Izobraževalni program: FARMACEVTSKI PROCESNIČAR
FARMACEVTSKA TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
55 |
15 |
70 |
2. |
125 |
15 |
125 |
3. |
121 |
15 |
121 |
skupaj |
301 |
45 |
346 |
Pri predmetu bo dijak:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Zdravilo kot izdelek posebnega pomena |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pozna osnovne značilnosti zdravila je temelj za uspešno opravljanje poklica. Pozna pomembnost zdravila. Seznani se s strokovnimi izrazi. Zaveda se pomena kakovosti in posledic nekakovosti. Zaveda se povezanosti strokovnih znanj in vsakdanjega življenja. |
Vaja: |
dobra proizvodna praksa za farmacevtske izdelke |
|
|
|
|
|
Se zave pomena skupinskega dela. Navaja se na komuniciranje z ostalimi sodelavci. Razvija občutek odgovornosti za svoje delo in delo skupine. Dojame organiziranost podjetja. Se zave pomena identifikacije posameznika s cilji podjetja. |
Predstavitev dokumenta dpp v proizvodnji farmacevtskih izdelkov. |
snovna narava zdravil |
|
|
|
|
|
Razvija delovno odgovornost. Razume pomen čistote učinkovin. Zaveda se, da nečistote v farmacevtskih surovinah lahko povzročijo zdravju škodljive učinke. Zaveda se povezanosti splošnih teoretičnih znanj z vsakdanjem življenjem. Razvija sposobnost povezovanja znanj z različnih strokovnih področjih. |
Vaje: |
fizikalno kemijske osnove za oblikovanje zdravil |
|
|
|
|
|
Razumevanje lastnosti molekul in načinov njihovega povezovanja. Omogoča razumevanje tehnoloških procesov, pa tudi usodo zdravila v organizmu in njegovo delovanje. |
Vaje: |
framacevtsko tehnološki postopki |
|
|
|
tehtanje |
|
Razvija občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi.. Nauči se natančnosti pri delu. |
Vaja: |
postopki ločevanja |
|
Nauči se rokovati in izvajati vse predpise za varno delo s farmacevtskimi materiali in napravami. Se zaveda pomembnosti predpisov in navodil s področja varstva pri delu in požarnega varstva. |
Slikovno gradivo: |
postopki združevanja |
|
Se zave pomembnosti preprečevanja križnega onesnaževanja in pomena čiščenja. |
|
Postopki oblikovanja |
Razvija delovno odgovornost. |
||
Postopki prenosa toplote |
|
Nauči se natančno in zanesljivo izvajati predpisane postopke- |
|
farmacevtske vode |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za uporabo teoretičnih znanj v praks. Privzgaja odgovoren odnos do opravljanja poklica. |
Ogled obrata za pridobivanje prečiščene vode. |
postopki zmanjševanja števila klic |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti za svoje delo in delo skupine. |
|
Sterilizacija |
|
Razvija sposobnost povezovanja znanj različnih strokovnih področij. Nauči se rokovati z napravami in izvajati predpise za varno delo |
|
validacija |
|
|
|
|
|
Razvije občutek za natančno delo. Zaveda se pomembnosti izvajanja del v naprej definiranih postopkih. Spodbuja zavest o pomenu odstopov o predpisanih parametrov in njihovih posledic. |
3.letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Nesterilne farmacevtske oblike |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pridobi samozavest in zanesljivost. pri delu. Zna vrednotiti rezultate dela. Pridobi sposobnost za delo v skupini. |
|
Trdne farmacevtske oblike |
|
|
|
Tablete |
|
|
|
|
|
Pridobi znanje o delu s strojno opremo. Pridobi znanje o varovanju človeka in okolja. Nauči se natančno in zanesljivo izvajati predpisane postopke. Nauči se natančno izpolnjevati proizvodno dokumentacijo, ki spremlja izvajanje postopka. |
Ogled proizvodnje tablet. Ugotavljanje razlik med posameznimi vrstami trdnih farmacevtskih oblik na praktičnih primerih. |
Kapsule |
|
Razvije sposobnost ugotavljanja napak in problemov v procesu izdelave oziroma oblikovanje zdravila. |
Ogled proizvodnje kapsul. |
Granule |
|
Razvija sposobnost za reševanje lažjih problemov in okvar na osnovi izkušenj. |
|
Praški |
|
Spozna pomembne dejavnike, ki bistveno vplivajo na kakovost procesov. |
|
Tekoče farmacevtske oblike |
|
|
|
Sirupi |
|
Ogled proizvodnje sirupov, suspenzij in kapljic. |
|
Suspenzije |
|
Razvija sposobnost analitičnega razmišljanja in ugotavljanja vzrokov in posledic. |
Predstavitev razlik med sirupom, suspenzijo in kapljicam na praktičnih primerih. |
Kapljice |
|
Zaveda se vpliva učinkovin na zdravje in bolezen. |
|
Poltrdne farmacevtske oblike |
|
|
|
Mazila |
|
Zaveda se nevarnosti in možne zlorabe zdravil. |
Primerjava in ugotavljanje razlik med mazilom ,kremo in gelom na praktičnih primerih. |
Kreme |
|
Zaveda se možnih napak ki bi lahko nastale pri procesu proizvodnje in bi usodno vplivale na zdravje ljudi. |
Ogled proizvodnje mazil, krem , gelov in svečk. |
Geli |
|
Zaveda se vpliva okolja na kakovost izdelka. |
|
Svečke, vagitoriji |
|
Zaveda se pomembnosti izvajanja predpisov in navodil za delo. |
|
Ekstrakti |
|
Razvija sposobnost ugotavljanja napak in problemov v procesu izdelave zdravil. |
Ogled proizvodnje ekstraktov. |
Plinaste farmacevtske oblike |
|
Spodbuja zavest o pomenu odstopov od predpisanih parametrov. |
|
Sterilne farmacevtske oblike |
|
||
Pripravki za oči |
|
Obnovi znanje iz higiene in mikrobiologije. Dojema pomembnost higienskega obnašanja v procesu. |
|
Paranteralne farmacevtske oblike |
|
Razvija delovno in strokovno odgovornost. Zaveda se pomembnih strokovnih odločitev. |
|
Zahteve za proizvodnjo sterilnih oblik |
|
Razvija zavest o zahtevah kakovostnega poklicnega dela. |
|
Proizvodni postopki |
|
Nauči se natančno izpolnjevati proizvodno dokumentacijo. Se zaveda pomena higiene v vsakdanjem življenju in proizvodnji zdravil. Se zaveda pomembnosti in pomena čiščenja in vzdrževanja predpisanih pogojev dela. Razvije čut za odgovornost posameznika in skupine v procesu proizvodnje zdravil. Obnovi znanje iz higiene in mikrobiologije. Dojema pomembnost higienskega obnašanja v procesu. Razvija delovno in strokovno odgovornost. Zaveda se pomembnih strokovnih odločitev. |
Predvajanje filma o sterilni proizvodnji . Ogled proizvodnje sterilnih oblik. Praktični primeri pravilno in nepravilno izpolnjene dokumentacije.. |
Pakiranje farmacevtskih oblik |
|
Razvija zavest o zahtevah kakovostnega poklicnega dela. Razvije čut za odgovornost posameznika in skupine v procesu proizvodnje in kontrole procesa. Zaveda se pomena procesnih kontrol v proizvodnji zdravil. Zaveda se pomena in posledic napak v fazi pakiranja. |
Praktični primeri, ogled pakirnic. |
Tehnologija skladiščenja |
|
|
|
|
|
Privzgaja odgovoren odnos do opravljanja dela. Nauči se rokovati in izvajati predpise za varno delo s farmacevtskimi surovinami. Zaveda se pomena in posledic možnih napak. Nauči se natančnosti pri delu in izpolnjevanju dokumentacije. Zave se pomena ustreznega označevanja. Zaveda se pomena preprečevanja navskrižne kontaminacije in vzdrževanja reda in čistoče. Zaveda se možnosti zlorab Razvija občutek odgovornosti za svoje delo in delo skupine. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Farmacevtska kemija z analizo zdravil |
|
|
Strojeslovje in regulacije |
|
|
Sistemi kakovosti |
|
|
Varstvo pri delu |
|
|
Mikrobiologija |
|
|
Praktični pouk iz farmacevtske tehnologije |
|