
|
Razvija čut za spoštovanje življenje od rojstva do smrti. Zna zastopati svoje stališče. Prepoznava pomen spoštljivega spremljanja umirajočih do naravnega konca. Razvija empatijo ob srečanju s svojci umrlega. |
Debatni razgovor pripravijo dijaki. Obvezna čtiva, ki jih dijaki z različnimi metodami predstavijo v razredu: frankl: kljub vsemu rečem življenju da; kuebler-ross: o smrti in življenju po njej idr. |
Otrok bolnik |
|
|
|
|
|
Razvija spoštljiv odnos do bolnih otrok in do njihovih staršev. |
|
Starostnik |
|
|
|
|
|
Razvija spoštljiv odnos do starejših. |
|
Odnos do oseb s specifičnimi potrebami Osebe z motnjami v duševnem razvoju Osebe s telesno prizadetostjo Sprejemanje bolezni, invalidnosti |
|
|
|
|
|
Prepoznava, kako pomembno je, da enakovredno sprejemamo vse ljudi, ne glede na njihovo drugačnost. Razvija spoštljiv in strpen odnos do teh ljudi. |
Obvezna čtiva, ki jih dijaki z različnimi metodami predstavijo v razredu: iz ljudskega slovstva dagmar, keller: zgodba mojega življenja; buck: moja punčka ne bo nikoli odrasla; klemenc: fant, nikoli ne boš hodil; černe: koncert za raka idr. |
Izobraževanje tehnika zdravstvene nege |
|
Prepoznava svoje pristojnosti na delovnem mestu glede na stopnjo izobrazbe in naloge, ki so jim dodeljene. |
Kodeks etike medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov slovenije. |
Dolžnost prve pomoči |
|
Razvija zavest odgovornosti nudenja prve pomoči. |
Kodeks etike medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov slovenije. |
Poskusi na ljudeh |
|
Prepoznava pomen teh posegov. Zna zastopati svoje stališče. |
Okrogla miza, debatni razgovor (zakonodaja, mednarodne listine). |
Presaditve organov |
|
|
|
|
PSIHOLOGIJA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBIN |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Predmet in metode psihologije |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razume pomen poznavanja osnovnih psiholoških znanj pri delu z ljudmi. |
|
Temelji duševnega delovanja |
|
|
|
|
|
Razume vpliv dejavnikov na osebnost. |
|
Dednost |
|
Razume pomen dednosti na posamezne lastnosti človeka. |
|
Okolje |
|
Razume vpliv socialnega okolja na posameznika in njegovo obnašanje. |
|
Samodejavnost |
|
Analizira lastno vsakdanje doživljanje in ravnanje. |
Interakcijske vaje |
Procesi |
|
|
|
Duševni procesi |
|
Razvija poklicno odgovornost za strokovno delo z bolniki. |
|
Čutenje in zaznavanje |
|
|
|
|
|
Razvija tolerantnost do subjektivnosti zaznavanja. |
Razgovor |
Učenje in pomnjenje |
|
|
|
|
|
Oblikuje odnos do učenja in znanja v življenju. Oceni pomen učenja za uspešnost posameznika. |
Interakcijske igre |
Mišljenje in govor |
|
|
|
|
|
Razume značilnosti in vlogo miselnih operacij v procesu spoznavanja. Razvija sposobnost za odkrivanje ustvarjalnih rešitev. Razvija ustvarjalno mišljenje. |
Razgovor |
Čustvovanje |
|
|
|
|
|
Razume pomen čustvenega doživljanja v življenju posameznika. Se zaveda pomena zadovoljenih čustvenih potreb za zdrav duševni razvoj. Zna prepoznavati čustveni izraz. Se uči verbalizirati negativna čustva. |
|
Čustvovanje bolnikov |
|
|
|
|
|
Razume pomen čustvenega doživljanja v življenju bolnikov in svojcev |
Interakcijske igre |
Čustvovanje zdravstvenih delavcev |
|
|
|
|
|
Kot bodoči zdravstveni delavec zna prepoznati čustvene izraze. Se uči soočiti z realnostmi poklica. |
|
Motivacija |
|
|
|
|
|
Razume vlogo zavednih in podzavestnih motivov v zastavljanju motivacijskih ciljev. Se zaveda pomena motivacije za učenje in delo. |
|
Osebnost |
|
|
|
Pojmovanje osebnosti |
|
|
|
|
|
Si oblikuje strokoven odnos do znanstvenega spoznavanja osebnosti. |
|
Struktura osebnosti |
|
|
|
|
|
Razvije spoznanje o povezanosti duševnih procesov in funkcij v osebno enkratno in neponovljivo integriteto. Razume izvore konsistentnega doživljanja in vedenja posameznika. |
|
Dinamika osebnosti |
|
|
|
|
|
Razume osebno pogojenost odzivanja na frustracije in konflikte. Se usposobi za uspešno reagiranje v različnih obremenilnih situacijah. |
Razgovor Interakcijske igre |
Razvoj osebnosti |
|
|
|
|
|
Se zaveda kriterijev osebnostne zrelosti. Razume osebnosti z motnjami. |
|
Posameznik v družbenem okolju |
|
|
|
|
|
Oblikuje strokoven pogled na pomen ožjega in širšega socialnega okolja za razvoj osebnosti. Razvije sposobnost konstruktivnega sodelovanja. Razume pomen medsebojnega sodelovanja in komunikacije za kvaliteto življenja. |
Razgovor |
Pomoč ljudem v stiski |
|
|
|
|
|
Razume potrebe ljudi v stiski. Se angažira za pomoč ljudem v stiski. |
Interakcijske vaje |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. in 2.letnik Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. in 2.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik Farmakologija 2. Letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1. in 2.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 1.letnik Biologija z mikrobiologijo Zdravstvena nega in prva pomoč 1. in 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Komunikacija 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Komunikacija 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Komunikacija 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 1.letnik Anatomija in fiziologija 1.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1.letnik |
|
|
Komunikacija 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Komunikacija 1.letnik |
|
|
Komunikacija 1.letnik |
|