Izobraževalni program: BOLNIČAR/NEGOVALEC
KONTAKTNA KULTURA (B)
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
35 |
35 |
|
skupaj |
105 |
|
105 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Osnove psihologije |
|
Se motivira za spoznavanje temeljnih psiholoških značilnosti ljudi. Se seznani z vplivom duševnega stanja na odnose med ljudmi in na medsebojno sprejemanje in razumevanje. |
|
Temelji duševnega delovanja |
|
Prepoznavanje obnašanja v različnih okoliščinah. Se zave, da je samoaktivnost tisti temelj duševnega delovanja, s katerim vsakdo lahko doseže svoj osebni napredek. |
Interakcijska igra: spontanost v neznani situaciji. |
Duševni procesi |
|
|
|
Motivacija |
|
Igra vlog: kako drugega navdušiti za delo. |
|
Potrebe |
|
Se zave, da je medsebojno zadovoljevanje potreb temelj dobrih odnosov. |
Interakcijska igra: vaja poslušanja. |
Vrednote |
|
Začuti, da spoštovanje vrednot naredi življenje bolj človeško. Se vzgaja za odgovornost. |
Razgovor |
Duševne obremenitve |
|
Osvoji pomen konstruktivnega premagovanja ovir. |
igra vlog: obrambni mehanizmi (negacija, racionalizacija, projekcija). |
Čustvovanje |
|
Se zave izražanja pomena čustvovanja za medsebojne odnose. Se zave pomena izražanja čustev za dobro telesno zdravje. Se nauči prepoznavati neverbalna sporočila. |
Interakcijska igra: prepoznavanje čustvenega stanja glede na telesni izraz. |
Spoznavi procesi |
|
Razume osnove zaznavnih motenj. |
Interacijska igra: slepe miši (vodenje slepega). |
Osebnost |
|
|
|
Temperament in značaj |
|
Zave se bistva človekove osebnosti. Prepoznava različne značaje ljudi. |
|
Razvoj osebnosti |
|
Razvija ustrezne osebnostne lastnosti za delo z ljudmi. |
|
Zrelost in motnje osebnosti |
|
Si prizadeva za osebnostno rast. |
|
Humanistična teorija osebnosti |
|
Zave se pomena ustvarjanja bolj humane družbe. Zna spoštovati človeka. Zave se, da so predsodki, stereotipi, ”halo” učinki - ovire za dobro sporazumevanje. |
|
Posameznik in družba |
|
|
|
Skupina |
|
Zave se pomena interakcije v skupini. |
Interacijska igra: sodelovanje. |
Agresivnost |
|
Nauči se agresivnosti usmeriti v dobro - konstruktivno energijo. |
Interacijska igra: besedna agresivnost, |
Altruizem |
|
Spozna pomen pomoči drugemu kot način pridobivanja lastnega zadovoljstva in izpolnitve. |
Interacijska igra: biti dober |
Premagovanje strahu, stresa |
|
Spozna pomen emapatije v odnosu do človeka, ki ga je strah. |
Vaja: sprostitvene tehnike, |
Konflikt |
|
Nauči se pogovarjati in poslušati drugega ter izraziti svoje potrebe (v konfliktu). |
Interakcijska igra: spor in reševanje konflikta. |
Etika pri delu z ljudmi |
|
Zna sprejemati etične norme. Spozna pomen prizadevanja za dobro, plemenito - pomen vzgoje vesti, vzgoje za odgovornost (odgovorno ravnanje). |
|
Kodeks etike |
|
Osvoji spoštovanje etičnih načel |
|
Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu |
|
Osvoji spoštovanje kodeksa |
|
Bonton |
|
Zna ravnati v skladu z bontonom. |
Vaja: obnašanje. |
Varovanje poklicne skrivnosti |
|
Zave se odgovornosti ob posedovanju Informacij. |
Razgovor |
Spoštovanje človekovega življenja |
|
Spoštuje osebnost, človekovo enkratnost, dostojanstvo, različnost. Spoštuje življenje od spočetja do naravne smrti. |
Razgovor |
Spoštovanje človekovega prepričanja |
|
Si privzgoji nepristranost do človekove verske, politične, rasne opredelitve. |
Razgovor |
Srečanje s smrtjo |
|
Nauči se spoštljivega spremljanja umirajočih do naravnega konca. Empatija ob srečanju s svojci umrlega. |
Razgovor. Interakcijska igra: srečanje s svojci umrlega. |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Komunikacija |
|
Nauči se pozitivne, odprte, komunikacije, prevzemanja odgovornosti za posredovana sporočila, jasnosti izražanja, prepoznavanja nebesednih sporočil. |
Vaja: prepoznavanje odprte in zaprte ter pozitivne in negativne komunikacije. Interakcijska igra: prepoznavanje sporočil. |
Komunikacija z ljudmi s posebnimi potrebami |
|
Se vzgaja za strpnost v komuniciranju z ljudmi s posebnimi potrebami. |
|
Komunikacija v timu |
|
Si privzgoji osebno odgovornost v mejah svojih kompetenc. |
Vaja: jaz - ti sporočila. |
Spretnosti v medsebojnih odnosih |
|
Osvoji osnovne veščine formalnih odnosov. Začuti pomen urejenosti pri delu z ljudmi. |
Vaje: kako se predstavim. Vaja: zunanja urejenost (obleka, ličenje) za različne. Priložnosti. Vaja: urejenost na delovnem mestu. |
Samovrednotenje |
|
Se zave pomena samovrednotenja kot vira osebne energije- |
|
Pomoč ljudem v stiski |
|
Si pridobi občutek za sočloveka v težavah- |
|
Empatija |
|
Si prizadeva ”biti blizu” ljudem- |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Osnove psihologije in socialne psihologije |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Temelji duševnega delovanja |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Osnove anatomije in fiziologije |
|
|
Spoznavni procesi |
Osnove anatomije in fiziologije |
|
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
|
Duševne obremenitve |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Posameznik in družba |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Premagovanje strahu in stresa |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Komunikacija |
||
Duševni procesi |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Etika pri delu z ljudmi |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in dietetika |
|
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Pomoč in oskrba |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Kodeks etičnih načel |
Socialno skrbstvo |
|
Bonton |
Socialno skrbstvo |
|
Praktični pouk |
|
|
Spoštovanje človekovega življenja |
Gospodinjstvo, hranoslovje in dietetika |
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Srečanje s smrtjo |
Socialno skrbstvo |
|
Pomoč in oskrba |
|
|
Komunikacija |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in dietetika |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Komunikacija z ljudmi s posebnimi potrebami |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Socialno skrbstvo |
|
|
Komunikacija v timu |
Pomoč in oskrba |
|
Praktični pouk |
|
|
Spretnost v medsebojnih odnosih - zunanja urejenost |
Praktični pouk |
|
Samovrednotenje |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
|
Pomoč ljudem v stiski |
Vzgoja za zdravje in higiena |
|
Gospodinjstvo, hranoslovje in dietetika |
|
|
Pomoč in oskrba |
|