Izobraževalni program: BOLNIČAR/NEGOVALEC
SOCIALNO SKRBSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
68 |
68 |
|
skupaj |
68 |
|
68 |
Pri predmetu dijak:
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Organiziranost zdravstvenega varstva in socialnega skrbstva |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zaveda se pomena in vloge zdravstvenega in socialnega varstva za posamezne kategorije prebivalstva. |
|
Nacionalni socialni program |
|
|
|
|
|
Razume prizadevanje države za svoje socialno ogrožene državljane oziroma Za ljudi s posebnimi potrebami. |
Razgovor: nacionalni programi. |
Specifične potrebe občanov |
|
|
|
|
|
Razume drugačnost in se zave potreb določenih kategorij prebivalstva. |
|
Skupine s posebnimi potrebami občanov |
|
|
|
|
|
Razume čustveno občutljivost teh oseb. Vzgaja se za razumevajoč odnos do njih. Prepoznava svoje čustvene reakcije v odnosu do ljudi s posebnimi potrebami. |
Razgovor: spoštovanje drugačnosti. Interakcijska vaja: prepoznavanje čustvenih reakcij. |
Izredne situacije |
|
|
|
|
|
Se zna vživeti v postopke, ki so potrebni ob izjemnih dogodkih. Se zave pomena hitrega, ustreznega reagiranja. |
Razgovor: ohranjanje razsodnosti ob izjemnih dogodkih. |
Mreža socialne in zdravstvene pomoči |
|
|
|
|
|
Zaveda se svoje vloge in svojih kompetenc. Uči se za sodelovanje z ustreznimi strokovnjaki. |
Razgovor: o morebitnem prekoračenju kompetenc in usodnih posledicah. |
Javni zavodi |
|
|
|
|
|
Spozna javni zavod kot primaren dom za osebe s specifičnimi potrebami, ki postane topel dom šele s prijaznim osebjem. |
Razgovor: hiša naj postane topel dom. |
Oblike pomoči na domu |
|
|
|
|
|
Razume in podpira človekovo potrebo in željo, da bi ostal doma. |
Razgovor: potreba po skupinah za samopomoč in sosedski pomoči. |
Sodelovanje z družino |
|
|
|
|
|
Razume človekovo stisko ob spremembi socialnega okolja. |
|
Načela socialne pomoči |
|
|
|
|
|
Dojame pomen spoštovanja osebnosti. Zna se prilagoditi specifični osebnosti. |
Igra vlog: bolničar/negovalec - varovanec – interakcije. |
Socialni položaj starih |
|
|
|
|
|
Razume, da imajo stari pogosto še veliko življenjske energije, ki jo je potrebno vgraditi v delovanje, da bo to skladno in humano. Se vzgaja za sožitje starih z mladimi ter za medgeneracijsko sodelovanje. |
|
Potrebe starostnika |
|
|
|
|
|
Uči se komuniciranja s starostnikom. |
Interakcijska vaja: pogovor med starostnikom in bolničarjem. |
Starost in smisel |
|
|
|
|
|
Dojame življenjsko izkušnjo starih kot naložbo za mlade. Uči se spoštovati preprosto in vedro sproščenost starih. |
Delavnica: skupni preživeti čas z aktivnim starostnikom (medgeneracijsko povezovanje). |
Doživljanje v starosti in socialnih stiskah |
|
|
|
|
|
Uči se strpnosti in potrpežljivosti. |
Razgovor: nase ne prevzemaš ničesar, za kar nisi odgovoren. |
Skupine za samopomoč |
|
|
|
|
|
Dojame, da skupina predstavlja oskrbovancu novo družino. Razume človekovo potrebo po socialnih stikih. Dojame, da skupina pomeni za oskrbovanca novo družino. Razume človekovo potrebo po socialnih stikih. Se zaveda pomena zaposlitvene strategije za čustvovanje varovanca. |
Razgovor o človekovih temeljnih potrebah v starosti. |
Starostna demenca |
|
|
|
|
|
Razume demenco kot bolezen in je ne doživlja kot napad nase. |
Razgovor: drugačnost še ne pomeni napad na drugega, Strpnost - temelj razumevanja. |
Socialno delo v domu |
|
|
|
|
|
Dojame, da je pogoj za uspešno delo v domovih spoštovanje do starega človeka. Spozna, da je delo v domu ustvarjalno in humano. |
Igra vlog: sprejem novinca v domu. |
Bolničar/negovalec - izvajalec socialne pomoči v zavodih, na domu |
|
|
|
|
|
Sprejme meje svojih odgovornosti. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Organizacija zdravstvenega varstva in socialnega skrbstva |
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
Specifične potrebe občanov |
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
|
Skupine s posebnimi potrebami |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
|
Izredne situacije |
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
|
Pomoč in oskrba 3. letnik |
|
|
Javni zavodi |
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
Oblike pomoči na domu |
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
Sodelovanje z družino |
Kontaktna kultura 3. letnik |
|
Vzgoja za zdravje in higiena 1. letnik |
|
|
Načela socialne pomoči |
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
Socialni položaj starih |
Pomoč in oskrba 3. letnik |
|
Potrebe starostnika |
Pomoč in oskrba 3. letnik |
|
Starost in smisel |
Pomoč in oskrba 3. letnik |
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 3. letnik |
|
|
Vzgoja za zdravje in higiena 3. letnik |
|
|
Kontaktna kultura 3. letnik |
|
|
Doživljanje v starosti in socialnih stiskah |
Pomoč in oskrba 3. letnik |
|
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
|
Skupine za samopomoč |
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
Starostna demenca |
Pomoč in oskrba 3. letnik |
|
Bolničar/negovalec izvajalec socialne pomoči |
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
|
Skupine s posebnimi potrebami |
Kontaktna kultura 2. letnik |
|