VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
TEMELJI POSLOVNEGA KOMUNICIRANJA
Dijak:
- spozna namen, pomen in cilje poslovne komunikacije
|
Dijak:
- razloži pomen in cilje poslovne komunikacije kot pogoj za uspešnost poslovanja
|
Dijak:
- razvija osebno odgovornost
- krepi ustvarjalnost
- se zave pomena tolerantnosti
|
- Vaja: igranje vlog v preprostih komunikacijskih igrah
|
OBLIKE SPOROČANJA
Dijak:
- spozna pojem besedno sporočanje
- spozna pojem nebesedno sporočanje
- spozna težave pri komuniciranju
|
- razlikuje ustno in pisno komuniciranje
- prepozna pomen govorice telesa, osebnega videza in urejenosti, zvoka, barv in drugih zaznavnih elementov
- pozna težave, ki se pojavljajo pri prenosu informacij
- sestavi načela uspešnega aktivnega poslušanja
|
- razvija ustvarjalnost
- razvija inovativnost
- razvija sposobnost komuniciranja
- razvija osebno odgovornost
|
- Vaja: neverbalna komunikacija
- Vaja: igranje vlog in razprava –pomen dotika v medsebojni komunikaciji
|
KOMUNIKACIJA V TEAMU IN V SKUPINI
Dijak:
- spozna pojem in pomen ustvarjalnosti pri delu
- spozna pomen timskega dela in dela v skupini
- spozna strategije reševanja medosebnih konfliktov
|
- zaveda se pomena ustvarjalnosti posameznika
- naredi analizo blokad ustvarjalnosti in zna odpraviti blokade
- naredi primerjavo med timskim, individualnim in skupinskim delom
- analizira prednosti timskega dela pred individualnim
- spozna tehnike ustvarjanja v skupini
- primerja spodbudno in zadržano ozračje v komuniciranju
- pozna nekatere konfliktne situacije v komunikaciji med člani skupine ali tima
- pripravi predloge za reševanje konfliktnih situacij
- uri obvladovanje neprijetnih situacij
|
- razvija spretnost prilagajanja
- razvija sposobnost vživljanja v vloge drugih ljudi
- razvija tolerantnost
- razvija osebno odgovornost
- razvija in krepi sposobnost komuniciranja v skupini
- razvija pripadnost
- razvija inovativnost
- krepi vse oblike komuniciranja
|
- Vaja: igranje vlog – konkretni primeri reševanja konfliktne situacije
|
KOMUNIKACIJA V POSLOVNE NAMENE
Razgovor na delovnem mestu
Dijak:
- spozna značilnosti razgovora
- zna izpeljati prodajni razgovor
- spozna temeljna pravila telefonskega komuniciranja
|
- primerja in oceni težo govornega sporočanja, sprejemanja, poslušanja
- zna opredeliti in analizirati sogovornika
- sestavi in izpelje razgovor od uvoda do zaključka
- uvidi svoje sposobnosti komuniciranja in načine za izboljšanje
- razume nastanek konfliktnih situacij
- prepozna učinkovite načine reševanja konfliktnih situacij
- pripravi in izpelje telefonski razgovor
|
- razvija osebno odgovornost
- razvija delovno odgovornost
- razvija strokovno odgovornost
- razvija verbalne sposobnosti
- se zave pomena poslušanja
- krepi tolerantnost
- razvija vztrajnost
- razvija ekonomičnost
- krepi skrbnost
- krepi natančnost
- razvija poštenost
- razvija spretnost prilagajanja
- razvija ustno in nebesedno komunikacijo
|
- Vaja: predavanje zunanjega gosta, nato razprava
- Vaja: test – kako dobro znam poslušati (nato še kritična analiza rezultatov in razprava)
- Vaja: igranje vlog – poslovni razgovor (ter snemanje in nato analiza)
- Vaja: razgovor s stranko (ocenjevanje uspešnosti reševanja konfliktne situacije)
- Vaja: kako kupec vrednoti in ocenjuje izdelke pred izbiro
- Vaja: primerjava lastnosti dijaka z lastnostmi dobrega prodajalca
- Vaja: igranje vlog – prodajni razgovor (ter snemanje in analiza)
- Vaja: igranje vlog: reševanje kupčeve reklamacije
- Vaja: priprava na telefonski razgovor
- Vaja: igranje vlog – telefonski razgovor
|
Nastopi in predstavitve
- spozna faze priprave načrtovanja nastopa in predstavitve
- spozna opremo in prostorske pogoje za izpeljavo nastopa oziroma predstavitve
- obvlada temeljne veščine dobrega nastopa in predstavitve
- pozna moteče dejavnike nastopa in predstavitve
- obvlada izpeljavo učinkovitega nastopa in predstavitve
- spozna pojem vizualizacija, prezentacija in moderacija
|
- prepozna pomen retorike za učinkoviti nastop in predstavitev
- izdela cilje, vsebino in opredeli udeležence
- zna uporabiti sredstva za vizualizacijo
- z urjenjem izboljša neposredni osebni nastop in poveča učinkovitost predstavljanja
- pozna osnovne veščine dobre predstavitve in dejavnike, ki moteče vplivajo na izvajanje predstavitve
- naredi analizo vzrokov za tremo in predloge ukrepov proti njej
|
- razvija osebno odgovornost
- razvija delovno odgovornost
- razvija strokovno odgovornost
- razvija govorne sposobnosti
- razvija pisne oblike komunikacije
- se zave pomena poslušanja
- krepi tolerantnost
- razvija vztrajnost
- razvija ekonomičnost
- krepi skrbnost
- krepi natančnost
- razvija sposobnosti in spretnosti prilagajanja komunikacije spremenjenim poslovnim situacijam
|
- Vaja: priprava gradiva za govornika (vsak dijak za sebe) in pripomočkov za izvedbo
- Vaja: tehnike sporočanja
- Vaja: uporaba tehničnih sredstev za nastop in predstavitev
- Vaja: igranje vlog – predstavitev storitve ali izdelka; nato ocenjevanje nastopajočih s strani poslušalcev in lastno ocenjevanje (test)
|
Pisno komuniciranje
- spozna prednosti in slabosti pisnega komuniciranja
- spozna načela pisnega sporočanja
- spozna vrste pisnih sporočil
- zna izdelati pisno sporočilo
- spozna sodobne načine prenosa pisnih sporočil
- spozna temeljne tehnike hitrega branja
|
- razloži prednosti pisnega komuniciranja pred ustnim
- definira vrste pisnih sporočil
- pozna oblike pisnih sporočil
- pozna običajne sestavine nekaterih pisnih korespondenčnih izdelkov
- izdela konkretna pisna sporočila
- izdela obrazce po elementih in pravilih za njihovo izpolnjevanje in sestavljanje
- uporablja tehnična sredstva pri oblikovanju in izdelavi pisnih sporočil
- izdela korespondenčne izdelke, jih pošilja in prejema (E-mail) prek računalnika
- izdela seznam prednosti pošiljanja in sprejemanja pisnih sporočil prek telefaksa
- seznani se s tehnikami hitrega branja
|
- razvija pisne oblike komunikacije
- razvija osebno odgovornost
- razvija delovno odgovornost
- razvija strokovno odgovornost
- razvija ekonomičnost
- krepi natančnost
- razvija strokovnost
- krepi čut za estetski videz pisnega sporočila
- razvija bralne sposobnosti
- krepi učinkovitost svojega dela
|
- Vaja: prikaz različnih vzorcev poslovnih dopisov
- Vaja: analiza in kritična ocena primera slabega poslovnega pisma ter odprava napak v njem; nato izdelava novega, dobrega primera poslovnega pisma
- Vaja: izdelava krajšega poslovnega sporočila in medsebojna primerjava, popravki, predlogi za izboljšanje
- Vaja: priprave poročil, predlogov
- Vaja: sestava vprašanj za intervju
- Vaja: pisanje posameznih poslovnih korespondenčnih izdelkov (ter njihova analiza in vrednotenje), npr. povpraševanje, ponudba, naročilo, potrditev naročila, pisna pogodba itd.
- Vaja: pisanje sporočil z neugodno vsebino, npr. opomin, reklamacija
- Vaja: pisanje pisnih sporočil za posebne priložnosti, npr. vabilo, opravičilo, voščilnice
- Vaja: pisanje zapisnika med simuliranim sestankom
- Vaja: prikaz različne vrste obrazcev v poslovne namene
- Vaja: sestava obrazca z navodili za njihovo izpolnjevanje
- Vaja: trening hitrega branja
- Vaja: sprejemanje in pošiljanje elektronske pošte
- Vaja: sprejemanje in oddajanje sporočil s faksimilno napravo
|
- spozna poklicne in osebnostne lastnosti zaposlenih
|
- opiše značajske in poklicnih poteze zaposlenih, ki vplivajo na uspešno delo, zlasti varovanje poslovnih podatkov in discipliniranost
|
- razvija poklicno identiteto
- razvija poklicno etiko
- razvija odnos do poklicnih skrivnosti
- zaveda se pomena kakovostne storitve
|
- Vaja: izdelava plakatov (skupinsko delo) – po lastni presoji oblikujejo lik idealnega pisarniškega delavca
- Ogled videokasete na temo profesionalnega pristopa do strank
|
- spozna pravila vedenja in osnove ustnega komuniciranja v delovnem okolju
|
- pozna vrednote dela in organizacijsko kulturo
- nauči se voditi poslovni razgovor
|
- razvija moralne vrednost
- razvija medosebne odnose, spodbuja sodelovanje
- krepi pripadnost delovni sredini
- krepi sposobnost komuniciranja
|
- Vaja: pisni izdelek – izdelava lastnega kodeksa na podlagi Kodeksa tajnic in poslovnih sekretarjev
- Vaja: vodenje razgovora v dvojicah
|