Izobraževalni program: BOLNIČAR/NEGOVALEC
VZGOJA ZA ZDRAVJE IN HIGIENA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
|
||
3. |
35 |
35 |
|
skupaj |
105 |
|
105 |
Pri predmetu dijak:
1. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Higiena in promocija zdravja |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Išče svojo poklicno vlogo in odgovornost znotraj higiene in skrbi za zdravje. |
|
Zdravje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti za ohranitev zdravja. Razvija ustvarjalnost pri iskanju možnosti za skladno življenje človeka z okoljem. |
Interakcijske igre. |
Osebna higiena |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za lastno zdravje. Oblikuje zavest o pomenu osebne higiene. |
|
Zdravje kože in lasišča |
|
|
|
|
|
V okviru svojih pristojnosti. Skrbi za svoje in za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci. |
|
Skrb za zdravje ustne votline |
|
|
|
|
|
||
Zdravje sluha in vida |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za lastno zdravje. Navaja se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin Uči se sprejemati meje. |
|
Zdravje gibal |
|
|
|
|
|
Lastnih pristojnosti v skrbi za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci. |
|
Zdravje srca in ožilja |
|
|
|
|
|
||
Zdravje dihal |
|
|
|
|
|
||
Preprečevanje malignih obolenj |
|
|
|
|
|
||
Preprečevanje nalezljivih bolezni |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za lastno zdravje. Navaja se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin. Uči se sprejemati meje lastnih pristojnosti v skrbi za oskrbovančevo zdravje. Navaja se na sodelovanje z oskrbovancem. Navaja se na sodelovanje z zdravstvenimi delavci. Razvija empatijo do obolelih. |
|
Vzgoja za družino |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnosti za oblikovanje zdravega partnerskega in starševskega odnosa; Razvija odgovorno skrb za načrtovanje družine; Razvija pozitivno samopodobo; Si razvije odgovoren odnos do spolnega življenja; Razvije strpnost do drugače spolno usmerjenih; |
3. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Okoljska vzgoja |
|
|
|
Zrak in zdravje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek povezanosti z okoljem. Navaja se na skrb za zdravo okolje. |
|
Voda in zdravje |
|
|
|
|
|
Navaja se na odgovoren in ekonomičen odnos do uporabe vode, energije. |
|
Odpadne snovi |
|
|
|
|
|
||
Energija |
|
|
|
|
|
||
Duševni in socialni vplivi na zdravje |
|
|
|
Psihični in socialni razvoj |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost razumevanja drugih, biti odprt do mnenj drugih. |
Interakcijske igre. |
Krizne situacije |
|
|
|
|
|
Ponotranja vrednote, ki omogočajo zadovoljstvo. Zna primerno izražati čustva; Razvija čustveno stabilnost Razvije občutek za človeka v stiski. Zna poslušati. |
Interakcijske igre. |
Zdravje ogroženih skupin ljudi |
|
|
|
|
|
Navaja se na posebnosti pri delu z ljudmi s posebnimi potrebami. Oblikuje spoštljiv odnos do ljudi s posebnimi potrebami. Zmanjšuje strah pred starostjo. Navaja se na posebnosti pri skrbi za invalide. Razvija solidarnost s sodelavci. Navaja se na skrb za zdravje pri delu. |
|
Zasvojenost s psihoaktivnimi snovmi |
|
|
|
|
|
Razvija ustvarjalnost za oblikovanje življenjskih okoliščin, ki zmanjšujejo nevarnost bega v odvisnost. Oblikuje razumevajoč odnos do zasvojenih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Zdravje |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
|
Osebna higiena |
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
Zdravje kože in lasišča |
Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik |
|
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
|
Zdravje ustne votline |
Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik |
|
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
|
Zdravje sluha in vida |
Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik |
|
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
|
Zdravje gibal |
Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik |
|
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
|
Zdravje srca in ožilja |
Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik |
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
|
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
|
Zdravje dihal |
Osnove anatomije in fiziologije 1.letnik |
|
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
|
Preprečevanje malignih obolenj |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 3. letnik |
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
|
Preprečevanje nalezljivih obolenj |
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
|
Vzgoja za družino |
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
|
Osnove anatomije in fiziologije 1. letnik |
|
|
Zrak in zdravje |
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
Voda in zdravje |
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
Odpadne snovi |
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
|
Psihični in socialni razvoj |
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
|
Krizne situacije |
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Zdravje ogroženih skupin ljudi |
Pomoč in oskrba 3. letnik |
|
Pomoč in oskrba 1. letnik |
|
|
Kontaktna kultura 2. letnik |
|
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in osnove dietetike 1. letnik |
|
|
Socialno skrbstvo 3. letnik |
|
|
Zasvojenost s psihoaktivnimi snovmi |
Kontaktna kultura 2. letnik |
|