Izobraževalni program: TEHNIK ZDRAVSTVENE NEGE
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
ZDRAVSTVENA NEGA IN PRVA POMOČ
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
105 |
70 |
175 |
2. |
105 |
35 |
140 |
skupaj |
210 |
105 |
315 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Predmetna področja
Letnik |
Predmetno področje |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
1. letnik |
zdravstvena nega bolnika |
70 |
35 |
zdravstvena nega otroka |
35 |
35 |
|
2. letnik |
prva pomoč |
35 |
|
zdravstvena nega žene |
35 |
||
zdravstvena nega infekcijskega bolnika |
35 |
||
zdravstvena nega duševnega bolnika |
35 |
Zdravstvena nega bolnika
°je motiviran za ustvarjanje humanega in ekološkega delovnega in življenjskega okolja;
°razvija empatične sposobnosti v komunikacijskih odnosih, prepozna in razume bolnikove potrebe, jih zadovoljuje in izraža moralno etično vedenje;
°izžareva pozitivno življenjsko naravnanost.
Zdravstvena nega otroka
°zna opazovati in pravilno ukrepati ko otrok zboli;
°zna poskrbeti za ozdravitev in vrnitev zadovoljnega otroka v domače okolje;
Prva pomoč
°razvije osebno in poklicno odgovornost nudenja prve pomoči na kraju nezgode;
°osvoji teoretične osnove prepoznavanja stanja poškodovancev;
Zdravstvena nega duševnega bolnika
Zdravstvena nega infekcijskega bolnika
zna opazovati in prilagajati negovalne ukrepe bolnikovim potrebam ter povezovati svoje delo s člani zdravstvenega tima;
Zdravstvena nega žene
ZDRAVSTVENA NEGA BOLNIKA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Zgodovina nege bolnika |
Dijak |
Dijak |
||
|
|
Se zaveda pomena razvoja v negi bolnika. Poznava ljudi in dogodke, ki so neposredno vplivali na nego bolnika. Razume razvoj dogodkov na tem področju. |
Domača naloga: branje biografije oseb, ki so vplivale na socialno stanje v družbi in na nego bolnika. |
|
Osnove etike |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za poklicno etiko in odgovornost. |
Obisk bolnišnice Franja v okviru obveznih izbirnih vsebin. |
||
Proces zdravstvene nege |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena zdravstvenega tehnika v zdravstveni negi bolnika. |
||
Izvajalci zdravstvenega varstva |
|
|
|
|
|
|
Razvija čut odgovornosti do zdravja sebe in drugih. |
Ogled bolnišnice |
|
Bolniški oddelek |
|
|
|
|
|
|
Razvija solidarnost do ljudi, ki si niso sposobni zagotoviti zdravstvenega zavarovanja na ekonomski osnovi. |
Ogled bolniškega oddelka. |
|
Bolniška soba |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do lastnine ne glede na lastništvo. |
Ogled bolniške sobe |
||
Zdravstveni delavci in sodelavci |
|
|
|
|
|
|
Razume pomen spoštovanja svojega dela in dela soljudi Razume pomen timskega dela za bolnika. Razvija lastno odločnost, ki temelji na etičnih načelih poklica. |
||
Dokumentacija v zdravstvu |
|
|
|
|
|
|
Razume pomen natančnega vodenja podatkov. |
Ogled centralne sterilizacije. |
|
Sterilizacija |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda odgovornosti pri stopnjah čistosti v zdravstvu, kjer so posledice lahko zelo hude, vzroki pa težko dokazljivi. |
||
Sprejem bolnika v bolnišnico, premestitev in odpust bolnika iz bolnišnice |
|
|
|
|
|
|
Spozna svojo vlogo in pomen pravilnega pristopa do bolnika upošteva bolnikove osebnostne lastnosti in kodeks etike zdravstvenih delavcev. |
Vaja: sprejem bolnika (igranje vlog). |
|
Predaja službe |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda, da le zanesljivi in natančni podatki pripomorejo h končnemu cilju - ozdraviti bolnika. |
||
Vitalne funkcije |
|
|
|
|
|
|
Razvija čut odgovornosti za zdravstveno-vzgojno svetovanje in individualne meritve. Se zaveda pomena pravilnega reagiranja v kritičnih situacijah. Se zaveda pomena kvalitetne komunikacije med meritvami. |
||
Druga opazovanja |
|
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost pri opazovanju bolnikovih sprememb. |
Vaja:
|
|
Vzdrževanje telesne temperature |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda odgovornosti za natančno delo in opazovanje bolnika pri izvedbi postopkov ogrevanja in ohlajanja. |
||
Pomen hrane za bolnika |
|
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za natančno delo. Razvija strpnost in odločnost pri zdravstveno-vzgojnem delu. Se zaveda pomena opazovanja bolnika med hranjenjem. |
Ekskurzija in ogled bolnišnične kuhinje in bolniškega oddelka. |
|
Hranjenje bolnika per os in hranjenje bolnika po nazogastrični sondi |
|
|
|
|
|
|
Razvija strpnost in odločnost pri sodelovanju v zdravstveno vzgojnem delu. Razvija kulturo hranjenja. |
Vaja:
|
|
Izločanje |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena varnostnih ukrepov pri rokovanju s sondo. Razvija čut odgovornosti ter kulturne in osebnostne lastnosti v odnosu do bolnika pri defekaciji in mikciji. |
Vaja: na lutki izvede čistilno klizmo. |
|
Kateterizacija sečnega mehurja |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena odvajanja blata za bolnika. Razvija čut odgovornosti in podpore bolnika. |
Asistenca pri pripravi, izvedbi in zaključku kateterizacije pri ženski in moškem. |
|
Inkontinenca |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda, da je bolnik ob nedoslednem upoštevanju aseptične tehnike neposredno izpostavljen infekciji sečil. Razvija občutek za pravilno reagiranje ob pojavu inkontinence. |
||
Bruhanje |
|
|
|
|
|
|
Razvija odločnost in strpnost v odnosu do bolnika, ki bruha. |
||
Znojenje |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena pravilnega pristopa do bolnika, ki se znoji in potrebuje našo pomoč. |
||
Kašelj in izkašljevanje |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda, da proste dihalne poti zagotavljajo nemoteno oskrbo tkiv s kisikom. |
||
Bilanca tekočin |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena doslednosti in natančnosti pri merjenju in beleženju vnešene in izločene tekočine. |
||
Zdravila |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena opazovanja bolnika po danem zdravilu, možnih posledic do katerih lahko pride ob nedoslednem izpolnjevanju načel in takojšnjega reagiranja ob pojavu stranskih učinkov. Razvija poklicno in osebno odgovornost pri dajanju zdravil v človeško telo. Razvija čut odgovornosti za zdravstveno vzgojno svetovanje v zvezi z jemanjem zdravil. |
Vaja:
|
|
Priprava bolnika na operativni poseg |
|
|
|
|
|
|
Si prizadeva za humane odnose, je kreativen in izkazuje osebno odgovornost v timskem sodelovanju. |
Vaja: priprava operativnega polja. |
|
Zdravstvena nega bolnika po operativnem posegu |
|
|
|
|
|
|
Si prizadeva za odgovorno sodelovanje v delovni skupini in za oblikovanje poklicne identitete. Sooblikuje humane odnose. Je motiviran za upoštevanje predpisov bolnišnične komisije za preprečevanje bolnišničnih okužb. |
Vaja:
|
|
Sodelovanje pri preiskovanju bolnika |
|
|
|
|
|
|
Razvija spoštljiv in strpen odnos do bolnika. Se zaveda »invazivnosti« preiskav. Se zaveda pomena natančnosti. Si razvija odgovornost pri delu. |
Vaja: pogovor s svojci umrlega (igranje vlog). |
|
|
|
Si krepi motiviranost za prevzemanje osebne odgovornosti in sodelovanje v timu. |
Vaja:
|
|
|
|
Skrbi za vzdrževanje pozitivnih delovnih in medosebnih odnosov. Razvija sposobnost prepoznavati bolnikove potrebe. Je motiviran za odgovorno in natančno izvedbo delovne naloge. Razvija etični odnos do bolnika in sodelavcev v zdravstvenem timu. Zagotavlja zaščito za bolnka in zase. Razvija ekološko zavest. |
Vaja:
|
|
Zdravstvena nega onkološkega bolnika |
|
|
|
|
|
|
|
Si izoblikuje ustrezen, etičen odnos do onkološkega bolnika, razmišlja, se izpopolnjuje in dograjuje svoje znanje, Je vesten, natančen in odgovoren pri izvajanju zdravstvene nege onkološkega bolnika. |
|
Zdravstvena nega obsevanega onkološkega bolnika |
|
|
||
|
|
Se zaveda pomembnosti izvajanja pravilne zdravstvene nege pri reakciji kože in sluznic na obsevanje. Razvija ekološko zavest, čut odgovornosti za lastno varnost in varnost bolnika. Si razvija sposobnost prepoznavati bolnikove potrebe. |
|
|
Zdravstvena nega onkološkega bolnika |
|
|
||
|
|
Razvija čut in sposobnost za zaznavanje ter opazovanje pojava in trajanja bolečine pri bolniku. Se zaveda pomena kontinuirane aplikacije analgetične terapije. Se zaveda pomena pravilnega in vestnega dokumentiranja. |
zdravstvena nega otroka - teorija
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Vloga zdravstvene nege pri razvoju otroka |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda ogroženosti mladih in deluje preventivno. Posluša mnenje staršev in jih zna vzpodbujati. Vzpodbuja starše pri vključevanju odprtosti bolnišnice. Upošteva moralno-etične vrednote. Razvija human odnos do bolnega otroka. |
Zbiranje člankov iz dnevnega časopisja o ogroženosti otrok. Branje članka m. Avčin: ninica. Igra vlog: zdravstveni delavec – otrok – starši. |
Zdravstvena nega otroka z obolenji prebavil |
|
|
|
|
|
Posebno pozornost nameni bolnemu otroku in staršem. Zna svetovati staršem, kako se izvaja zdravstvena nega. Svetuje staršem upoštevanje higienskih ukrepov. |
Ureditev položaja pri bruhanju. Nega obolelega otroka. Pravilen odvzem blata in bris rektuma. |
Zdravstvena nega otroka z obolenji dihal in ušes |
|
|
|
|
|
Zna svetovati staršem, kako naj skrbijo za bolnega otroka. Skrbi za čistočo okolja, umivanju rok daje največji pomen. Skrbi za ukrepe preprečevanja širjenja infekcij. Se počuti odgovorno za delo z otrokom. Posebno pozornost nameni otroku, zaveda se etične odgovornosti in načina komuniciranja. Pozna preventivne ukrepe in jih upošteva pri svojem delu. Vzpostavi dober kontakt z otrokom. |
Ureditev pravilnega položaja. Merjenje temperature. Priprava in vodenje dnevnika astmatika. |
Zdravstvena nega otroka z obolenji sečil |
|
|
|
|
|
Zna presoditi za kateri način odvzema se odloči. |
Demonstracija odvzema urina. |
Zdravstvena nega otroka z obolenji srca |
|
|
|
|
|
Vzpodbuja sodelovanje s starši in jim svetuje. |
|
Zdravstvena nega otroka z obolenji krvnega sistema |
|
|
|
|
|
Sodeluje pri vključevanju staršev v zdravstveno nego otroka. |
|
Zdravstvena nega otroka s sladkorno boleznijo |
|
|
|
|
|
Sodeluje pri vključevanju otroka v diabetično šolo. |
|
Zdravstvena nega otroka z motnjami v razvoju |
|
|
|
|
|
Upošteva moralne vrednote pri delu z motenimi otroki. Razvija human pristop do otrok z motnjami v razvoju. Se vključuje v timsko delo. Razvija human odnos do drugačnih. |
|
Zdravstvena nega otroka z obolenji živčevja |
|
|
|
|
|
Sodeluje pri vključevanju staršev v zdravstveno nego. |
zdravstvena nega otroka - vaje
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Zdravstvena dejavnost |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zna vzpostaviti kontakt z otrokom. |
|
Telesni, duševni in socialni razvoj otroka |
|
|
|
|
|
Spodbuja sodelovanje otroka in staršev. Razvije sposobnost dobre komunikacije z otrokom. |
|
Zdravstvena nega in razvojna obdobja otroka |
|
|
|
|
|
Vzpostavi pravilni kontakt z otrokom. Svoje delo ovrednoti z dobrim počutjem otroka. |
Vaja: |
Zdravstvena nega in razvoj predšolskega otroka |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti dobre strokovne usposobljenosti. |
Vaja: antropološke meritve. |
Igra in igrače |
|
|
|
|
|
Se zaveda kako pomembna je prava igrača pri razvoju otroka. |
|
Prehrana otroka |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena pravilne prehrane. Se zaveda odgovornosti stalnega stika otrok-mati. Se zaveda pomena vloge zdravstvenega tehnika pri hranjenju otroka. |
Vaja: |
PRVA POMOČ
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Uvod |
Dijak |
Dijak |
|
Prva pomoč in nujna medicinska pomoč Nujnosti oziroma neposredne nevarnosti za življenje |
|
|
|
|
|
Se zaveda, da le sistematično in natančno opazovanje poškodovancev na kraju nezgode pripomoreta k pravilni presoji (oceni) stanja poškodovancev in s tem k pravilni prvi pomoč. |
|
Reševanje ponesrečencev in pravilni položaji poškodovancev |
|
|
|
|
|
Razvije ustvarjalnost pri izbiri ustreznih improviziranih metodah prenosa in reševanja poškodovancev na kraju nezgode. Se zaveda pomembnosti izbire pravilnega položaja poškodovancev pri preprečevanju komplikacij in zmanjševanju bolečin poškodovancem. |
Urjenje rautkovega prijema in ustreznega položaja ob različnih poškodbah (delo v dvojicah). Urjenje različnih načinov prenosa in transporta poškodovancev (delo v manjših skupinah). |
Nezavest |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti nezavesti za človeka in smiselnost pravilnega prepoznavanja in ukrepanja v prvi pomoči. |
Urjenje nameščanja nezavestnega poškodovanca v bočni položaj (delo v dvojicah). |
Kardiopulmonalno oživljanje |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost ugotavljanja odsotnosti dihanja in delovanja srca pri poškodovancu. Se zaveda poklicne in osebne odgovornosti nudenja prve pomoči najhuje prizadetim. |
Slikovna ponazoritev oživljanja. Video kaseta o oživljanju. Urjenje umetnega dihanja in srčne masaže na lutki za oživljanje. |
Krvavitve in hemostaza |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti krvavitve za življenje. Se zaveda odgovornosti hitrega in nujnega ukrepanja prve pomoči pri hudih krvavitvah. |
Urjenje kompresijske obveze in digitalnega pritiska žile ob kost. |
Šok |
|
|
|
|
|
Se zaveda posledic nepravilnega ukrepanja v prvi pomoči. |
Urjenje nameščanja poškodovanca v položaj in izvajanje avtotransfuzije. |
Akutne zastrupitve |
|
|
|
|
|
Se zaveda skrbnosti iskanja podatkov in dokazil o viru zastrupitve. Razvije sposbnost varovanja lastnega zdravja pri reševanju poškodovancev s strupenimi plini. |
Priprava in izvedba izpiranja želodca. |
Poškodbe |
|
|
|
|
|
Se zaveda možnih komplikacij ran zaradi nesterilnega obvezovanja ran. Razvija vztrajnost urjenja obvezovanja ran na različnih predelih telesa. |
Urjenje obvezovanja ran na različnih področjih telesa z različnimi obvezilnimi materiali. |
Poškodbe kosti |
|
|
|
|
|
Se zaveda pravilne in natančne imobilizacije poškodovanega uda. |
Izdelovanje opornic. Urjenje imobilizacij z različnimi sredstvi. |
Poškodbe glave |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena natančnega opazovanja poškodovanca in hitrega strokovnega ukrepanja prve pomoči. |
Nameščanje poškodovanca s poškodbo glave v ustrezen položaj. |
Poškodbe hrbtenice |
|
|
|
|
|
Se zaveda resnosti in nevarnosti poškodbe hrbtenice. Osvoji natančnost in odgovornost pri presojanju vrste poškodb na kraju nezgode. |
Delo v manjših skupinah imobilizacija , prenašanje in dvigovanje poškodovanca s poškodbo hrbtenice. |
Poškodbe prsnega koša |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena pravilnega opazovanja poškodovancev ter zmanjševanja bolečin z ustreznim položajem. |
Delo v dvojicah povijanje prsnega koša in nameščanje poškodovanca v ustrezen položaj. |
Poškodbe trebuha |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti hudih krvavitev iz parenhimskih organov in nujnosti takojšnega klicanja reševalne postaje. |
Ponovitev anatomije in fiziologije trebušne votline. Nameščanje poškodovanca v ustrezen položaj (delo v manjših skupinah). |
Politravma |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti že osvojenega znanja prve pomoči. |
|
Tujki |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti nestrokovnega ukrepanja prve pomoči pri tujkih. Se zaveda nevarnosti zadušitve s tujki pri otrocih in preprečevanja teh poškodb s poučevanjem in vzgojo. |
Urjenje odstranjevanja tujka iz dihalnih poti. |
Utopitev in obešenje |
|
|
|
|
|
Se zaveda ogroženosti lastnega zdravja pri nepoznavanju metod reševanja utopljenca |
|
Toplotne poškodbe |
|
|
|
|
|
||
Opekline |
|
|
|
|
|
Se zaveda , da je pogostnost opeklinskih nesreč večkrat vzrok nepoučenost in malomarnost in je smiselna preventiva. |
Urjenje povijanja opeklinskih ran. |
Sončarica |
|
|
|
|
|
Se zaveda smiselnosti izogibanja direktnih sončnih žarkov |
|
Vročinska kap |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti vročinske kapi za človeka in nujnost prepoznavanja znakov takega stanja. |
|
Snežna slepota |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti vzroka nastanka snežne slepote in osvoji način izogibanja. |
|
Podhladitev telesa |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti podhladitve telesa in smiselnega ukrepanj. |
Urjenje ogrevanja telesa po Hiblerju. |
Omrzline |
|
|
|
|
|
Se zaveda nevarnosti hitrega ogrevanja omrzlin. |
|
Poškodbe z električnim tokom |
|
|
|
|
|
Se zaveda pravilnega reševanja ponesrečenca iz nevarnega območja, da pri tem ne ogroža lastnega zdravja. |
|
Triaža |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena poznavanja in prepoznavanja nevarnosti, ki ogrožajo življenje za pravilno ukrepanje ob množičnih nesrečah. |
Vaje razvrščanja poškodovancev v pravilni vrstni red oskrbe in vrstni red prevoza, ob danim primerih množičnih poškodb. |
Nenadna nagla obolenja |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena poznavanja prve pomoči ob nenadnih naglih obolenjih. |
ZDRAVSTVENA NEGA DUŠEVNEGA BOLNIKA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
Uvod, zgodovina zdravstvene nege duševnega bolnika
|
Dijak | Dijak | ||||
|
|
Razvija odnos do ljudi z duševnimi težavami. Se zave, da je bila vloga tehnika zdravstvene nege v zgodovini drugačna kot je danes. |
||||
Sedanjost in perspektive |
|
|
||||
|
|
Se zave, da je delo tehnika zdravstvene nege na psihiatričnih oddelkih odvisno tudi od sodelovanja v timu. Razvija smisel za timsko delo. |
Vaja: igra vlog v zdravstvenem timu. |
|||
Zdravstvena nega in duševni bolnik |
|
|
||||
|
|
Upošteva demokratičnost in človekove pravice. Se zave, da ima tudi v psihiatriji bolnik možnost odločanja o zdravljenju. |
||||
Model zdravstvene nege glede na duševno zdravje, bolezen |
|
|
||||
|
|
Se zave pomena duševnega zdravja. Razvija smisel (širok pogled) na različnost drugačnost in spoštovanje le te pri ljudeh. |
||||
Komunikacija kot del terapije |
|
|
||||
|
|
Razvija sposobnost aktivnega poslušanja. |
Vaja: aktivno poslušanje in poročanje o slišanem. |
|||
Pravice duševnega bolnika |
|
|
||||
|
|
Oblikuje moralno etični odnos do bolnika. |
||||
Krizne intervencije |
|
|
||||
|
|
Se zaveda, da so krize sestavni del življenja, a posamezniki v teh krizah včasih potrebujejo pomoč. |
Vaja: komunikacija s človekom v krizi. |
|||
Anksioznost in zdravstvena nega |
|
|
||||
|
|
Razvija občutek za zaznavanje stisk in kako ravnati s tem bolnikom. |
||||
Psihosomatske bolezni in zdravstvena nega |
|
|
||||
|
|
Razvija celostni pogled na zdravje. Razvija odnos do zavednega in nezavednega |
||||
Motnje zaznavanja, zdravstvena nega |
|
|
||||
|
|
Razvija sposobnost sprejemanja stvari, ki so povsem nerazumljive. |
||||
Spremenjeno doživljanje sebe in zdravstvena nega |
|
|
||||
|
|
Razvija toleranco do bolnikove drugačnosti, ki je včasih čisto nerazumljiva. |
||||
Motnje razpoloženja in zdravstvena nega |
|
|
||||
|
|
Se zave običajnega nihanja razpoloženja in ga loči od nenormalnega. |
Vaja: igra vlog manični bolnik. |
|||
Samodestruktivno obnašanje in zdravstvena nega |
|
|
||||
|
|
Zavzame stališče do tega vedenja. Razmišlja o tem, da je normalno, da imajo ljudje včasih samomorilne misli. |
||||
Vrste zdravljenja duševnih bolezni in zdravstvena nega |
|
|
||||
|
|
Se zave, da s pravilnim pristopom do bolnika lahko uporabo prisile zmanjšamo na minimum. Se zave pomena usklajenega zdravljenja. Se zave,da brez usklajenega zdravljenja nobena terapija ni uspešna. |
||||
Duševni bolnik v bolnici |
|
|
||||
|
|
Razvija občutek odgovornosti za delo na oddelku. |
||||
Posebnosti pri psihiatrični zdravstveni negi |
|
|
||||
|
|
Pripravljen je sprejemati različnost v posameznih življenjskih obdobjih, četudi odstopa od normale. |
ZDRAVSTVENA NEGA INFEKCIJSKEGA BOLNIKA
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Značilnosti nalezljivih bolezni (otroških in ostalih) |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvije osebno odgovornost pri delu z infekcijskimi bolniki. Razvije human odnos do bolikov in sodelavcev. Zaveda se odgovornosti za prenos okužbe. Razvija natančnost pri delu. |
S kratkimi referati predstavi načela triaže infekcijskega bolnika ob pregledu, sprejemu in zdravljenju doma in v bolnišnici. |
Bolezni, ki se prenašajo s kapljično infekcijo |
|
|
|
|
|
Izpostavi tesen stik z bolnikom razvija odgovornost pri ravnanju s kužninami. Posreduje svoja opažanja odgovornemu članu delovne skupine. |
S kratkimi referati predstavi poti prenosa pri: prehladu, gripi, pljučnici, driski, hepatitisu b,c, aids-u, noricah, rdečkah. |
|
|||
|
|
Vzpostavi tesen stik z bolnikom; razvija odgovornost pri ravnanju s kužninami. Posreduje svoja opažanja in spremebiologija in mikrobiologija bolnikovega stanja odgovornemu članu delovne skupine. |
S kratkimi referati predstavi črevesne infekcije, otroške driske. |
Bolezni, ki se prenašajo s krvjo in telesnimi izločki (hbv, hbc, aids) |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost koncentracije ob delu z bolniki in kužninami. Razvija odgovornost za lastno varnost in varnost drugih. Razvija natančnost pri delu. Oblikuje strokovno komunikacijo z bolnikom in svojci. |
Igranje vlog: npr. Hiv + partner in zdrav partner, hiv + bolnik in tehnik zdravstvene nege bolnik z aids-om in svojec (negovalec). |
Bolezni, ki se prenašajo preko okuženih živali |
|
|
|
|
|
Oblikuje strokovno komunikacijo z bolnikom. Odgovorno posreduje spremebiologija in mikrobiologija bolnikovega stanja zdravniku. |
S kratkimi referati predstavi pomen cepljenja proti klopovemu meningitisu in značilnosti ter pomen zgodnjega odkrivanja lymske borelioze. |
Zdravstvena nega bolnika v izolaciji |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za urejenost bolnikovega okolja in delovnih prostorov. Skrbi za urejenost zdravstvenega delavca. Razvija natančnost pri delu. Razvija komunikacijske sposobnosti za delo bolnika v izolaciji ter njegovimi svojci. |
Igranje vlog: s kratkimi referati dijaki naštejejo infekcijske bolezni kjer izvajamo respiratorno, kontaktno, in strogo izolacijo-demonstrirajo zaščitna sredstva. Naštejejo nekaj primerov bolezni kjer lahko uporabimo kohortno izolacijo. Demonstrirajo zaščitna sredstva. |
Zdravstvena nega bolnika z vročinskim stanjem |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost poročanja ustno in pismeno. Razvija sposobnost sodelovanja s člani delovne skupine. Razvija občutek odgovornosti za bolnikovo varnost. |
S kratkimi referati dijaki predstavi: |
Zdravstvena nega bolnika z drisko |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Razvija občutek odgovornosti. Za lastno varnost ter varnost drugih. Razvija sposobnost ustnega in pismenega sporočanja. |
|
Ogled regionalnega infekcijskega oddelka-klinike |
|
|
|
|
|
Razvije občutek odgovornosti za preprečevanje hospitalnih infektov. |
Ekskurzija na regionalni infekcijski oddelek. |
ZDRAVSTVENA NEGA ŽENE
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|||
Zgodovina porodništva in zdravstvenega varstva žena |
Dijak | Dijak | ||||
|
razloži zgodovinski pregled razvoja zdravstvene nege žene razlikuje oblike zdravstvenega varstva žena razume pomen preventivne dejavnosti zdravstvenega varstva žena |
Se zaveda, kako pomembna je vloga tehnika zdravstvene nege na vseh področjih zdravstvenega varstva žena in da je za to potrebna dobra strokovna usposobljenost, tako je motiviran za nadaljnje izobraževanje. |
||||
Anatomija in fiziologija ženskih spolnih organov |
|
|
||||
|
uporabi in poveže že pridobljeno znanje iz stomatologije |
Se zaveda, da je za razumevanje porodništva potrebno poznati anatomske in fiziološke značilnosti ženske, zlasti medenice, spolnih organov in dojke. |
||||
Prenatalno obdobje |
|
|
||||
|
|
Razvija sposobnost dobrega vodenja prenatalnega obdobja. Razvija sposobnost dobrega komuniciranja. |
||||
Bolezni v nosečnosti |
|
|
||||
|
|
Zaveda se pomena zgodnjega prepoznavanja težav in obolenj v nosečnosti ter pravilnega ukrepanja. |
||||
Potek normalnega poroda |
|
|
||||
|
|
Zaveda se odgovornosti pri vodenju porodnih dob. |
||||
Poporodna doba |
|
|
||||
|
|
Svoje delo ovrednoti z dobrim počutjem in zadovoljstvom otročnice in je tako motiviran za nadaljnje delo. Se zaveda prednosti dojenja in vpliva le tega na duševni in telesni razvoj otroka. Se zaveda pomembnosti stalnega stika mati-otrok. Razvija sposobnost za timsko delo. |
||||
Operativno dokončanje poroda |
|
|
||||
|
|
Se zaveda, da je potrebno nameniti več pozornosti ženi po operaciji, zaradi njenega specifičnega psihofizičnega stanja. Razvija delovno odgovornost. |
||||
Ginekologija |
|
|
||||
|
|
Se zaveda pomembnosti dobre strokovne usposobljenosti. Izoblikuje ustrezno stališče do splava in poklicnih skrivnosti. |
||||
Kontracepcija |
|
|
||||
|
|
Se zaveda pomena kontracepcije za preprečevanje nosečnosti in pri načrtovanju družine. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Okrogla miza na temo kontracepcije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
°ustno.
1. letnik
ZDRAVSTVENA NEGA BOLNIKA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Etika in psihologija 1.letnik |
|
|
Biologija in mikrobiologija 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otroka 1.letnik Etika in psihologija 1.letnik |
|
|
Etika in psihologija 1.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – nega otrok 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 1.letnik Etika in psihologija 1. in 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega duševnega bolnika 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 1.letnik farmakologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega infekcijskega bolnika 1.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 1.letnik Anatomija in fiziologija 1.letnik Etika in psihologija 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – prva pomoč 1.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega otrok 1.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1.letnik Biologija in mikrobiologija 2.letnik |
|
ZDRAVSTVENA NEGA OTROKA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Zdrava prehrana in dietetika 1.letnik |
|
|
Farmakologija 2 .letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Biologija in mikrobiologija 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Biologija in mikrobiologija 1.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 4.letnik Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Etika in psihologija 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvena nega duševnega bolnika 2.letnik |
|
|
Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1.letnik patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Etika in psihologija 1.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 2.letnik Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 2.letnik Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Zdrava prehrana in dietetika 1.letnik Etika in psihologija – 2.letnik Anatomija in fiziologija 1.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 2.letnik Farmakologija 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
PRVA POMOČ
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 2.letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 2.letnik Zdrava prehrana in dietetika 2.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik Biologija in mikrobiologija 1.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1 letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 1.letnik |
|
|
Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Patologija in patološka fiziologija z osnovami interne medicine 2.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov - 2.letnik |
|
2. LETNIK
ZDRAVSTVENA NEGA DUŠEVNEGA BOLNIKA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Etika in psihologija 2.letnik |
|
|
Farmakologija 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč – zdravstvenega nega otrok 1. in 2.letnik |
|
ZDRAVSTVENA NEGA INFEKCIJSKEGA BOLNIKA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Biologija in mikrobiologija 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Biologija in mikrobiologija 2.letnik Zdrava prehrana in dietetika 1.letnik |
|
ZDRAVSTVENA NEGA ŽENA
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
predmet |
znanja |
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Zdravstvena nega in prva pomoč 1.letnik |
|
|
Osnove kliničnih predmetov 2.letnik |
|
|
Anatomija in fiziologija 1.letnik |
|
|
Biologija in mikrobiologija 2.letnik Osnove kliničnih predmetov 2.letnik Zdravstvena nega in prva pomoč 2.letnik |
|
|
Etika in psihologija 2.letnik |
|