Izobraževalni program: IZDELOVALEC OBUTVE (šs)
Sprejeto na 36.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21. 1. 2000
RAČUNALNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
26 |
79 |
105 |
2. |
|
||
3. |
|
||
skupaj |
26 |
79 |
105 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pouk predmeta poteka v dveh oblikah:
Pri predmetu dijaki in dijakinje:
Teorija - 26 ur
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
INFORMATIKA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Spoznavajo vpliv razvoja tehnologije na način našega življenja. Uporabljajo ustrezno izrazoslovje. Spoznavajo vpliv računalniške tehnologije na humanost dela, na varnost in večjo učinkovitost pri delu, na večjo kvaliteto. Spoznavajo nujnost stalnega pridobivanja novih znanj. Spoznavajo sociološki vidik avtomatizacije in robotizacije proizvodnje ter vpliv na reorganizacijo. Se navajajo na uporabo različnih informacijskih virov. |
Predstavitev osnovnih sestavnih delov računalnika (elektronke, releji, čipi, …) in slikovnega gradiva. |
RAČUNALNIŠKA STROJNA OPREMA |
|
|
|
|
|
Demonstracija s pomočjo elektronskih prosojnic. |
|
PROGRAMSKA OPREMA |
|
|
|
|
|
Se naučijo ceniti avtorsko delo in spoznajo nevarnosti pri zlorabi avtorskih pravic, |
|
INFORMACIJSKA TEHNOLOGIJA PRI IZDELOVANJU OBUTVE |
|
|
|
|
|
Spoznavajo sociološki vidik avtomatizacije in robotizacije proizvodnje. |
Strokovna ekskurzija – avtomatizacija dela v proizvodnji obutve. |
RAČUNALNIŠKE MREŽE |
|
|
|
|
|
Se navajajo na uporabo različnih informacijskih virov. Spoznajo kulturno komunikacijo. |
Demonstracija na računalniku in prikazovalniku. |
Vaje - 79 ur
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OPERACIJSKI SISTEM - OKNA WINDOWS |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Se navajajo na uporabo modernih informacijskih tehnologij. Povezujejo teorijo s praktičnim delom na računalniku. Pridobivajo izkušnje s prostorsko predstavo. Razvijajo natančnost pri delu. Se privajajo na samostojno delo. Razvijajo odnos do urejenosti delovnega mesta. Razvijajo abstraktno razmišljanje. Razvijajo grafično izražanje. |
Vaje potekajo v računalniški učilnici. Dijaki narišejo enostavno risbo z uporabo vseh orodij in barv. |
UREJEVALNIK BESEDILA – WORD |
|
|
|
|
|
Razvijajo ročne spretnosti. Razvijajo natančnost pri delu. Se navajajo na zahteve kakovosti pri delu. Razvijajo grafično izražanje. |
Dijaki vnašajo besedilo, ki vsebuje strokovne izraze (npr. Delavniški dnevnik). Dijaki popravljajo napake v več strani dolgem strokovnem besedilu. Dijaki oblikujejo besedilo po določeni predlogi. Dijaki izdelajo tabelo, ki je del tehnične ali poslovne dokumentacije. |
OBLIKOVANJE POSLOVNE DOKUMENTACIJE |
|
|
|
|
|
Spoznajo uporabnost informacijske tehnologije na praktičnih primerih. |
Dijaki oblikujejo dokumentacijo, ki je potrebna pri poslovanju in delu v obratu. |
PREGLEDNICE EXCEL |
|
|
|
|
|
Razvijajo grafično izražanje. |
Dijaki izdelajo enostavne izračune iz prakse. |
POSLOVNI IZRAČUNI |
|
|
|
|
|
Spoznajo uporabnost informacijske tehnologije na praktičnih primerih. |
Ekskurzija v podjetje – uporaba informacijske tehnologije v praksi. |
INTERNET |
|
|
|
|
|
Se navajajo na uporabo različnih informacijskih virov. Spoznajo kulturno komunikacijo. |
Dijaki iščejo predvsem strokovne informacije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Pri ustnem preverjanju ocenjujemo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti ter uspešnost vrednotenja in razlaganja uporabljenih postopkov pri izdelavi naloge. To ocenjevanje izvedemo v razgovoru neposredno med izdelavo naloge.
Sestavini ocene izdelka sta:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Ekonomika |
|
|
Tehnologija Materiali |
|
|
Matematika |
|